abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211144842
quote:
16s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 12:24 schreef De_Hertog het volgende:
Sowieso onzinnig om op dit niveau een reclame-uiting te analyseren, maar vooruit: ze schreven 'scary fast', niet 'scary faster'
Fair, maar ik ben dan ook (imo) heeeeeeeeel duidelijk dat ik enkel spreek over mijn mening hier in ;)
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:43:55 #77
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_211144974
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 12:29 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Fair, maar ik ben dan ook (imo) heeeeeeeeel duidelijk dat ik enkel spreek over mijn mening hier in ;)
Ook fair enough, maar voor de komende jaren zou ik er iig rekening mee houden dat dit wel ongeveer de performance stappen zijn die de M-reeks gaat maken. Welk labeltje Apple's marketing-afdeling er dan ook aan hangt ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:48:38 #78
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_211145026
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 10:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoe definieer je dan incrementeel?
[..]
Wat Impliceerde Apple dan? Wat is zie is dat de M3 serie een duidelijke sprong in performance bieden, en "Scary" gaat natuurlijk over Halloween.
Scary fast ging over de presentatie, was in een half uurtje ofzo al klaar.
pi_211145661
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 12:43 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Ook fair enough, maar voor de komende jaren zou ik er iig rekening mee houden dat dit wel ongeveer de performance stappen zijn die de M-reeks gaat maken. Welk labeltje Apple's marketing-afdeling er dan ook aan hangt ;)
Eens... Maar goed, we wachten de vergelijkingen op de iMacs M1/M3 wel af. Kijken of het de investering waard is, of dat we nog 2 generaties wachten...
pi_211146255
Hmm... Toch maar ff wachten op de volgende revisie:
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:30:23 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211147049
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:01 schreef ashardalan het volgende:
Hmm... Toch maar ff wachten op de volgende revisie:
Dat is altijd zo.
Vroegah zeiden we, de beste tijd om een computer te kopen is over 6 maanden. Maar dat blijft zo, het is ALTIJD beter te wachten als je maximale performance voor je geld wilt hebben.
Mijn vorige Macbook was een 17" 2011 Macbook met een i7, en dankzij de SSD die ik er ingezet heb, jaren geleden, is het nu nog steeds een snelle laptop voor Office en Internet, maar wellicht door het verouderde OS niet de veiligste.
Maar goed, ik kocht dus in Sept een 16" Macbook Pro met M1Max en 64GB geheugen met een enorme korting.
De nieuwe M3 Max met 64GB is stukken sneller, maar ook een slordige 50% duurder dan wat ik betaalde. Heb er dus zeker geen spijt van dat ik niet gewacht heb. Wachten is goed, maar als je een goede deal krijgt...
pi_211147210
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is altijd zo.
Vroegah zeiden we, de beste tijd om een computer te kopen is over 6 maanden. Maar dat blijft zo, het is ALTIJD beter te wachten als je maximale performance voor je geld wilt hebben.
Mijn vorige Macbook was een 17" 2011 Macbook met een i7, en dankzij de SSD die ik er ingezet heb, jaren geleden, is het nu nog steeds een snelle laptop voor Office en Internet, maar wellicht door het verouderde OS niet de veiligste.
Maar goed, ik kocht dus in Sept een 16" Macbook Pro met M1Max en 64GB geheugen met een enorme korting.
De nieuwe M3 Max met 64GB is stukken sneller, maar ook een slordige 50% duurder dan wat ik betaalde. Heb er dus zeker geen spijt van dat ik niet gewacht heb. Wachten is goed, maar als je een goede deal krijgt...
Filmpje niet gezien? Deze CPU is gebaseerd op een duurdere (en slechter te produceren) die en in december komt de nieuwe betere die in massa-productie. Dat is overigens ook de reden waarom je niet vrij voor elke geheugen (RAM) configuratie kan kiezen. Potentieel kan men in december dus de volgende revisie al kopen.

Oh & Revisie != CPU versie/generatie.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:57:39 #83
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211147300
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:48 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Filmpje niet gezien? Deze CPU is gebaseerd op een duurdere (en slechter te produceren) die en in december komt de nieuwe betere die in massa-productie. Dat is overigens ook de reden waarom je niet vrij voor elke geheugen (RAM) configuratie kan kiezen. Potentieel kan men in december dus de volgende revisie al kopen.

Oh & Revisie != CPU versie/generatie.
Ja, heb het filmpje gezien, maar denk niet dat deze M3 serie/keuze van productiemethode wat zal veranderen aan de product line-up.
pi_211158313
First Benchmark Results Surface for M3 Chip in New Macs
https://forums.macrumors.(...)in-new-macs.2409507/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 1 november 2023 @ 18:08:57 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211158922
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:53 schreef Aether het volgende:
First Benchmark Results Surface for M3 Chip in New Macs
https://forums.macrumors.(...)in-new-macs.2409507/
Benchmarks Schmenschmarks, totaal overgewaardeerd, zeggen heel weinig.
Hier 2 exact dezelfde M2 Air, alleen 1 met 8 de ander met 16GB RAM en 256 vs 512 GB SSD.

Het ligt er totaal aan wat je ermee doet.
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 08:33:25 #86
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211163843
Ik heb een probleem met mijn camera op mijn nieuwe iPhone 15 pro Max.

Wanneer ik de camera open via een app, in dit geval Whatsapp of My Fitness pal, focust de camera niet scherp. Ik moet het object op afstand brengen om de focus te krijgen.

Tikken op het scherm om de focus te krijgen werkt niet.
De apps zijn up-to-date.

Iemand had het erover dat de apps misschien niet de juiste lens aanroepen. Maar in de instellingen kan ik alleen maar kiezen voor camera toegang of geen camera toegang voor die desbetreffende app.

Het gekke is wanneer ik de eigen camera app open, de focus wel gewoon automatisch goed werkt.

Iemand een idee? :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211163950
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:33 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb een probleem met mijn camera op mijn nieuwe iPhone 15 pro Max.

Wanneer ik de camera open via een app, in dit geval Whatsapp of My Fitness pal, focust de camera niet scherp. Ik moet het object op afstand brengen om de focus te krijgen.

Tikken op het scherm om de focus te krijgen werkt niet.
De apps zijn up-to-date.

Iemand had het erover dat de apps misschien niet de juiste lens aanroepen. Maar in de instellingen kan ik alleen maar kiezen voor camera toegang of geen camera toegang voor die desbetreffende app.

Het gekke is wanneer ik de eigen camera app open, de focus wel gewoon automatisch goed werkt.

Iemand een idee? :)
Enige wat ik kan bedenken is dat de apps niet de juiste camera permissies hebben, of het een bug is.

Wanneer werkt de camera goed? Alleen in de camera app, of ook in andere Apple apps. zoals Berichten?
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 09:13:17 #88
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211164151
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:47 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Enige wat ik kan bedenken is dat de apps niet de juiste camera permissies hebben, of het een bug is.

Wanneer werkt de camera goed? Alleen in de camera app, of ook in andere Apple apps. zoals Berichten?
Ik begrijp niet wat je bedoelt met de Apple app 'Berichten'. Daar zie ik mijn smscodes binnenkomen of gemiste oproepen e.d. Ik heb geen enkele mogelijkheid om daar een camera aan te roepen.
4045
onlogisch
pi_211164164
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2023 09:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat je bedoelt met de Apple app 'Berichten'. Daar zie ik mijn smscodes binnenkomen of gemiste oproepen e.d. Ik heb geen enkele mogelijkheid om daar een camera aan te roepen.
Als je zelf een bericht opstelt kun je links boven de tekstbalk op de camera klikken.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211164297
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2023 09:13 schreef onlogisch het volgende:

[..]
In Berichten (iMessage/SMS):

en dan

Dan opent, als het goed is, de camera. Als het daar wél goed werkt, is het een permissies issue.
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 09:34:20 #91
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211164323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 09:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Als je zelf een bericht opstelt kun je links boven de tekstbalk op de camera klikken.
Dan werkt het wel goed. Wat me opvalt in dat gevalt;

Het macro icoontje, staat aan. Ook bij het openen van de gewone camera app is dat het geval. Er is dan niet eens sprake van een focus, ik kan gewoon van grote afstand (50 cm) tot ongeveer een centimeter boven het object komen en het blijft kraakhelder.

@ashardalan dan lijkt het inderdaad een permissie issue. Even kijken of ik iets kan vinden :{
4045
onlogisch
pi_211164348
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 09:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Dan werkt het wel goed. Wat me opvalt in dat gevalt;

Het macro icoontje, staat aan. Ook bij het openen van de gewone camera app is dat het geval. Er is dan niet eens sprake van een focus, ik kan gewoon van grote afstand (50 cm) tot ongeveer een centimeter boven het object komen en het blijft kraakhelder.

@:ashardalan dan lijkt het inderdaad een permissie issue. Even kijken of ik iets kan vinden :{
Ik raad je aan om ff te chatten met Apple. Als gebruiker heb je zeer beperkte mogelijkheden om de persmissies te wijzigen. Naar mijn ervaring, is de Apple Chat kundig en behulpzaam. Plus je hebt gewoon garantie :D
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 09:58:35 #93
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211164598
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 09:35 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Ik raad je aan om ff te chatten met Apple. Als gebruiker heb je zeer beperkte mogelijkheden om de persmissies te wijzigen. Naar mijn ervaring, is de Apple Chat kundig en behulpzaam. Plus je hebt gewoon garantie :D
Michelle is druk voor me bezig :)
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 10:12:14 #94
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211164706
Michelle komt er ook niet echt uit. Apps opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft bestaan.
Volgens haar is het een probleem wat ze nog niet eerder is tegen gekomen.

Mijn geluk weer dit _O_
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 10:40:46 #95
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211164961
Michelle heeft de handdoek in de ring gegooid. Ik word later vandaag teruggebeld door een Senior Advisor.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 16:57:07 #96
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211169437
Senior Advisor gesproken.

Apps als whatsapp/teams/my fitness pal gebruiken maar heel statisch de camera en zijn niet in staat heel goed te focussen van dichtbij. Dat was een beetje de strekking van het verhaal + ik moet nog een IOS update draaien.

Mijn vraag ; kunnen jullie het eens testen met je telefoon. En dan het liefst met My fitness pal, omdat je daar als je een barcode scant heel dicht op het product kan zitten. Bij Android werkte dat wel, maar volgens deze senior advisor kan dat bij Apple niet. :D
4045
onlogisch
pi_211182605
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 16:57 schreef onlogisch het volgende:
Senior Advisor gesproken.

Apps als whatsapp/teams/my fitness pal gebruiken maar heel statisch de camera en zijn niet in staat heel goed te focussen van dichtbij. Dat was een beetje de strekking van het verhaal + ik moet nog een IOS update draaien.

Mijn vraag ; kunnen jullie het eens testen met je telefoon. En dan het liefst met My fitness pal, omdat je daar als je een barcode scant heel dicht op het product kan zitten. Bij Android werkte dat wel, maar volgens deze senior advisor kan dat bij Apple niet. :D
Bij Whatsapp even geprobeerd, daar krijg ik scherp beeld. :)

Apple is wel minder wbt apps, als je vergelijkt met Android. Maar je beeld hoort toch scherp te zijn?
  vrijdag 3 november 2023 @ 19:15:51 #98
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211182964
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 18:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Apple is wel minder wbt apps, als je vergelijkt met Android.
???
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 19:58:46 #99
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211183765
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 18:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Apple is wel minder wbt apps, als je vergelijkt met Android. Maar je beeld hoort toch scherp te zijn?
Dus even voor de goede orde ; je camera is onscherp want het object is te dichtbij en je camera, geopend in Whatsapp, stelt zelf bij en wordt scherp?
4045
onlogisch
pi_211184013
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2023 19:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Dus even voor de goede orde ; je camera is onscherp want het object is te dichtbij en je camera, geopend in Whatsapp, stelt zelf bij en wordt scherp?
Hij is nooit onscherp. :) En zoomt zodra je beweegt.

Even heel heel extreem dichtbij op een stukje tekst gekeken, om iets onscherps te zoeken, dan gaat hij automatisch scherpstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')