abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 25 september 2023 @ 15:36:28 #51
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_210749259
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:07 schreef Red_85 het volgende:
2de hands spullen? Daarover belasting moeten betalen?
WTF?
Bericht niet gelezen? Wanneer jij iets nieuw hebt gekocht en het vervolgens na een tijd met verlies als tweedehands artikel verkoopt of quitte draait dan is dit niet van toepassing.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_210749274
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef YoopY het volgende:
Dus ik koop wat in een winkel en nadat ik klaar ben met dat product verkoop ik het op Marktplaats.
Sorry maar daar is toch al alles betaalt wat betaalt moest worden, incl btw etc. Als ik het orginele product van mijn loon heb betaalt dan ook alle sociale lasten en belasting op wat ik had verdiend.
Heeft oom belasting niks mee te maken als ik daarna nog enigszins wat geld terug krijg via Marktplaats oid
Dat staat er toch ook.
PWBF
pi_210749295
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:40 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Dat snap ik ook niet ,want stel je bied 50 euro op een euh......jurk. Hoe weet marktplaats dan dat de bieder is op komen dagen en de jurk daadwerkelijk gekocht heeft?

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Als de betaling buiten het platform plaats vindt hoeft het platform niks op te sturen naar de Belastingdienst, ook al ging het in eerste instantie om een advertentie op Marktplaats. Bij Marktplaats is dat inderdaad mogelijk. Maar er zijn ook platforms waar de betaling alleen via het platform kan, zoals Ticketswap en Vinted.
PWBF
pi_210749304
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Bericht niet gelezen? Wanneer jij iets nieuw hebt gekocht en het vervolgens na een tijd met verlies als tweedehands artikel verkoopt of quitte draait dan is dit niet van toepassing.
Al verkoop je het met winst, dan maakt het nog niet uit. Het gaat er puur om dat je het niet met oogmerk om winst te maken gekocht hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210749328
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:22 schreef Managarm het volgende:
Ik heb mijn Magic The Gathering verzameling via Marktplaats verkocht een paar geleden. Dat was toch al gauw 15.000 euro, willen ze daar dan belasting over gaan heffen? Helaas net voor Covid verkocht, maar ja, ik zag het niet zitten om 2 m3 aan kaarten mee gaan verhuizen naar Portugal.
Nee, want tot 20.000 euro hoef je geen omzetbelasting te betalen en aangezien dit een eenmalige transactie was ben je ook geen onderneming met winstoogmerk en hoef je dus ook geen inkomstenbelasting te betalen.
PWBF
pi_210749345
heel goed van de belastingdienst, chapeau
pak ze aan die verkopers!
dat zal ze leren!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_210749408
Om even een voorbeeld - of twee - te geven waar de Belastingdienst wellicht wel achteraan gaat:

Rik koopt elke dag zo veel mogelijk concert- en festivaltickets. Deze verkoopt hij ook dagelijks met 20% winst op Ticketswap. Rik geeft zijn inkomsten niet op bij de Belastingdienst.

Brenda koopt wekelijks tweedehands meubels op bij de Kringloop. In haar schuur achter haar huis knapt zij deze dagelijks op. Vervolgens verkoopt zij de meubels dagelijks via Marktplaats. Brenda geeft haar inkomsten niet op bij de Belastingdienst.
PWBF
pi_210749423
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
heel goed van de belastingdienst, chapeau
pak ze aan die verkopers!
dat zal ze leren!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwartwerker gespot.
PWBF
pi_210749448
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:28 schreef YoopY het volgende:

[..]
Ja geen idee, ik vind 2000 euro dann ook niet zijn idioot hoog bedrag voor zaken die ik zelf gekocht heb. Om voor zo'n bedrag voor handelaar te worden aangezien? En dan NOG een keer betalen?
Maar dat staat er niet. Die grens van 2000 euro is Europees bepaald. Dat wil nog niet zeggen dat je een ondernemer bent die belasting moet betalen.
PWBF
pi_210749450
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:50 schreef Nielsch het volgende:
Om even een voorbeeld - of twee - te geven waar de Belastingdienst wellicht wel achteraan gaat:

Rik koopt elke dag zo veel mogelijk concert- en festivaltickets. Deze verkoopt hij ook dagelijks met 20% winst op Ticketswap. Rik geeft zijn inkomsten niet op bij de Belastingdienst.

Brenda koopt wekelijks tweedehands meubels op bij de Kringloop. In haar schuur achter haar huis knapt zij deze dagelijks op. Vervolgens verkoopt zij de meubels dagelijks via Marktplaats. Brenda geeft haar inkomsten niet op bij de Belastingdienst.
Whoepdiefuckingdoe.
Veel werkverschaffing voor bar weinig centen extra belasting.. Terwijl als je gewoon achter de grote bedrijven aan gaat, je een veelvoud hiervan gaat pakken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210749459
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zwartwerker gespot.
Uitkeringstrekkert gespot.
Hij werkt nog voor z'n centen.
1947-2016
pi_210749462
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja, dit. Hou toch op inderdaad.
Nee dus. Leer eens lezen.
PWBF
pi_210749480
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Consumenten wel inderdaad. Grote bedrijven met megawinsten? Die geven ze deals en kortingen.

^p^ to the bd
Maar wel boos zijn op XR als ze daar tegen protesteren.
PWBF
pi_210749484
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zwartwerker gespot.
werken, nee joh
welke kleur dan ook
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_210749494
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Maar wel boos zijn op XR als ze daar tegen protesteren.
Ik ga geen andere onschuldige mensen lastig vallen en irriteren. Doet xr wel.
Legt geen zoden aan de dijk he.
1947-2016
pi_210749498
Iedereen gelijk in de piepzak... vind het wel een logisch gevolg, zeker voor verkopers die heel veel verkopen op MP! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_210749502
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Whoepdiefuckingdoe.
Veel werkverschaffing voor bar weinig centen extra belasting.. Terwijl als je gewoon achter de grote bedrijven aan gaat, je een veelvoud hiervan gaat pakken.
Ook kleinere ondernemers betalen nu eenmaal belasting. Helaas man.

En die werkverschaffing valt wel mee. Als je eenmaal bent ingeschreven als ondernemer en gewoon aangifte doet gaat het meeste automatisch. Of denk je dat ze elk kwartaal weer alle 2 miljoen btw-aangiftes met de hand gaan controleren.
PWBF
pi_210749511
Wat je hebt gekocht daar heb je al belasting over betaald. Verkoop je het (vaak) voor minder dan betaal je weer belasting?

WTF is dat voor bullshit?

Maarja Zelensky's zakken moeten gevuld. En de klimaatnonsense mag wat kosten (tientallen miljarden). Domme mensen stemmen er zelf op nietwaar.

En de 6 miljard die Hugo tijdens Cojona kwijt is geraakt. Wordt daar nog iets mee gedaan?
  maandag 25 september 2023 @ 15:59:20 #69
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_210749525
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:58 schreef Gunnter het volgende:
Wat je hebt gekocht daar heb je al belasting over betaald. Verkoop je het (vaak) voor minder dan betaal je weer belasting?

Maarja Zelensky's zakken moeten gevuld. En de klimaatnonsense mag wat kosten (tientallen miljarden). Domme mensen stemmen er zelf op nietwaar.
Die regel was er al voor klimaatnonsense en Zelensky hoor.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_210749536
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:59 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Die regel was er al voor klimaatnonsense en Zelensky hoor.
O, nee dan is het goed :')
pi_210749540
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 15:50 schreef Nielsch het volgende:

En in dat laatste geval kan het met een goed verhaal erbij ook nog als hobbymatig beoordeeld worden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210749541
quote:

En de 6 miljard die Hugo tijdens Cojona kwijt is geraakt. Wordt daar nog iets mee gedaan?
Weer een mongooltje dat niet leest.
PWBF
pi_210749547
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 15:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ook kleinere ondernemers betalen nu eenmaal belasting. Helaas man.

En die werkverschaffing valt wel mee. Als je eenmaal bent ingeschreven als ondernemer en gewoon aangifte doet gaat het meeste automatisch. Of denk je dat ze elk kwartaal weer alle 2 miljoen btw-aangiftes met de hand gaan controleren.
Doen ze toch al nu?
1947-2016
pi_210749564
quote:

Dat is een speciale belasting voor domme mensen. Die betaal je alleen als je niet snapt hoe het werkt of te beroerd bent om te lezen.
pi_210749587
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 16:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Weer een mongooltje dat niet leest.
Je bent zelf een kutmongooltje om dat allemaal maar normaal te vinden. Straks weer D66 stemmen zeker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')