Zilver op de 200 meter, noem het maar tegenvallen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Uiteindelijk maar heel kort echt wereldtop geweest, qua toernooien nog minder. 2 EK's en 2 WK's echt echt goed geweest, de OS viel daartussen al wat tegen.
Zag net haar interview, ze ziet er uit als een vrouw van diep in de 40. Heeft zichzelf de afgelopen 10 jaar aardig gesloopt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:04 schreef DeeBee het volgende:
21.63 was wel legendarisch, zeker in 2015.
Schoenen gooien, kuttrainer kiezen en onsympathiek doen zal echter ook blijven hangen bij een hoop mensen.
Totaal oninteressant als analist en vervelend stemgeluid, oftewel een contract tot 2068 bij de NOS.
Oh? Ik wel hoor. Ik was enorm fan. Ongekend om haar tussen de verder uitsluitend donkere sprinters te zien. En dan niet voor een 7e plek, maar echt voor de winst. Die 21.63 was echt magistraal. Eeuwig zonde dat ze nooit meer bij die tijden in de buurt is gekomen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het blijft jammer dat iemand die een tijdje zó enorm goed is geweest ook destijds al totaal niet uitnodigde om er echt voor te juichen
Wow.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:50 schreef 3rr0r het volgende:
En de kaak en puisten, benieuwd welk supplement ze gebruikte.
Erg jammer idd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:10 schreef Marcoss het volgende:
Blijft toch wel enorm zonde hoe haar carrière gegaan is. Als je op je 23e zo enorm hard loopt en wereldkampioene wordt op de 200 meter, terwijl de focus nog niet zo lang op de sprint ligt, verwacht je niet dat het daarna zo enorm de verkeerde kant op gaat..
Ja, helaas lukt het mij nooit zo goed om de manier waarop iemand (publiek) overkomt te scheiden van de prestatiesquote:Op dinsdag 26 september 2023 18:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh? Ik wel hoor. Ik was enorm fan. Ongekend om haar tussen de verder uitsluitend donkere sprinters te zien. En dan niet voor een 7e plek, maar echt voor de winst. Die 21.63 was echt magistraal. Eeuwig zonde dat ze nooit meer bij die tijden in de buurt is gekomen.
Maar wat een waanzinnig hoogtepunt was het WK van 2015.
Maakt voor mij ook wel uit wat voor onsympathiek trekje het is. Als het onder fanatisme / topsportmentaliteit valt (in de trant van schoenweggooien.gif) dan vind ik het erg bijzonder om daar de sporter op aan te kijken. Als je een totaalidioot bent zoals Max Verstappen dan vind ik het weer een ander verhaal.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, helaas lukt het mij nooit zo goed om de manier waarop iemand (publiek) overkomt te scheiden van de prestaties
Puur als atlete fantastisch natuurlijk, dat staat buiten kijf.
Dafne is voor mij de Nederlands grootste in de atletiek.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:32 schreef marsan het volgende:
Schippers is gewoon een grootheid.
Jammer dat ze geen olympisch goud heeft kunnen pakken. Maar blijft een absolute heldin als atlete.
FBK sowieso 1e. En heel kort daarachter Siffan. Op termijn staat die op 1.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dafne is voor mij de Nederlands grootste in de atletiek.
2. Fanny Blankers-Koen
3. Femke Bol
4. Nelly Cooman
5. Ellen van Langen
\hierboven wordt een paar keer geschreven dat Dafne maar een korte carrière had. Maar dat valt best mee voor een nummer met zo'n brede wereldtop.
De carrière aan de top voor Ellen van Lange was achteraf maar kort. De piek was in de zomermaanden van 1992.
Blijven natuurlijk lastige discussies. FBK heeft véél meer bereikt op het hoogste niveau (de Spelen), maar in de tijd van Schippers was het allemaal natuurlijk veel competitiever. Dus onmogelijk echt vergelijken, maar zelf zou ik dan wel meer voor FBK gaan, al is het maar om de blijvende impact door de decennia heen en het feit dat zij internationaal óók als een van de allergrootsten ooit gezien wordtquote:Op dinsdag 26 september 2023 21:35 schreef marsan het volgende:
[..]
FBK sowieso 1e. En heel kort daarachter Siffan. Op termijn staat die op 1.
Dat ze niet eens je top 5 staat, valt me tegen.
Klopt. Is niet 1 op 1 te vergelijken. Is meer gevoelsmatig.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Blijven natuurlijk lastige discussies. FBK heeft véél meer bereikt op het hoogste niveau (de Spelen), maar in de tijd van Schippers was het allemaal natuurlijk veel competitiever. Dus onmogelijk echt vergelijken, maar zelf zou ik dan wel meer voor FBK gaan, al is het maar om de blijvende impact door de decennia heen en het feit dat zij internationaal óók als een van de allergrootsten ooit gezien wordt
Ik ken alleen een Sifan ipv Siffanquote:Op dinsdag 26 september 2023 21:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Klopt. Is niet 1 op 1 te vergelijken. Is meer gevoelsmatig.
Maar kom op: Siffan niet eens in de top 5. Dat is toch gewoon een zekerheidje in de top 5. En dan ben ik nog schappelijk met top 5
Hehe.ok. die dusquote:Op dinsdag 26 september 2023 21:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ken alleen een Sifan ipv Siffan
Maar...tja. Lastig, top-5 aller tijden van Nederlandse vrouwen in de atletiek...ja, ik denk het wel. Maar het is niet dat ik me compleet níet zou kunnen vinden in een top-5 zonder haar.
De enigen waarvan ik écht zeker zou zijn, zijn FBK en Cooman, denk ik
Ik weet niet ik weet niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:46 schreef marsan het volgende:
[..]
Hehe.ok. die dus
Maar wat zou sifan meer moeten doen om in de top te komen als zekerheidje?
Dei gloeide zo hard dat we hem sowieso weinig zagen op een bepaald moment.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:40 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Bij deze einde tijdperk Jacobs, die zien we nooit meer terug
Sorry, je hebt gelijk. Sifan is nummer twee, en de rest schuift een plaatsje op.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:35 schreef marsan het volgende:
[..]
FBK sowieso 1e. En heel kort daarachter Siffan. Op termijn staat die op 1.
Dat ze niet eens je top 5 staat, valt me tegen.
We hebben staan schreeuwen naar onze beeldschermen onder werktijd. Schippers die Thompson op het laatste stuk bijhaalt... Mooi was dat. Gewoon een meisje uit Utrecht die alle Amerikaanse en Jamaicaanse wereldtoppers erop legt. Een van de beste Nederlandse sportmomenten wat mij betreft.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh? Ik wel hoor. Ik was enorm fan. Ongekend om haar tussen de verder uitsluitend donkere sprinters te zien. En dan niet voor een 7e plek, maar echt voor de winst. Die 21.63 was echt magistraal. Eeuwig zonde dat ze nooit meer bij die tijden in de buurt is gekomen.
Maar wat een waanzinnig hoogtepunt was het WK van 2015.
WK atletiek op de weg te zien via:quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:34 schreef Nober het volgende:
2023 World Athletics Road Running Championships
Eerste editie.
Live vanuit Riga, Letland
[ afbeelding ]
https://worldathletics.or(...)championships/riga23
https://en.m.wikipedia.or(...)unning_Championships
Diane van Es (Pro-Patria ALO Combinatie/PAC): halve marathon
Marissa Damink (Rotterdam Atletiek): 1 Eng. mijl
Tim Verbaandert (Eindhoven Atletiek): 5.000 meter
@:Wienerschnitzel
https://www.instagram.com/p/Cxsr5IyN_t_/quote:No World Road Running Championships for me due to a light concussion I got when I fell of my bike. 🤕 Luckily feeling better for the most part, except for some bruises that seem to recover fast.
Time for a little rest and adjusting the focus towards road racing after the training camp in Font Romeu next month! 😊
We’re continuing to stay positive! 🙏
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |