quote:Ik bespeur een omslag in de analyses. Omslag in de toon.
In Zaporozhye oblast heeft Oekraïne een veel betere gevechtscoördinatie dan de Russen.
Artillerie is veel beter op orde.
Elektronische oorlogsvoering.
Moreel.
Cohesie van optreden werkt beter.
Resultaat is dat de afgelopen weken, maanden mogelijk tot drie brigades echt gevechtsonklaar zijn gemaakt.
Klinkt goedquote:Op donderdag 21 september 2023 10:39 schreef Confetti het volgende:
Ze hielpen de vijand van de vijand.
Polen bijt terecht gewoon een beetje van zich af en Zelensky moet ook snappen in welke positie Europese politici zitten en niet zo vervelend continu jengelen als een kind.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:39 schreef Confetti het volgende:
De regering van Polen heeft intern al de oorlog verklaard tegen de democratie en rechtsstaat. Ik snapte de ophemeling van Polen ook helemaal niet. Ze hielpen de vijand van de vijand.
Samen met Hongarije balanceren ze al jaren op het randje van het as van het kwaad.
Dit heeft alleen niet zoveel te maken met de wensen op leveranties maar met de graanprijzen. Oekraïens graan is veel goedkoper en daarmee zouden Poolse boeren behoorlijk genaaid worden.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Polen bijt terecht gewoon een beetje van zich af en Zelensky moet ook snappen in welke positie Europese politici zitten en niet zo vervelend continu jengelen als een kind.
Andere landen hebben het zelfde probleem, maar die verbieden het aanbieden, maar niet transit. Dat kan polen natuurlijk ook gewoon. Daarom hebben we gewoon te maken met toneel vanwege verkiezingen in oktober.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit heeft alleen niet zoveel te maken met de wensen op leveranties maar met de graanprijzen. Oekraïens graan is veel goedkoper en daarmee zouden Poolse boeren behoorlijk genaaid worden.
Ik dacht dat Polen wel transit toestond? Is dit weer veranderd of had ik dat fout?quote:Op donderdag 21 september 2023 11:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Andere landen hebben het zelfde probleem, maar die verbieden het aanbieden, maar niet transit. Dat kan polen natuurlijk ook gewoon. Daarom hebben we gewoon te maken met toneel vanwege verkiezingen in oktober.
En idd, met wapenleveranties heeft dit werkelijk 0 te maken.
Dat was wat ik bedoelde. Zelensky jengelt daarover (over de marktblokkade) en begrijpt blijkbaar niet dat hij dat niet kan maken omdat de Poolse regering het niet kan hebben dat de locale boeren weggeconcurreerd worden. Ze zitten in Polen tegen de verkiezingen aan en er is daar stevige druk van extreem rechts.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit heeft alleen niet zoveel te maken met de wensen op leveranties maar met de graanprijzen. Oekraïens graan is veel goedkoper en daarmee zouden Poolse boeren behoorlijk genaaid worden.
Het is absoluut verkiezingsretoriek. Wat weer vrij veel zegt over in dit geval PiSquote:Op donderdag 21 september 2023 11:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Andere landen hebben het zelfde probleem, maar die verbieden het aanbieden, maar niet transit. Dat kan polen natuurlijk ook gewoon. Daarom hebben we gewoon te maken met toneel vanwege verkiezingen in oktober.
En idd, met wapenleveranties heeft dit werkelijk 0 te maken.
Klopt, maar vergis je niet dat er ook heel, heel erg veel weerstand is tegen dit soort populistische drek. Voornamelijk jonge polen zijn het geëtter van de oude oerconservatieve garde zat.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat was wat ik bedoelde. Zelensky jengelt daarover (over de marktblokkade) en begrijpt blijkbaar niet dat hij dat niet kan maken omdat de Poolse regering het niet kan hebben dat de locale boeren weggeconcurreerd worden. Ze zitten in Polen tegen de verkiezingen aan en er is daar stevige druk van extreem rechts.
Dat denk ik wel. Volgens mij was het roemenie ofzo, die aanbod op de lokale markt verbood, maar transit niet.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik dacht dat Polen wel transit toestond? Is dit weer veranderd of had ik dat fout?
Zelensky moet zijn eigen positie en die van Europese politici en het wankele evenwicht leren begrijpen. De oorlog duurt waarschijnlijk nog jaren, dus duurzaam draagvlak is genoodzaakt. Europa gaat een recessie tegemoet en overal is druk van extreem rechts. Van een Duitsland met AfD aan het roer, Vox in Spanje en LePen in Frankrijk hoeft hij niet veel te verwachten dus hij moet zuinig zijn op de politici die er nu zitten.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is absoluut verkiezingsretoriek. Wat weer vrij veel zegt over in dit geval PiS
Bijzonder slecht om dit en-public 'uit te vechten'.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat weer vrij veel zegt over in dit geval PiS
In West-Polen, maar Oekraine kan de lol op als Slawomir Mentzen een vinger in de Poolse pap krijgt, en die kans is best aanwezig.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar vergis je niet dat er ook heel, heel erg veel weerstand is tegen dit soort populistische drek. Voornamelijk jonge polen zijn het geëtter van de oude oerconservatieve garde zat.
Dat is wel stevig doemdenken, maar niet onrealistisch. Hij gaat voor het maximaal haalbare, zo snel mogelijk. Dat is logisch want van die Kremlinpartijen hoeft hij weinig te verwachten inderdaad.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zelensky moet zijn eigen positie en die van Europese politici en het wankele evenwicht leren begrijpen. De oorlog duurt waarschijnlijk nog jaren, dus duurzaam draagvlak is genoodzaakt. Europa gaat een recessie tegemoet en overal is druk van extreem rechts. Van een Duitsland met AfD aan het roer, Vox in Spanje en LePen in Frankrijk hoeft hij niet veel te verwachten dus hij moet zuinig zijn op de politici die er nu zitten.
Mwah hij en de huidige regering zijn geen vrienden en hij is voor een poexit.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In West-Polen, maar Oekraine kan de lol op als Slawomir Mentzen een vinger in de Poolse pap krijgt, en die kans is best aanwezig.
Van Zelensky ja. Die Oekraiense graanoverschotten, daar moet de fik in en dat verlies moet gezamenlijk gedragen worden door deels de EU en deels Oekraine, maar dat moet hij diplomatiek op EU niveau aankaarten en niet Polen om uitkafferen, want nu brengt hij de Poolse regering in de positie dat deze niets anders kan dan tegengas geven.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bijzonder slecht om dit en-public 'uit te vechten'.
Dat gezegd, na de verkiezingen zal alles dus wel weer normaliseren.
Het is vooral een nationalist voor die voor de Poolse belangen opkomt en voor wie de rest van de wereld dood kan vallen. Hij ziet het gevaar van Rusland maar zou eigenlijk liever Polen tot de tand toe bewapenen en de steun aan Oekraine stopzetten.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mwah hij en de huidige regering zijn geen vrienden en hij is voor een poexit.
Dat is alleen niet realistisch en ik vermoed dat zelfs de fundipolskis dat beseffen.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is vooral een nationalist voor die voor de Poolse belangen opkomt en voor wie de rest van de wereld dood kan vallen. Hij ziet het gevaar van Rusland maar zou eigenlijk liever Polen tot de tand toe bewapenen en de steun aan Oekraine stopzetten.
De geldkraan richting Oekraine dichtdraaien kan hij prima en in heel Europa zullen die kranen dichter gaan naarmate de crisis verdiept en er meer druk komt vanuit extreemrechts. Er is nu eenmaal gekozen voor attritie (waar ik niet gelukkig mee ben) dus dat betekent langeademwerk, politiek draagvlak over een langere tijdsperiode, dan moet Zelensky dat niet actief afbrokkelen.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is alleen niet realistisch en ik vermoed dat zelfs de fundipolskis dat beseffen.
Het land heeft ongekende groei meegemaakt sinds het zich meer op de wereld en in het bijzonder het westen heeft gericht.
Het gaat niet alleen om Polen. Het is een Europese buitengrens. Al dat goedkope Oekraïnse graan kun je niet toelaten op de Europese markt tenzij je het zwaar heft.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is vooral een nationalist voor die voor de Poolse belangen opkomt en voor wie de rest van de wereld dood kan vallen. Hij ziet het gevaar van Rusland maar zou eigenlijk liever Polen tot de tand toe bewapenen en de steun aan Oekraine stopzetten.
Hoe heeft dit nooit een probleem kunnen zijn nog voor de SMO?quote:Op donderdag 21 september 2023 12:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om Polen. Het is een Europese buitengrens. Al dat goedkope Oekraïnse graan kun je niet toelaten op de Europese markt tenzij je het zwaar heft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |