Armenië erkent het leed dat ze de Azerbeidzjanen aangedaan hebben ook niet. Ze bagatteliseren de gebeurtenissem en willen geen excuses aanbieden of compensatie betalen voor het uitroeien en platbranden van 500+ Azerbeidzjaanse dorpen en steden. Voor het etnisch zuiveren van 800.000 Azerbeidzjanen.quote:Op zondag 24 september 2023 20:15 schreef Richestorags het volgende:
Er wordt nu dus gewoon een geheel gebied dat vol zit met Armeens erfgoed en waarin zij eeuwenlang in grote getalen hebben gewoond ontvolkt. Dat is best een bittere pil. Zeker gezien hun nationale trauma niet wordt erkend door de twee partijen waar ze nu het meest mee dealen.
Maar ja, ze zijn zelf ook als beesten tekeer gegaan
Uiteindelijk zal er over en weer eens een keer een verzoening moeten plaatsvinden..quote:Op zondag 24 september 2023 22:32 schreef polderturk het volgende:
[..]
Armenië erkent het leed dat ze de Azerbeidzjanen aangedaan hebben ook niet. Ze bagatteliseren de gebeurtenissem en willen geen excuses aanbieden of compensatie betalen voor het uitroeien en platbranden van 500+ Azerbeidzjaanse dorpen en steden. Voor het etnisch zuiveren van 800.000 Azerbeidzjanen.
Hooguit historische parallellen. Maar waarschijnlijk vertrekt het deel dat niet wil integreren uit zichzelf al wel.quote:Op zondag 24 september 2023 23:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zijn er degelijk onderbouwde redenen om uit te gaan dat Armeniërs daar gezuiverd gaan worden? Heeft Aliyev zijn leger niet goed in de hand of lijkt het erop dat hij dit zelf van plan is om uit te voeren?
Wat we vooralsnog zien gebeuren is dat velen vanuit hunzelf de bus pakken en vertrekken.quote:Op zondag 24 september 2023 23:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zijn er degelijk onderbouwde redenen om uit te gaan dat Armeniërs daar gezuiverd gaan worden? Heeft Aliyev zijn leger niet goed in de hand of lijkt het erop dat hij dit zelf van plan is om uit te voeren?
Geen idee hoe dat juridisch zit in de staat waar hij zich bevindt, maar freedom of speech in de VS gaat best ver. Daarnaast zegt hij het verhuld en niet expliciet.quote:Op maandag 25 september 2023 12:40 schreef polderturk het volgende:
De leider van de Armeense lobbygroep ANCA die gezeteld is in de VS heeft opgeroepen de Armeense premier Pashinyan te doden?????
WOW !!!
Is dat niet strafbaar?
Theiner heeft het over de "maximalist delusions" van de Armeniërs. Deze oorlog was drie jaar terug al beslist. Maar toch wilden ze geen deal. Volgens zeihan was het dertig jaar geleden al duidelijk wat eraan zat te komen.quote:Op maandag 25 september 2023 19:32 schreef polderturk het volgende:
Ik herinner me het gesprek tussen de voormalige Armeense president Sarkissian en de Witrussische president Lukashenko nog.
Lukashenko:
"Waarom ga je niet akkoord? Aliyev heeft Armenië 5 miljard geboden voor de 5 regios. Je kan dan Nagorno-Karabakh, Kalbajar en Lachin houden"
Sarkissian:
"Ik geef hem 6 miljard als ik alles kan houden. Land dat we met bloed hebben gewonnen, kunnen we alleen met bloed afstaan".
Het is gegaan zoals Sarkissian wilde. Hebzucht heeft tot deze situatie geleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |