Het lijkt me nog wel eens wat om een whisky te drinken die ouder is dan ikzelf, maar dat zijn intussen niet meer de goedkoopste flessen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 23:50 schreef H_T het volgende:
Ik heb vandaag whisky gekocht die minimaal 20 jaar oud is. Die is dus gemaakt voor ik zelf oud genoeg was om whisky te mogen drinken
Het glas wel, de fles nog nietquote:
Best wat bierliefhebbers kopen een goed houdbaar bier als ze een kind gekregen hebben, zodat ze het biertje over 18 jaar samen kunnen opdrinken. Dat vind ik wel een mooi idee, al is de kans groot dat de dan 18-jarige niet genoeg smaak heeft om een heel goed bier te waarderenquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:16 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het lijkt me nog wel eens wat om een whisky te drinken die ouder is dan ikzelf, maar dat zijn intussen niet meer de goedkoopste flessen.
Ik heb ooit jenever op die ouder was dan ik. Ruim 10 jaar geleden was dat nog vrij behapbaar, maar dat zal nu anders zijn.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:16 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het lijkt me nog wel eens wat om een whisky te drinken die ouder is dan ikzelf, maar dat zijn intussen niet meer de goedkoopste flessen.
Ik zou ergens nog een flesje La Trappe uit 2006 moeten hebbenquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Best wat bierliefhebbers kopen een goed houdbaar bier als ze een kind gekregen hebben, zodat ze het biertje over 18 jaar samen kunnen opdrinken. Dat vind ik wel een mooi idee, al is de kans groot dat de dan 18-jarige niet genoeg smaak heeft om een heel goed bier te waarderen
Hang Youth? March?quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Er waren hier punkbandjes, dus was ik daar en niet bij de afterparty
Veel lokaler. Ik ken ze niet, maar het was wel leukquote:
Die wordt er niet meer beter op, vrees ikquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik zou ergens nog een flesje La Trappe uit 2006 moeten hebben
Ik heb nu wel mooi de kans om het te vergelijkenquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Veel lokaler. Ik ken ze niet, maar het was wel leuk
[..]
Die wordt er niet meer beter op, vrees ik
Mijn moeder had nog twee flessen wijn liggen die ze kreeg toen ik geboren was.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Best wat bierliefhebbers kopen een goed houdbaar bier als ze een kind gekregen hebben, zodat ze het biertje over 18 jaar samen kunnen opdrinken. Dat vind ik wel een mooi idee, al is de kans groot dat de dan 18-jarige niet genoeg smaak heeft om een heel goed bier te waarderen
Ja, dat is wel leuk, maar dan zou je eigenlijk ook wat flesjes uit sommige jaren ertussen in willen hebben denk ikquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:25 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb nu wel mooi de kans om het te vergelijken
Net even zitten kijken, de goedkoopste whisky die ik zo snel even zag die ouder is dan ik zat ruim boven de ¤500 per fles. Vind ik toch net wat te veel om nog leuk te zijn.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:20 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb ooit jenever op die ouder was dan ik. Ruim 10 jaar geleden was dat nog vrij behapbaar, maar dat zal nu anders zijn.
Ik heb ook wel eens een slok Blue Label gehad. Een deel daarvan was sowieso ouder dan ik, maar niet alles
Wat mooi zegquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Mijn moeder had nog twee flessen wijn liggen die ze kreeg toen ik geboren was.
Die hebben we een paar jaar terug met kerst maar eens opgedronken, waren nog verrassend lekker ondanks absoluut niet op de juiste manier bewaard.
Daarvoor is het denk ik wat te laatquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:28 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, dat is wel leuk, maar dan zou je eigenlijk ook wat flesjes uit sommige jaren ertussen in willen hebben denk ik
Die jenever was jaren terug iets van 6 of 7 euro per glas in een café. Ruim het dubbele van een glas jonge jenever, maar voor een keer prima te doenquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:28 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Net even zitten kijken, de goedkoopste whisky die ik zo snel even zag die ouder is dan ik zat ruim boven de ¤500 per fles. Vind ik toch net wat te veel om nog leuk te zijn.
Persoonlijk vind ik Glen Talloch altijd wel lekker, teachers weet ik zo snel even niet.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:29 schreef H_T het volgende:
De oude whisky smaakt goed, maar ook weer niet extreem goed. Voorlopig blijft alles bij elkaar Teacher's mijn favoriet
Deze lagen gewoon in de boekenkast.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:29 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat mooi zeg
Er is discussie over hoe het bewaard moet worden. De een zegt dat het koel en donker bewaard moet worden, de ander vindt dat temperatuur niet heel belangrijk is, mits het maar donker bewaard wordt.
Licht kan echt flink uitmaken! Ik heb laatst een nieuwe pot mosterd gekocht om soep mee te maken, waarna ik er thuis achter kwam dat ik nog een restje van exact die mosterd thuis had. Het kleurverschil is behoorlijkquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:29 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat mooi zeg
Er is discussie over hoe het bewaard moet worden. De een zegt dat het koel en donker bewaard moet worden, de ander vindt dat temperatuur niet heel belangrijk is, mits het maar donker bewaard wordt.
Ja, gewoon per glas moet het dan zijn wil ik zoiets eens doen. Dan lijkt de prijs nog een beetje redelijk.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:31 schreef H_T het volgende:
[..]
Die jenever was jaren terug iets van 6 of 7 euro per glas in een café. Ruim het dubbele van een glas jonge jenever, maar voor een keer prima te doen
Glen Talloch is voor de prijs best goedquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik Glen Talloch altijd wel lekker, teachers weet ik zo snel even niet.
Zal die ook eens nemen.
Met specerijen is dat ook heel sterk. Bij die leuke glazen potjes met een kurk erop en een of andere kruidenmix erin is dat vaak erg goed zichtbaar. Tijdje op de plank zetten waar er licht bij kan en dan na een tijdje eens voorzichtig in roeren, enorm kleurverschil tussen de kruiden in het midden en die tegen het glas.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:34 schreef H_T het volgende:
[..]
Licht kan echt flink uitmaken! Ik heb laatst een nieuwe pot mosterd gekocht om soep mee te maken, waarna ik er thuis achter kwam dat ik nog een restje van exact die mosterd thuis had. Het kleurverschil is behoorlijk
En bij de G&G zo te zien nu in de aanbieding (Teachers).quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Glen Talloch is voor de prijs best goedTeacher's is ietsjes duurder, maar vind ik wel veel lekkerder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |