Dat is er al.quote:Op zaterdag 23 september 2023 21:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Is ze dan niet beter af met zoiets? https://www.lucovitaal.nl(...)8EAQYBiABEgLsnPD_BwE
Ik herken het probleem wel, mijn ouders deden de allesbrander aan en daar hing de thermostaat naast, dus mijn slaapkamer was ijskoud
Dat is wel een goede optie, trouwens. Wij hebben zo'n ding qua koeling in de slaapkamer en dat is geweldig.quote:Op zaterdag 23 september 2023 23:36 schreef Queller het volgende:
https://www.dyson.nl/luch(...)erwarming-ventilator
Hier al eens aan gedacht? Werkt in mijn kleine kamer heel prima
Nou, dank je wel voor je bijdrage.quote:
Niet in de slaapkamer, maar in de badkamer werkt het goed. Ik heb gelezen dat goedkope paneeltjes van bouwmarkten enzo niet zo best zijn dus ben maar voor wat duurder spul gegaan van Sunjoy. Maar werkt goed dus. Een thermostaat is wel aan te bevelen.quote:Op zaterdag 23 september 2023 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Ik merk dat ik de vraag anders moet formuleren:
Wat is jullie ervaring met een IR-paneel in de slaapkamer?
ik vraag me af wat je wilt met een thermostaat.quote:Op zondag 24 september 2023 09:11 schreef Ridocar het volgende:
Alleen ervaring in de badkamer. Een paneel, 45x90 cm. 700 Watt op 2,4 m. hoogte. Werkt prima. Als het om een uurtje gaat is een thermostaat niet nodig.
Zorgen dat het niet te warm wordt. IR verwarmt de objecten in de ruimte die vervolgens ook warmte afstralen. Het is dus niet zo dat het direct koud is na afschakelen van de thermostaat.quote:Op zondag 24 september 2023 10:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik vraag me af wat je wilt met een thermostaat.
Als een paneel aanstaat is het lekker warm als je eronder staat. Als het paneel uit gaat is het direct koud.
Een IR paneel verwarmd geen lucht. Luchtverwarming gaat vreselijk en vreselijk inefficient dmv het object wat wordt aangestraald. Deze verwarmd de lucht op de meest inefficienste wijze die er is. Dus lucht wordt niet verwarmd door het IR paneel.
dat is wel een hele dure oplossing, maar het kan theoretisch als je IR paneel maar groot en zwaar genoeg is. Gangbaar gebruik je een IR paneel niet om de lucht te verwarmen vanwege de kosten.quote:Op zondag 24 september 2023 11:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zorgen dat het niet te warm wordt. IR verwarmt de objecten in de ruimte die vervolgens ook warmte afstralen. Het is dus niet zo dat het direct koud is na afschakelen van de thermostaat.
Daarnaast kan een thermostaat met tijdklok worden toegepast waardoor het al warm is als je 's ochtends binnen komt. Dat is fijn want het duurt met IR ook wel even (15-30 min) voordat het aangenaam is in de badkamer.
ooit was ik ergens in een kantoor waar ze IR panelen hadden hangen, echter niet goed opgehangen. Als ik dan over de gang liep dan had ik het soms koud, dan warm, dan koud en dan weer warm, net waar ik liep en waar er een paneel hing.quote:Op zondag 24 september 2023 10:35 schreef Panthera1984 het volgende:
Zowel ik als partner hebben ir paneel bij bureau, dit is om in de winter bij te verwarmen bij thuiswerken zodat de thermostaat lager kan blijven staan.
We hebben 360 watt, zitten er ook maar ongeveer halve meter vanaf.
Het voelt wel behagelijk warm, als een straal- of gaskachel, zodra je er niet meer voor zit, is het gelijk de koudere temperatuur van het huis.
Zoiets lijkt me ideaal. Ja.quote:Op zondag 24 september 2023 14:20 schreef Robar het volgende:
Wij hebben als test een 600 watt paneel in de slaapkamer gehangen. (14m2) Voldoet voor ons prima. Tot 3 meter voel je inderdaad een behaaglijke warmte. Niet zo comfortabel als reguliere verwarming. Maar de slaapkamer hoeft van ons niet superwarm te zijn. Wat vooral handig is dat je het paneel kan programmeren (met Google home). Dat maakt het wel redelijk efficiënt.
Dan gebruik je het paneel verkeerdquote:Op zondag 24 september 2023 09:11 schreef Ridocar het volgende:
Alleen ervaring in de badkamer. Een paneel, 45x90 cm. 700 Watt op 2,4 m. hoogte. Werkt prima. Als het om een uurtje gaat is een thermostaat niet nodig.
Sorry voor de late reactie.quote:Op zondag 24 september 2023 14:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoiets lijkt me ideaal. Ja.
Toevallig een linkje naar welke jullie hebben?
Thanks!!quote:Op woensdag 27 september 2023 17:23 schreef Robar het volgende:
[..]
Sorry voor de late reactie.
https://www.hornbach.nl/p(...)V7oJijAaArVVEALw_wcB
Ja die hebben we nog. Ook veel gebruikt afgelopen winter.quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:16 schreef Troel het volgende:
Gaat het erom dat ze warm is bij het maken van huiswerk? Dan zou ik eerst eens kijken naar zo'n stoov-ding voor op haar stoel. Je hebt meerdere varianten en wellicht de moeite waard om te proberen?
Ja weet je, als het daarmee te doen is, is dat denk ik veel praktischer dan een infraroodstraler en denk ik zeker goedkoperquote:Op maandag 2 oktober 2023 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja die hebben we nog. Ook veel gebruikt afgelopen winter.
Ook een goede tip!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |