abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210687945
Armenië zegt dat het Azerbeidzjaanse leger burgerdoelen heeft aangevallen in Nagorno-Karabach. Dat is een vooral door Armeniërs bewoond gebied in Azerbeidzjan dat door Armenië wordt gesteund, ook militair. Het Armeense leger zegt dat het twee Azerbeidzjaanse helikopters, drie drones en drie tanks heeft uitgeschakeld.

Azerbeidzjan erkent dat het een militaire operatie is begonnen. Het zegt dat het reageert op beschietingen langs de frontlijn. Daarbij zouden burgers zijn omgekomen en gewond zijn geraakt. Een Azerbeidzjaanse helikopter zou verloren zijn gegaan, maar de bemanning zou ongedeerd zijn gebleven.

Of er aan Armeense kant slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend. Armenië heeft de bevolking van Nagorno-Karabach gemaand schuilplaatsen op te zoeken. Het Armeense ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval en zegt dat het een gepast militair en politiek antwoord zal geven.

De regering van Nagorno-Karabach heeft de staat van beleg en de mobilisatie afgekondigd.

Bloedige strijd
Armenië en Azerbeidzjan maakten vroeger deel uit van de Sovjet-Unie. Toen die begin jaren 90 uiteenviel riepen beide republieken de onafhankelijkheid uit. De etnische Armeniërs in Nagorno-Karabach maakten zich een jaar later los van Azerbeidzjan.

Na een bloedige strijd, die naar schatting aan 30.000 mensen het leven heeft gekost en waarbij 800.000 Azeris werden ontheemd, kwam in 1994 een staakt-het-vuren tot stand. In de jaren daarna beschuldigden beide partijen elkaar over en weer van het schenden daarvan. De afgelopen maanden namen de spanningen weer toe.

https://nos.nl/artikel/23(...)agorno-karabach.html
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210687983
Hmm de openingspost zou wel wat actueler kunnen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210688098
Lucky 13
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210688108
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:15 schreef marsan het volgende:
Hmm de openingspost zou wel wat actueler kunnen.
Go for it!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210688112
quote:
Lastig als je niet over Rusland en Iran wil vliegen.

Omvliegen over Egypte en Saudi Arabië denk ik.
pi_210688125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:21 schreef Slayage het volgende:

[..]
Go for it!
Ik dacht door t te benoemen dat er mss een vrijwilliger op zou staan.
pi_210688161
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Er vliegen nog wel toestellen over Iran van West Europa naar Zuid-Oost Azië of Dubai. Misschien kon de KLM niet zo snel toestemming regelen, of hadden ze niet genoeg brandstof aan boord voor de omweg.
pi_210688192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vind het lastig om voor een van beide zijden te juichen. Hoop vooral dat het conflict (dit keer) zonder etnische zuiveringen opgelost kan worden.
Drie jaar geleden zat ik te juichen voor de Azeris, maar nu voelt het als een oorlog dat voorkomen had kunnen worden en er nu dus onnodig slachtoffers vallen.
-Rabia Al-Basri
pi_210688381
twitter
pi_210688444
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 21:37:15 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210688469
Goddank hebben we geen/weinig users met Oekraïnse en/of Russische achtergrond, dat dit hele gebeuren ook met Turkije te maken heeft (op welke manier dan ook) maakt het echt bijna onmogelijk om hier een normale discussie over te lezen. Heethoofdig gedoe allemaal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 21:38:10 #13
284411 crew  heywoodu
pi_210688495
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:35 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Moest toch even zoeken, maar Stepanakert dus, dat klinkt me al wat bekender in de oren :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_210688605
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Moest toch even zoeken, maar Stepanakert dus, dat klinkt me al wat bekender in de oren :+
-Rabia Al-Basri
pi_210688717
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 september 2023 @ 21:57:15 #16
284411 crew  heywoodu
pi_210688858
quote:
Ja nou ja, het zal me inderdaad aan m'n reet roesten hoe de inwoners van Stepanakert/Khankendi hun stad noemen, maar altijd wel fijn om te weten over welke stad het gaat :+

Maar duidelijk nu ^O^

En, nou ja, dat is natuurlijk niet zo best allemaal. Hopelijk kapt het snel met die beschietingen :{
pi_210689284
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:57 schreef heywoodu het volgende:

Hopelijk kapt het snel met die beschietingen :{
Hear, hear
-Rabia Al-Basri
pi_210689686
Wat als er een pro-Russische coup komt in Armenië?

Gaat Rusland dan wel optreden?
  dinsdag 19 september 2023 @ 22:40:20 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210689701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:39 schreef polderturk het volgende:
Wat als er een pro-Russische coup komt in Armenië?

Gaat Rusland dan wel optreden?
Waarom zou Rusland dan moeten optreden, dan is het werk al gedaan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210689796
Ik las ergens dat er Russische vredestroepen zouden zitten, moest lachen. Krijgen we straks dan Noord Koreaanse troepen in de Donbass?
.
pi_210690142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom zou Rusland dan moeten optreden, dan is het werk al gedaan.
Ik bedoel of ze druk gaan zetten op Azerbaijan om hun aanvallen te stoppen.
  dinsdag 19 september 2023 @ 23:05:16 #23
38496 Perrin
pi_210690167
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 23:03 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik bedoel of ze druk gaan zetten op Azerbaijan om hun aanvallen te stoppen.
Ahh. Nee, denk dat tegen die tijd Nagorno-Karabach zich al heeft overgegeven en is ontwapend of totaal onder de voet is gelopen.
  dinsdag 19 september 2023 @ 23:09:05 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210690215
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Over de noordpool. Tussenstopje in Anchorage.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 19 september 2023 @ 23:17:07 #25
38496 Perrin
pi_210690288
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 23:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Over de noordpool. Tussenstopje in Anchorage.
Misschien nog wel korter dan over Egypte idd. Allebei een paar duizend km om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')