Mooiquote:Er is opnieuw een verdachte aangehouden voor langdurige pesterijen, stalking en doodsbedreigingen aan het adres van onder meer Hilversummer Bradley van Dijk. De politie verdenkt de 24-jarige man van deelname aan een criminele organisatie. Het is de vijfde verdachte die is aangehouden in de zaak rondom het 'Looijkartel', zoals de groep bedreigers zichzelf noemt.
Het gaat om een man uit Beverwijk. Hij wordt verdacht van 'deelname aan een criminele organisatie die gericht was op opruiing, bedreiging, belaging en vernieling'. Dat vertelt het OM aan NH.
Hij zou onderdeel zijn van een groep pesters die het al meer dan drie jaar gemunt heeft op Bradley van Dijk. De groep communiceerde voornamelijk via de chat-app Telegram onder de naam 'Looijkartel'. Daarin werden duizenden berichten gedeeld met beledigingen en bedreigingen, oproepen tot geweld of vernielingen. Het Looijkartel had op het hoogtepunt zo'n 10.000 leden.
Het is nog niet duidelijk welke rol de 24-jarige verdachte had in deze groep.
Valse beschuldigingen
De Hilversumse Bradley maakt online video's en werd daarover getreiterd. Hij zou volgens de groep 'zwakzinnig' zijn en werd - volgens de politie - vals beschuldigd van pedoseksuele handelingen. Het treiteren ging steeds verder en mondde uiteindelijk in ernstige doodsbedreigingen uit. Ook werd Bradley meerdere malen thuis opgezocht.
Niet alleen hij, maar ook zijn familieleden, vrienden en zelfs buren hadden last van het Looijkartel. Zo werden er op dagbasis valse bestellingen naar de huizen van verschillende familieleden gestuurd en werden vrienden en buren lastiggevallen en bedreigd. Sinds de politie meerdere aanhoudingen heeft verricht, lijkt de rust grotendeels wedergekeerd.
Eerder zijn al een 26-jarige man uit Deurne, een 39-jarige man uit Venlo, een 16-jarige jongen uit Hoorn en een 15-jarige jongen uit Zaandam opgepakt. De mannen uit Deurne en Venlo zitten momenteel nog vast.
'Onacceptabel'
De politie noemt de heftige pesterijen een kwalijke zaak en onacceptabel. "Wat nu een grap lijkt, kan een ander levenslang schaden. Er werden er serieuze bedreigingen geuit, tegen verschillende personen en hun omgeving. Ook dat is strafbaar. Soms ging het zo ver dat de bedreigingen en beledigingen ook in de echte wereld plaatsvonden. Intensief onderzoek heeft geleid tot het identificeren van deze verdachten.”
Haha lekker voor ze.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:23 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
De mannen uit Deurne en Venlo zitten momenteel nog vast.
Eromheen lullen en met een gangsta accent zeggen dat ze grote fouten hebben gemaakt en dat ze hun leven gaan beteren.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:37 schreef FlesWater het volgende:
[..]
Haha wat zullen ze zeggen wanneer er iemand vraagt waarvoor ze vast zitten
Kan haast niet anders.quote:Op vrijdag 22 september 2023 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die gast moet toch wel licht verstandelijk gehandicapt zijn.
Of een Fokkerquote:Op vrijdag 22 september 2023 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
ik denk dat die gast zichzelf kapot is geschrokken dat hij niet verwacht had dat ze hem a. zouden vinden en b. zijn acties deze consequenties zou hebbenquote:
Licht?quote:Op vrijdag 22 september 2023 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hij kapot blijft.quote:Op vrijdag 22 september 2023 13:29 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
ik denk dat die gast zichzelf kapot is geschrokken dat hij niet verwacht had dat ze hem a. zouden vinden en b. zijn acties deze consequenties zou hebben
Maar welke fokkers missen we al die maandenquote:Op vrijdag 22 september 2023 18:35 schreef Zoon_John het volgende:
Die eerste twee die zijn opgepakt zitten best al lang vast.
Vraag het Nova welke users al die maanden al offline zijnquote:Op vrijdag 22 september 2023 18:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar welke fokkers missen we al die maanden
fsv lijst?quote:Op zaterdag 23 september 2023 15:40 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het beruchte Looijkartel, als je op hun lijst komt om wat voor reden dan ook, dan wens ik je sterkte.
Ook ff checken of Bradley van Dijk op fsv lijst staat/stond voor de zekerheid.
ja, misschien had Bradley ooit een (klein)foutje gemaakt bij zijn belastingaangifte, dan kan je op zo een (fsv)lijst komen en dan kan je vervolgens op lijstjes komen van zulke groepen zoals de Looijkartel.quote:
quote:Op zondag 24 september 2023 16:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ja, misschien had Bradley ooit een (klein)foutje gemaakt bij zijn belastingaangifte, dan kan je op zo een (fsv)lijst komen en dan kan je vervolgens op lijstjes komen van zulke groepen zoals de Looijkartel.
quote:
Fraude Signalering Voorzieningquote:
Die leden van het Looij kartel zijn zelf zwakzinnigen.quote:Op zondag 24 september 2023 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Fraude Signalering Voorziening
https://www.belastingdien(...)ring-voorziening-fsv
Geen idee wat dat met het Looij-kartel te maken heeft overigens.
Dat lijkt mij ook inderdaad. Daarom gaf ik ook aan dat het me ontgaat wat dat met het Looij-kartel te maken heeft.quote:Op zondag 24 september 2023 17:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Die leden van het Looij kartel zijn zelf zwakzinnigen.
Alsof die ooit daarvan gehoord hebben, laat staan dat ze dat gebruiken om slachtoffers te zoeken.
Die vinden hun slachtoffers (vaak ook niet helemaal goed) via social media en Twitch en YouTube en zo.
sowieso als je bij een clubje zit wat zich looijkartel noemt ben je al niet meer waard dan een garnaalquote:
Zat gisteren een stukje Radar te kijken over ons boetebeleid. Weet je waarom de minister de boetes hier zo debiel hoog heeft gemaakt? Omdat er meer geld naar de politie moest! Letterlijk zijn verklaring waarom het hier duurder is dan waar ook in de EU. In Duitsland betaal je bijvoorbeeld slechts 25 euro voor bellen of appen op de fiets. Hier 150 euro.quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:45 schreef Viezig het volgende:
[..]
Nou ja, die mensen van dat programma hebben natuurlijk wel dingen gedaan die de politie niet zo snel doet. Ze hebben godverdomme een hamburger op zijn deur gesmeerd en photoshops genaakt waarin Bradge belachelijk te maken, om zo te infiltreren in die groep.
Er is een enorm tekort aan krachten bij de politie, dan snap ik dat ze dit niet hetzelfde behandelen als een zaak van Taghi. Als er een woninginbraak is hebben ze al geen capaciteit om degelijk onderzoek te doen.
Ik denk dat je eerder naar de politiek moet kijken. Wil je dat er meer geld naar de politie gaat, neem dat dan mee in de overweging op welke partij je stemt.
Belachelijk inderdaad.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Zat gisteren een stukje Radar te kijken over ons boetebeleid. Weet je waarom de minister de boetes hier zo debiel hoog heeft gemaakt? Omdat er meer geld naar de politie moest! Letterlijk zijn verklaring waarom het hier duurder is dan waar ook in de EU. In Duitsland betaal je bijvoorbeeld slechts 25 euro voor bellen of appen op de fiets. Hier 150 euro.
Als er dan vervolgens nog te weinig capaciteit is om een zaak waarin ernstige bedreigingen een grote rol spelen binnen een fatsoenlijke termijn op te lossen kun je eigenlijk stellen dat we vogelvrij zijn in dit land.
Pas toen het NH dagblad en RTL en de NOS er over gingen schrijven en dit programma aanklopte kwamen ze een keer in actie. Je bent dus afhankelijk van de media om je ellende opgelost te krijgen?
Boetes zoals voor bellen achter het stuur staan ook niet meer in verhouding tot de geldstraffen die via het OM gaan. Iemand op zijn bek slaan is 400 euro boete (via OM) appen, bellen of zelfs maar je telefoon vasthouden is 440 euro. Het is een ordinaire geldklopperij.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:10 schreef Viezig het volgende:
[..]
Belachelijk inderdaad.
De boetes voor bellen achter het stuur mogen van mij nog hoger, maar dan wil ik het ook zien in een sterkere politie.
Maar dat kan je de politie imo niet aanrekenen, dat is echt de politiek.
Iemands leven doelbewust kapot maken mag van mij ook bestraft worden met een kapot leven. Het is dat ik tegen de doodstraf ben, maar in mijn wereld kom je hier niet mee weg door een jaartje te zitten.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Boetes zoals voor bellen achter het stuur staan ook niet meer in verhouding tot de geldstraffen die via het OM gaan. Iemand op zijn bek slaan is 400 euro boete (via OM) appen, bellen of zelfs maar je telefoon vasthouden is 440 euro. Het is een ordinaire geldklopperij.
En dan zogenaamd omdat we allemaal een goed functionerende politieapparaat willen. Blijkbaar is dat er helemaal niet als je iemand met een beperking bijna de dood in kan treiteren met de meest zieke doodsbedreigingen en vernielingen. Het is dat ik het al wist van FOK! maar gok dat heel wat mensen met open mond hebben zitten kijken hoe die neukfouten van daders jarenlang hun gang hebben kunnen gaan en hoe enorm groot hun bereik was geworden.
Voornaam alleenquote:Op dinsdag 7 november 2023 21:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Beetje saaie aflevering met maar weinig nieuwe informatie, ja van die gokker is de naam bekend
Maar boetes die geint worden gaan niet naar de politie. Want dat zou een perverse prikkel zijn om extra bekeuringen te gaan schrijven voor niks.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Zat gisteren een stukje Radar te kijken over ons boetebeleid. Weet je waarom de minister de boetes hier zo debiel hoog heeft gemaakt? Omdat er meer geld naar de politie moest! Letterlijk zijn verklaring waarom het hier duurder is dan waar ook in de EU. In Duitsland betaal je bijvoorbeeld slechts 25 euro voor bellen of appen op de fiets. Hier 150 euro.
Als er dan vervolgens nog te weinig capaciteit is om een zaak waarin ernstige bedreigingen een grote rol spelen binnen een fatsoenlijke termijn op te lossen kun je eigenlijk stellen dat we vogelvrij zijn in dit land.
Pas toen het NH dagblad en RTL en de NOS er over gingen schrijven en dit programma aanklopte kwamen ze een keer in actie. Je bent dus afhankelijk van de media om je ellende opgelost te krijgen?
Ja!quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:31 schreef DX11 het volgende:
Was er nou een aflevering van online criminelen ontmaskerd met Braddie er in? Er staan op Videoland 2 afleveringen maar beide gaan niet over hem.
De aflevering is bij alle diensten (Videoland, NLZIET) er weer af gehaald.quote:Op vrijdag 10 november 2023 21:33 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ja!
Afgelopen maandag op RTL 5.
NLziet staat de aflevering op.
Ho es ff kan iemand het niet capturen, deze aflevering moet in de archieven bewaard blijvenquote:Op vrijdag 10 november 2023 21:40 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De aflevering is bij alle diensten (Videoland, NLZIET) er weer af gehaald.
TV / [RTL5] Online Criminelen Ontmaskerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |