gaat wel naar een gezinsdrama klinken zo...quote:
quote:15:58
Er zijn twee gewonden gevallen bij de brand in een woning, één in het Erasmus MC. Dat meldt de Veiligheidsregio.
Verband hebben ze wel in een ziekenhuis 🤔quote:Op donderdag 28 september 2023 16:02 schreef Purrito het volgende:
Klinkt als een afrekening in het criminele circuit als ze verband houden.
quote:Op donderdag 28 september 2023 16:02 schreef Purrito het volgende:
Klinkt als een afrekening in het criminele circuit als ze verband houden.
Pfff. Dat is echt gigantisch veel werk.quote:
Man man manquote:
quote:De belangrijkste gebeurtenissen in het kort:
- De dader is nog voortvluchtig. Meerdere studenten stellen dat een docente is neergeschoten. Zij zou in levensgevaar zijn. Dit is nog niet bevestigd door de politie.
- Er circuleren beelden van een aanhouding bij EMC. Het is niet bevestigd of het hier om de door de politie gezochte verdachte gaat.
- Bij de twee schietincidenten zijn drie gewonden gevallen, waarvan één in het Erasmus MC. Twee mensen zijn gewond geraakt bij het schietincident bij een woning aan de Heiman Dullaertplein, waar ook brand is uitgebroken. Daar is één gewonde gereanimeerd. Het andere schietincident was in een leslokaal.
- De Dienst Speciale Interventies (DSI) van de politie is momenteel in het gebouw van het Rotterdamse Erasmus MC, omdat de verdachte van twee schietpartijen daar mogelijk binnen is.
- De ingang van het Erasmus MC is momenteel afgesloten. Studenten zijn huilend naar buiten gelopen, zonder schoenen. Studenten van de nabijgelegen Hogeschool mogen het gebouw niet verlaten.
- Meerdere arrestatieteams rennen het Erasmus MC in Rotterdam naar binnen nadat er schoten in een leslokaal waren gelost. Op het dak van het gebouw staan zwaargewapende agenten. Boven circuleren twee politiehelikopters.
- De dader is volgens de politie gevlucht in gevechtskleding, mogelijk op een motor. Volgens de politie heeft hij een handvuurwapen. De dader is lang, heeft zwart haar, is midden 20 en heeft een rugzak en headphone. ,,Ziet u hem. Bel 112!”, meldt de politie op X, voorheen Twitter.
- De veiligheidsregio meldde eerder al brand in een pand aan het Heiman Dullaertplein. Bij de brand zouden meerdere knallen zijn gehoord. De oorzaak van de brand is nog onduidelijk, eveneens of er mensen in het pand aanwezig zijn.
quote:16:06
Het Erasmus MC-team is in paniek, zegt de vrouw van een medewerker die daar nog ter plaatse is. ,,Het gerucht gaat dat de verdachte toch niet verder gegaan is met zijn motor en toch het ziekenhuis in is kunnen komen net voordat het afgesloten werd. Iedereen is nu de afdelingen aan het barricaderen."
Daar is duidelijk brandbare vloeistof gebruikt iddquote:
quote:Op donderdag 28 september 2023 16:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
"Enorme brand, beelden zijn schokkend". Nou nou nou, valt ook wel mee.
Dit ziet er toch wel uit als opnieuw alles witten heurquote:
Fiery but peaceful shootingquote:Op donderdag 28 september 2023 16:11 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Mostly peaceful shooting.
Rochussenstraat afdeling is best separaat van Erasmus MC ziekenhuisquote:Op donderdag 28 september 2023 16:13 schreef marcb1974 het volgende:
Hier is niet tegen aan te evacueren.
Sommige afdelingen wil je echt niet leeg moeten maken
Alleen zie ik bij Rijnmond de evacuatie van het hoofdgebouw en niet Rochussenstraat.quote:
Is dat nou dezelfde ruimte in de fik als hier?quote:Op donderdag 28 september 2023 16:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lijkt op een frituur die in de fik staat.
quote:
Intensive care-afdeling ontruimen of operatiekamers ontruimen tijdens een operatiequote:Op donderdag 28 september 2023 16:15 schreef StephanL het volgende:
Sommige afdelingen kan je toch niet ontruimen of zijn de patiënten de laatste zorg?
Ja preciesquote:Op donderdag 28 september 2023 16:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Intensive care-afdeling ontruimen of operatiekamers ontruimen tijdens een operatie
Dat kun je helemaal niet afbreken volgens mij. Deur op slot en doorwerken denk ik?quote:Op donderdag 28 september 2023 16:16 schreef Alloch87 het volgende:
Een hele gekke vraag... maar hoe gaat zo'n ontruiming wanneer men zich midden in (laten we zeggen) een open-hart operatie bevindt?
Dat is idd echt een hele operatie. Terwijl ze maar half afgemaakt zijn.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Intensive care-afdeling ontruimen of operatiekamers ontruimen tijdens een operatie
Vooral allemaal lekker pilletjes blijven slikken op festivals, mensen!quote:Op donderdag 28 september 2023 15:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)rum-binnen~aa50bf8e/
Nu al in ziekenhuizen, hoe ver gaan ze![]()
Voor dat soort noodgevallen hebben ze altijd een rol ducttape in de kast liggen.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:16 schreef Alloch87 het volgende:
Een hele gekke vraag... maar hoe gaat zo'n ontruiming wanneer men zich midden in (laten we zeggen) een open-hart operatie bevindt?
Ligt eraan wat voor open hart operatie het is, hoe hemodynamisch stabiel de patiënt is, etc.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat kun je helemaal niet afbreken volgens mij. Deur op slot en doorwerken denk ik?
Het kan en is eerder gedaan (in het EMC), maar is wel wat je niet wil.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:15 schreef StephanL het volgende:
Sommige afdelingen kan je toch niet ontruimen of zijn de patiënten de laatste zorg?
Bron?quote:Op donderdag 28 september 2023 16:18 schreef hollandia02 het volgende:
Ik lees dat de docent overleden is…
Wat voor muziek dan?quote:Op donderdag 28 september 2023 16:17 schreef hollandia02 het volgende:
Ongelukkige muziekkeuze van RTV Rijnmond
Een van mijn beste vrienden werkt er, die kreeg het doorgestuurd van collega'squote:
Volgens mij hebben ze iemand opgepakt die aan het signalement voldoet maar weten ze dat nog niet 100% zeker. Zou ook lullig zijn als dit een random man blijkt te zijn en ze voorbarig stoppen met ontruimen.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:17 schreef Momo het volgende:
Ik zie tegenstrijdige berichten of die gek nou is opgepakt?
Er is iemand opgepakt of dat de dader is moet nog blijken. Voldeed aan het signalement.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:17 schreef Momo het volgende:
Degene die op die foto door het DSI is gepakt /op de grond is gewerkt lijkt geen gevechtskleding aan te hebben?quote:Op donderdag 28 september 2023 16:17 schreef Momo het volgende:
Behoorlijk efficiënte schutter dan. Twee doelwitten, twee doden. Met de brandstichting ook, lijkt allemaal strak gepland en uitgevoerd.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:18 schreef hollandia02 het volgende:
Ik lees dat de docent overleden is…
Waar is die foto?quote:Op donderdag 28 september 2023 16:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Degene die op die foto door het DSI is gepakt /op de grond is gewerkt lijkt geen gevechtskleding aan te hebben?
Terwijl daar wel sprake van zo zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |