https://www.nu.nl/binnenl(...)ar-eigen-woning.htmlquote:Het OM beschuldigde de 64-jarige K. van moord op haar partner Chris Grinwis. De 65-jarige supermarkteigenaar werd in december 2020 dood aangetroffen in zijn woning in het Brabantse Halsteren. Waar de politie eerder uitging van een natuurlijke doodsoorzaak, bleek later dat Grinwis sporen van een zelfdodingsmiddel in zijn bloed had.
De politie herleidde dit middel naar K., omdat ze als psychotherapeut bij de Kamer van Koophandel stond ingeschreven, terwijl ze dat niet was. In haar woning werd datzelfde gif later door de politie aangetroffen.
Na onderzoek bleek ook dat K. in de dagen voor Grinwis' dood zocht op zoektermen als het zelfdodingsmiddel, maar volgens K. "had dat geen enkele link met Chris". K. beweerde dat ze dat in huis had "voor haar eigen autonomie".
Ja die had zelfmoordpoeder in die man zijn eten of drinken gedaan, en die zat gewoon thuis. Ik snap er ook niks van.quote:Op maandag 25 september 2023 16:43 schreef Rnie het volgende:
Yvon K., die ervan verdacht werd haar partner vergiftigd te hebben, is dood in haar woning aangetroffen. Dat bevestigt haar advocaat Esther Vroegh aan NU.nl, na berichtgeving van AD. Het Openbaar Ministerie (OM) had een celstraf van negentien jaar tegen K. geëist.
Het is niet bekend hoe de gifmoordverdachte om het leven is gekomen. De politie zegt geen mededelingen te doen over de zaak.
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)ar-eigen-woning.html
Die zat dus gewoon thuis?
Zeker weten.quote:Op maandag 25 september 2023 16:50 schreef maily het volgende:
Chris Grinwis is overleden onder verdachte omstandigheden, eerder zijn vrouw Mia, die zelfs opgegraven is.
Hele vieze zaak dit.
Correctie. Daar werd ze van verdacht.quote:Op maandag 25 september 2023 16:55 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja die had zelfmoordpoeder in die man zijn eten of drinken gedaan, en die zat gewoon thuis. Ik snap er ook niks van.
Ook eerder van hetzelfde feit van zijn vrouw.quote:Op maandag 25 september 2023 17:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Correctie. Daar werd ze van verdacht.
En moet er eerst belasting betaald worden om het geld naar de moeder te krijgen, en dan weer opnieuw naar de dochter?quote:Op maandag 25 september 2023 16:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zeker weten.
Vraag mij af naar wie nu de omvangrijke erfenis zal gaan van deze supermarkteigenaar. Alsnog naar zijn familie of naar de dochter van de nu overleden verdachte.
quote:Op maandag 25 september 2023 17:02 schreef maily het volgende:
[..]
Ook eerder van hetzelfde feit van zijn vrouw.
Waarschijnlijk naar de dochter, ja.quote:Op maandag 25 september 2023 16:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zeker weten.
Vraag mij af naar wie nu de omvangrijke erfenis zal gaan van deze supermarkteigenaar. Alsnog naar zijn familie of naar de dochter van de nu overleden verdachte.
Dat bleek een natuurlijke dood, maar haar vorige partner John Boom had ook zelfmoord gepleegd.quote:Op maandag 25 september 2023 17:02 schreef maily het volgende:
[..]
Ook eerder van hetzelfde feit van zijn vrouw.
Daar ben ik ook benieuwd naar, nu zij overleden is kan ze ook niet meer schuldig bevonden worden, en daarmee zou ze zomaar eens toch erfgenaam kunnen blijven, en nu dus haar dochter.quote:Op maandag 25 september 2023 16:55 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Gaat die erfenis nu niet naar haar dochter? Ipv zijn kinderen?
quote:De vrouw, die ervan wordt verdacht dat ze haar vriend heeft vermoord door middel van het toedienen van gif, is komen te overlijden. Dat blijkt uit onderzoek van de politie en het Openbaar Ministerie (OM). Aankomende woensdag, 27 september, staat de uitsprakenzitting gepland in deze moordzaak.
Maandagochtend 25 september is er een melding binnengekomen dat het lichaam van de verdachte is gevonden in haar huis in Tilburg. Donderdag 8 september en maandag 11 september stond verdachte op zitting inzake onderzoek Border. Zij wordt ervan verdacht dat ze verantwoordelijk is voor de dood van haar vriend Chris Grinwis.
Volgens het OM is er voldoende bewijs dat verdachte met voorbedachten rade stiekem haar vriend heeft vergiftigd met de dood tot gevolg en eiste daarom 19 jaar cel gevangenisstraf. Aankomende woensdag staat de uitsprakenzitting gepland in deze zaak.
Onbevredigend
Het OM heeft de nabestaanden van Grinwis op de hoogte gebracht van dit nieuws. De officieren van justitie in deze zaak: “Volgens artikel 69 van het wetboek van strafrecht kunnen wij geen overleden verdachte vervolgen. Dus met het overlijden van de verdachte is de mogelijkheid om recht in deze zaak uit te spreken geblokkeerd. Dit is heel onbevredigend, want de rechter zal nu niet meer toekomen aan de vraag ‘of zij bewezen acht dat verdachte haar vriend, Chris Grinwis, vermoord heeft’. Dit is zeker ook voor de nabestaanden van Grinwis onverteerbaar.”
Op dit moment wordt nog onderzoek gedaan naar de toedracht van het overlijden. In haar woning is een afscheidsbrief gevonden.
https://www.om.nl/actueel(...)oor-vonnis-overleden
Dat zou wel heel bizar zijn, maar als je je kind op die manier een miljoenen-erfenis kunt doen toekomen en wel weet dat de kans groot is dat je de bak indraait is dit wel een manier om het recht en rechtvaardigheid flink de nek om te draaien (npi).quote:Op maandag 25 september 2023 17:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk naar de dochter, ja.
Of de dochter heeft zelf gehandeldquote:Op maandag 25 september 2023 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou wel heel bizar zijn, maar als je je kind op die manier een miljoenen-erfenis kunt doen toekomen en wel weet dat de kans groot is dat je de bak indraait is dit wel een manier om het recht en rechtvaardigheid flink de nek om te draaien (npi).
Oooh, I like your thinking!quote:Op maandag 25 september 2023 17:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Of de dochter heeft zelf gehandeld
Ja, daar zat ik ook al aan te denken... is de rol van de dochter bij de originele zaak al bekeken?quote:Op maandag 25 september 2023 17:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou, dit vind ik ook wel apart. Wat is er op tegen om de uitspraak nog te doen in zo'n geval, als dat het enige is dat nog rest?quote:Op maandag 25 september 2023 17:21 schreef Nober het volgende:
Verdachte van gifmoord twee dagen voor vonnis overleden, afscheidsbrief gevonden
[..]
Oehquote:Op maandag 25 september 2023 17:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die mogelijkheid biedt het Nederlands recht niet.quote:Op maandag 25 september 2023 17:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou, dit vind ik ook wel apart. Wat is er op tegen om de uitspraak nog te doen in zo'n geval, als dat het enige is dat nog rest?
Ik neem aan dat geoordeeld wordt dat ze haar partners vermogen op een onrechtmatige manier verkregen heeft (wanneer ze heeft bekend per brief) en is dat vermogen dus met terugwerkende kracht niet van haar geweest.quote:Op maandag 25 september 2023 17:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk naar de dochter, ja.
Mysterieus, wat zou de toedracht kunnen zijn, fijn dat ze dat onderzoekenquote:Op dit moment wordt nog onderzoek gedaan naar de toedracht van het overlijden. In haar woning is een afscheidsbrief gevonden.
Maar kan dat nog? Nu blijkbaar die hele rechtszaak gestopt moet worden.quote:Op maandag 25 september 2023 17:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat geoordeeld wordt dat ze haar partners vermogen op een onrechtmatige manier verkregen heeft (wanneer ze heeft bekend per brief) en is dat vermogen dus met terugwerkende kracht niet van haar geweest.
Ik ben geen expert, maar doordat Yvon niet is veroordeeld, is volgens mij de erfgenaam niet langer betwist, en heeft de dochter er recht op. Maar dat is beredeneerd met mijn lekenverstand.quote:Op maandag 25 september 2023 17:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat geoordeeld wordt dat ze haar partners vermogen op een onrechtmatige manier verkregen heeft (wanneer ze heeft bekend per brief) en is dat vermogen dus met terugwerkende kracht niet van haar geweest.
Strafrechtelijk niet, maar ik neem aan dat er privaatrechtelijk nog wel een oordeel gevormd kan worden over de rechtmatigheid van het verkrijgen van het vermogen. Er hoeft immers niet gestraft te worden.quote:Op maandag 25 september 2023 17:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar kan dat nog? Nu blijkbaar die hele rechtszaak gestopt moet worden.
quote:Op maandag 25 september 2023 18:00 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Yvon K. wordt door de kinderen van een in 2011 overleden man ook beschuldigd van betrokkenheid bij de dood van hun vader. Die zou onder vergelijkbare omstandigheden als Grinwis om het leven zijn gekomen. Al luidde de officiële lezing dat deze John Boom zichzelf van het leven had beroofd. Het is maar de vraag of een politieonderzoek nog zin heeft: al snel na zijn dood werd het lichaam van Boom gecremeerd, buiten het medeweten van zijn kinderen om.
In mei 2020 kreeg K. een relatie met Grinwis, op de dag van de uitvaart van zijn echtgenote. Twee maanden voor zijn dood had Grinwis zijn testament aangepast en werd zijn vriendin de enige erfgename.
In een volle rechtzaal werd de foto getoond die de verdachte van een slapende Grinwis maakte op de avond voor zijn overlijden, voordat ze naar huis ging. Die foto, waarop ook het wijnglas is afgebeeld, stuurde ze naar haar dochter. De volgende dag werd hij in exact dezelfde houding dood gevonden, aldus het OM.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)halsteren-supermarkt
https://podcastluisteren.nl/pod/De-Gifdodequote:Op maandag 25 september 2023 18:10 schreef ArnosL het volgende:
Er is een hele interessante podcast serie over deze zaak, De Gifdode. Echt een hele bizarre zaak. In de podcast zijn een hele hoop details te horen, aanrader om te luisteren.
Ben hem aan het luisteren. Idd erg goed. Wat een nachtmerrie voor die kinderen.quote:Op maandag 25 september 2023 18:10 schreef maily het volgende:
[..]
https://podcastluisteren.nl/pod/De-Gifdode
Dank voor de tip.quote:Op maandag 25 september 2023 18:10 schreef ArnosL het volgende:
Er is een hele interessante podcast serie over deze zaak, De Gifdode. Echt een hele bizarre zaak. In de podcast zijn een hele hoop details te horen, aanrader om te luisteren.
De zaak ontleend, ook een podcast, is kort en bondig.quote:Op maandag 25 september 2023 22:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dank voor de tip.
Merk alleen dat ik blijkbaar niet zo van de podcasts ben, ik vind het maar rommelig en kan me er niet op focussen![]()
Weet je toevallig nog andere kanalen waar je info over deze zaak kunt vinden?
Dit schijnt 'm te zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 23:14 schreef leukerdje het volgende:
Heel benieuwd wat er in die afscheidsbrief staat,een bekentenis?
Top, deze podcast vind ik prettiger om te beluisterenquote:Op maandag 25 september 2023 22:46 schreef leukerdje het volgende:
[..]
De zaak ontleend, ook een podcast, is kort en bondig.
De een vraagt en de ander antwoord. Met Saskia Belleman, rechtbank verslaggeefster.
Een RickRoll komt in vele vormen, ook in deze vorm.quote:Op maandag 25 september 2023 23:39 schreef leukerdje het volgende:
Apart, een nummer van Rick Ashley. Ben op zich wel een puzzelaar, maar hier kan ik geen wijs uit worden. Wat ze hiermee zou bedoelen?
Wat ik meekrijg van die podcast is dat het een gestoord op geld belust wijf was. Lijkt mij geen type die schuld gaat bekennen, eerder iemand die suïcide pleegt omdat zij het Grote Slachtoffer is. Opgeruimd staat netjes denk je dan normaal gesproken, ware het niet dat zij de nabestaanden een poets heeft gebakken met dat testament. Jammer dat de regels van de wet soms onrecht faciliteren.quote:Op maandag 25 september 2023 23:14 schreef leukerdje het volgende:
Heel benieuwd wat er in die afscheidsbrief staat,een bekentenis?
Wat ik dus heel fascinerend vind, is dat er laatst een heel groot artikel/interview met haar in het BD stond en naar aanleiding daarvan kreeg ik echt het idee dat zij best nog wel eens onschuldig zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 00:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat ik meekrijg van die podcast is dat het een gestoord op geld belust wijf was. Lijkt mij geen type die schuld gaat bekennen, eerder iemand die suïcide pleegt omdat zij het Grote Slachtoffer is. Opgeruimd staat netjes denk je dan normaal gesproken, ware het niet dat zij de nabestaanden een poets heeft gebakken met dat testament. Jammer dat de regels van de wet soms onrecht faciliteren.
Idem hier. Het is een rommeltje, onduidelijk gepraat, snel gepraat, het kost me teveel energie en heb er liever beeld bij. Maar heb in ieder geval genoeg geluisterd om te weten wat een kutwijf het was dat het zuurstof niet waard was.quote:Op maandag 25 september 2023 22:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dank voor de tip.
Merk alleen dat ik blijkbaar niet zo van de podcasts ben, ik vind het maar rommelig en kan me er niet op focussen![]()
Weet je toevallig nog andere kanalen waar je info over deze zaak kunt vinden?
Ze is verdacht en niet veroordeeld.quote:Op maandag 25 september 2023 16:43 schreef Rnie het volgende:
Yvon K., die ervan verdacht werd haar partner vergiftigd te hebben, is dood in haar woning aangetroffen. Dat bevestigt haar advocaat Esther Vroegh aan NU.nl, na berichtgeving van AD. Het Openbaar Ministerie (OM) had een celstraf van negentien jaar tegen K. geëist.
Het is niet bekend hoe de gifmoordverdachte om het leven is gekomen. De politie zegt geen mededelingen te doen over de zaak.
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)ar-eigen-woning.html
Die zat dus gewoon thuis?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |