abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210687945
Armeni zegt dat het Azerbeidzjaanse leger burgerdoelen heeft aangevallen in Nagorno-Karabach. Dat is een vooral door Armenirs bewoond gebied in Azerbeidzjan dat door Armeni wordt gesteund, ook militair. Het Armeense leger zegt dat het twee Azerbeidzjaanse helikopters, drie drones en drie tanks heeft uitgeschakeld.

Azerbeidzjan erkent dat het een militaire operatie is begonnen. Het zegt dat het reageert op beschietingen langs de frontlijn. Daarbij zouden burgers zijn omgekomen en gewond zijn geraakt. Een Azerbeidzjaanse helikopter zou verloren zijn gegaan, maar de bemanning zou ongedeerd zijn gebleven.

Of er aan Armeense kant slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend. Armeni heeft de bevolking van Nagorno-Karabach gemaand schuilplaatsen op te zoeken. Het Armeense ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval en zegt dat het een gepast militair en politiek antwoord zal geven.

De regering van Nagorno-Karabach heeft de staat van beleg en de mobilisatie afgekondigd.

Bloedige strijd
Armeni en Azerbeidzjan maakten vroeger deel uit van de Sovjet-Unie. Toen die begin jaren 90 uiteenviel riepen beide republieken de onafhankelijkheid uit. De etnische Armenirs in Nagorno-Karabach maakten zich een jaar later los van Azerbeidzjan.

Na een bloedige strijd, die naar schatting aan 30.000 mensen het leven heeft gekost en waarbij 800.000 Azeris werden ontheemd, kwam in 1994 een staakt-het-vuren tot stand. In de jaren daarna beschuldigden beide partijen elkaar over en weer van het schenden daarvan. De afgelopen maanden namen de spanningen weer toe.

https://nos.nl/artikel/23(...)agorno-karabach.html
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210687983
Hmm de openingspost zou wel wat actueler kunnen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210688098
Lucky 13
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210688108
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:15 schreef marsan het volgende:
Hmm de openingspost zou wel wat actueler kunnen.
Go for it!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210688112
quote:
Lastig als je niet over Rusland en Iran wil vliegen.

Omvliegen over Egypte en Saudi Arabi denk ik.
pi_210688125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:21 schreef Slayage het volgende:

[..]
Go for it!
Ik dacht door t te benoemen dat er mss een vrijwilliger op zou staan.
pi_210688161
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Er vliegen nog wel toestellen over Iran van West Europa naar Zuid-Oost Azi of Dubai. Misschien kon de KLM niet zo snel toestemming regelen, of hadden ze niet genoeg brandstof aan boord voor de omweg.
pi_210688192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vind het lastig om voor een van beide zijden te juichen. Hoop vooral dat het conflict (dit keer) zonder etnische zuiveringen opgelost kan worden.
Drie jaar geleden zat ik te juichen voor de Azeris, maar nu voelt het als een oorlog dat voorkomen had kunnen worden en er nu dus onnodig slachtoffers vallen.
-Rabia Al-Basri
pi_210688381
twitter
pi_210688444
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 21:37:15 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_210688469
Goddank hebben we geen/weinig users met Oekranse en/of Russische achtergrond, dat dit hele gebeuren ook met Turkije te maken heeft (op welke manier dan ook) maakt het echt bijna onmogelijk om hier een normale discussie over te lezen. Heethoofdig gedoe allemaal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 21:38:10 #13
284411 crew  heywoodu
pi_210688495
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:35 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Moest toch even zoeken, maar Stepanakert dus, dat klinkt me al wat bekender in de oren :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_210688605
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Moest toch even zoeken, maar Stepanakert dus, dat klinkt me al wat bekender in de oren :+
-Rabia Al-Basri
pi_210688717
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 21:57:15 #16
284411 crew  heywoodu
pi_210688858
quote:
Ja nou ja, het zal me inderdaad aan m'n reet roesten hoe de inwoners van Stepanakert/Khankendi hun stad noemen, maar altijd wel fijn om te weten over welke stad het gaat :+

Maar duidelijk nu ^O^

En, nou ja, dat is natuurlijk niet zo best allemaal. Hopelijk kapt het snel met die beschietingen :{
pi_210689284
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:57 schreef heywoodu het volgende:

Hopelijk kapt het snel met die beschietingen :{
Hear, hear
-Rabia Al-Basri
pi_210689686
Wat als er een pro-Russische coup komt in Armeni?

Gaat Rusland dan wel optreden?
  dinsdag 19 september 2023 @ 22:40:20 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210689701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:39 schreef polderturk het volgende:
Wat als er een pro-Russische coup komt in Armeni?

Gaat Rusland dan wel optreden?
Waarom zou Rusland dan moeten optreden, dan is het werk al gedaan.
фак араунд энд файнд аут
pi_210689796
Ik las ergens dat er Russische vredestroepen zouden zitten, moest lachen. Krijgen we straks dan Noord Koreaanse troepen in de Donbass?
.
pi_210690142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom zou Rusland dan moeten optreden, dan is het werk al gedaan.
Ik bedoel of ze druk gaan zetten op Azerbaijan om hun aanvallen te stoppen.
  dinsdag 19 september 2023 @ 23:05:16 #23
38496 Perrin
pi_210690167
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 23:03 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik bedoel of ze druk gaan zetten op Azerbaijan om hun aanvallen te stoppen.
Ahh. Nee, denk dat tegen die tijd Nagorno-Karabach zich al heeft overgegeven en is ontwapend of totaal onder de voet is gelopen.
фак араунд энд файнд аут
  dinsdag 19 september 2023 @ 23:09:05 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210690215
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Over de noordpool. Tussenstopje in Anchorage.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 19 september 2023 @ 23:17:07 #25
38496 Perrin
pi_210690288
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 23:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Over de noordpool. Tussenstopje in Anchorage.
Misschien nog wel korter dan over Egypte idd. Allebei een paar duizend km om.
фак араунд энд файнд аут
pi_210690511
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:45 schreef Fer het volgende:
Krijgen we straks dan Noord Koreaanse troepen in de Donbass?
Niet ondenkbaar
-Rabia Al-Basri
pi_210690560
Zolang ze maar uit Armeni blijven als m'n zus er is
  woensdag 20 september 2023 @ 00:34:51 #28
38496 Perrin
pi_210690927
Lijkt vannacht weer goed los te gaan daar.
twitter
фак араунд энд файнд аут
pi_210690955
Een Russische basis die volledig vernietigd is

https://twitter.com/Cauca(...)kbN57OLymC8K7rQ&s=19
pi_210691082
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 september 2023 23:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
Zolang ze maar uit Armeni blijven als m'n zus er is
İk vermoed dat mijn Armeense buurvrouw ook op vakantie is daaro
-Rabia Al-Basri
pi_210691341
Momenteel in Tokio en zou vrijdag terug vliegen... ben benieuwd welke omweg ik ga maken / of ik langer moet blijven.
  woensdag 20 september 2023 @ 09:19:26 #32
462731 TheVoice4ever
Who Are You? Who Who
pi_210692170
is geen oorlog, gewoon de Azeri's die gebied terugnemen wat van hun is

dit is geen Oekraine situatie, rusland ging te ver door een land binnen te vallen en gebied in te nemen dat wettelijk gezien van Oekraine is
Fortuna Sittard fan
  woensdag 20 september 2023 @ 09:20:49 #33
462731 TheVoice4ever
Who Are You? Who Who
pi_210692186
die armenen President Aliyev nog uitschelden voor genocide dictator ook nog eens

:{

vluchten ze toch lekker naar ons land, doen ze toch al heel lang
Fortuna Sittard fan
  woensdag 20 september 2023 @ 09:25:36 #34
80382 manny
30 is best veel
pi_210692228
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:37 schreef heywoodu het volgende:
Goddank hebben we geen/weinig users met Oekranse en/of Russische achtergrond, dat dit hele gebeuren ook met Turkije te maken heeft (op welke manier dan ook) maakt het echt bijna onmogelijk om hier een normale discussie over te lezen. Heethoofdig gedoe allemaal.
Zowiezo lees je al meteen “juichen” voor de 1 of voor de ander. Het is geen voetbalwedstrijd h.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 20 september 2023 @ 09:40:54 #35
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210692381
https://twitter.com/Caucasuswar/status/1704383228730122669?s=20
Combat positions, artillery guns, military bases and vehicles of de-facto Nagorno-Karabakh Republic were all stroke tonight via loitering munitions and UCAVs.
  woensdag 20 september 2023 @ 09:46:28 #36
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210692478
quote:
Waar is csto?
  woensdag 20 september 2023 @ 09:52:19 #38
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210692493
https://www.nu.nl/buitenl(...)dit-is-illegaal.html
Kritiek op Azerbeidzjan vanwege offensief in Nagorno-Karabach: 'Dit is illegaal'

De Verenigde Staten en Frankrijk proberen via de jaarlijkse Algemene Vergadering van de Verenigde Naties het offensief van Azerbeidzjan in de Armeense enclave Nagorno-Karabach te stoppen. Het geweld tegen de enclave begon tegelijkertijd met de VN-bijeenkomst in New York.
Frankrijk heeft al een spoedvergadering van de Veiligheidsraad aangevraagd om de crisis te bespreken. Zo'n zitting kan mogelijk nog deze week plaatsvinden.

De operatie van Azerbeidzjan is volgens de Franse minister van Buitenlandse Zaken Catherine Colonna "illegaal, niet te rechtvaardigen en onaanvaardbaar".

Azerbeidzjan stuurde dinsdag troepen naar de door Armeni bestuurde enclave Nagorno-Karabach. Internationaal wordt de enclave gezien als grondgebied van Azerbeidzjan. Toch wordt het gebied bestuurd door buurland Armeni. Er wonen dan ook veel Armenirs in het gebied.

'Antiterrorismeoperatie'
Het is er al langer onrustig. De onrust bereikte dinsdagochtend een nieuw hoogtepunt, toen Azerbeidzjan er een "lokale antiterrorismeoperatie" begon.

Het zou gaan om een reactie op "provocaties" van Armeense troepen. Azerbeidzjan zegt Armeense troepen te willen verdrijven. Maar volgens Armeni zijn er helemaal geen Armeense troepen in het gebied.

Colonna veroordeelde het "gebruik van zware wapens, ook in bevolkte gebieden" van Azerbeidzjan. Zij benadrukt dat het land verantwoordelijk is voor het lot van de Armenirs in Nagorno-Karabach.

Dringende oproep van VS om 'militaire acties' te staken
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken is ook in New York voor de VN-top. Hij belde vanaf daar met de leiders van Armeni en Azerbeidzjan.

Volgens een woordvoerder drong Blinken er bij de Azerbeidzjaanse president Ilham Aliyev op aan "de militaire acties in Nagorno-Karabach onmiddellijk te staken en de situatie te de-escaleren". De Franse president Emmanuel Macron sprak met de Armeense premier Nikol Pashinyan.

In Frankrijk en de Verenigde Staten wonen grote en actieve Armeense gemeenschappen.
  woensdag 20 september 2023 @ 09:56:19 #39
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 20 september 2023 @ 09:56:28 #40
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 20 september 2023 @ 09:59:19 #41
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_210692549
Het blijft ook altijd een wespennest die regio he :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 20 september 2023 @ 10:09:56 #42
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 20 september 2023 @ 10:10:49 #43
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 20 september 2023 @ 10:12:39 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 20 september 2023 @ 10:13:13 #45
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 20 september 2023 @ 10:57:26 #46
38496 Perrin
pi_210693084
Vredesduif Rusland to the rescue.
twitter
фак араунд энд файнд аут
pi_210693117
En dan klagen pro Armeense accounts op Twitter dat pro oekrine accounts de Azeris steunen, "want de Armenirs moeten de Russen wel steunen, omdat de situatie complex is" :')

Thomas C. Theiner
@noclador
Quick reminder: After putin invaded Ukraine the Karabakh Armenians applauded him.

After putin exterminated the people of Mariupol the Karabakh Armenians praised him.

And in the middle of the war against Ukraine they had funds and time for this.

https://twitter.com/noclador/status/1704300399778210119
-Rabia Al-Basri
pi_210693156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 10:57 schreef Perrin het volgende:
Vredesduif Rusland to the rescue.
[ twitter ]
De tweede tweet is ook relevant

Here is the terms:

• Armenian republic will withdraw all remaining units from Russian peacekeeping force

• COMPLETE disbandment and disarmament of the armed formations of the “Nagorno-Karabakh Defense Army” and the withdrawal of heavy equipment and weapons from the territory of Nagorno-Karabakh with the aim of their speedy disposal.

• Armenian rights will be discussed at a meeting between representatives of the local Armenian population and representatives of the central authorities of the Republic of Azerbaijan, which will take place in the city of Yevlakh on September 21, 2023 and during subsequent meetings.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 september 2023 @ 11:04:31 #49
38496 Perrin
pi_210693184
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 11:02 schreef Slayage het volgende:

[..]
De tweede tweet is ook relevant

Here is the terms:

• Armenian republic will withdraw all remaining units from Russian peacekeeping force

• COMPLETE disbandment and disarmament of the armed formations of the “Nagorno-Karabakh Defense Army” and the withdrawal of heavy equipment and weapons from the territory of Nagorno-Karabakh with the aim of their speedy disposal.

• Armenian rights will be discussed at a meeting between representatives of the local Armenian population and representatives of the central authorities of the Republic of Azerbaijan, which will take place in the city of Yevlakh on September 21, 2023 and during subsequent meetings.
Yup, volledige overgave en demilitarisatie en daarna mogen ze hopen dat ze iets van autonomie overhouden.
фак араунд энд файнд аут
pi_210694124
Armenia-backed separatist regime in Karabakh surrenders

An agreement has been reached on the withdrawal of the remaining units and military personnel of the Armed Forces of the Republic of Armenia from the deployment zone of the Russian peacekeeping contingent and the disbandment and complete disarmament of the armed formations of the so-called “Nagorno-Karabakh Defense Army” and the withdrawal of heavy equipment and weapons from the territory of the Karabakh region of Azerbaijan in order to their prompt disposal.

twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')