abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 september 2023 @ 14:03:14 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210673027

Transfers 2023/2024
Uit: Jurrien Timber (Arsenal), Edson Álvarez (West Ham United), Calvin Bassey (Fulham), Mohamed Daramy (Stade Reims), Youri Regeer (Twente), Florian Grillitsch (TSG Hoffenheim), Dusan Tadic (Fenerbahce), Kik Pierie (Excelsior), Naci Ünüvar (Twente, verhuur), Youri Baas (NEC, verhuur), Maarten Stekelenburg (einde carrière), Lorenzo Lucca (Pisa, einde verhuur)

In: Josip Sutalo (Dinamo Zagreb), Carlos Forbs (Machester City), Chuba Akpom (Middlesbrough), Benjamin Tahirovic (AS Roma), Diant Ramaj (Eintracht Frankfurt), Anton Gaaei (Viborg FF), Jakov Medic (FC St. Pauli), Branco van den Boomen (Toulouse)

Selectie 2023/2024
Keepers: Gerónimo Rulli, Jay Gorter, Diant Ramaj, Remko Pasveer

Verdedigers: Josip Sutalo, Jorrel Hato, Ahmetcan Kaplan, Jakov Medic, Owen Wijndal, Anass Salah-Eddine, Devyne Rensch, Jorge Sánchez, Anton Gaaei

Middenvelders: Silvano Vos, Kenneth Taylor, Branco van den Boomen, Benjamin Tahirovic, Kian Fitz-Jim, Mohammed Kudus, Steven Berghuis, Davy Klaassen

Aanvallers: Steven Bergwijn, Carlos Forbs, Amourricho van Axel Dongen, Francisco Conceição, Brian Brobbey, Chuba Akpom

SPOILER: Wedstrijdschema Eredivisie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_210673033
Dit duurde erg lang @Tarado
  maandag 18 september 2023 @ 14:04:14 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210673036
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:03 schreef PicoMMP het volgende:
Dit duurde erg lang @:Tarado
Sorry ik had het niet in de gaten.
pi_210673044
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
Sorry ik had het niet in de gaten.
Geeft niet, daar is het maandag voor :)
pi_210673059
@Wotte

Die 4231, in hoeverre verschilt dat met 433 met een 10? Neem aan dat je dan alsnog bijvoorbeeld Bergwijn op de linkerkant zet op het middenveld?
pi_210673071
Berghuis niet direct als optie ziet aan de rechterkant. "Ik wil Berghuis graag op tien, om ook het voetbal in de ploeg te krijgen. Dat zag je: zodra hij in het spel betrokken werd, gingen we voetballen. Dat is voor mij de discussie niet.

Hier slaat hij de plank mis :')
pi_210673125
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:09 schreef PicoMMP het volgende:
@:Wotte

Die 4231, in hoeverre verschilt dat met 433 met een 10? Neem aan dat je dan alsnog bijvoorbeeld Bergwijn op de linkerkant zet op het middenveld?
Doel is meestal om een vierkant te creeren op het middenveld dat eentje het veld breed houdt en de andere fungeert als een dubbele spits. Dat zou best kunnen werken met de snelheid van bergwijn en brobbey. Zeker met iemand als Sosa erachter die de flank kan bestrijken.

Steijn plakt Bergwijn echter tegen de zijlijn aan en zet er een wingback achter die de naam flankengodt heeft wonderbaarlijk genoeg lopen die elkaar in de weg. Hij houdt de rechterkant een 'beetje vrij' en drukt Rensch in een wingback rol wat hij overduidelijk niet is.

Nou heb ik niet zo bijzonder veel verstand van voetbal maar het doet me allemaal niet logisch aan.
pi_210673155
TT: neen!
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 18 september 2023 @ 14:23:49 #9
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_210673163
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:22 schreef freaky40 het volgende:
TT: neen!
Eens, het zal de standaard zijn de komende jaren, dus van tussenjaren kan je niet meer spreken.
pi_210673166
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Eens, het zal de standaard zijn de komende jaren, dus van tussenjaren kan je niet meer spreken.
Je snapt het niet gast. Maar weet wie het zegt.
Allemaal cabaretteketet!
pi_210673169
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:19 schreef Wotte het volgende:

[..]
Doel is meestal om een vierkant te creeren op het middenveld dat eentje het veld breed houdt en de andere fungeert als een dubbele spits. Dat zou best kunnen werken met de snelheid van bergwijn en brobbey. Zeker met iemand als Sosa erachter die de flank kan bestrijken.

Steijn plakt Bergwijn echter tegen de zijlijn aan en zet er een wingback achter die de naam flankengodt heeft wonderbaarlijk genoeg lopen die elkaar in de weg. Hij houdt de rechterkant een 'beetje vrij' en drukt Rensch in een wingback rol wat hij overduidelijk niet is.

Nou heb ik niet zo bijzonder veel verstand van voetbal maar het doet me allemaal niet logisch aan.
Duidelijk :)

Die Gaaei lijkt me een stuk beter geschikt als wingback trouwens. Ook omdat Rensch er sowieso niets van bakt.

Die Mikautadze is vooral spits als ik zo de opstellingen van Metz bekijk van afgelopen seizoen.
  maandag 18 september 2023 @ 14:25:21 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210673175
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Succes duurt altijd te kort vriend en dat is in jullie geval nog een hardere waarheid dan het onze.
pi_210673176
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 11:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat Bergwijn zo duur was was pure pech. Ajax wilde hem hebben toen hij nog iets van 19-21 miljoen kostte maar toen begon hij ineens te scoren voor Spurs en Oranje en werd hij 10 miljoen duurder. Achteraf gezien had je misschien na die prijsverhoging moeten afhaken maar dat is achteraf makkelijk praten. Voor hetzelfde geld haalde je vorig seizoen wel CL en praat je nergens meer over.

Bassey was een gecalculeerde gok omdat je hem normaal gesproken altijd wel voor hetzelfde bedrag aan de PL kon verkopen omdat hij homegrown is, en dat gebeurde uiteindelijk ook. Sowieso lijken we onze miskopen met relatief weinig schade kwijt te raken dus daar zit het probleem niet echt. Het is meer dat er uberhaupt zoveel miskopen zijn en er zo weinig goede aankopen tussen zitten, en dat bepaalde posities waar problemen zijn worden genegeerd (nummer 10, rechtsbuiten etc.) waardoor vorig seizoen is verknald en je dit seizoen opnieuw lijkt te verknallen. Tel daarbij nog het laat op gang komen van de transfers en een trainer onbewezen op het hoogste niveau en je krijgt wat we nu zien. Rancuneuze media die hun ingangen kwijt zijn, onenigheid in het bestuur en de concurrentie die wél goed draaien helpen ook niet mee.
Iemand voor 23 miljoen uit de Schotse competitie halen is gewoon een hele rare zet. Zeker omdat die jongen amper gescout is.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  maandag 18 september 2023 @ 14:28:33 #14
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_210673201
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
Succes duurt altijd te kort vriend en dat is in jullie geval nog een hardere waarheid dan het onze.
Dat kan ik niet ontkennen nee :)
pi_210673211
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 13:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het is dat de bedragen daar een stuk lager liggen maar dat gaat toch ook niet allemaal goed, het is gewoon best moeilijk om een selectie samen te stellen, zeker als het verloop heel groot is en ik ben er geen voorstander van de trainer daarin teveel zeggenschap te geven.
De Boer kreeg op een gegeven moment teveel te zeggen en kwam met Gudelj en dat soort spelers aan, daar moet je ook voor waken en vorig seizoen werd er op die manier ook allemaal shit binnen gehaald.
Je hoeft hem ook niet je hele transferbeleid te laten bepalen maar je kan wel in conclaaf over wat zijn wensen zijn en hoe je dat denkt in te gaan vullen in plaats van allemaal rotzooi te kopen en vervolgens te roepen jij bent verantwoordelijk zoek het maar uit (chargeer want geen idee of het zo gelopen is, als het wel in goed overleg is gegaan moet Steijn lekker gaan presteren en stoppen met zeuren).

Maar als men hier al zegt je moet met deze spelers eigenlijk 442 spelen en geen 433, terwijl de trainer dat systeem prefereert is er iets goed mis gegaan in het samenstellen van de selectie. Of in het aanstellen van de trainer. Het hoeft ook niet allemaal de schuld van de een of de ander te zijn maar je krijgt zo een situatie waar in optimaal werken en presteren wel lastiger is dan als je volledig op een lijn zit m.b.t. het technische gedeelte.
blablablabla
pi_210673220
Ik denk (hoop) dat volgend jaar het echte "tussenjaar" wordt. Die term hoort in mijn ogen bij een jaar, waarin met beleid wordt toegewerkt naar een succesvol jaar erna.

Het vorige seizoen werd niet gezien als een tussenjaar, maar binnen de club gezien als nieuw oogstjaar, voortbordurend op de jaren ervoor. Dat bleek catastrofaal, o.a. met debieltje Schreuder aan het roer en niet tijdig ingrijpen. Dit jaar zou dan een opbouwjaar moeten zijn, maar we zijn er in geslaagd weer een debieltje als hoofdcoach aan te stellen. Daarbij lijkt (!) de TD intern niet erg goed te communiceren en een niet al te scherp beeld te hebben van wat Ajax is. Dus is er sprake van weer een destructief jaar.

Als ik Kroes was zou ik dit jaar volledig afschrijven, dit intern (intern ja) ook zo communiceren, tokkie Steijn en Napoleon Mislintat in zijn eerste week op straat tiefen en dan een eigen staf aanstellen.
pi_210673256
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 14:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hoeft hem ook niet je hele transferbeleid te laten bepalen maar je kan wel in conclaaf over wat zijn wensen zijn en hoe je dat denkt in te gaan vullen in plaats van allemaal rotzooi te kopen en vervolgens te roepen jij bent verantwoordelijk zoek het maar uit (chargeer want geen idee of het zo gelopen is, als het wel in goed overleg is gegaan moet Steijn lekker gaan presteren en stoppen met zeuren).

Maar als men hier al zegt je moet met deze spelers eigenlijk 442 spelen en geen 433, terwijl de trainer dat systeem prefereert is er iets goed mis gegaan in het samenstellen van de selectie. Of in het aanstellen van de trainer. Het hoeft ook niet allemaal de schuld van de een of de ander te zijn maar je krijgt zo een situatie waar in optimaal werken en presteren wel lastiger is dan als je volledig op een lijn zit m.b.t. het technische gedeelte.
Dit is inderdaad iets van ik geef je een Ikea kast zonder handleiding met wat zelf bij elkaar geraapte schroeven erbij en zie maar hoe je hem in elkaar zet.
pi_210673259
quote:

[..]

Precies dit, Bergwijn loopt Sosa in de weg en Rensch kan niet wat Sosa wel doet. Gaaei beheerst dat overigens wel prima zoals ik in de potjes tegen Fortuna en Twente zag.

Je moet tegen Rensch zeggen dat ie zich maar op de backuprol van de centrale verdedigers moet concentreren, een goede back zal het nooit worden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210673272
quote:

[..]

Precies. En daarom snap ik de "STEIJN KAN ER TOCH OOK NIKS AAN DOEN!!!"-roepers ook niet. Het is tactisch echt een drama.
pi_210673273
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:24 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Duidelijk :)

Die Gaaei lijkt me een stuk beter geschikt als wingback trouwens. Ook omdat Rensch er sowieso niets van bakt.

Die Mikautadze is vooral spits als ik zo de opstellingen van Metz bekijk van afgelopen seizoen.
Vind Rensch ook niet echt een moderne back en zeker niet eentje waarvan je moet verwachten dat hij de achterlijn haalt. Zou 'm zelf als meest defensieve controleur opstellen die inzakt zodra de wingbacks opstomen. Laat je een van de centrale verdedigers de back positie op pakken om de restverdediging op orde te houden.
pi_210673280
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:37 schreef Wotte het volgende:

[..]
Vind Rensch ook niet echt een moderne back en zeker niet eentje waarvan je moet verwachten dat hij de achterlijn haalt. Zou 'm zelf als meest defensieve controleur opstellen die inzakt zodra de wingbacks opstomen. Laat je een van de centrale verdedigers de back positie op pakken om de restverdediging op orde te houden.
Rensch heeft dan ook zijn hele opleiding als CV gespeeld.
pi_210673292
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Precies dit, Bergwijn loopt Sosa in de weg en Rensch kan niet wat Sosa wel doet. Gaaei beheerst dat overigens wel prima zoals ik in de potjes tegen Fortuna en Twente zag.

Je moet tegen Rensch zeggen dat ie zich maar op de backuprol van de centrale verdedigers moet concentreren, een goede back zal het nooit worden.
Bergwijn heeft nog steeds niet bewezen dat hij een toegevoegde waarde is voor dit Ajax.
  maandag 18 september 2023 @ 14:41:28 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210673308
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:38 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Rensch heeft dan ook zijn hele opleiding als CV gespeeld.
Die jongen staat al te lang stil in z'n ontwikkeling, jammer want ik vond het echt een leuke voetballer maar die is z'n speeltuinfase nooit ontgroeid.
pi_210673312
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:39 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Bergwijn heeft nog steeds niet bewezen dat hij een toegevoegde waarde is voor dit Ajax.
Nee daar durf ik ondertussen wel het stempel miskoop op te plakken, zeker voor dat geld. Hij zou je leider moeten zijn, maar hij schiet zowel voetballend als qua persoonlijkheid tekort.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210673323
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee daar durf ik ondertussen wel het stempel miskoop op te plakken, zeker voor dat geld. Hij zou je leider moeten zijn, maar hij schiet zowel voetballend als qua persoonlijkheid tekort.
hij kan niet eens kiezen welke helft hij wil beginnen als hij de toss wint. Dan moet ie dat aan Gorter gaan vragen.. en dat is dan je aanvoerder _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')