Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende donderdag. Elke zaterdag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende donderdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
Hee een nieuwe deelnemerquote:Op woensdag 27 september 2023 00:53 schreef sturmpie het volgende:
ok, mijn oog valt op dit topic, ik zie dat er reeds geen animo is om 'n reactie te posten dus om er voor te zorgen dat TS zich niet helemaal alleen voelt op deze grote aardbol zwevend in 't universum
Dat is lastig idd, die windrichting.quote:Op zondag 1 oktober 2023 01:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inschrijving zijn gesloten, de scores heb ik zojuist ingevoerd.
Ik ben vergeten mijn tijdelijke verwachting aan te passen, te laat is ook bij mij gewoon te laat dus geld mijn verwachting.
Wel wil ik even kijken hoe ik het met de windrichting ga berekenen, we hebben tot 360 graden en dat wordt een dingetje.
Voorbeeld:
User heeft als verwachting 340 graden, uiteindelijke verwachting is 4 graden, dan zit diegene er 24 graden naast, echter in mijn berekening komt dan 336 graden als verschil wat natuurlijk nooit kan kloppen, ik denk dat ik dit handmatig moet gaan invoeren om zeker te zijn dat dit goed gaat. Uiteindelijk telt het dichtstbijzijnde (laagste getal) en zal dit op een eerlijke manier verlopen.
Moet nog even inkomen, de volgende edities zullen vast drukker worden.quote:
Dit dus.quote:
oeps.. tis al zondag..quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:20 schreef aloa het volgende:
*Kick*
Kan nog tot zaterdag 23.59![]()
@:grimselman
@:Nattekat
@:core2duo
@:MissHobje
@:GarlandBriggs
@:NM07
@:Frutsel
@:INViCTuS
@:Dr8gonOfLife
@:Starhopper
@:Hallojo
@:SpeedyGJ
Komt eraan!quote:
Ik protesteer nog steedsquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
De winnaar is bekend!
@:Grimselman mag zich met een hele grote voorsprong op de rest de winnaar noemen van de eerste dag voorspelling van 2023! Gefeliciteerd!
@:Starhopper mag de 2de plek veroveren met 30.2 punten!
@:Aloa mag de 3de plek veroveren met 52.9 punten, al scheelde dat niet veel met de nummer 4!
Ik zelf sta 1 na laatste, en @:Frutsel mag het doen met de laatste plek!
[ afbeelding ]
En we gaan gelijk door naar de volgende!
Voorspel hier het weer van donderdag 12 oktober 2023 in de Bilt.
@:aloa
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
De winnaar is bekend!
@:Grimselman mag zich met een hele grote voorsprong op de rest de winnaar noemen van de eerste dag voorspelling van 2023! Gefeliciteerd!
@:Aloa mag de 3de plek veroveren met 52.9 punten, al scheelde dat niet veel met de nummer 4!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
De winnaar is bekend!
[ afbeelding ]
Ik zal nog een keer mentionenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat het wat te kort tijd is om iedereen aan het voorspellen te zetten? Ik wacht nog even tot 23:59, als we dan met 4 man zijn (inc ik) kan ik het beter verplaatsen naar de zaterdag/zondag, dus zou je pas uiterlijk volgende week dinsdag/woensdag moeten invullen. Hoe denken jullie hierover @:aloa @:Starhopper @:GarlandBriggs
Ik pas mij aan, aan de grillen van de groepquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat het wat te kort tijd is om iedereen aan het voorspellen te zetten? Ik wacht nog even tot 23:59, als we dan met 4 man zijn (inc ik) kan ik het beter verplaatsen naar de zaterdag/zondag, dus zou je pas uiterlijk volgende week dinsdag/woensdag moeten invullen. Hoe denken jullie hierover @:aloa @:Starhopper @:GarlandBriggs
uitstekende mentionquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zal nog een keer mentionen![]()
Dank! 10 man lijkt me voldoende om door te gaanquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zal nog een keer mentionen![]()
Mooi voorbeeld van hoe ver de modellen er nog steeds naast kunnen zitten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 18:11 schreef aloa het volgende:
Iedereen zit ver naast de hoeveelheid neerslag![]()
Bijna 35 mm nu al.
Idd ja. De 5 dagen is niet altijd betrouwbaar...quote:Op donderdag 12 oktober 2023 19:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van hoe ver de modellen er nog steeds naast kunnen zitten.
En ik dacht nog in te zetten op 4.8quote:Op donderdag 12 oktober 2023 18:11 schreef aloa het volgende:
Iedereen zit ver naast de hoeveelheid neerslag![]()
Bijna 35 mm nu al.
Dit soort hoeveelheden is moeilijk te voorspellen blijkbaarquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En ik dacht nog in te zetten op 4.8
Met deze kaarten zie ik mijzelf als laatste eindigen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die koudere donderdag blijkt toch stuk warmer te lopenook de oosten wind lijkt wat naar het zuid/zuidoostelijke te draaien.
Gezien jullie voorspellingen wordt dit een spannende wedstrijd gezien het ook nog de andere kant op kan gaan, 1 ding is zeker 1 iemand gaat de goeie kant opwe zullen het volgende week vrijdag zien wie er gewonnen heeft
Één na laatstequote:Op zondag 15 oktober 2023 13:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Met deze kaarten zie ik mijzelf als laatste eindigen.
Door de kromme telmethode maakt het toch niet uit, de persoon met de beste windrichting wint.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die koudere donderdag blijkt toch stuk warmer te lopenook de oosten wind lijkt wat naar het zuid/zuidoostelijke te draaien.
Gezien jullie voorspellingen wordt dit een spannende wedstrijd gezien het ook nog de andere kant op kan gaan, 1 ding is zeker 1 iemand gaat de goeie kant opwe zullen het volgende week vrijdag zien wie er gewonnen heeft
Volgende keer ben jij aan de beurtquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:15 schreef Frutsel het volgende:
Gefeliciteerd SpeedY
@:aloa eerlijk gezegd had ik die plek opgeeist
Die heeft me de overwinning gekost. Niet lopen draaien met feitenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die kromme telmethode heeft je wel een podiumplek gegeven
Verdikkeme. Net verslapenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
@:Dven Je hebt nog 1.5 uurtje![]()
Ook voor de rest natuurlijk!
Ik heb je gegevens verwerkt, je mag ze eventueel hier ook nog wel even plaatsen.quote:
De enige droge dag in de week ook echtquote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:56 schreef MissHobje het volgende:
Nou dat hadden we goed mis vandaag met neerslag amper een druppel gevallen
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
@Nattekat pakt de eerste plek met een mooie 83.7 punten! De windrichting is een save geweest
Jaja, moest even veldonderzoek doen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nog een paar uur te gaan![]()
Gooi je voorspelling er maar inquote:Op zondag 29 oktober 2023 00:04 schreef Nattekat het volgende:
De 18z run wordt nog gebakken, dus niets te laat
Altijd welkom hoorquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jaja, moest even veldonderzoek doen.
(ben in De Bilt geweest)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kanonnen wat een spanning deze keer tussen nummers 1, 2 en 3, tijdens het invoeren van de gegevens was het nek aan nek maar uiteindelijk kan er maar 1 winnaar zijn!
@aloa pakt de 1ste plek en mag zijn eer deze week in ontvangst nemen. Met een mooie score van 28.5pnt was Aloa de enige die in de 20 punten scoorde, Gefeliciteerd!
@grimselman pakt op het nippertje de 2de plek, het scheelde maar 0.7 punten op de nummer 3! Klasse!
@Nattekat pakt de 3de plek, maar je was wel degene met de best behaalde luchtdruk verwachting maar de windrichting heeft je uiteindelijk wel je eerste plaats gekost! Ondanks dat een mooie score tegenover de rest![]()
Beste prestatie:
Temp max: @GarlandBriggs
Temp min: @INViCTuS
Neerslag: @Frutsel
Zon uren: 5 users
Gem wind: @aloa
Wind graden: @MissHobje
Luchtdruk: @Nattekat
@aloa
@grimselman
@Nattekat
@core2duo
@MissHobje
@GarlandBriggs
@NM07
@Frutsel
@INViCTuS
@Dven
En uiteraard iedereen die dit topic leest mag natuurlijk ook een poging wagen
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Krijg je niet!quote:Op vrijdag 3 november 2023 15:28 schreef Nattekat het volgende:
3 weken op rij windrichting die de doorslag geeft, ik eis verandering
Klopt de Bilt viel er allemaal net buiten.quote:Op vrijdag 3 november 2023 15:30 schreef Nattekat het volgende:
En neerslag is kut, want een stukkie westwaarts viel gigantisch veel
Weet je wat het is?quote:Op vrijdag 3 november 2023 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan boycot ik de maandvoorspelling wel weer
Ik zou gewoon windrichting halveren. Telt het nog steeds het zwaarst mee, maar is het minder extreem.quote:Op vrijdag 3 november 2023 15:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Weet je wat het is?
1: Scheelt mij weer beetje extra werk.
2: Voor de andere users veranderd er niks.
3: Eerlijkere score krijg je niet via deze methode![]()
Maar effe geduld, in januari starten we de proef voor een half jaartje
Oke ik ben met tegenzin nog even aan het rekenen geslagen.quote:Op vrijdag 3 november 2023 15:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou gewoon windrichting halveren. Telt het nog steeds het zwaarst mee, maar is het minder extreem.
Dat is het nu ook nietquote:Op vrijdag 3 november 2023 16:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
En als ik het nu zo zit te bekijken is dit gewoon geen eerlijke optie
Ik ga slapenquote:Op vrijdag 3 november 2023 16:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is het nu ook niet
Je had het ook in radialen kunnen uitdrukken.
Het minder zwaar meewegen heeft niets met eerlijk of oneerlijk te maken. Het betekent slechts dat de windrichting minder bepalend wordt voor de uitslag. Andere variabelen zoals temperatuur hebben dan meer impact.quote:Op vrijdag 3 november 2023 16:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Oke ik ben met tegenzin nog even aan het rekenen geslagen.
Als ik het verschil halveer krijg je deze uitslag. (Dus alleen het verschil van de windrichting).
Nattekat - 17,6
Aloa - 21,1
GarlandBriggs - 22,2
Het probleem is dat hoe groter het verschil, hoe meer punten eraf gaat in voordeel van de persoon die het slechts heeft gedaan.
Kijk je naar b.v naar misshobje, afw 3pnt, door de helft is 1.5pnt, winst: 1.5pnt.
Kijk je naar die van jou: afw 20pnt, door de helft is 10 punten. Winst: 10pnt.
En als ik het nu zo zit te bekijken is dit gewoon geen eerlijke optie.
Het alternatief wat we als proef willen doen vanaf januari zou ik zelf hiermee eigenlijk van de baan willen vegen maar vooruit ik laat het nog even doorgaan ondanks ik er erg op tegen ben.
We kijken het vanaf januari aan hoe het allemaal zal gaan verlopen.
Proef duurt van januari t/m juni, dan balans opmaken en verschillen laten zien en kan je vertellen: Dit wordt een totaal ander beeld![]()
En nu stop ik met deze discussie aanwakkeren, mijn punt is iig duidelijk nu.
Ik zal straks ff kijken naar de ouwe topics.quote:Op vrijdag 3 november 2023 19:17 schreef grimselman het volgende:
[..]
Het minder zwaar meewegen heeft niets met eerlijk of oneerlijk te maken. Het betekent slechts dat de windrichting minder bepalend wordt voor de uitslag. Andere variabelen zoals temperatuur hebben dan meer impact.
Nogal wiedes dat mensen die nu slecht scoren beter gaan scoren als de windrichting minder zwaar telt. Die zaten er flink naast wat betreft de windrichting.
Ik ben heel erg voor een gewogen telling. Dan moet je op alle variabelen goed scoren om in de top te komen. Nu is het meer wie is de beste windrichting voorspeller. Voor mij is de lol er nu wel af.
Tja da moet je overwegingen nemen hiermee, en dan is niet alleen de windrichting maar ook luchtdruk aan de beurt, want ook deze kan je behoorlijk dwars gaan liggen mocht het een hele andere kant opgaan.quote:Op vrijdag 3 november 2023 19:17 schreef grimselman het volgende:
[..]
Het minder zwaar meewegen heeft niets met eerlijk of oneerlijk te maken. Het betekent slechts dat de windrichting minder bepalend wordt voor de uitslag. Andere variabelen zoals temperatuur hebben dan meer impact.
Nogal wiedes dat mensen die nu slecht scoren beter gaan scoren als de windrichting minder zwaar telt. Die zaten er flink naast wat betreft de windrichting.
Ik ben heel erg voor een gewogen telling. Dan moet je op alle variabelen goed scoren om in de top te komen. Nu is het meer wie is de beste windrichting voorspeller. Voor mij is de lol er nu wel af.
Dit is echt exact dezelfde oplossing, maar dan met een factor 90 minder ipv een factor 2.quote:Op vrijdag 3 november 2023 20:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Beter oplossing is, elke windrichting die je verkeerd zit 1pnt erbij. Voorbeeld:
Uitslag: NNW
User 1 zegt NW - 1pnt
User 2 zegt N - 1pnt
User 3 zegt NO - 2pnt
User 4 zegt NNW - 0pnt
Uitslag staat onderin, daar staan de gemeten waardes van het KNMI 😄quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:10 schreef INViCTuS het volgende:
@:SpeedyGJ, is het mogelijk dat je in de tabel het correcte antwoord kan verwerken? Nu staat er alleen de afwijking. Snap je? Stel ik voorspel 12.6 en het wordt 12.8 dat je dan 12.8 ook vermeld en de afwijking (punten) ernaast.
Voor 9 november
1 Min. temp (graden C): 7.2
2 Max. temp (graden C): 10.6
3 Neerslag (mm): 6.8
4 Zon (uren): 0
5 Windsnelheid (m/s): 4.6
6 Windrichting (graden): 230
7 Luchtdruk (hPa): 996
quote:Op zaterdag 4 november 2023 17:35 schreef aloa het volgende:
Ik heb nog even gekeken en kwam dit tegen. Ik heb toentertijd geen problemen gehoord over de uitslagen toen.
Geen idee of dit haalbaar is @:SpeedGJ?
Toen ging het in ieder geval zo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga me hier even in verdiepen en hopelijk kan ik dit mee nemen voor volgende week donderdag, hopelijk krijg ik dat rond, eventueel dat ik dan de overige weken nog even kan herberekenen gezien ik die excel bestanden hier op de PC heb staan van die weken.quote:
Het werkte toen wel volgens mij...dus wat mij betreft wel.quote:Op zaterdag 4 november 2023 19:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Voor dat ik bezig ga met dit, even voor iedereen:
Ik zie dat er strafpunten wordt afgetrokken bij marge van 0 / 0.1, moet ik dit door trekken of hier niet aan beginnen, dan kan ik dit misschien automatisch laten verwerken zonder dat ik hier handmatige handelingen in moet gaan verrichten.
Ik zal kijken wat ik kan doen, het is toch even wat lastiger dan ik had verwacht dus ga dat herberekening via een omweg doen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 19:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Het werkte toen wel volgens mij...dus wat mij betreft wel.
Rustig aan. Wat jij wil, ik ben al lang blij dat je dit wil doenquote:Op zaterdag 4 november 2023 19:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zal kijken wat ik kan doen, het is toch even wat lastiger dan ik had verwacht dus ga dat herberekening via een omweg doen.
Dit geld dan alleen voor de windrichting/luchtdruk/Zonuren? En de rest zo laten?
Of moet ik alles gaan aanpassen.
Dat klopt maar kan ook rekening houden met de rest natuurlijkquote:Op zondag 5 november 2023 11:19 schreef MissHobje het volgende:
@:SpeedyGJ het moet vooral werkbaar zijn en jouw niet veel gedoe kosten vind ik
Ik neem deze gewoon meequote:Op zondag 5 november 2023 12:29 schreef aloa het volgende:
Vergeet ik het nog![]()
Hierbij alsnog mijn voorspelling. Maakt niet uit of deze meedoet.
1 Min. temp (graden C): 7
2 Max. temp (graden C): 11
3 Neerslag (mm): 6
5 Windsnelheid (m/s): 5
6 Windrichting (graden): 200
7 Luchtdruk (hPa): 1004
We hebben een mobiel waar je dat ook kunt regen, grrrrrooommmmquote:Op zondag 5 november 2023 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben het niet vergeten, maar was gewoon niet op tijd thuis
1 Min. temp (graden C): 8,2
2 Max. temp (graden C): 11,5
3 Neerslag (mm): 4
5 Windsnelheid (m/s): 6
6 Windrichting (graden): 220
7 Luchtdruk (hPa): 1003
Dat is niet sociaalquote:Op zondag 5 november 2023 13:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
We hebben een mobiel waar je dat ook kunt regen
Deel je nou alles door 2 en 5, of ben ik gek?quote:Op zondag 5 november 2023 22:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb het volgende gedaan:
Temperatuur min/max: Getal wordt gedeeld door 2.
Zon/Neerslag/wind: Getal wordt gedeeld door 2.
Wind/Luchtdruk: Getal wordt gedeeld door 5 omdat deze hoger kunnen wegen dan de rest.
Ik pak even week 41 erbij: LET OP!, de plaatnummers komen niet overeengeen zin om dit nog aan te passen
Dit is voor de correctie:
[ afbeelding ]
En dit is na de correctie:
[ afbeelding ]
Wat zien een paar veranderingen:
MissHobje zakt 1 plek en wisselt met Nattekat.
Aloa zakt 1 plek en wisselt met Starhopper.
Is dit een beetje het idee wat jullie in gedachte hadden?
@:Aloa
@:Grimselman
Ik kan de luchtdruk nog wel wat minder zwaar mee laten wegen b.v /3 ivp /5quote:Op zondag 5 november 2023 22:18 schreef Nattekat het volgende:
Aan de andere kant, het telt wel weer veel zwaarder dan temperatuur nu, dus ik heb niets gezegd.
Mijn wilde gok van een standaarddeviatie voor alles:quote:Op zondag 5 november 2023 22:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik kan de luchtdruk nog wel wat minder zwaar mee laten wegen b.v /3 ivp /5
Neerslag op 5 zetten is inderdaad wel heel erg veel, er zijn dagen bij dat we goed in de buurt zitten, en als je dan een verschil van 0.3 hebt wordt het 0.06, of wel amper meeneembaar in de score.quote:Op zondag 5 november 2023 22:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn wilde gok van een standaarddeviatie voor alles:
Temperatuur: +- 3 graden
Neerslag: uhhh, 5? Kan ook heel veel zijn op eens.
Zonuren: 2 uur
Wind: 2m/s
Richting: 40 graden
Luchtdruk: 20
Hoeft niet allemaal gelijk getrokken te worden natuurlijk, is ook maar nattevingerwerk, maar /3 zou kunnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./3:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Ziet er goed uit vind ik. De puntentotalen liggen een stuk dichter bij elkaar. Dat maakt het m.i. een stukje spannenderquote:Op zondag 5 november 2023 22:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wind/Luchtdruk: Getal wordt gedeeld door 5 omdat deze hoger kunnen wegen dan de rest.
Ik pak even week 41 erbij: LET OP!, de plaatnummers komen niet overeengeen zin om dit nog aan te passen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 november 2023 14:36 schreef MissHobje het volgende:
Mijn plek wat doe je![]()
Nee gekheid, zal me een &^*^8 wezen![]()
Ik vind het leuk om mee te doen.. als er maar duidelijkheid is toch?
Ik haal Nattekat wel weer in
Bedankt, dan laat ik deze voor nu zo even staan en gaan we kijken hoe dit gaat bevallen.quote:Op maandag 6 november 2023 09:52 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ziet er goed uit vind ik. De puntentotalen liggen een stuk dichter bij elkaar. Dat maakt het m.i. een stukje spannender
Precies ja. Komt goedquote:Op maandag 6 november 2023 21:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bedankt, dan laat ik deze voor nu zo even staan en gaan we kijken hoe dit gaat bevallen.
Ik wil het liefst wel dat het voor het nieuwe jaar deze methode definitief laten maken, dus we hebben deze maand en volgende maand om het nog iets te finetunen zodat we volgend jaar gelijk met een goeie start kunnen beginnen
Ik kan het niet goed volgen (en dat hoeft ook niet...), maar mijn oprechte complimenten dat je in het voorbeeld terugblikt naar de le-gen-da-rische week 41!!quote:Op zondag 5 november 2023 22:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, nostalgiequote:Op vrijdag 10 november 2023 17:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eens kijken of de echte oude garde nog eens een poging willen wagen(Die recent nog actief zijn geweest hier op FOK!)
@:ItaloDancer
@:Hi_flyer
@:kwiwi
haha, ze zijn er nogquote:Op vrijdag 10 november 2023 18:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wow, nostalgieGa er even over nadenken
Die 1018, weet je dat zeker?quote:Op zaterdag 11 november 2023 19:02 schreef GarlandBriggs het volgende:
Donderdag 16 novembert
1 Min. temp (graden C): 6.6
2 Max. temp (graden C): 10.3
3 Neerslag (mm): 7
4 Zon (uren): 1
5 Windsnelheid (m/s): 3.2
6 Windrichting (graden): 220
7 Luchtdruk (hPa): 1018
Here we goooo!
Dat voorspelt weerstation Haaksbergen...die vertrouw ik blindelings.quote:
Gaat om De Bilt tochquote:Op zondag 12 november 2023 04:02 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat voorspelt weerstation Haaksbergen...die vertrouw ik blindelings.
Óf bovenaan, óf stijf onderaan
Update: de laatste voorspelling geeft 1013...dus stiekem nog ff aangepast
Klopt..maar op één of andere manier weten mensen uit Haaksbergen alles altijd eerder en beter. Tot regelmatige ergernis van het naburige Eibergenquote:
Dan gaan we het volgende week zien of ze aan het rechte eind hebben, maar gezien die lagedruk in onze omgeving geef ik dat weinig kans van slagenquote:Op zondag 12 november 2023 10:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Klopt..maar op één of andere manier weten mensen uit Haaksbergen alles altijd eerder en beter. Tot regelmatige ergernis van het naburige Eibergen
jup, niets zo veranderlijk als het weerquote:Op dinsdag 14 november 2023 11:10 schreef Frutsel het volgende:
Nou kansloos nu al als ik de neerslagvoorspelling zie... zaterdag stonden er nog waardes variërend van 10 tot 20 mm... nu 1.9.. dus![]()
![]()
Ik had al een vermoede dat die neerslag lager zou gaan uitvallen, bij sommige wordt die inderdaad wat punten happen 😄quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:10 schreef Frutsel het volgende:
Nou kansloos nu al als ik de neerslagvoorspelling zie... zaterdag stonden er nog waardes variërend van 10 tot 20 mm... nu 1.9.. dus![]()
![]()
Prutserquote:Op dinsdag 14 november 2023 11:10 schreef Frutsel het volgende:
![]()
ik snap er sowieso geen kut van dus ik vul gewoon in wat er op dat moment staat en luchtdruk is nattekattenvingerwerkquote:
Kan het altijd nog aanpassen he, 0,5 per windrichting ook goed? Of 1? 10 mag ook maar dan krijg ik weer gezeur dat het te veel isquote:Op vrijdag 17 november 2023 15:42 schreef Nattekat het volgende:
Windrichting telt niet meer mee genot
Zo sta je op 1 en de week erna bijna onderaanquote:Op vrijdag 17 november 2023 15:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
het is toch gelukt om het wat makkelijker te maken en bij deze de uitslag!
Bij deze de uitslag!
[ afbeelding ]
Op de eerste plek, @:GarlandBriggs! Met 6.5 punten en een sublieme luchtdrukverwachting! Gefeliciteerd![]()
Op de 2de plek @:SpeedyGJ! Met 9.4 punten pakt deze gozer de 2de plek! Gefeliciteerd![]()
Op de 3de plek @:MissHobje! Met 10 punten precies pak jij de laatste podium plek! Gefeliciteerd![]()
Beste prestatie:
Temp max: @:GarlandBriggs - @:MissHobje
Temp min: @:MissHobje
Neerslag: @:Dven
Zon uren: @:Aloa - @:Frutsel
Gem wind: @:GarlandBriggs
Windrichting: 5 users
Luchtdruk: @:GarlandBriggs
Oh yess!quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Bij deze de uitslag!
[ afbeelding ]
Op de eerste plek, @:GarlandBriggs! Met 6.5 punten en een sublieme luchtdrukverwachting! Gefeliciteerd![]()
Op de 2de plek @:SpeedyGJ! Met 9.4 punten pakt deze gozer de 2de plek! Gefeliciteerd![]()
Op de 3de plek @:MissHobje! Met 10 punten precies pak jij de laatste podium plek! Gefeliciteerd![]()
Beste prestatie:
0,5 is mooi.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kan het altijd nog aanpassen he, 0,5 per windrichting ook goed? Of 1? 10 mag ook maar dan krijg ik weer gezeur dat het te veel is![]()
En zo is het altijd weer wisselend beeldquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo sta je op 1 en de week erna bijna onderaan![]()
Het kan verkeren
Ik ga ook een poging wagenquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Oh yess!![]()
Lang leve Weerstation Haaksbergen
Ga ik die voor volgende week ingooienquote:
quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En zo is het altijd weer wisselend beeld
[..]
Ik ga ook een poging wagen
[..]
Ga ik die voor volgende week ingooien![]()
Ga je ook weer meedoen?miste je al voor deze week
Whoop Whoop gefeliciteerd allemaalquote:Op vrijdag 17 november 2023 15:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Bij deze de uitslag!
[ afbeelding ]
Beste prestatie:
Correct!quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Whoop Whoop gefeliciteerd allemaal![]()
nou dat had ik 0 verwacht, beide temperaturen goed haha hoedan.
Ohh en die Windrichting dan nu zo ? Ik hanteer de volgende richtingen:
N - NNO - NO - ONO - O - OZO - ZO - ZZO - Z - ZZW - ZW - WZW - W - WNW - NW - NNW.
En niet meer die graden? Begrijp ik dat zo goed?
Okiedokiequote:
Pas nog ff je Windrichting aan naar nieuwequote:Op vrijdag 17 november 2023 17:20 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
1 Min. temp (graden C): 5,4
2 Max. temp (graden C): 12,2
3 Neerslag (mm): 1,5
4 Zon (uren): 3
5 Windsnelheid (m/s): 6
6 Windrichting (richting): 260
7 Luchtdruk (hPa): 1.010
aangepastquote:Op zaterdag 18 november 2023 21:22 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Pas nog ff je Windrichting aan naar nieuwe
13 seconden te laat.quote:Op zondag 19 november 2023 00:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
1 Min. temp (graden C): 8.2
2 Max. temp (graden C): 11.2
3 Neerslag (mm): 1
5 Windsnelheid (m/s): 4.2
6 Windrichting (richting): WNW
7 Luchtdruk (hPa): 1020.3
Beter dan paar uur te laatquote:
Die van 8,1 gaat winnenquote:Op dinsdag 21 november 2023 17:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmmm aan de hand van het verwachte weer donderdag en indien alles daadwerkelijk zo wordt gemeten....gaat de top 3 wel heeeeeel erg close worden, zo dichtbij hebben we nog niet meegemaakt! Wordt vervolgd
[ afbeelding ]
Whutquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een spanning tijdens het invoeren van de correcte gegevens, de nummer 1 en 2 schelen maar 0.1 punt!
In de hoop dat ik het was moest ik helaas iemand anders voor laten gaannatuurlijk is het ook voor de 3de plek heel spannend met 0.1 punt verschil met de nummer 4. Ook achteraan de lijst zien we 7 en 8 met 0.1 punt verschil. nummer 9 is mede door de foute voorspelling van de luchtdruk als enige die in de 8 punten scoort
![]()
Op de eerste plek @:MissHobje met 2.7 punten!Gefeliciteerd met deze overwinning
![]()
Op de 2de plek voor 2de keer achtereen, ik zelf met 2.8 punten![]()
Op de 3de plek @:Nattekat met 3.8 punten pak jij net de 3de plek!![]()
[ afbeelding ]
Beste prestatie:
Temp max: @:Aloa
Temp min: @:SpeedyGJ
Neerslag: @:Dr8gonOfLife
Zon uren: 4 users
Gem wind: @:Nattekat
Wind graden: 4 users
Luchtdruk: @:MissHobje
@:aloa @:grimselman @:Nattekat @:core2duo @:MissHobje @:GarlandBriggs @:NM07 @:Frutsel @:INViCTuS @:Dven @:Core2duo @:Summer2bird @:NM07 @:kwiwi @:Dr8gonOfLife
Ja de vorst komt eraan en dat is zooooo lastigquote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef aloa het volgende:
Middenmoot. Zonuren verkeerd gegokt...
Volgende week beter, hoop ik. Lijkt wel koud te gaan worden dan.
Dat is wel lastig idd. Het word altijd kouder dan de voorspellingquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja de vorst komt eraan en dat is zooooo lastig
Hoe kan iemand die W heeft gekozen een betere score hebben dan iemand die WNW heeft gekozen als de windrichting NO isquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een spanning tijdens het invoeren van de correcte gegevens, de nummer 1 en 2 schelen maar 0.1 punt!
In de hoop dat ik het was moest ik helaas iemand anders voor laten gaannatuurlijk is het ook voor de 3de plek heel spannend met 0.1 punt verschil met de nummer 4. Ook achteraan de lijst zien we 7 en 8 met 0.1 punt verschil. nummer 9 is mede door de foute voorspelling van de luchtdruk als enige die in de 8 punten scoort
![]()
Op de eerste plek @:MissHobje met 2.7 punten!Gefeliciteerd met deze overwinning
![]()
Op de 2de plek voor 2de keer achtereen, ik zelf met 2.8 punten![]()
Op de 3de plek @:Nattekat met 3.8 punten pak jij net de 3de plek!![]()
[ afbeelding ]
Beste prestatie:
Temp max: @:Aloa
Temp min: @:SpeedyGJ
Neerslag: @:Dr8gonOfLife
Zon uren: 4 users
Gem wind: @:Nattekat
Wind graden: 4 users
Luchtdruk: @:MissHobje
@:aloa @:grimselman @:Nattekat @:core2duo @:MissHobje @:GarlandBriggs @:NM07 @:Frutsel @:INViCTuS @:Dven @:Core2duo @:Summer2bird @:NM07 @:kwiwi @:Dr8gonOfLife
Ai volgens mij heb ik die NO nog niet aangepast, de gemeten wind is de W van westquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe kan iemand die W heeft gekozen een betere score hebben dan iemand die WNW heeft gekozen als de windrichting NO is
Donderdagquote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef aloa het volgende:
Middenmoot. Zonuren verkeerd gegokt...
Volgende week beter, hoop ik. Lijkt wel koud te gaan worden dan.
Maakt voor de stand niks uit tochquote:Op zaterdag 25 november 2023 18:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ai volgens mij heb ik die NO nog niet aangepast, de gemeten wind is de W van westdank voor het opletten!
Helaas kan ik em niet aanpassen, dus bij deze nog even de aangepaste![]()
[ afbeelding ]
@:Frutsel je deze afbeelding aanpassen in het uitslag post?
Gaat lastig worden idd.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Donderdag![]()
Voorspelling: Prachtige dag, werkelijkheid saaie dag....er kan zoveel veranderen... ik wacht nog even op het laatste moment![]()
Die wind richting is nogal verschillendquote:Op zaterdag 25 november 2023 18:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Donderdag![]()
Voorspelling: Prachtige dag, werkelijkheid saaie dag....er kan zoveel veranderen... ik wacht nog even op het laatste moment![]()
Ja, was wel duidelijk wat het had moeten zijnquote:Op zaterdag 25 november 2023 18:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ai volgens mij heb ik die NO nog niet aangepast, de gemeten wind is de W van westdank voor het opletten!
Helaas kan ik em niet aanpassen, dus bij deze nog even de aangepaste![]()
[ afbeelding ]
@:Frutsel je deze afbeelding aanpassen in het uitslag post?
Ik was zowaar voor de calling al readyquote:Op zaterdag 25 november 2023 23:12 schreef aloa het volgende:
Kick...
@:grimselman @:Nattekat @:core2duo @:MissHobje @:GarlandBriggs @:NM07 @:Frutsel @:INViCTuS @:Dven @:core2duo @:summer2bird @:NM07 @:SpeedyGJ
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 1 december 2023 13:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
En daar is de uitslag en wat voor 1!
Deze keer hebben we niet 1, maar 2 winnaars en als dat nog niet genoeg is hebben we ook nog 2 op de 2de plek, waardoor plek 5 op de 3de plek komt![]()
[ afbeelding ]
Luchtdruk vind je op de weerkaartenquote:Op vrijdag 1 december 2023 13:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Luchtdruk is ook niet mijn ding zie ik - geen idee waar ik dat vinden/berekenen kan![]()
ja maar niet zo ver vooruikquote:
Jawel. Gfs gaat sowieso tot 384 uur.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja maar niet zo ver vooruik
ik heb er net drie bekeken voor volgende week en de wind ging van O naar Z naar W... dus
En de zonurenquote:Op vrijdag 1 december 2023 13:38 schreef Nattekat het volgende:
Genaaid door minder strenge windrichting
Wel goed gelezen? Je hebt een gedeelde 1ste plek samen met MissHobjequote:Op vrijdag 1 december 2023 13:38 schreef Nattekat het volgende:
Genaaid door minder strenge windrichting
Nu moet ik de eer delen, daar doe ik het niet voorquote:Op vrijdag 1 december 2023 14:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wel goed gelezen? Je hebt een gedeelde 1ste plek samen met MissHobje![]()
Hoezo genaaid jullie hebben het beter gedaan dan de rest
Het is nooit goed he.....quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu moet ik de eer delen, daar doe ik het niet voor
Manmanman, ik ookquote:Op zondag 3 december 2023 08:31 schreef MissHobje het volgende:
Ok strafpunten kom er maar in, helemaal vergeetings dus @:Nattekat grijp je kans![]()
Donderdag 7 december.
1 Min. temp (graden C): 2,6
2 Max. temp (graden C): 6,3
3 Neerslag (mm): 2,8
5 Windsnelheid (m/s): 4,4
6 Windrichting (graden): ZO
7 Luchtdruk (hPa): 1005,2
Denk door het weer ofzo ..ik was zoooo moe.quote:
Ik wil die voor december niet vergeten, dus deze is er daardoor bij in geschotenquote:Op zondag 3 december 2023 09:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Denk door het weer ofzo ..ik was zoooo moe.
Nou knal hem nog ff erbij![]()
Doe nou effe mee dan, mag nog deze maand zonder strafpuntenquote:Op zondag 3 december 2023 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil die voor december niet vergeten, dus deze is er daardoor bij in geschoten
Als je me over een uur weer een melding kan sturen...quote:Op zondag 3 december 2023 16:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Doe nou effe mee dan, mag nog deze maand zonder strafpunten![]()
Vanaf januari ga ik daar wel aan beginnen maar daar kom ik later op terug
Is goed ik stuur wel je wel een DM en als je die even laat staan vergeet je em ook nietquote:Op zondag 3 december 2023 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je me over een uur weer een melding kan sturen...
Ik ga net de deur uit.
quote:Op zondag 3 december 2023 16:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Doe nou effe mee dan, mag nog deze maand zonder strafpunten![]()
Vanaf januari ga ik daar wel aan beginnen maar daar kom ik later op terug
Van harte gefeliciflapstaart! Hij was weer leuk!quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
En de uitslag is bekent voor week 49! En wat zit iedereen heel erg dicht bij elkaar zeg![]()
Op de eerste plek is geëindigd: @:SpeedyGJ ! Ik ben als enige die onder de 10 punten scoort![]()
Op de 2de plek staat: @:GarlandBriggs met 10.2 punten, een mooie score voor een 2de plekGefeliciteerd
![]()
Op de 3de plek staat: @:MissHobje met 10.6 punten zat je niet heel ver van de 2de plek afGefeliciteerd
![]()
Ook de rest (plek 4,5,6) hebben het uitstekend gedaan met punten tussen die 10.7 en 10.8 was het echt spannend waarbij @:Grimselman en @:Nattekat hun plek moeten delen![]()
@:Aloa is als enige die de plank heeft misgeslagen met 12.4 punten.
Overigens hebben we het allemaal best slecht gedaan met de temperatuur schatting
[ afbeelding ]
Beste prestatie:
Temp max: @:INViCTuS
Temp min: @:GarlandBriggs
Neerslag: @:SpeedyGJ @:Grimselman
Zon uren: @:GarlandBriggs
Gem wind: @:Grimselman
Wind graden: @:Grimselman
@:aloa @:grimselman @:Nattekat @:core2duo @:MissHobje @:GarlandBriggs @:NM07 @:Frutsel @:INViCTuS @:Dven @:Core2duo @:Summer2bird @:NM07 @:kwiwi
Plemp je hem morgen ff neer, kan gewoonquote:Op zaterdag 9 december 2023 19:02 schreef Nattekat het volgende:
Nu geen tijd, mezelf kennende zal ik het wel vergeten straks, dus mooi
Ik zie trouwens nu pas dat ik de windgraden goed hadquote:Op vrijdag 8 december 2023 15:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
En de uitslag is bekent voor week 49! En wat zit iedereen heel erg dicht bij elkaar zeg![]()
Op de eerste plek is geëindigd: @:SpeedyGJ ! Ik ben als enige die onder de 10 punten scoort![]()
Op de 2de plek staat: @:GarlandBriggs met 10.2 punten, een mooie score voor een 2de plekGefeliciteerd
![]()
Op de 3de plek staat: @:MissHobje met 10.6 punten zat je niet heel ver van de 2de plek afGefeliciteerd
![]()
Ook de rest (plek 4,5,6) hebben het uitstekend gedaan met punten tussen die 10.7 en 10.8 was het echt spannend waarbij @:Grimselman en @:Nattekat hun plek moeten delen![]()
@:Aloa is als enige die de plank heeft misgeslagen met 12.4 punten.
Overigens hebben we het allemaal best slecht gedaan met de temperatuur schatting
[ afbeelding ]
Beste prestatie:
Temp max: @:INViCTuS
Temp min: @:GarlandBriggs
Neerslag: @:SpeedyGJ @:Grimselman
Zon uren: @:GarlandBriggs
Gem wind: @:Grimselman
Wind graden: @:Grimselman
@:aloa @:grimselman @:Nattekat @:core2duo @:MissHobje @:GarlandBriggs @:NM07 @:Frutsel @:INViCTuS @:Dven @:Core2duo @:Summer2bird @:NM07 @:kwiwi
Dat is valsspelenquote:Op zaterdag 9 december 2023 19:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Plemp je hem morgen ff neer, kan gewoon
Nou.. moet zeggen de vorst vorige week vond ik zalig..maar dat uitzicht graad of 2-6 en nattigheid vind ik veel kloteriger aanvoelen bluh.quote:Op zaterdag 9 december 2023 23:49 schreef Nattekat het volgende:
Oh ik word diepongelukkig van deze weergrafieken
Kutkou
Het is echt heerlijk buiten nu. Ook binnen hoef ik niet meer zo hard te stoken als de rest van de week.quote:Op zondag 10 december 2023 00:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou.. moet zeggen de vorst vorige week vond ik zalig..maar dat uitzicht graad of 2-6 en nattigheid vind ik veel kloteriger aanvoelen bluh.
Ja was stuk warmer.. iets van 10.6 vandaagquote:Op zondag 10 december 2023 00:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is echt heerlijk buiten nu. Ook binnen hoef ik niet meer zo hard te stoken als de rest van de week.
NWN bestaat helaas nietquote:
Dat is gewoon NNWquote:Op woensdag 13 december 2023 21:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
NWN bestaat helaas nietzou je even de goeie richting willen doorgeven
Of WNW en heeft hij per ongeluk 2x de N gedaan ivp de Wquote:
DAF DAF DAF?quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
Vrachtwagenmerk vrachtwagenmerk vrachtwagenmerk...
Correct heb het aangepast, ik kom nog even terug op je DMquote:Op vrijdag 15 december 2023 14:17 schreef MissHobje het volgende:
gefeliciteerd allemaal![]()
![]()
èn volgens mij heb ik de beste luchtdruk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |