Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende donderdag. Elke zaterdag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende donderdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
Hee een nieuwe deelnemerquote:Op woensdag 27 september 2023 00:53 schreef sturmpie het volgende:
ok, mijn oog valt op dit topic, ik zie dat er reeds geen animo is om 'n reactie te posten dus om er voor te zorgen dat TS zich niet helemaal alleen voelt op deze grote aardbol zwevend in 't universum
Dat is lastig idd, die windrichting.quote:Op zondag 1 oktober 2023 01:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inschrijving zijn gesloten, de scores heb ik zojuist ingevoerd.
Ik ben vergeten mijn tijdelijke verwachting aan te passen, te laat is ook bij mij gewoon te laat dus geld mijn verwachting.
Wel wil ik even kijken hoe ik het met de windrichting ga berekenen, we hebben tot 360 graden en dat wordt een dingetje.
Voorbeeld:
User heeft als verwachting 340 graden, uiteindelijke verwachting is 4 graden, dan zit diegene er 24 graden naast, echter in mijn berekening komt dan 336 graden als verschil wat natuurlijk nooit kan kloppen, ik denk dat ik dit handmatig moet gaan invoeren om zeker te zijn dat dit goed gaat. Uiteindelijk telt het dichtstbijzijnde (laagste getal) en zal dit op een eerlijke manier verlopen.
Moet nog even inkomen, de volgende edities zullen vast drukker worden.quote:
Dit dus.quote:
oeps.. tis al zondag..quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:20 schreef aloa het volgende:
*Kick*
Kan nog tot zaterdag 23.59![]()
@:grimselman
@:Nattekat
@:core2duo
@:MissHobje
@:GarlandBriggs
@:NM07
@:Frutsel
@:INViCTuS
@:Dr8gonOfLife
@:Starhopper
@:Hallojo
@:SpeedyGJ
Komt eraan!quote:
Ik protesteer nog steedsquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
De winnaar is bekend!
@:Grimselman mag zich met een hele grote voorsprong op de rest de winnaar noemen van de eerste dag voorspelling van 2023! Gefeliciteerd!
@:Starhopper mag de 2de plek veroveren met 30.2 punten!
@:Aloa mag de 3de plek veroveren met 52.9 punten, al scheelde dat niet veel met de nummer 4!
Ik zelf sta 1 na laatste, en @:Frutsel mag het doen met de laatste plek!
[ afbeelding ]
En we gaan gelijk door naar de volgende!
Voorspel hier het weer van donderdag 12 oktober 2023 in de Bilt.
@:aloa
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
De winnaar is bekend!
@:Grimselman mag zich met een hele grote voorsprong op de rest de winnaar noemen van de eerste dag voorspelling van 2023! Gefeliciteerd!
@:Aloa mag de 3de plek veroveren met 52.9 punten, al scheelde dat niet veel met de nummer 4!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
De winnaar is bekend!
[ afbeelding ]