Dat doen ze wel hoor, dat las ik laatst in de Telegraaf.quote:Op zondag 17 september 2023 22:41 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ff tussendoor. Wist je dat struisvogels dit helemaal niet doen. Is een verzinsel.
Met Alvarez waren al afspraken dus dat was moeilijk, van Kudus weet ik het niet maar zou ook best kunnen want die kon vorig seizoen ook weg wat toen tegengehouden werd.quote:Op zondag 17 september 2023 22:45 schreef Wotte het volgende:
Je had Kudus en Alvarez aan hun contract moeten houden. Dan had je een jaar tijd kunnen kopen.
quote:Op zondag 17 september 2023 22:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat doen ze wel hoor, dat las ik laatst in de Telegraaf.
Die hadden ze beter een jaarabonnement op yab yum kunnen geven inderdaad al waren niet alle problemen dan opgelost.quote:Op zondag 17 september 2023 22:51 schreef TLC het volgende:
Overmars had gewoon zijn pielemuis in zijn broek moeten laten
ah nee dat wist ik nietquote:Op zondag 17 september 2023 22:41 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ff tussendoor. Wist je dat struisvogels dit helemaal niet doen. Is een verzinsel.
Moneyballgenotquote:Op zondag 17 september 2023 22:54 schreef PowerLoungen het volgende:
''Lekker nieuw en verfrissend'' Dat kopen op puur en alleen cijfers.
Geen idee of dat soort zaken contractueel worden vastgelegd in dat geval zou ik er voortaan een disclaimer aanhangen. Mocht het een mondelinge toezegging zijn dat had ik het persoonlijk genegeerd, ze de situatie uitgelegd en dat ze volgend seizoen in de bonus gaan.quote:Op zondag 17 september 2023 22:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met Alvarez waren al afspraken dus dat was moeilijk, van Kudus weet ik het niet maar zou ook best kunnen want die kon vorig seizoen ook weg wat toen tegengehouden werd.
In die film weigert de coach de tactiek achter de cijfertjes te spelen daar moeten we de de oorzaak hoogstwaarschijnlijk zoeken dan :-)quote:Op zondag 17 september 2023 23:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Moneyballgenot
Wat een geweldige scam.
Moet je wel uiterst voorzichtig mee zijn. Je kunt dat misschien een keer doen, maar het wereldje is niet zo groot. Dat gaat binnen no-time rond.quote:Op zondag 17 september 2023 23:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Geen idee of dat soort zaken contractueel worden vastgelegd in dat geval zou ik er voortaan een disclaimer aanhangen. Mocht het een mondelinge toezegging zijn dat had ik het persoonlijk genegeerd, ze de situatie uitgelegd en dat ze volgend seizoen in de bonus gaan.
Had je er veel beter voor gestaan met die twee erbij.
Je moet ook wel weten wat voor een club je bent, Ajax is voor dat soort spelers een tussenstation naar hogerop en in principe waren ze er al lang genoeg. Alvarez 4 jaar, Kudus heeft door blessures niet zoveel gespeeld maar wel 3 jaar.quote:Op zondag 17 september 2023 23:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Geen idee of dat soort zaken contractueel worden vastgelegd in dat geval zou ik er voortaan een disclaimer aanhangen. Mocht het een mondelinge toezegging zijn dat had ik het persoonlijk genegeerd, ze de situatie uitgelegd en dat ze volgend seizoen in de bonus gaan.
In die film spelen ze honkbal, misschien wel de meest statische teamsport die er bestaat. Dat kan je prima in cijfertjes uiteenzetten.quote:Op zondag 17 september 2023 23:07 schreef Wotte het volgende:
[..]
In die film weigert de coach de tactiek achter de cijfertjes te spelen daar moeten we de de oorzaak hoogstwaarschijnlijk zoeken dan :-)
En Ajax is geen Brentford of Midjesland.quote:Op zondag 17 september 2023 23:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In die film spelen ze honkbal, misschien wel de meest statische teamsport die er bestaat. Dat kan je prima in cijfertjes uiteenzetten.
Voetbal is geen honkbal. Voetbal is voetbal. En dat is het mooie aan voetbal.
Er wordt nu wel erg veel aandacht aan dat "hij alleen maar data heeft gebruikt" geschonken, terwijl dat volgens mij niet klopt.quote:Op zondag 17 september 2023 23:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En Ajax is geen Brentford of Midjesland.
Uiteraard maar ik denk dat je in deze kwestie wel een zwaarwegend belang had waarvoor het te verantwoorden is.quote:Op zondag 17 september 2023 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet je wel uiterst voorzichtig mee zijn. Je kunt dat misschien een keer doen, maar het wereldje is niet zo groot. Dat gaat binnen no-time rond.
Laten we eerlijk zijn. Ajax is ook geen Ajax meer.quote:Op zondag 17 september 2023 23:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En Ajax is geen Brentford of Midjesland.
Had De Ligt en De Jong gehouden, Haller niet weg gedaan etc. We zijn dus niet het Bayern van NL.quote:Op zondag 17 september 2023 23:21 schreef Wotte het volgende:
[..]
Uiteraard maar ik denk dat je in deze kwestie wel een zwaarwegend belang had waarvoor het te verantwoorden is.
Had je dan alleen Sutalo en Sosa bij gekocht en een fatsoenlijke rechtsbuiten was je in principe klaar geweest.
Daarbij vaart Ajax blind op de visie van een Duitser die toevallig een paar keer een gelukkige aankoop had bij een vorige club. Als je tientallen spelers contracteert heb je altijd wel een keer geluk. Intern is het één grote rommel. Bij de scouts, bij de technische staf. Cruijff zou zich in zijn graf omdraaien als hij ziet hoe dit Ajax zichzelf heeft geëlimineerd de afgelopen 2 jaar met meer dan 200 miljoen aan aankopen waarvan er geen een bovengemiddeld gepresteerd heeft.quote:Op zondag 17 september 2023 18:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende: [..] Hij is aangesteld door deze technisch directeur, heeft geen enkele ervaring in de top, wordt totaal niet betrokken bij het aankoopbeleid en dan moet hij het vervolgens doen (enkele dagen voordat de transferwindow sluit) met een bijeengeraapt zooitje van allemaal verschillende nationaliteiten, waarvan het grootste deel zich nog niet op hoger niveau bewezen. Steijn zal denk ik niet de juiste man zijn om Ajax uit het slop te trekken, maar je kan hem echt niet de schuld geven voor deze situatie .
Nee, zo'n Sutalo zal echt wel regulier gescout zijn en data ter ondersteuning is natuurlijk prima, maar bijvoorbeeld een Akpom blijf ik een bizarre aankoop vinden. Ajax is ook geen Everton of Leverkusen.quote:Op zondag 17 september 2023 23:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er wordt nu wel erg veel aandacht aan dat "hij alleen maar data heeft gebruikt" geschonken, terwijl dat volgens mij niet klopt.
Zowel die Akpom als die Mansverk zijn totaal onnodig. Vos is echt beter dan die Mansverkfiguur, en voor Akpom heb je ook zat rondlopen.quote:Op zondag 17 september 2023 23:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, zo'n Sutalo zal echt wel regulier gescout zijn en data ter ondersteuning is natuurlijk prima, maar bijvoorbeeld een Akpom blijf ik een bizarre aankoop vinden.
Dat heb ik ook wel, vind eigenlijk wat hij verdedigend en qua middenveld gekocht heeft best wel ok maar die 3 aanvallers hebben mij nog niet kunnen overtuigen, al moet ik zeggen dat de aanvallers die er al waren dat ook niet doen.quote:Op zondag 17 september 2023 23:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, zo'n Sutalo zal echt wel regulier gescout zijn en data ter ondersteuning is natuurlijk prima, maar bijvoorbeeld een Akpom blijf ik een bizarre aankoop vinden.
Ze moeten ook wel een kans krijgen natuurlijk, Martinez en Alvarez deden er 6 maanden over, al was Ajax wel van een ander niveau toen, maar na 1 wedstrijd oordelen vind ik wel wat vroeg.quote:Op zondag 17 september 2023 23:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zowel die Akpom als die Mansverk zijn totaal onnodig. Vos is echt beter dan die Mansverkfiguur, en voor Akpom heb je ook zat rondlopen.
Akpom is totaal geen Ajaxspits, die gaat echt niet gepruimd worden. Die heeft het bovendien bij Sint Truiden niet eens gered. Die heeft 1 goed seizoen en verder scoorde 'ie rond de 6 doelpunten per seizoen in kutcompetities.quote:Op zondag 17 september 2023 23:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze moeten ook wel een kans krijgen natuurlijk, Martinez en Alvarez deden er 6 maanden over, al was Ajax wel van een ander niveau toen, maar na 1 wedstrijd oordelen vind ik wel wat vroeg.
Mee eensquote:Op zondag 17 september 2023 23:22 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Daarbij vaart Ajax blind op de visie van een Duitser die toevallig een paar keer een gelukkige aankoop had bij een vorige club. Als je tientallen spelers contracteert heb je altijd wel een keer geluk. Intern is het één grote rommel. Bij de scouts, bij de technische staf. Cruijff zou zich in zijn graf omdraaien als hij ziet hoe dit Ajax zichzelf heeft geëlimineerd de afgelopen 2 jaar met meer dan 200 miljoen aan aankopen waarvan er geen een bovengemiddeld gepresteerd heeft.
Ik denk dat hij, net als veel Ajacieden, de keuze voor trainers als Schreuder, Heitinga en Steijn nooit heeft begrepen.quote:Op zondag 17 september 2023 22:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
bergwijn doet dit al bijna een jaar expres?
Bergwijn moet gewoon zijn werk doen.quote:Op zondag 17 september 2023 23:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat hij, net als veel Ajacieden, de keuze voor trainers als Schreuder, Heitinga en Steijn nooit heeft begrepen.
Mwoah Akpom is wel echt heel heel slecht m.quote:Op zondag 17 september 2023 23:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze moeten ook wel een kans krijgen natuurlijk, Martinez en Alvarez deden er 6 maanden over, al was Ajax wel van een ander niveau toen, maar na 1 wedstrijd oordelen vind ik wel wat vroeg.
Een beetje zoals die spits van VVV een paar jaar terug.quote:Op zondag 17 september 2023 23:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Akpom is totaal geen Ajaxspits, die gaat echt niet gepruimd worden. Die heeft het bovendien bij Sint Truiden niet eens gered. Die heeft 1 goed seizoen en verder scoorde 'ie rond de 6 doelpunten per seizoen in kutcompetities.
Beetje Bjorn Vleminckx. Redelijk veel geld betalen voor een spits die al tien jaar nergens presteert en dan een goed jaar heeft, een dommere manier van aankopen kun je bijna niet bedenken. Je zou bijna zeggen dat dat de anti-moneyball aankoop is.quote:Op zondag 17 september 2023 23:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Een beetje zoals die spits van VVV een paar jaar terug.
Alsof die twee nog gemotiveerd waren geweest. Alvarez was vorig jaar al een brik frustratie en Kudus voetbalt ook enkel voor zichzelf.quote:Op zondag 17 september 2023 23:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ja, maar dat geldt ook voor de overige 10 spelers die op het veld staan.quote:Op zondag 17 september 2023 23:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bergwijn moet gewoon zijn werk doen.
Er is verder ook geen ontwikkeling geweest daarin natuurlijk. Daarnaast is het gewoon gelul je kan een hele hoop zaken natuurlijk weldegelijk eenvoudig kwantificeren binnen het voetbal.quote:Op zondag 17 september 2023 23:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In die film spelen ze honkbal, misschien wel de meest statische teamsport die er bestaat. Dat kan je prima in cijfertjes uiteenzetten.
Voetbal is geen honkbal. Voetbal is voetbal. En dat is het mooie aan voetbal.
Hyballa nieuwe hoofdcoach Ajax. Genot.quote:
Natuurlijk valt er prima een kwantitatieve analyse los te laten op teamsamenstelling en het aantrekken van spelers, maar de moneyballaanpak is een heel specifieke implementatie van datagedreven beleid die niet bij Ajax past, maar veel meer bij underdogs. Ajax is geen club die lucky losers moet halen die samen een geolied geheel vormen.quote:Op zondag 17 september 2023 23:53 schreef Wotte het volgende:
[..]
Er is verder ook geen ontwikkeling geweest daarin natuurlijk. Daarnaast is het gewoon gelul je kan een hele hoop zaken natuurlijk weldegelijk eenvoudig kwantificeren binnen het voetbal.
Het is ook een vaag containerbegrip om maar steeds op terug te vallen. iedere club gebruikt natuurlijk data als hulpmiddel om beslissingen te nemen.
De trainingsvelden en stadions hangen vol met camera's. Spelers die met trackers lopen om vitale functies te monitoren talloze voorbeelden zijn er. Waarbij data gebruikt wordt binnen het voetbal.
Vind het ook nogal wat dat de scouting nu ineens een pleurisbende zou zijn. Ja, vorig jaar zonder fatsoenlijke TD is er slecht ingekocht, maar volgens mij heb je de jaren daarvoor genoeg talent binnen weten te halen. Kan me niet voorstellen dat die mof langer dan een jaar de tijd krijgt om z’n (on)gelijk te bewijzen.quote:Op zondag 17 september 2023 21:06 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat Mislintat de scouting passeert is wel hoogst opmerkelijk want dat zou in goed functionerende afdeling een tandem moeten zijn lijkt mij.
Binnen 1 week heeft hij het dan aan de stok met spekkie Bergwijnquote:Op zondag 17 september 2023 23:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hyballa nieuwe hoofdcoach Ajax. Genot.
Ik denk dat iedereen die niet voor Ajax is dit alleen maar mooi vind eigenlijk. Net als met Waterhoofdje die ze te lang hebben laten zitten.quote:Op maandag 18 september 2023 00:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nee, en gaat voorlopig niet gebeuren ook. Jammer he.
Dan doel je op het halen van ondergewaardeerde goedkope spelers op basis van data. Dat klinkt meer een doelstelling wat je uit de data wilt halen.quote:Op zondag 17 september 2023 23:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Natuurlijk valt er prima een kwantitatieve analyse los te laten op teamsamenstelling en het aantrekken van spelers, maar de moneyballaanpak is een heel specifieke implementatie van datagedreven beleid die niet bij Ajax past, maar veel meer bij underdogs. Ajax is geen club die lucky losers moet halen die samen een geolied geheel vormen.
Ajax mist een type Baumgartlquote:Op zondag 17 september 2023 23:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, maar dat geldt ook voor de overige 10 spelers die op het veld staan.
Gaat t? Hij zei niks raars. Jij bent nog steeds wat zurig denk ik.quote:Op maandag 18 september 2023 00:19 schreef freaky40 het volgende:
Mokerdomme idioot Kramer bij Studio Voetbal. Wat een trollen omdat ze weten dat hij een pleuris hekel aan Ajax heeft en moest dat maar weer laten blijken ook, droeftoeter. Had verder ook niets te melden.
Klopt dat is het moneyballprincipe, maar er zijn natuurlijk veel meer datagedreven manieren van aanpak denkbaar.quote:Op maandag 18 september 2023 00:24 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dan doel je op het halen van ondergewaardeerde goedkope spelers op basis van data. Dat klinkt meer een doelstelling wat je uit de data wilt halen.
hoeveel afleveringen zou je hem schorsen voor het op deze manier praten over de godenzonen?quote:Op maandag 18 september 2023 00:19 schreef freaky40 het volgende:
Mokerdomme idioot Kramer bij Studio Voetbal. Wat een trollen omdat ze weten dat hij een pleuris hekel aan Ajax heeft en moest dat maar weer laten blijken ook, droeftoeter. Had verder ook niets te melden.
Nee ik constateer enkel.quote:Op maandag 18 september 2023 00:27 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Gaat t? Hij zei niks raars. Jij bent nog steeds wat zurig denk ik.
Rustig ouwe reus...laat gaan johquote:Op maandag 18 september 2023 00:19 schreef freaky40 het volgende:
Ik geef mijn mening.quote:Op maandag 18 september 2023 00:35 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Rustig ouwe reus...laat gaan joh
Hoeveel afleveringen? Hij was 1x te gast, vorig seizoen ook 1x. Dat zijn er 2 teveel....quote:Op maandag 18 september 2023 00:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoeveel afleveringen zou je hem schorsen voor het op deze manier praten over de godenzonen?
dus dit was zijn laatste keer als het aan jou ligt?quote:Op maandag 18 september 2023 00:36 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Hoeveel afleveringen? Hij was 1x te gast, vorig seizoen ook 1x. Dat zijn er 2 teveel....
Ik heb ook niemand vanuit Ajax gehoord dat ze dat nastreven er is alleen een technisch directeur aangesteld die schijnbaar iets met data doet. Vervolgens wordt Moneyball er aan de haren bij getrokken.quote:Op maandag 18 september 2023 00:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt dat is het moneyballprincipe, maar er zijn natuurlijk veel meer datagedreven modellen denkbaar.
Wat mij betreft wel, moge duidelijk zijn toch.quote:Op maandag 18 september 2023 00:37 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dus dit was zijn laatste keer als het aan jou ligt?
Ok.quote:Op maandag 18 september 2023 00:36 schreef PSVCL het volgende:
Ajax heeft een Frank de Boer selectie, ze moeten de Boer terughalen als interim
Mislintat heeft al eens gezegd dat scouten in lagere divisies zijn specialiteit is, maar dat lijkt me voor Ajax toch niet helemaal de bedoeling.quote:Op maandag 18 september 2023 00:41 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik heb ook niemand vanuit Ajax gehoord dat ze dat nastreven er is alleen een technisch directeur aangesteld die schijnbaar iets met data doet. Vervolgens wordt Moneyball er aan de haren bij getrokken.
Daarbij is er 130(?) miljoen uitgeven dat lijkt me nou niet echt aan te sluiten bij die filosofie.
Ben wel van mening dat er weinig lijn in de aankopen lijken te zitten die stroken met de traditionele spelopvatting van Ajax. Wat het idee erachter is joost mag het weten.
Kramerinhoquote:Op maandag 18 september 2023 00:19 schreef freaky40 het volgende:
Van al die spelers lijken wel een aantal in een 4231 opstelling te hebben gespeeld bij hun voorgaande clubs.quote:Op maandag 18 september 2023 00:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mislintat heeft al eens gezegd dat scouten in lagere divisies zijn specialiteit is, maar dat lijkt me voor Ajax toch niet helemaal de bedoeling.
Overigens wilde hij ook Zirkzee halen maar dat mocht schijnbaar niet. Dat had me dan wel een logischere transfer geleken.
Jij lijkt wel een PSV er wat een Calimero zegquote:Op maandag 18 september 2023 00:19 schreef freaky40 het volgende:
Komt omdat er geen rechtsbuiten in de selectie zit.quote:Op maandag 18 september 2023 01:08 schreef Wotte het volgende:
[..]
Van al die spelers lijken wel een aantal in een 4231 opstelling te hebben gespeeld bij hun voorgaande clubs.
Vermoed dat dat het idee erachter moet zijn dan? Vind alleen de keuzes van Steijn dan weer wazig om Akpom op rechtsbuiten te zetten bijvoorbeeld.
Ik denk dat je daarom ook het gemor ziet - er zijn maar weinig mensen die iets van “Ajax-DNA” terug zien in het beleid, de transfers, het spel en de spelers.quote:Op maandag 18 september 2023 00:41 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik heb ook niemand vanuit Ajax gehoord dat ze dat nastreven er is alleen een technisch directeur aangesteld die schijnbaar iets met data doet. Vervolgens wordt Moneyball er aan de haren bij getrokken.
Daarbij is er 130(?) miljoen uitgeven dat lijkt me nou niet echt aan te sluiten bij die filosofie.
Ben wel van mening dat er weinig lijn in de aankopen lijken te zitten die stroken met de traditionele spelopvatting van Ajax. Wat het idee erachter is joost mag het weten.
@Tarado leest louter kwaliteitskranten zoals het Parool. AD-achtige meuk dat gebruikt hij liever als wc papier.quote:
lekker je eigen scheetjes ruikenquote:Op maandag 18 september 2023 06:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarom ook het gemor ziet - er zijn maar weinig mensen die iets van “Ajax-DNA”; terug zien in het beleid, de transfers, het spel en de spelers.
Gewoon juichen voor Twente dit jaar maatquote:Op maandag 18 september 2023 08:10 schreef Saekerhett het volgende:
Prestatie hoor, om met zoveel geld de hele club naar de tering te helpen. Alsof die Mislintat een verborgen agenda heeft.
Of hij het gaat redden weet ik ook niet maar geef hem dan iig een kans op die positie of op 10 als valse spits maar zet hem niet rechtsbuiten met een opdracht.quote:Op zondag 17 september 2023 23:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Akpom is totaal geen Ajaxspits, die gaat echt niet gepruimd worden. Die heeft het bovendien bij Sint Truiden niet eens gered. Die heeft 1 goed seizoen en verder scoorde 'ie rond de 6 doelpunten per seizoen in kutcompetities.
Slechter dan onder Frank de Boer als je het mij vraagt.quote:Op maandag 18 september 2023 00:36 schreef PSVCL het volgende:
Ajax heeft een Frank de Boer selectie, ze moeten de Boer terughalen als interim
quote:Op maandag 18 september 2023 07:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
@:Tarado leest louter kwaliteitskranten zoals het Parool. AD-achtige meuk dat gebruikt hij liever als wc papier.
@:Knutdeijsbeer
quote:Op maandag 18 september 2023 00:19 schreef freaky40 het volgende:
Als je zelfs daar voor terugkomt, prima vriendquote:Op maandag 18 september 2023 08:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik kan geweldig genieten van dit ajax.
Lijkt me dat die mof eerst het veld moet ruimen inderdaad.quote:Op maandag 18 september 2023 00:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wat een niveau inderdaadquote:Op zondag 17 september 2023 20:41 schreef bbuddybb het volgende:
Ze laten het net bij Voetbalpraat zien: Bergwijn wist na het winnen van de toss niet wat ie moest doen, dus vroeg hij het aan Gorter.![]()
Toen was de rest ook brandhout, nu zie je wel dat PSV de 80+ punten gaat halen, ik zie Feyenoord daar wel in meegaan maar dit Ajax niet, al kan het echt wel beter.quote:Op maandag 18 september 2023 08:40 schreef Scorpie het volgende:
Wel knap dat we in september al klaar zijn met dit seizoenzelfs onder Frank de Boer was het moreel hoger.
Vooralsnog zie ik qua gokken vooral de trainer die hij heeft aangesteld.quote:Op maandag 18 september 2023 08:53 schreef RamboDirk het volgende:
Die contracten ook allemaal voor 5 jaar vast en hoogste salarisschalen. Behoorlijk gokken wat Mislintat doet. Vooralsnog komt het allemaal eerder vrij incompetent over dan geniaal. Bizarre gang van zaken.
is er iets naar buiten gekomen over de salarissen? Wel benieuwd op welk niveau die zitten bij de aankopenquote:Op maandag 18 september 2023 08:53 schreef RamboDirk het volgende:
Die contracten ook allemaal voor 5 jaar vast en hoogste salarisschalen. Behoorlijk gokken wat Mislintat doet. Vooralsnog komt het allemaal eerder vrij incompetent over dan geniaal. Bizarre gang van zaken.
Jij was tot gisteren toch best positief gestemd?quote:Op maandag 18 september 2023 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen was de rest ook brandhout, nu zie je wel dat PSV de 80+ punten gaat halen, ik zie Feyenoord daar wel in meegaan maar dit Ajax niet, al kan het echt wel beter.
Ik zou daar niet zo zeker van zijn, als Mislintat overtuigd is van de spelers die die heeft gehaald en het team niet rendeert dan is het volgens die logica de schuld van de trainer.quote:Op maandag 18 september 2023 00:18 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Volgens dat AD-artikel van vorige week heeft Mislintat juist de salarisschalen weer wat genormaliseerd en een flink aantal grootverdieners verkocht, al die nieuwe spelers zitten op lagere salarisschalen met een veel groter deel premie voor CL e.d.quote:Op maandag 18 september 2023 08:53 schreef RamboDirk het volgende:
Jawel omdat de selectie nog niet compleet en gisteren voor het eerst wel, maar als je ze dan zo de wei in stuurt en je bent binnen een kwartier al klaar is het wel over met m'n optimisme.quote:Op maandag 18 september 2023 09:12 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Jij was tot gisteren toch best positief gestemd?
Een samengesteld, niet ingespeeld zooitje kan verliezen bij Twente. Dat was niet erg geweest als je gewoon gewonnen had van Excelsior en Fortuna. Nu loop je achter de feiten aan en gaat het nog wel even duren voordat je patronen in je spel hebt.
Ik hoop echt dat dat laatste wel gaat gebeuren en dat we uiteindelijk een redelijk goed Ajax gaan zien. Te laat om kampioen te worden, maar hopelijk als basis voor komend(e) seizoen(en).
Als je zulke smakken geld er tegenaan gooit moet je ze toch ook wel langer binden? Contracten van een jaar of 3 afsluiten is ook onverantwoord met dure koopspelers.quote:Op maandag 18 september 2023 08:53 schreef RamboDirk het volgende:
`neequote:Op maandag 18 september 2023 09:16 schreef Marsenal het volgende:
Is er niet een grote premier league ploeg waar het niet naar verwachting gaat waar we een trainer vandaan kunnen halen die zich al eerder bewezen heeft bij Ajax?
Ik zie dat niet zo bij Feyenoord, maar PSV lijkt inderdaad te goed dit jaar om een matige start te kunnen compenseren als Ajax zijnde.quote:Op maandag 18 september 2023 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen was de rest ook brandhout, nu zie je wel dat PSV de 80+ punten gaat halen, ik zie Feyenoord daar wel in meegaan maar dit Ajax niet, al kan het echt wel beter.
Volgens het AD is dat dus ook niet zo, zijn het zeer variabele contracten waarbij er betaald wordt naar gelang de prestaties. Volgens dat artikel schrok Mislintat juist van de salarissen die gegeven waren aan bijvoorbeeld een Conceição.quote:Op maandag 18 september 2023 09:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Als je zulke smakken geld er tegenaan gooit moet je ze toch ook wel langer binden? Contracten van een jaar of 3 afsluiten is ook onverantwoord met dure koopspelers.
10 miljoen pond zit hij op geloof ik, die gaat echt niet vrijwillig weg.quote:Op maandag 18 september 2023 09:16 schreef Marsenal het volgende:
Is er niet een grote premier league ploeg waar het niet naar verwachting gaat waar we een trainer vandaan kunnen halen die zich al eerder bewezen heeft bij Ajax?
Lekker zegquote:Op maandag 18 september 2023 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
10 miljoen pond zit hij op geloof ik, die gaat echt niet vrijwillig weg.
Dat zou dan een meevaller zijn maar ook op hun loop je al 3 verliespunten achter en dat kunnen er zondag alweer 6 zijn.quote:Op maandag 18 september 2023 09:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik zie dat niet zo bij Feyenoord, maar PSV lijkt inderdaad te goed dit jaar om een matige start te kunnen compenseren als Ajax zijnde.
[..]
die kan daarna een eigen clubje kopen in zijn eigen regio, of 3quote:Op maandag 18 september 2023 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
10 miljoen pond zit hij op geloof ik, die gaat echt niet vrijwillig weg.
Dat je binnen een kwartier met 2-0 achterstaat is inderdaad echt bizar. Juist met zo'n nieuw elftal moet je misschien wat voorzichtiger beginnen. Niet des Ajax of wat dan ook, maar ik had gehoopt op een wat sterkere defensie.quote:Op maandag 18 september 2023 09:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jawel omdat de selectie nog niet compleet en gisteren voor het eerst wel, maar als je ze dan zo de wei in stuurt en je bent binnen een kwartier al klaar is het wel over met m'n optimisme.
Ik ga er ook vanuit dat het beter kan en wordt al vond ik het tactisch weer niet hoogstaand en dat doet de trainer.
en dan te bedenken dat de aanval nog het minst veranderd is aan het elftal, maar goed tweede helft vorig jaar was er natuurlijk hetzelfde probleem qua scoren.quote:Op maandag 18 september 2023 09:26 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat je binnen een kwartier met 2-0 achterstaat is inderdaad echt bizar. Juist met zo'n nieuw elftal moet je misschien wat voorzichtiger beginnen. Niet des Ajax of wat dan ook, maar ik had gehoopt op een wat sterkere defensie.
Als je dan ziet hoe Sutalo en Hato bij de tegengoals opereren. En Gorter ging bij beide goals ook niet vrijuit.
Wat misschien nóg pijnlijker was is dat je gewoon aanvallend totaal onmachtig bent. Je komt per ongeluk op 2-1, maar je hebt in 90+ minuten eigenlijk geen kans gecreëerd. En dat was ook al zo tegen Fortuna Sittard.
En op het moment dat je iets beter wordt en de 2-2 misschien wel kan vallen is het achterin weer een totale gatenkaas bij een tegenaanval en is het 3-1.
Het moet snel beter, OM en Feyenoord zijn nog een maatje te groot, maar Volendam en RKC moeten echt verslagen worden. Daarna weer een pittige reeks met AZ-thuis, Utrecht-uit, PSV-uit. Ik hoop dat we daarna überhaupt in het linkerrijtje staan...
Ik vraag mij af of hier zo snel tegenop te coachen is, hij heeft die groep nog maar een paar dagen en als zowel hij als een groot deel van de spelers geen left right behind kunnen dan houdt het wel op in hoeverre je duidelijke instructies kan geven.quote:Op maandag 18 september 2023 09:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jawel omdat de selectie nog niet compleet en gisteren voor het eerst wel, maar als je ze dan zo de wei in stuurt en je bent binnen een kwartier al klaar is het wel over met m'n optimisme.
Ik ga er ook vanuit dat het beter kan en wordt al vond ik het tactisch weer niet hoogstaand en dat doet de trainer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |