Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende donderdag. Elke zaterdag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende donderdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
Hee een nieuwe deelnemerquote:Op woensdag 27 september 2023 00:53 schreef sturmpie het volgende:
ok, mijn oog valt op dit topic, ik zie dat er reeds geen animo is om 'n reactie te posten dus om er voor te zorgen dat TS zich niet helemaal alleen voelt op deze grote aardbol zwevend in 't universum
Dat is lastig idd, die windrichting.quote:Op zondag 1 oktober 2023 01:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inschrijving zijn gesloten, de scores heb ik zojuist ingevoerd.
Ik ben vergeten mijn tijdelijke verwachting aan te passen, te laat is ook bij mij gewoon te laat dus geld mijn verwachting.
Wel wil ik even kijken hoe ik het met de windrichting ga berekenen, we hebben tot 360 graden en dat wordt een dingetje.
Voorbeeld:
User heeft als verwachting 340 graden, uiteindelijke verwachting is 4 graden, dan zit diegene er 24 graden naast, echter in mijn berekening komt dan 336 graden als verschil wat natuurlijk nooit kan kloppen, ik denk dat ik dit handmatig moet gaan invoeren om zeker te zijn dat dit goed gaat. Uiteindelijk telt het dichtstbijzijnde (laagste getal) en zal dit op een eerlijke manier verlopen.
Moet nog even inkomen, de volgende edities zullen vast drukker worden.quote:
Dit dus.quote:
oeps.. tis al zondag..quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:20 schreef aloa het volgende:
*Kick*
Kan nog tot zaterdag 23.59![]()
@:grimselman
@:Nattekat
@:core2duo
@:MissHobje
@:GarlandBriggs
@:NM07
@:Frutsel
@:INViCTuS
@:Dr8gonOfLife
@:Starhopper
@:Hallojo
@:SpeedyGJ
Komt eraan!quote:
Ik protesteer nog steedsquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
De winnaar is bekend!
@:Grimselman mag zich met een hele grote voorsprong op de rest de winnaar noemen van de eerste dag voorspelling van 2023! Gefeliciteerd!
@:Starhopper mag de 2de plek veroveren met 30.2 punten!
@:Aloa mag de 3de plek veroveren met 52.9 punten, al scheelde dat niet veel met de nummer 4!
Ik zelf sta 1 na laatste, en @:Frutsel mag het doen met de laatste plek!
[ afbeelding ]
En we gaan gelijk door naar de volgende!
Voorspel hier het weer van donderdag 12 oktober 2023 in de Bilt.
@:aloa
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
De winnaar is bekend!
@:Grimselman mag zich met een hele grote voorsprong op de rest de winnaar noemen van de eerste dag voorspelling van 2023! Gefeliciteerd!
@:Aloa mag de 3de plek veroveren met 52.9 punten, al scheelde dat niet veel met de nummer 4!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
De winnaar is bekend!
[ afbeelding ]
Ik zal nog een keer mentionenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat het wat te kort tijd is om iedereen aan het voorspellen te zetten? Ik wacht nog even tot 23:59, als we dan met 4 man zijn (inc ik) kan ik het beter verplaatsen naar de zaterdag/zondag, dus zou je pas uiterlijk volgende week dinsdag/woensdag moeten invullen. Hoe denken jullie hierover @:aloa @:Starhopper @:GarlandBriggs
Ik pas mij aan, aan de grillen van de groepquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat het wat te kort tijd is om iedereen aan het voorspellen te zetten? Ik wacht nog even tot 23:59, als we dan met 4 man zijn (inc ik) kan ik het beter verplaatsen naar de zaterdag/zondag, dus zou je pas uiterlijk volgende week dinsdag/woensdag moeten invullen. Hoe denken jullie hierover @:aloa @:Starhopper @:GarlandBriggs
uitstekende mentionquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zal nog een keer mentionen![]()
Dank! 10 man lijkt me voldoende om door te gaanquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zal nog een keer mentionen![]()
Mooi voorbeeld van hoe ver de modellen er nog steeds naast kunnen zitten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 18:11 schreef aloa het volgende:
Iedereen zit ver naast de hoeveelheid neerslag![]()
Bijna 35 mm nu al.
Idd ja. De 5 dagen is niet altijd betrouwbaar...quote:Op donderdag 12 oktober 2023 19:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van hoe ver de modellen er nog steeds naast kunnen zitten.
En ik dacht nog in te zetten op 4.8quote:Op donderdag 12 oktober 2023 18:11 schreef aloa het volgende:
Iedereen zit ver naast de hoeveelheid neerslag![]()
Bijna 35 mm nu al.
Dit soort hoeveelheden is moeilijk te voorspellen blijkbaarquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En ik dacht nog in te zetten op 4.8
Met deze kaarten zie ik mijzelf als laatste eindigen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die koudere donderdag blijkt toch stuk warmer te lopenook de oosten wind lijkt wat naar het zuid/zuidoostelijke te draaien.
Gezien jullie voorspellingen wordt dit een spannende wedstrijd gezien het ook nog de andere kant op kan gaan, 1 ding is zeker 1 iemand gaat de goeie kant opwe zullen het volgende week vrijdag zien wie er gewonnen heeft
Één na laatstequote:Op zondag 15 oktober 2023 13:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Met deze kaarten zie ik mijzelf als laatste eindigen.
Door de kromme telmethode maakt het toch niet uit, de persoon met de beste windrichting wint.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die koudere donderdag blijkt toch stuk warmer te lopenook de oosten wind lijkt wat naar het zuid/zuidoostelijke te draaien.
Gezien jullie voorspellingen wordt dit een spannende wedstrijd gezien het ook nog de andere kant op kan gaan, 1 ding is zeker 1 iemand gaat de goeie kant opwe zullen het volgende week vrijdag zien wie er gewonnen heeft
Volgende keer ben jij aan de beurtquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:15 schreef Frutsel het volgende:
Gefeliciteerd SpeedY
@:aloa eerlijk gezegd had ik die plek opgeeist
Die heeft me de overwinning gekost. Niet lopen draaien met feitenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die kromme telmethode heeft je wel een podiumplek gegeven
Verdikkeme. Net verslapenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
@:Dven Je hebt nog 1.5 uurtje![]()
Ook voor de rest natuurlijk!
Ik heb je gegevens verwerkt, je mag ze eventueel hier ook nog wel even plaatsen.quote:
De enige droge dag in de week ook echtquote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:56 schreef MissHobje het volgende:
Nou dat hadden we goed mis vandaag met neerslag amper een druppel gevallen
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
@Nattekat pakt de eerste plek met een mooie 83.7 punten! De windrichting is een save geweest
Jaja, moest even veldonderzoek doen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nog een paar uur te gaan![]()
Gooi je voorspelling er maar inquote:Op zondag 29 oktober 2023 00:04 schreef Nattekat het volgende:
De 18z run wordt nog gebakken, dus niets te laat
Altijd welkom hoorquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jaja, moest even veldonderzoek doen.
(ben in De Bilt geweest)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kanonnen wat een spanning deze keer tussen nummers 1, 2 en 3, tijdens het invoeren van de gegevens was het nek aan nek maar uiteindelijk kan er maar 1 winnaar zijn!
@aloa pakt de 1ste plek en mag zijn eer deze week in ontvangst nemen. Met een mooie score van 28.5pnt was Aloa de enige die in de 20 punten scoorde, Gefeliciteerd!
@grimselman pakt op het nippertje de 2de plek, het scheelde maar 0.7 punten op de nummer 3! Klasse!
@Nattekat pakt de 3de plek, maar je was wel degene met de best behaalde luchtdruk verwachting maar de windrichting heeft je uiteindelijk wel je eerste plaats gekost! Ondanks dat een mooie score tegenover de rest![]()
Beste prestatie:
Temp max: @GarlandBriggs
Temp min: @INViCTuS
Neerslag: @Frutsel
Zon uren: 5 users
Gem wind: @aloa
Wind graden: @MissHobje
Luchtdruk: @Nattekat
@aloa
@grimselman
@Nattekat
@core2duo
@MissHobje
@GarlandBriggs
@NM07
@Frutsel
@INViCTuS
@Dven
En uiteraard iedereen die dit topic leest mag natuurlijk ook een poging wagen
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |