Ik weet niet of je 200+ kunt met een zesasser. Het loopgedrag van zesassers is volgens mij minder goed, en de adhesie gaat dan naar 15 ton per as. De middelste as van een draaistel is qua tractie niet echt optimaal, dus of je met een extra as per draaistel een betere loc krijgt, en dat alleen maar om naar categorie C in plaats van D te gaan...quote:Op zondag 8 oktober 2023 00:43 schreef derLudolf het volgende:
Als die aslast te hoog wordt, waarom dan niet een extra as in de Vectron?Ja, het vraagt wat extra engineering bij Siemens, maar het zal niet onmogelijk zijn.
Van de Eurorunner rijden er in Litouwen ook zesassers.
BR103 gaat toch 230?quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je 200+ kunt met een zesasser. Het loopgedrag van zesassers is volgens mij minder goed, en de adhesie gaat dan naar 15 ton per as. De middelste as van een draaistel is qua tractie niet echt optimaal, dus of je met een extra as per draaistel een betere loc krijgt, en dat alleen maar om naar categorie C in plaats van D te gaan...
Onderweg naar Ana Paulowna voor het bouwen van de Lelylijn via de afsluitdijkquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
In de nacht van woensdag op donderdag (~00:10) een goederentrein gespot met spoorstaven van Amsterdam richting Alkmaar. Wellicht voor de werkzaamheden tussen Heerhugowaard en Hoorn, begin November?
De reguliere treinen hadden daardoor een lichte vertraging.
Het is ook pas echt C als de assen vervolgens voldoende ver uit elkaar zitten. De vraag is overigens of tonmetergewicht voor baanstabiliteit niet veel interessanter is. Dan is een Vectron beter dan een aloude superkorte 1100 met 20 ton per as.quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je 200+ kunt met een zesasser. Het loopgedrag van zesassers is volgens mij minder goed, en de adhesie gaat dan naar 15 ton per as. De middelste as van een draaistel is qua tractie niet echt optimaal, dus of je met een extra as per draaistel een betere loc krijgt, en dat alleen maar om naar categorie C in plaats van D te gaan...
Volgens wikipedia 200, al heeft er eentje met alleen aangepaste aandrijving 283 gehaald.quote:
Het franse broertje van de ns1300 had destijds het wereld snelheids record met zo'n 250km/h, dus dat onrustig lopen zal wel meevallen, zeker met de ns1100 die juist bekend stond om onrustig rijdenquote:Op zondag 15 oktober 2023 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je 200+ kunt met een zesasser. Het loopgedrag van zesassers is volgens mij minder goed, en de adhesie gaat dan naar 15 ton per as. De middelste as van een draaistel is qua tractie niet echt optimaal, dus of je met een extra as per draaistel een betere loc krijgt, en dat alleen maar om naar categorie C in plaats van D te gaan...
Best opmerkelijk dat er berichten in de media zijn over die 'lelylijn' over de afsluitdijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Onderweg naar Ana Paulowna voor het bouwen van de Lelylijn via de afsluitdijk
[ afbeelding ]
Mensen zijn misschien liever de trein dan de bus? Naar Zwolle pak ik vanuit Emmen nog wel eens de trein, naar Groningen nooit de bus.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Best opmerkelijk dat er berichten in de media zijn over die 'lelylijn' over de afsluitdijk.
Is er zoveel vraag naar een verbinding van Leeuwarden naar Alkmaar?
Als je de bestaande busverbinding bekijkt dan zitten de bussen allesbehalve vol.
Dat is natuurlijk gewoon onderdeel van een variantenstudie. Voordat je tig miljard gaat investeren in een betere verbinding Randstad - Groningen/Friesland, wil je wel zeker weten dat je de verbinding met de beste verhouding vervoerswaarde/kosten kiest. En om het zeker te weten, werk je ook de wat minder waarschijnlijke varianten op hoofdlijnen uit: In het beste komt er een heel verrassend resultaat uit en bespaar je een miljard, in het ergste geval heb je 1 of 2 ton aan voorstudiekosten weggegooid.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Best opmerkelijk dat er berichten in de media zijn over die 'lelylijn' over de afsluitdijk.
Is er zoveel vraag naar een verbinding van Leeuwarden naar Alkmaar?
Als je de bestaande busverbinding bekijkt dan zitten de bussen allesbehalve vol.
Dat is natuurlijk onderdeel van de voorstudie. Electrificatie en dubbelsporig maken van Harlingen-Leeuwarden zal daar ongetwijfeld bij horen. Net zoals benodigde infrastructuuraanpassingen in West-Friesland. En allerlei denkbare subvarianten daarvan, zoals compleet nieuwe infrastructuur vanaf Harlingen. Een trein die start in Alkmaar, een trein die in Hoofddorp begint. Doorrijden naar Groningen of een overstap in Leeuwarden. 140 km/uur of 200 km/uur. Sommige varianten zullen direct afvallen, andere varianten worden verder uitgewerkt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Waar moet dat op aansluiten dan? Bestaand spoor in Harlingen ofzo? Lijkt me kansloos.
Als Arriva verkocht wordt van een ander vervoersbedrijf naar een of ander investeringsfonds van overzee dan vraag ik me af of dat een verbetering gaat betekenen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:51 schreef Cherni het volgende:
https://www.1limburg.nl/n(...)ar-ov-bedrijf-arriva
Ben benieuwd of dit uit eindelijk gaat gebeuren en ook een verbetering word want nu is het een puinhoop.
Ik vraag mij dit ook af om eerlijk te zijn. Als dit soort partijen maar niet de zaak leegtrekken. Maar ik mag toch aannemen dat de overheid hier wel een rol in gaat spelen. Maar een overheid is ook niet altijd even slim.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als Arriva verkocht wordt van een ander vervoersbedrijf naar een of ander investeringsfonds van overzee dan vraag ik me af of dat een verbetering gaat betekenen.
De overheid heeft daar volgens mij niet zo veel over te zeggen. De aanbestedende overheid, dus in dit geval de provincie(s), kunnen eisen stellen aan dienstregeling, materieel, personeel en financiële afspraken maken, maar over de bedrijfsvoering gaan ze echt zelf. Als Arriva onbetrouwbaar blijkt, dan moeten ze een andere vervoerder de concessie geven. Daar stopt het ongeveer.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik vraag mij dit ook af om eerlijk te zijn. Als dit soort partijen maar niet de zaak leegtrekken. Maar ik mag toch aannemen dat de overheid hier wel een rol in gaat spelen. Maar een overheid is ook niet altijd even slim.
Ze hebben ‘gewoon’ te voldoen aan reeds getekende overeenkomsten, en ik denk vooral dat de investeringsmaatschappij geld ruikt omdat ze een gooi kunnen gaan doen naar het HRN.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als Arriva verkocht wordt van een ander vervoersbedrijf naar een of ander investeringsfonds van overzee dan vraag ik me af of dat een verbetering gaat betekenen.
Ik verbleef toevallig een tijdje op Malta toen Arriva daar een jaar of 10 geleden het busvervoer overnam. Het werd van meet af aan een grote teringbende en ze zijn ook al vrij snel vertrokken, 200 Chinese meuk-bussen op het eiland achterlatendquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:59 schreef PS. het volgende:
Er is toch al weinig Nederlands meer aan Arriva, ik heb een paar weken voor die shitclub gewerkt, wat een drama.
En maar ambities hebben om het Nederlandse spoor over te nemenZe kunnen nog geen 2 treinen per uur laten rijden die droeftoeters.
Oké dan weet ik voldoende. Ik doe hem op een zaterdag en ik moet ook echt die ene trein hebben want anders mis ik het vliegtuig in Genèvequote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:01 schreef ReisT het volgende:
Ik ben afgelopen mei met de Golden Pass Express gegaan en toen was een reservering echt wel nodig. Die trein was bijna helemaal gevuld met Aziatische toeristen en hun grote rolkoffers.
331km/uquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:58 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Het franse broertje van de ns1300 had destijds het wereld snelheids record met zo'n 250km/h, dus dat onrustig lopen zal wel meevallen, zeker met de ns1100 die juist bekend stond om onrustig rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |