abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210729290
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 21:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Is ze dan niet beter af met zoiets? https://www.lucovitaal.nl(...)8EAQYBiABEgLsnPD_BwE

Ik herken het probleem wel, mijn ouders deden de allesbrander aan en daar hing de thermostaat naast, dus mijn slaapkamer was ijskoud
Dat is er al.
Wat zou je qua verwarming kiezen? Onafhankelijk van de CV dus. :)
Heb je zelf ervaring met IR-panelen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210730454
https://www.dyson.nl/luch(...)erwarming-ventilator

Hier al eens aan gedacht? Werkt in mijn kleine kamer heel prima
pi_210730478
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 23:36 schreef Queller het volgende:
https://www.dyson.nl/luch(...)erwarming-ventilator

Hier al eens aan gedacht? Werkt in mijn kleine kamer heel prima
Dat is wel een goede optie, trouwens. Wij hebben zo'n ding qua koeling in de slaapkamer en dat is geweldig.
Goede tip! ^O^
Had ik niet aan gedacht voor de verwarming.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210730817
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 19:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
0 ervaring hier.
Nou, dank je wel voor je bijdrage.
:D

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 24-09-2023 13:37:37 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 september 2023 @ 02:27:14 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210731050
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 19:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay. Ik merk dat ik de vraag anders moet formuleren:

Wat is jullie ervaring met een IR-paneel in de slaapkamer?
Niet in de slaapkamer, maar in de badkamer werkt het goed. Ik heb gelezen dat goedkope paneeltjes van bouwmarkten enzo niet zo best zijn dus ben maar voor wat duurder spul gegaan van Sunjoy. Maar werkt goed dus. Een thermostaat is wel aan te bevelen.
pi_210733302
Alleen ervaring in de badkamer. Een paneel, 45x90 cm. 700 Watt op 2,4 m. hoogte. Werkt prima. Als het om een uurtje gaat is een thermostaat niet nodig.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_210733856
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 09:11 schreef Ridocar het volgende:
Alleen ervaring in de badkamer. Een paneel, 45x90 cm. 700 Watt op 2,4 m. hoogte. Werkt prima. Als het om een uurtje gaat is een thermostaat niet nodig.
ik vraag me af wat je wilt met een thermostaat.
Als een paneel aanstaat is het lekker warm als je eronder staat. Als het paneel uit gaat is het direct koud.
Een IR paneel verwarmd geen lucht. Luchtverwarming gaat vreselijk en vreselijk inefficient dmv het object wat wordt aangestraald. Deze verwarmd de lucht op de meest inefficienste wijze die er is. Dus lucht wordt niet verwarmd door het IR paneel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210734125
Zowel ik als partner hebben ir paneel bij bureau, dit is om in de winter bij te verwarmen bij thuiswerken zodat de thermostaat lager kan blijven staan.

We hebben 360 watt, zitten er ook maar ongeveer halve meter vanaf.
Het voelt wel behagelijk warm, als een straal- of gaskachel, zodra je er niet meer voor zit, is het gelijk de koudere temperatuur van het huis.
And the druids turn to stone...
  zondag 24 september 2023 @ 11:13:54 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210734545
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 10:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik vraag me af wat je wilt met een thermostaat.
Als een paneel aanstaat is het lekker warm als je eronder staat. Als het paneel uit gaat is het direct koud.
Een IR paneel verwarmd geen lucht. Luchtverwarming gaat vreselijk en vreselijk inefficient dmv het object wat wordt aangestraald. Deze verwarmd de lucht op de meest inefficienste wijze die er is. Dus lucht wordt niet verwarmd door het IR paneel.
Zorgen dat het niet te warm wordt. IR verwarmt de objecten in de ruimte die vervolgens ook warmte afstralen. Het is dus niet zo dat het direct koud is na afschakelen van de thermostaat.

Daarnaast kan een thermostaat met tijdklok worden toegepast waardoor het al warm is als je 's ochtends binnen komt. Dat is fijn want het duurt met IR ook wel even (15-30 min) voordat het aangenaam is in de badkamer.
pi_210734949
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 11:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Zorgen dat het niet te warm wordt. IR verwarmt de objecten in de ruimte die vervolgens ook warmte afstralen. Het is dus niet zo dat het direct koud is na afschakelen van de thermostaat.

Daarnaast kan een thermostaat met tijdklok worden toegepast waardoor het al warm is als je 's ochtends binnen komt. Dat is fijn want het duurt met IR ook wel even (15-30 min) voordat het aangenaam is in de badkamer.
dat is wel een hele dure oplossing, maar het kan theoretisch als je IR paneel maar groot en zwaar genoeg is. Gangbaar gebruik je een IR paneel niet om de lucht te verwarmen vanwege de kosten.
Donkeje meubels, vloeren en muren (zo zwart mogelijk) helpen wel om de kosten iets te verlagen omdat die veel straling opnemen en dus warmte afgeven aan de lucht via in het algemeen convectie. Maar veel is het niet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210734955
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 10:35 schreef Panthera1984 het volgende:
Zowel ik als partner hebben ir paneel bij bureau, dit is om in de winter bij te verwarmen bij thuiswerken zodat de thermostaat lager kan blijven staan.

We hebben 360 watt, zitten er ook maar ongeveer halve meter vanaf.
Het voelt wel behagelijk warm, als een straal- of gaskachel, zodra je er niet meer voor zit, is het gelijk de koudere temperatuur van het huis.
ooit was ik ergens in een kantoor waar ze IR panelen hadden hangen, echter niet goed opgehangen. Als ik dan over de gang liep dan had ik het soms koud, dan warm, dan koud en dan weer warm, net waar ik liep en waar er een paneel hing.
  Moderator zondag 24 september 2023 @ 13:37:56 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_210736022
Wij hebben als test een 600 watt paneel in de slaapkamer gehangen. (14m2) Voldoet voor ons prima. Tot 3 meter voel je inderdaad een behaaglijke warmte. Niet zo comfortabel als reguliere verwarming. Maar de slaapkamer hoeft van ons niet superwarm te zijn. Wat vooral handig is dat je het paneel kan programmeren (met Google home). Dat maakt het wel redelijk efficiënt.
pi_210736036
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 14:20 schreef Robar het volgende:
Wij hebben als test een 600 watt paneel in de slaapkamer gehangen. (14m2) Voldoet voor ons prima. Tot 3 meter voel je inderdaad een behaaglijke warmte. Niet zo comfortabel als reguliere verwarming. Maar de slaapkamer hoeft van ons niet superwarm te zijn. Wat vooral handig is dat je het paneel kan programmeren (met Google home). Dat maakt het wel redelijk efficiënt.
Zoiets lijkt me ideaal. Ja.
Toevallig een linkje naar welke jullie hebben?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210741665
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 09:11 schreef Ridocar het volgende:
Dan gebruik je het paneel verkeerd

IR is er voor bedoeld om het geen wat er onder zit te verwarmen, de rest niet, als je er recht onder staat om jezelf op te frissen bv

Dus voor Max een paar minuten in een badkamer situatie, niet om de ruimte op temperatuur te brengen. Of in een kantoor omgeving om de persoon aan het bureau te verwarmen en de ruimte koel te laten zijn

Let wel in een kantoor omgeving met een IR boven je hoofd heeft je bovenlijf de warmte, je benen hebben het dan koud
pi_210747174
Een airco zou ook een optie zijn, kan ze nog koelen ook in de zomer. Maar wel een stuk duurder dan de andere opties, een multisplit met jullie eigen slaapkamer?
pi_210769547
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 14:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Zoiets lijkt me ideaal. Ja.
Toevallig een linkje naar welke jullie hebben?
Sorry voor de late reactie.

https://www.hornbach.nl/p(...)V7oJijAaArVVEALw_wcB
pi_210769781
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 17:23 schreef Robar het volgende:

[..]
Sorry voor de late reactie.

https://www.hornbach.nl/p(...)V7oJijAaArVVEALw_wcB
Thanks!!
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 oktober 2023 @ 10:16:30 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_210811602
Gaat het erom dat ze warm is bij het maken van huiswerk? Dan zou ik eerst eens kijken naar zo'n stoov-ding voor op haar stoel. Je hebt meerdere varianten en wellicht de moeite waard om te proberen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 10:20:07 #45
236264 crew  capricia
pi_210811620
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:16 schreef Troel het volgende:
Gaat het erom dat ze warm is bij het maken van huiswerk? Dan zou ik eerst eens kijken naar zo'n stoov-ding voor op haar stoel. Je hebt meerdere varianten en wellicht de moeite waard om te proberen?
Ja die hebben we nog. Ook veel gebruikt afgelopen winter.
Ook een goede tip! ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 oktober 2023 @ 10:25:27 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_210811654
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 10:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja die hebben we nog. Ook veel gebruikt afgelopen winter.
Ook een goede tip! ^O^
Ja weet je, als het daarmee te doen is, is dat denk ik veel praktischer dan een infraroodstraler en denk ik zeker goedkoper :@

En pubers, tja :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')