Maar niet onderbouwd, zoals @Aratanax wel gedaan heeft en zoals degene die jij quote ook zou doen in zijn uitspraak.quote:Op zaterdag 23 september 2023 11:10 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik heb hierboven al een paar keer geschreven dat de leeftijd van de fietser alleen belangrijk is, als het die fietser is die de schade claimt.
Weet je, ik zou hier best diepgaand over willen discussiëren. Maar dan wel met iemand die qua kennis, opleiding en ervaring in de buurt van mijn persoontje komt. En als ik zie wat jij schrijft dan stel ik vast dat jij niet tot die categorie behoort.quote:Op zaterdag 23 september 2023 12:36 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Maar niet onderbouwd, zoals @:aratanax wel gedaan heeft en zoals degene die jij quote ook zou doen in zijn uitspraak.
Nou, goedschiks niet, zie OP.quote:Op zaterdag 23 september 2023 14:14 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat ts hier gewoon zijn schade vergoed gaat krijgen.
Iemand die zo trots is op de enorme bak kennis en ervaring die het persoontjequote:Op zaterdag 23 september 2023 14:14 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Stttttt....quote:Op zaterdag 23 september 2023 16:40 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Iemand die zo trots is op de enorme bak kennis en ervaring die het persoontjeheeft op dit gebied zou TS natuurlijk ook even kunnen helpen met een degelijke bron zodat ie wat munitie heeft voor als het nodig blijkt. Met een linkje naar een vergelijkingssite help je hem inhoudelijk niet verder...
Oké, nu wil ik minstens één fatsoenlijke bron (en niet degene die ik al aangehaald heb) waaruit blijkt dat de bijzondere overmachtsregel (dat in geval van kinderen onder de 14 jaar alleen sprake kan zijn van overmacht als sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de kant van het kind) niet van toepassing is in het kader van de reflexwerking van art. 185 WVW. En HR Chan-a-Hung/Maalsté telt niet, want daar staat het niet.quote:Op zaterdag 23 september 2023 14:14 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Weet je, ik zou hier best diepgaand over willen discussiëren. Maar dan wel met iemand die qua kennis, opleiding en ervaring in de buurt van mijn persoontje komt. En als ik zie wat jij schrijft dan stel ik vast dat jij niet tot die categorie behoort.
Zucht.quote:Op zondag 24 september 2023 08:55 schreef Aratanax het volgende:
[..]
Oké, nu wil ik minstens één fatsoenlijke bron (en niet degene die ik al aangehaald heb) waaruit blijkt dat de bijzondere overmachtsregel (dat in geval van kinderen onder de 14 jaar alleen sprake kan zijn van overmacht als sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de kant van het kind) niet van toepassing is in het kader van de reflexwerking van art. 185 WVW. En HR Chan-a-Hung/Maalsté telt niet, want daar staat het niet.
Je zit mis. Dit citaat gaat over de 100%-regel en niet over de bijzondere overmachtsregel. Dat de 100%-regel (en ook de 50%-regel) niet doorwerkt in de reflexwerking van art. 185 WVW blijkt letterlijk uit HR Chan-a-Hung/Maalsté.quote:Op zondag 24 september 2023 10:51 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Zucht.
Hier een citaat uit het interne spoorboekje van verzekeraars:
Gemotoriseerde vordert schadevergoeding van ongemotoriseerde jonger dan 14 jaar
Het kind zelf is niet aansprakelijk (art. 6:164 BW), maar diens ouders (art. 6:169 BW). De 100%-regel
reflecteert niet zodat er ruimte voor de gemotoriseerde is om schade te verhalen. De causale
verdeling moet worden vastgesteld en vervolgens de billijkheidscorrectie. Elementen die hierbij een rol
spelen zijn het ‘Betriebsgefahr’ (in het nadeel van de gemotoriseerde), de wederzijdse ernst van de
gemaakte fouten, de beperkte verwijtbaarheid, de ernst van het eventueel door de gemotoriseerde
opgelopen letsel en andere omstandigheden, zoals bijvoorbeeld het al dan niet verzekerd zijn van de
aansprakelijkheid van de ouders.
Hier laat ik het bij. Parels voor de zwijnen...
Hoezo tegen alle verwachting in ? Ik heb hierboven al uitgelegd dat je gewoon je schade vergoed gaat krijgen. Gefeliciteerd !quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:06 schreef boegschroef het volgende:
Update: Tegen alle verwachtingen in keert de tegenpartij 100% uit.Onze eigen RB schiet deze week nog het schade bedrag voor zodat de schade gemaakt kan worden.
Na alle verhalen op internet gingen we uit van max 50% maar het wordt dus gewoon 100% vergoed.
Nou, gelukkig voor ts bleek de zaak niet zo kansloos als jij voorspelde....quote:Op donderdag 21 september 2023 20:40 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Edit: ik lees nu pas dat de fietser 12 jaar oud was. Dan is TS kansloos, tenzij hij dan naast zijn onschuld ook opzet of bewuste roekeloosheid kan bewijzen.
[..]
Ik ben blij voor TS, en heb zelf ook weer wat geleerd. Alhoewel, geleerd? Ik mis nog steeds jouw bron.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:58 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Nou, gelukkig voor ts bleek de zaak niet zo kansloos als jij voorspelde....
Artikel 185 wvw.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:15 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Ik ben blij voor TS, en heb zelf ook weer wat geleerd. Alhoewel, geleerd? Ik mis nog steeds jouw bron.
Mijn bron is mijn eigen parate kennisquote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:15 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Ik ben blij voor TS, en heb zelf ook weer wat geleerd. Alhoewel, geleerd? Ik mis nog steeds jouw bron.
Je hebt gelijk, ik bedoel eigenlijk meer dat we niet verwacht hadden dat de RB dit zo snel met de verzekering geregeld heeft.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:26 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Hoezo tegen alle verwachting in ? Ik heb hierboven al uitgelegd dat je gewoon je schade vergoed gaat krijgen. Gefeliciteerd !
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |