abonnement Unibet Coolblue
pi_210950708
En 40 miljard is niet meer dan twee keer zoveel als 12 miljard? Tering, soms moeten mensen gewoon zeiken om het zeiken eah.
Bier.
  zondag 15 oktober 2023 @ 22:17:16 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210966520
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 00:43 schreef derLudolf het volgende:
Als die aslast te hoog wordt, waarom dan niet een extra as in de Vectron? :@ Ja, het vraagt wat extra engineering bij Siemens, maar het zal niet onmogelijk zijn.

Van de Eurorunner rijden er in Litouwen ook zesassers.
Ik weet niet of je 200+ kunt met een zesasser. Het loopgedrag van zesassers is volgens mij minder goed, en de adhesie gaat dan naar 15 ton per as. De middelste as van een draaistel is qua tractie niet echt optimaal, dus of je met een extra as per draaistel een betere loc krijgt, en dat alleen maar om naar categorie C in plaats van D te gaan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 22:29:51 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210966700
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2023 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik weet niet of je 200+ kunt met een zesasser. Het loopgedrag van zesassers is volgens mij minder goed, en de adhesie gaat dan naar 15 ton per as. De middelste as van een draaistel is qua tractie niet echt optimaal, dus of je met een extra as per draaistel een betere loc krijgt, en dat alleen maar om naar categorie C in plaats van D te gaan...
BR103 gaat toch 230?
15 ton is dan denk ik de laagste aslast van locs die in NL rondrijden dus zou de snelheid omhoog kunnen, toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:31:27 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210981115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
In de nacht van woensdag op donderdag (~00:10) een goederentrein gespot met spoorstaven van Amsterdam richting Alkmaar. Wellicht voor de werkzaamheden tussen Heerhugowaard en Hoorn, begin November?
De reguliere treinen hadden daardoor een lichte vertraging.
Onderweg naar Ana Paulowna voor het bouwen van de Lelylijn via de afsluitdijk :Y

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:58:32 #155
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210981552
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2023 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik weet niet of je 200+ kunt met een zesasser. Het loopgedrag van zesassers is volgens mij minder goed, en de adhesie gaat dan naar 15 ton per as. De middelste as van een draaistel is qua tractie niet echt optimaal, dus of je met een extra as per draaistel een betere loc krijgt, en dat alleen maar om naar categorie C in plaats van D te gaan...
Het is ook pas echt C als de assen vervolgens voldoende ver uit elkaar zitten. De vraag is overigens of tonmetergewicht voor baanstabiliteit niet veel interessanter is. Dan is een Vectron beter dan een aloude superkorte 1100 met 20 ton per as.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:27:29 #156
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_210981707
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 22:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
BR103 gaat toch 230?
Volgens wikipedia 200, al heeft er eentje met alleen aangepaste aandrijving 283 gehaald.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_210983885
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2023 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik weet niet of je 200+ kunt met een zesasser. Het loopgedrag van zesassers is volgens mij minder goed, en de adhesie gaat dan naar 15 ton per as. De middelste as van een draaistel is qua tractie niet echt optimaal, dus of je met een extra as per draaistel een betere loc krijgt, en dat alleen maar om naar categorie C in plaats van D te gaan...
Het franse broertje van de ns1300 had destijds het wereld snelheids record met zo'n 250km/h, dus dat onrustig lopen zal wel meevallen, zeker met de ns1100 die juist bekend stond om onrustig rijden
pi_210986141
quote:
84s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Onderweg naar Ana Paulowna voor het bouwen van de Lelylijn via de afsluitdijk :Y

[ afbeelding ]
Best opmerkelijk dat er berichten in de media zijn over die 'lelylijn' over de afsluitdijk.
Is er zoveel vraag naar een verbinding van Leeuwarden naar Alkmaar?
Als je de bestaande busverbinding bekijkt dan zitten de bussen allesbehalve vol.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:11:22 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210986211
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Best opmerkelijk dat er berichten in de media zijn over die 'lelylijn' over de afsluitdijk.
Is er zoveel vraag naar een verbinding van Leeuwarden naar Alkmaar?
Als je de bestaande busverbinding bekijkt dan zitten de bussen allesbehalve vol.
Mensen zijn misschien liever de trein dan de bus? Naar Zwolle pak ik vanuit Emmen nog wel eens de trein, naar Groningen nooit de bus.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210986662
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Best opmerkelijk dat er berichten in de media zijn over die 'lelylijn' over de afsluitdijk.
Is er zoveel vraag naar een verbinding van Leeuwarden naar Alkmaar?
Als je de bestaande busverbinding bekijkt dan zitten de bussen allesbehalve vol.
Dat is natuurlijk gewoon onderdeel van een variantenstudie. Voordat je tig miljard gaat investeren in een betere verbinding Randstad - Groningen/Friesland, wil je wel zeker weten dat je de verbinding met de beste verhouding vervoerswaarde/kosten kiest. En om het zeker te weten, werk je ook de wat minder waarschijnlijke varianten op hoofdlijnen uit: In het beste komt er een heel verrassend resultaat uit en bespaar je een miljard, in het ergste geval heb je 1 of 2 ton aan voorstudiekosten weggegooid.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:02:41 #161
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_210986669
De Lelylijn over de Afsluitdijk? Nee, zo’n vaart zal het niet lopen
De projectorganisatie verwacht zelf ook niet dat een Lelylijn via de Afsluitdijk een haalbaar idee is. Maar ze willen/moeten alle mogelijkheden vergelijken.
pi_210986723
Waar moet dat op aansluiten dan? Bestaand spoor in Harlingen ofzo? Lijkt me kansloos.
pi_210986818
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Waar moet dat op aansluiten dan? Bestaand spoor in Harlingen ofzo? Lijkt me kansloos.
Dat is natuurlijk onderdeel van de voorstudie. Electrificatie en dubbelsporig maken van Harlingen-Leeuwarden zal daar ongetwijfeld bij horen. Net zoals benodigde infrastructuuraanpassingen in West-Friesland. En allerlei denkbare subvarianten daarvan, zoals compleet nieuwe infrastructuur vanaf Harlingen. Een trein die start in Alkmaar, een trein die in Hoofddorp begint. Doorrijden naar Groningen of een overstap in Leeuwarden. 140 km/uur of 200 km/uur. Sommige varianten zullen direct afvallen, andere varianten worden verder uitgewerkt.

Wat zijn de opties, wat kost het ongeveer en wat levert het aan vervoerswaarde op? Wat het dan wordt, dat is aan de politiek.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210990359
https://www.1limburg.nl/n(...)ar-ov-bedrijf-arriva

Ben benieuwd of dit uit eindelijk gaat gebeuren en ook een verbetering word want nu is het een puinhoop.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:57:23 #165
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210990450
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:51 schreef Cherni het volgende:
https://www.1limburg.nl/n(...)ar-ov-bedrijf-arriva

Ben benieuwd of dit uit eindelijk gaat gebeuren en ook een verbetering word want nu is het een puinhoop.
Als Arriva verkocht wordt van een ander vervoersbedrijf naar een of ander investeringsfonds van overzee dan vraag ik me af of dat een verbetering gaat betekenen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210990495
Er is toch al weinig Nederlands meer aan Arriva, ik heb een paar weken voor die shitclub gewerkt, wat een drama.

En maar ambities hebben om het Nederlandse spoor over te nemen :') Ze kunnen nog geen 2 treinen per uur laten rijden die droeftoeters.
pi_210990514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als Arriva verkocht wordt van een ander vervoersbedrijf naar een of ander investeringsfonds van overzee dan vraag ik me af of dat een verbetering gaat betekenen.
Ik vraag mij dit ook af om eerlijk te zijn. Als dit soort partijen maar niet de zaak leegtrekken. Maar ik mag toch aannemen dat de overheid hier wel een rol in gaat spelen. Maar een overheid is ook niet altijd even slim. :)
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:03:35 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210990563
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 23:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik vraag mij dit ook af om eerlijk te zijn. Als dit soort partijen maar niet de zaak leegtrekken. Maar ik mag toch aannemen dat de overheid hier wel een rol in gaat spelen. Maar een overheid is ook niet altijd even slim. :)
De overheid heeft daar volgens mij niet zo veel over te zeggen. De aanbestedende overheid, dus in dit geval de provincie(s), kunnen eisen stellen aan dienstregeling, materieel, personeel en financiële afspraken maken, maar over de bedrijfsvoering gaan ze echt zelf. Als Arriva onbetrouwbaar blijkt, dan moeten ze een andere vervoerder de concessie geven. Daar stopt het ongeveer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210992256
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als Arriva verkocht wordt van een ander vervoersbedrijf naar een of ander investeringsfonds van overzee dan vraag ik me af of dat een verbetering gaat betekenen.
Ze hebben ‘gewoon’ te voldoen aan reeds getekende overeenkomsten, en ik denk vooral dat de investeringsmaatschappij geld ruikt omdat ze een gooi kunnen gaan doen naar het HRN.
pi_210992730
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:59 schreef PS. het volgende:
Er is toch al weinig Nederlands meer aan Arriva, ik heb een paar weken voor die shitclub gewerkt, wat een drama.

En maar ambities hebben om het Nederlandse spoor over te nemen :') Ze kunnen nog geen 2 treinen per uur laten rijden die droeftoeters.
Ik verbleef toevallig een tijdje op Malta toen Arriva daar een jaar of 10 geleden het busvervoer overnam. Het werd van meet af aan een grote teringbende en ze zijn ook al vrij snel vertrokken, 200 Chinese meuk-bussen op het eiland achterlatend :')
pi_210992747
Andere vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met de Golden Pass Express? Het ticket zelf heb ik al maar een zitplaatsreservering is met 20 CHF stevig geprijsd, geen idee of dat echt noodzakelijk is?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 13:01:20 #172
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_210994991
Ik ben afgelopen mei met de Golden Pass Express gegaan en toen was een reservering echt wel nodig. Die trein was bijna helemaal gevuld met Aziatische toeristen en hun grote rolkoffers.
pi_210995718
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:01 schreef ReisT het volgende:
Ik ben afgelopen mei met de Golden Pass Express gegaan en toen was een reservering echt wel nodig. Die trein was bijna helemaal gevuld met Aziatische toeristen en hun grote rolkoffers.
Oké dan weet ik voldoende. Ik doe hem op een zaterdag en ik moet ook echt die ene trein hebben want anders mis ik het vliegtuig in Genève :P
pi_211001069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:58 schreef tripel7 het volgende:

[..]
Het franse broertje van de ns1300 had destijds het wereld snelheids record met zo'n 250km/h, dus dat onrustig lopen zal wel meevallen, zeker met de ns1100 die juist bekend stond om onrustig rijden
331km/u
Bier.
pi_211001114
4500 ampere gebruikt 'ie dan :D 6,7MWh
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')