quote:Heel gevat
Op donderdag 13 februari 2003 15:08 schreef BertV het volgende:
sterker nog t's mijn vriendin overkomen...
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 15:04 schreef sabyne het volgende:
Is het je wel eens overkomen.......Ik word eigenlijk nooit gelijk verliefd op iemand moet echt iemand beter kennen met het gevolg dat ik echt voor het karakter val(ook al zullen mensen dit niet geloven).En zou je als je al een lange relatie hebt het uitmaken met je partner als hij/zij bv veel zou aankomen,extreem veel rimpels zou krijgen,uiterlijke verranderingen die jij niet echt mooi vind maar diegene er wel tevreden mee is. Ik denk het niet want want uit eindelijk gaat het toch echt om de persoon en niet om de verpakking denk ik dan.
Heb het ook wel eens gehad hoor, dat je anderhand denkt van, wtf Heb ik daarmee gehad
(kotssmiley wat overdreven dan natuurlijk maar toch
)
quote:Ik heb wel een keer een vriendin gehad die niet aantrekkelijk was. Heb er dus kort een relatie mee gehad, maar ik was niet verliefd.
Is het je wel eens overkomen......
Lichamelijke aantrekkinskracht is dus in mijn geval wel belangrijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Solid_Snake op 13-02-2003 15:14]
quote:Vind ik wel een raar probeersel moet ik zeggen....ach ja...
Op donderdag 13 februari 2003 15:13 schreef Solid_Snake het volgende:[..]
Ik heb wel een keer een vriendin gehad die niet aantrekkelijk was. Heb er dus kort een relatie mee gehad, maar ik was niet verliefd.
Ik heb 't wel geprobeerd, omdat je zo vaak hoort "uiterlijk is niet het enige dat telt" en "liefde maakt blind". Maar als je iemand wil omhelzen en je kan met je ene hand de andere niet meer aanraken... als iemand zo dik is, dan vind ik dat niet meer leuk.Lichamelijke aantrekkinskracht is dus in mijn geval wel belangrijk.
quote:Hoezo?
Op donderdag 13 februari 2003 15:17 schreef sabyne het volgende:Vind ik wel een raar probeersel moet ik zeggen....ach ja...
quote:jaaa, en als het dan uit is en de liefde is voorbij, dan zie je pas hoe ze echt is
Op donderdag 13 februari 2003 15:19 schreef GWD het volgende:
Kben wel es verliefd op iemand geweest die zag er verder ernstig goed uit enz. alleen kwam er pas na een tijd achter dat ze eigenlijk de meest egoistische persoon was die ik ken, en nogal veel zelf medeleiden heeft. in die verliefde periode neem je dat met een korreltje zout omdat je helemaal gek bent op haar. Ben blij dat ik er nu vanaf ben...
dat kan dus ook gebeuren
Overigens heeft hij het uitgemaakt. Ik geloof dat hij nog niet echt toe was aan een relatie. Hij was dus ook niet meer verliefd. Als ik hem nu zie vind ik hem niet meer aantrekkelijk (het is meer dan drie jaar geleden) maar toen dus wel.
quote:Ik denk dat ik eerst op een meisje val om haar uiterlijk, en ik word verliefd als haar karakter ook is wat ik er van verwacht.
Is het je wel eens overkomen.......Ik word eigenlijk nooit gelijk verliefd op iemand moet echt iemand beter kennen met het gevolg dat ik echt voor het karakter val(ook al zullen mensen dit niet geloven).En zou je als je al een lange relatie hebt het uitmaken met je partner als hij/zij bv veel zou aankomen,extreem veel rimpels zou krijgen,uiterlijke verranderingen die jij niet echt mooi vind maar diegene er wel tevreden mee is. Ik denk het niet want want uit eindelijk gaat het toch echt om de persoon en niet om de verpakking denk ik dan.
De kans dat ik op een lelijk iemand verliefd word acht ik dus erg laag.
quote:Je bent een droommeisje. Hier zitten de meeste jongens op te wachten, niet op een of andere goeduitziende domme bimbo...
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 15:19 schreef GWD het volgende:
Kben wel es verliefd op iemand geweest die zag er verder ernstig goed uit enz. alleen kwam er pas na een tijd achter dat ze eigenlijk de meest egoistische persoon was die ik ken, en nogal veel zelf medeleiden heeft. in die verliefde periode neem je dat met een korreltje zout omdat je helemaal gek bent op haar. Ben blij dat ik er nu vanaf ben...
dat kan dus ook gebeuren
quote:Ook in mijn geval... ze hoeft geen Carmen Electra te heten, maar ze moet ook geen Erica Terpstra heten.
Ik heb wel een keer een vriendin gehad die niet aantrekkelijk was. Heb er dus kort een relatie mee gehad, maar ik was niet verliefd.
Ik heb 't wel geprobeerd, omdat je zo vaak hoort "uiterlijk is niet het enige dat telt" en "liefde maakt blind". Maar als je iemand wil omhelzen en je kan met je ene hand de andere niet meer aanraken... als iemand zo dik is, dan vind ik dat niet meer leuk.
Lichamelijke aantrekkinskracht is dus in mijn geval wel belangrijk.
quote:
-knip-
Ik denk het niet want want uit eindelijk gaat het toch echt om de persoon en niet om de verpakking denk ik dan.
quote:ik ook...
Op donderdag 13 februari 2003 15:04 schreef DaMSWer het volgende:
niet leuk...
Daarbij heb ik best een Olympisch lichaam, alleen zit het wat op een hoopje (...).
Toch zijn wij gelukkig met elkaar...
quote:Ik ben ook weleens heel kort verliefd geweest op een meisje dat ik heel lelijk vond. Toen wist ik wel dat ik het innerlijk heel belangrijk vind dus dat is wel positief.
quote:Same here.
Op donderdag 13 februari 2003 20:01 schreef MSXUser het volgende:
Ook ik vind karakter vele malen belangrijker dan hoe iemand er uitziet, hoewel er natuurlijk grenzen zijn
quote:Ja, ik val ook voor karakter en manier-van-doen.
Ik bedoel dat je niet meteen verliefd hoeft te zijn want dat kan idd later komen. Soms zie je een leuke meid die geen fotomodel is (beter want die zijn meestal meteen weer weg) en later als je haar leert kennen zie je veel meer mooie dingen zowel innerlijk als uiterlijk aan haar. Maar eerlijk is eerlijk het oog wil ook wat maar je hoeft het niet te overdrijven.
Ik heb een aantal vriendinnetjes gehad die ik leerde kennen en toen zagen ze er heel knap uit en in korte tijd totaal veranderd (qua uiterlijk) (en ja ook wel innerlijk) maar ik vind ze nog steeds lief (sommige dan).
Het moraal is dus, het innerlijk is belangrijker dan het uiterlijk maar een meisje met een mooie uitstraling is nog veel mooier.
Dwan
quote:We hebben het niet over aantrekkingskracht, maar over de mogelijkheid stapelverliefd te worden op iemand die d'r niet uitziet....
Op vrijdag 14 februari 2003 09:25 schreef Dwan het volgende:
Het is allemaal erg leuk maar zeg nou eerlijk als je iemand ziet lopen denk je niet van whooooo wat loopt daar een lekkerding met een mooi karakterzeker niet.........
Hoe dat kan enzo...snap je wel?
Ik ben er bij mezelf op een gegeven moment achter gekomen dat ik alle meisjes waar ik ooit verliefd op ben geweest eigenlijk al leuk vond op het moment dat ik ze voor het eerst zag. Soms zie je iemand en denk je : " zij is leuk !" Het is dan niet eens zo dat dat altijd het allermooiste meisje van de zaal is, maar meer een soort uiterlijk/uitstraling combo die mij aanspreekt. Dat weet ik in een seconde. Als die klik er niet meteen is, zal ik ook nooit verliefd op worden......
Een andere gebeurtenis heeft mij ook van het belang van uiterlijk overtuigd. Een vriend van mij was altijd behoorlijk te zwaar en deed echt absoluut niet zijn best om er een beetje soepel bij te lopen. Verder is het wel een hele goede kerel, zeker geen sukkel. Hij lag nooit echt goed bij de dames en wij vonden dat altijd wat vreemd, juist omdat je zo met hem kunt lachen. Op een gegeven moment was hij het zat en is hij met een restyle-project begonnen. Hij is enorm afgevallen, gaat naar een goede kapper en loopt er enigszins volgens de laatste mode bij. Mijn god wat een verschil. Misschien komt het door zijn gewonnen zelfvertrouwen, maar hij is echt razend populair de laatste tijd.
Ik denk dat uiterlijk, uitstraling en je mate van bijdehandheid het belangrijkst is voor het krijgen van een relatie. (uiterlijk met stip op 1)
Pas bij het behouden van een relatie wordt het innerlijk echt belangrijk....
quote:Dat geldt dus voor jou.
Op maandag 17 februari 2003 18:20 schreef Rollins het volgende:
Ik ben er bij mezelf op een gegeven moment achter gekomen dat ik alle meisjes waar ik ooit verliefd op ben geweest eigenlijk al leuk vond op het moment dat ik ze voor het eerst zag.
Zoals iemand eerder al zei... het is vooral het totaal plaatje. De combinatie van beide. Voor de één is daarin het uiterlijk belangrijker dan voor de ander. Zelf heb ik ook dingen waarvan ik zeg "nee, dank je... ik sla even over." Maar met andere uiterlijke kenmerken waarvan anderen walgen heb ik misschien weer zoiets van "Ach, dat boeit me niet."
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak
quote:Omdat ze wanhopig is?
Op maandag 17 februari 2003 18:29 schreef Idols-fanaat het volgende:[..]
Dat geldt dus voor jou.
We hebben het hier echter over die personen die op iemand verliefd worden die er niet uitziet. Hoe kan het, dat voor die personen het uiterllijk niet van belang is om verliefd te worden??
quote:Ja, uiteraard, wanneer je je conformeert en je ben net zo neurotisch met je uiterlijk bezig als iedereen, dan lig je meteen in de markt......een markt van oppervlakkige lui..dat wel!
Op maandag 17 februari 2003 18:20 schreef Rollins het volgende:Een vriend van mij was altijd behoorlijk te zwaar en deed echt absoluut niet zijn best om er een beetje soepel bij te lopen. Verder is het wel een hele goede kerel, zeker geen sukkel. Hij lag nooit echt goed bij de dames en wij vonden dat altijd wat vreemd, juist omdat je zo met hem kunt lachen. Op een gegeven moment was hij het zat en is hij met een restyle-project begonnen. Hij is enorm afgevallen, gaat naar een goede kapper en loopt er enigszins volgens de laatste mode bij. Mijn god wat een verschil.
quote:Ja, je kan zeggen wat je wil, maar je uiterlijk is toch echt je visite kaartje. Hoe erg het ook is dat we in een maatschappij leven dat op uiterlijk is gefixeerd, is het toch de manier waarop de wereld draait. En dan kan je je hele leven wel aan je principes vast blijven houden, maar als jij bijv. redelijk dik bent (ok... laten we er heeeeeeeeeeeel erg dik van maken) en je draagt een -12 bril met een grote buitenbord beugel dan zal het toch niet makkelijk zijn om een vriend/vriendin te vinden. ZO zit het nu eenmaal in elkaar.
Op maandag 17 februari 2003 18:33 schreef Idols-fanaat het volgende:[..]
Ja, uiteraard, wanneer je je conformeert en je ben net zo neurotisch met je uiterlijk bezig als iedereen, dan lig je meteen in de markt......een markt van oppervlakkige lui..dat wel!
Ik zou het ontzettend beledigend en zelfverloochenend vinden wanneer mannetjes mij ineens leuk gaan vinden omdat ik besloten heb een anorexia-patiente te worden met strakke snollenkleding (das dan wel heel cru gesteld, maar dat is om het te verduidelijken).
Ik ben de laatste die zal zeggen dat je moet afvallen. Maar als je 30 bent en nog steeds geen vriend/vriendin hebt dan zou ik toch eens gaan denken "hmmm, misschien moet ik eens lenzen gaan nemen en proberen af te vallen".
Ok, deze situatie schets is een beetje overdreven... want ik ben er van overtuigd dat er voor iedereen wel iemand is... maar toch, ik denk dat mijn punt wel duidelijk is geworden.
quote:Ik vind ten eerste niet dat ik in een wereld leef van oppervlakkige mensen. Maar het werkt nu eenmaal zo. Je kunt inderdaad zeggen : "ik doe er niet aan mee, ze nemen me maar zoals ik ben" Maar daarmee beperk je alleen maar je eigen mogelijkheden. Ik kijk zelf nu eenmaal ook liever naar mensen die een beetje aandacht aan hun uiterlijk besteden.
Op maandag 17 februari 2003 18:33 schreef Idols-fanaat het volgende:Ja, uiteraard, wanneer je je conformeert en je ben net zo neurotisch met je uiterlijk bezig als iedereen, dan lig je meteen in de markt......een markt van oppervlakkige lui..dat wel!
Ik zou het ontzettend beledigend en zelfverloochenend vinden wanneer mannetjes mij ineens leuk gaan vinden omdat ik besloten heb een anorexia-patiente te worden met strakke snollenkleding (das dan wel heel cru gesteld, maar dat is om het te verduidelijken).
En je moet dat geweldige innerlijk van je gewoon een beetje aanprijzen. Als je geen reklame maakt voor je winkeltje, zal er ook niemand komen kijken wat voor een mooie spulletjes je verkoopt.
quote:Ja, das mooi, maar hoe kan het dan zijn dat je zomaar verliefd kunt worden op iemand die er niet uit ziet? (om even ontopic te blijven
Op maandag 17 februari 2003 18:38 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Ja, je kan zeggen wat je wil, maar je uiterlijk is toch echt je visite kaartje. Hoe erg het ook is dat we in een maatschappij leven dat op uiterlijk is gefixeerd, is het toch de manier waarop de wereld draait. En dan kan je je hele leven wel aan je principes vast blijven houden, maar als jij bijv. redelijk dik bent (ok... laten we er heeeeeeeeeeeel erg dik van maken) en je draagt een -12 bril met een grote buitenbord beugel dan zal het toch niet makkelijk zijn om een vriend/vriendin te vinden. ZO zit het nu eenmaal in elkaar.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat je moet afvallen. Maar als je 30 bent en nog steeds geen vriend/vriendin hebt dan zou ik toch eens gaan denken "hmmm, misschien moet ik eens lenzen gaan nemen en proberen af te vallen".
Ok, deze situatie schets is een beetje overdreven... want ik ben er van overtuigd dat er voor iedereen wel iemand is... maar toch, ik denk dat mijn punt wel duidelijk is geworden.
Laten we eerlijk zijn, als het een bitch is, is ze in ieder geval nog mooi!
Ik in ieder geval wel
quote:Hiermee ben ik het dus niet eens. Nou weet ik niet wat jij "er verzorgt bijlopen" noemt, maar deze vlieger gaat lang niet altijd op. Er zijn genoeg mensen die geen zin hebben zich te conformeren en die vinden echt wel iemand hoor...
Op maandag 17 februari 2003 18:55 schreef Rollins het volgende:[..]
Ik vind ten eerste niet dat ik in een wereld leef van oppervlakkige mensen. Maar het werkt nu eenmaal zo. Je kunt inderdaad zeggen : "ik doe er niet aan mee, ze nemen me maar zoals ik ben" Maar daarmee beperk je alleen maar je eigen mogelijkheden. Ik kijk zelf nu eenmaal ook liever naar mensen die een beetje aandacht aan hun uiterlijk besteden.
En je moet dat geweldige innerlijk van je gewoon een beetje aanprijzen. Als je geen reklame maakt voor je winkeltje, zal er ook niemand komen kijken wat voor een mooie spulletjes je verkoopt.
Mijn vriend is niet de mooiste en ikzelf ook niet en toch hebben we elkaar gevonden. Wat mij aantrok in hem was zijn houding. Toen ik hem voor het eerst zag was hij met een biertje in z'n hand aan het kletsen met z'n vrienden en hij zag er gewoon aardig & gezellig uit. Dat was toen op dat moment genoeg om met hem een praatje aan te knopen en naarmate we elkaar beter leerden kennen (veel kletsen en samen naar de kroeg), groeide er iets tussen ons. En ja, ik vind hem nog steeds aantrekkelijk, dat is niet iets dat verdwijnt wanneer verliefdheid overgaat in liefde.
Natuurlijk speelde iets in zijn uiterlijk wel mee. Als hij bij wijze van spreke een gabber was geweest, dan was ik niet zo snel met hem gaan praten. Als je zelf een beetje een bepaalde "stroming" (muziek/gedachtengang) kan waarderen, zoek je vaak ook mensen uit die een beetje dezelfde richting in denken. Dat is vaak aan kleding/haarstijl te zien, dus wat dat betreft let ik daar wel (onbewust) op. Maar niet iemands "natuurlijke" uiterlijk.
Ik heb wel eens gehad dat ik op een echt heel erg lelijke jongen verliefd was.. Een gabber, heel erg fout en totaal niet wat je bij me zou verwachten.... maar kvond hem toch eel erg lief.... (was toen wel nog erg jong!, hoor nu nog steeds af en toe een opmerking daarover van vriendinnen....
je moet natuurlijk er voor zorgen dat je uiterlijk wel verzorgd is en je zelfvertrouwen hoef je niet uit je uiterlijk te halen. als je dat uitstraalt, gaat het allemaal best.
quote:Ik ben het zeker wel met je eens, zo ver liggen onze meningen niet van elkaar af. Maar ik zeg alleen dat je de kans op een leuke partner kunt vergroten door aandacht aan je uiterlijk te besteden.
Op dinsdag 18 februari 2003 09:22 schreef Esk het volgende:[..]
Hiermee ben ik het dus niet eens. Nou weet ik niet wat jij "er verzorgt bijlopen" noemt, maar deze vlieger gaat lang niet altijd op. Er zijn genoeg mensen die geen zin hebben zich te conformeren en die vinden echt wel iemand hoor...
Mijn vriend is niet de mooiste en ikzelf ook niet en toch hebben we elkaar gevonden. Wat mij aantrok in hem was zijn houding. Toen ik hem voor het eerst zag was hij met een biertje in z'n hand aan het kletsen met z'n vrienden en hij zag er gewoon aardig & gezellig uit. Dat was toen op dat moment genoeg om met hem een praatje aan te knopen en naarmate we elkaar beter leerden kennen (veel kletsen en samen naar de kroeg), groeide er iets tussen ons. En ja, ik vind hem nog steeds aantrekkelijk, dat is niet iets dat verdwijnt wanneer verliefdheid overgaat in liefde.
Natuurlijk speelde iets in zijn uiterlijk wel mee. Als hij bij wijze van spreke een gabber was geweest, dan was ik niet zo snel met hem gaan praten. Als je zelf een beetje een bepaalde "stroming" (muziek/gedachtengang) kan waarderen, zoek je vaak ook mensen uit die een beetje dezelfde richting in denken. Dat is vaak aan kleding/haarstijl te zien, dus wat dat betreft let ik daar wel (onbewust) op. Maar niet iemands "natuurlijke" uiterlijk.
Als ik een dame in een model spijkerbroek zie lopen dat 15 jaar geleden populair was, dan vind ik dat toch wel een beetje een afknapper. Ik vind haar dan niet meteen stom, maar mijn enthousiasme is dan toch wel een beetje weg. Als het daarna geweldig zal klikken, maak ik er echt geen probleem van. Maar omdat ik haar toch nog niet ken, zal ik waarschijnlijk minder moeite doen om haar te leren kennen. Volgens mij is het naief om geheel te ontkennen dat mensen zo denken.
Natuurlijk is er ook nog een grote groep mensen (vooral mannen) die aandacht aan hun uiterlijk besteden zien als een doodzonde. Deze mensen voelen zich waarschijnlijk aangetrokken tot elkaar, maar ik hoor daar niet bij......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |