ach, ze pushen klein beetje terug, is vooral grootspraak. Ze zijn echt niet zo gek om wapensleveringen permanent te stoppen. Elke euro die ze aan wapens naar Oekraine sturen, bespaard het veelvoudige in defensieuitgaven in de toekomst. Als ze Rusland zouden laten winnen nu, dan moeten ze enorm gaan investeren in defensie. Als ze nu Rusland klein krijgen, dan scheelt dat op lange termijn enorm.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:34 schreef quirina het volgende:
Polen is net zo’n jank land als Hongarije, wel bij Europa willen horen maar dan wel op hun manier en er dan nog geld voor eisen ook.
Hongarije mogen ze wat mij betreft uit de EU en Navo gooien. Servi ook en Turkije er achteraan.
Er zijn verkiezingen binnekort in Polen. Die opmerking van zelensky was niet handig, waardoor de Polen vervolgens niet handig reageren. Polen heeft er alle belang bij dat ze oekriane blijven steunen. Het is zoals Rutte zojuist zei, de soep wordt niet zo heet gegeten.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:34 schreef quirina het volgende:
Polen is net zo’n jank land als Hongarije, wel bij Europa willen horen maar dan wel op hun manier en er dan nog geld voor eisen ook.
Hongarije mogen ze wat mij betreft uit de EU en Navo gooien. Servi ook en Turkije er achteraan.
Vooral Zelensky moet niet bijten in de hand die hem voedt. Die man begint er wel in te geloven wat dat betreft.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er zijn verkiezingen binnekort in Polen. Die opmerking van zelensky was niet handig, waardoor de Polen vervolgens niet handig reageren. Polen heeft er alle belang bij dat ze oekriane blijven steunen. Het is zoals Rutte zojuist zei, de soep wordt niet zo heet gegeten.
Nah... Zelensky heeft afgelopen anderhalf jaar meerdere uitschieters gehad op dat niveau.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vooral Zelensky moet niet bijten in de hand die hem voedt. Die man begint er wel in te geloven wat dat betreft.
De belangen van Polen afdoen als politiek theater zal niet helpen bij het hervatten van wapenleveranties.quote:Op donderdag 21 september 2023 14:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nah... Zelensky heeft afgelopen anderhalf jaar meerdere uitschieters gehad op dat niveau.
Isnienieuw.
En zal verder ook vrij weinig ophef opleveren in Russisch voordeel omdat die man met zijn volk voor weinig geld, heel veel opofferd en zo de Russen aardig aan het uithollen is.
Morgen is het opgelost h, dus geniet er van zolang het duurt.quote:Op donderdag 21 september 2023 14:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De belangen van Polen afdoen als politiek theater zal niet helpen bij het hervatten van wapenleveranties.
Er worden natuurlijk wel degelijk Poolse belangen geschaad bij de huidige graandump.
Hahah opgelost nog wel.quote:Op donderdag 21 september 2023 14:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Morgen is het opgelost h, dus geniet er van zolang het duurt.
quote:Polen zal doorgaan met het overbrengen van wapens en munitie naar Oekrane binnen het kader van bestaande contracten, zei Piotr Mueller, de woordvoerder van de Poolse regering.
“In de context van kwesties die verband houden met de levering van wapens, zou ik u willen informeren dat Polen alleen vooraf overeengekomen leveringen van munitie en wapens uitvoert. Dit geldt ook voor contracten afgesloten met Oekrane. Dit is onder meer het grootste buitenlandse contract dat de Poolse wapenindustrie na 1898 heeft ondertekend voor de levering van Krab-houwitsers, aldus Mller volgens persbureau PAP.
SPOILER: rest van artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2023 14:40:29 ]
Wij zijn er allemaal bij gebaat als Oekraine resultaat boekt he?quote:Op donderdag 21 september 2023 13:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vooral Zelensky moet niet bijten in de hand die hem voedt. Die man begint er wel in te geloven wat dat betreft.
Huh doel je op dat artikel boven je? Dat gaat alleen over de reeds toegezegde leveringenquote:Op donderdag 21 september 2023 14:29 schreef ExTec het volgende:
Teleurgestelde vatniks. Wapenleverancies gaan doorrrrrrr.
Ja als de VS de keutel intrekt zijn we de aap gelogeerd. Maar daar is al vanaf dag 1 voor gewaarschuwd.quote:Op donderdag 21 september 2023 14:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wij zijn er allemaal bij gebaat als Oekraine resultaat boekt he?
Als Trump of een ander debiel in de VS aan de macht komt is het maar onzeker of de VS nog voor Europese beschermheer wil spelen. Mits niet of minder, dan hebben wij een enorm (defensief) probleem.
Daar kunnen we dan ook weinig aan doen. Veel te afhankelijk geworden van ome Sam.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja als de VS de keutel intrekt zijn we de aap gelogeerd. Maar daar is al vanaf dag 1 voor gewaarschuwd.
Eens. Maar daarom snap ik bijvoorbeeld Polen ook wel. Die hebben ook een grens met Rusland te verdedigen als het misgaat.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar kunnen we dan ook weinig aan doen. Veel te afhankelijk geworden van ome Sam.
Resultaat van defensie uitkleden. En niet alleen de Nederlandse.
Ik ook. Die maken er serieus werk van inderdaad.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Eens. Maar daarom snap ik bijvoorbeeld Polen ook wel. Die hebben ook een grens met Rusland te verdedigen als het misgaat.
Geen zorgen. Die yanks komen wel weer als Europa in puin ligt en ze ons weer 50 jaar aan het financile infuus kunnen leggen.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:16 schreef ExTec het volgende:
Hey, als de VS z'n rol van wereldpolitieagent te grabbel wil gooien, want er zijn idd veelsteveel yanks die niet echt snappen dat tot in het oneindige op de pof leven daar een voordeel van is, prima.
Dan gaat europa dat doen, en kunnen wij daarna op de pof gaan leven.
Maar laten er nu, ondanks dat een zeer vocale minderheid in dat land een ander beeld schetst, genoeg politici daar rondlopen, die dat wel doorhebben.
Er vanuit gaande dat ze wel politieagentje blijven spelen, want oneindige vraag naar dollars is toch wel handig, vanwege olie.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:23 schreef inslagenreuring het volgende:
Die yanks komen wel weer als Europa in puin ligt en ze ons weer 50 jaar aan het financile infuus kunnen leggen.
VS produceert meer olieproducten dan dat ze gebruiken.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat ze wel politieagentje blijven spelen, want oneindige vraag naar dollars is toch wel handig, vanwege olie.
Dat zal wel moeten. Anders is hun dikst betalende afzetmarkt weg.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat ze wel politieagentje blijven spelen, want oneindige vraag naar dollars is toch wel handig, vanwege olie.
Iedereen, behalve zijn naaste familie natuurlijk.quote:
En iedereen in Moskou en Leningrad.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iedereen, behalve zijn naaste familie natuurlijk.
Volgens mij nemen Russen dit zelf ook niet serieus. Het is pure propaganda an sich. Maar wat is in godsnaam het doel daarvan? Ze weten zelf ook wel dat het onzin is.quote:
De enige die het serieus neemt is Putin.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij nemen Russen dit zelf ook niet serieus. Het is pure propaganda an sich. Maar wat is in godsnaam het doel daarvan? Ze weten zelf ook wel dat het onzin is.
Nee niet verbranden, dat moet naar Afrika. Daarom transit doorlaten en niet zo liggen te emmeren daarover. Dat was immers sowieso al de afspraak.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van Zelensky ja. Die Oekraiense graanoverschotten, daar moet de fik in en dat verlies moet gezamenlijk gedragen worden door deels de EU en deels Oekraine, maar dat moet hij diplomatiek op EU niveau aankaarten en niet Polen om uitkafferen, want nu brengt hij de Poolse regering in de positie dat deze niets anders kan dan tegengas geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2023 18:15:28 ]
En dan voor de rest van hun leven , behangen met medailles, in een rolstoel meedoen aan de jaarlijkse 9mei parade in Moskou.quote:Op donderdag 21 september 2023 17:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Als ze maar uitgeschakeld zijn.
Ja, dit is bijna net zo erg als gevangenen castreren en meisjes van tien verkrachten. Bijna.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit toch echt schuren tegen een oorlogsmisdaad. Verlagen tot het niveau waarvan Russen beticht worden.
Naar Afrika gaat in de praktijk maar een klein deel. Het grootste deel was en is in de praktijk toch voor onze varkens en kippen…quote:Op donderdag 21 september 2023 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee niet verbranden, dat moet naar Afrika. Daarom transit doorlaten en niet zo liggen te emmeren daarover. Dat was immers sowieso al de afspraak.
De Oekraners hebben de atacms helemaal niet nodig johquote:Op donderdag 21 september 2023 17:58 schreef Starhopper het volgende:
Nog meer bommen op De Krim![]()
[ twitter ]
Is ook tegen oorlogswetten in. (Internationaal convenent van Genve)quote:Op donderdag 21 september 2023 18:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit toch echt schuren tegen een oorlogsmisdaad. Verlagen tot het niveau waarvan Russen beticht worden.
Zodat meneer de volgende dag weer wat Oekraners neer kan maaien? Hij heeft daar in eerste instantie al niets te zoeken.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Hoe bedoel je? Dat wanneer een Rus zwaait dat de drone operator maar moet stoppen met granaten gooi?quote:Op donderdag 21 september 2023 18:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Rusland kan dit soort beelden gebruiken om de troepen te motiveren om te blijven vechten ipv overgeven. En dat is iets wat je niet wil. Al lijkt er niet echt een manier te zijn om deze overgave te accepteren.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zodat meneer de volgende dag weer wat Oekraners neer kan maaien? Hij heeft daar in eerste instantie al niets te zoeken.
Want dat is standaard bij de Russen?quote:Op donderdag 21 september 2023 18:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, dit is bijna net zo erg als gevangenen castreren en meisjes van tien verkrachten. Bijna.
Een militair die zich overgeeft of overgegeven heeft toch doden is wel iets wat tegen de Geneefse Conventie in gaat volgens mij.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zodat meneer de volgende dag weer wat Oekraners neer kan maaien? Hij heeft daar in eerste instantie al niets te zoeken.
De volgende dag, met 1 been minder?quote:Op donderdag 21 september 2023 18:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zo kun je alles wel goedlullen.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Alsof ze dat zonder dit filmpje niet zouden doenquote:Op donderdag 21 september 2023 18:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Rusland kan dit soort beelden gebruiken om de troepen te motiveren om te blijven vechten ipv overgeven. En dat is iets wat je niet wil. Al lijkt er niet echt een manier te zijn om deze overgave te accepteren.
Persoonlijke verliezen krijg je in iedere oorlog. Daarom ongewapende, zich overgevende, tegenstanders neermaaien is dan nog niet goed te praten. Face to face ook moeilijker om te doen lijkt me. Zo’n drone operator heeft afstand tot zijn doelen, maakt het makkelijker meedogenloos te zijn.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een militair die zich overgeeft of overgegeven heeft toch doden is wel iets wat tegen de Geneefse Conventie in gaat volgens mij.
Maar ik begrijp het vanuit Oekrans oogpunt ook wel goed.
Die drone operator heeft misschien wel familieleden of geliefden verloren door de Russen.
En tal van strijdmakkers verloren.
Ik ken mezelf goed genoeg om toe te geven dat als ik een Oekranse militair zou zijn, ik ook geen enkele Rus in leven zou laten.
En dit staat natuurlijk niet in verhouding tot de massale oorlogsmisdaden die de Russen plegen (castraties, ogen uitsteken, martelen, burgerdoelen aanvallen enzovoorts).
Maar deze man was zich niet aan het overgeven. Hij was niet met een witte vlag op weg naar Oekraense soldaten of iets dergelijks.quote:Op donderdag 21 september 2023 18:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een militair die zich overgeeft of overgegeven heeft toch doden is wel iets wat tegen de Geneefse Conventie in gaat volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |