Ik blijf het bijzonder vinden hie ver men gaat bij het goed praten van de bestorming van het parlementsgebouw.quote:
Ik blijf het ook bizar vinden dat mensen snelwegen bezetten of erger nog zoals in Duitsland ze zich aan het wegdek vastlijmen en mensen dat toejuichen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden hie ver men gaat bij het goed praten van de bestorming van het parlementsgebouw.
Wat voor tokkie ben je dan wel niet als je dat normaal vindt.
Alleen als die mensen zich aan de rechterkant van het politieke spectrum bevinden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
Tja, moet ik al die mensen die daarachter staan een "tokkie" gaan noemen?
Ah, ok.. Zal ik daar op lettenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Alleen als die mensen zich aan de rechterkant van het politieke spectrum bevinden.
Zeker, of denk aan het goedpraten van de gewelddadige rellen in de zomer van 2020. Maar zulke dubbele standaarden zijn de norm in sommige kringen. Toevallig ook de kringen waar men afgelopen oktober stond te juichen toen er hele dorpen in Israël werden afgeslacht en waar het oproepen voor genocide jegens Joden niet maar zo kan worden afgekeurd. Dat hangt immers zogenaamd af van 'de context'.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik blijf het ook bizar vinden dat mensen snelwegen bezetten of erger nog zoals in Duitsland ze zich aan het wegdek vastlijmen en mensen dat toejuichen.
Ik blijf het ook bijzonder vinden dat er in "the USA" straks weer 2 dinosaurussen op de kieslijst staan om tussen te kiezen.
Dit zijn die rellen om die Floyd toch? Ik ben echt niet helemaal up2date met Murrica. Ik blijf het echt een kutland vinden..quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, of denk aan het goedpraten van de gewelddadige rellen in de zomer van 2020. Maar zulke dubbele standaarden zijn de norm in sommige kringen. Toevallig ook de kringen waar men afgelopen oktober stond te juichen toen er hele dorpen in Israël werden afgeslacht en waar het oproepen voor genocide jegens Joden niet maar zo kan worden afgekeurd. Dat hangt immers zogenaamd af van 'de context'.
Het benadrukt de radicalisatie die onder zulke mensen (progressief linksen) de afgelopen decennia heeft plaatsgevonden. Zij worden meer en meer een flink gevaar voor de Westerse samenlevingen, zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Ik vind Jetten eigenlijk wel een nette en sympathieke man. Ben het inhoudelijk absoluut niet met hem eens en het blijft D66, maar ik kan hem dus op zich wel waarderen. Zijn reis naar Argentinië, tja, het benadrukt weer de bekende hypocrisie die er binnen die kringen is ('do as I say, not as I do') maar het is natuurlijk wel een fantastisch land.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:36 schreef loveyoulongtime het volgende:
Vinden jullie het wel tof dan dat "klimaat drammertje" lekker naar Argentinië is gevlogen? Is toch wel net ff wat anders dan wanneer jij of ik dat doe toch?
En het is off topic, maar ook weer niet. Vandaar de vraag
Klopt, een meervoudige drugscrimineel die door politiegeweld (en een overdosis) om te leven kwam en wat vervolgens gewelddadige en hysterische protesten door heel de (Westerse) wereld aanwakkerde, dit vanwege vermeend racisme.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dit zijn die rellen om die Floyd toch? Ik ben echt niet helemaal up2date met Murrica. Ik blijf het echt een kutland vinden..
Ah oke, dat gedram was dat dus toch. Ik ben het gedram een beetje beuquote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:52 schreef HowardRoark het volgende:
Klopt, een meervoudige drugscrimineel die door politiegeweld (en een overdosis) om te leven kwam en wat vervolgens gewelddadige en hysterische protesten door heel de (Westerse) wereld aanwakkerde, dit vanwege vermeend racisme.
Ben geen fan van de man maar dat staat er natuurlijk los van. Maar ook lekker vakantie gaan vieren in een land dat in diepe crisis verkeerd vind ik niet echt een goed signaal afgezien van de rest.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:52 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind Jetten eigenlijk wel een nette en sympathieke man. Ben het inhoudelijk absoluut niet met hem eens en het blijft D66, maar ik kan hem dus op zich wel waarderen. Zijn reis naar Argentinië, tja, het benadrukt weer de bekende hypocrisie die er binnen die kringen is ('do as I say, not as I do') maar het is natuurlijk wel een fantastisch land.
Een parlement bestormen is wel van een andere orde dan een snelweg bezetten.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik blijf het ook bizar vinden dat mensen snelwegen bezetten of erger nog zoals in Duitsland ze zich aan het wegdek vastlijmen en mensen dat toejuichen.
Ik blijf het ook bijzonder vinden dat er in "the USA" straks weer 2 dinosaurussen op de kieslijst staan om tussen te kiezen.
Een parlement bestormen is wel van een andere orde dan een snelweg bezetten.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet waarom hij zonodig zijn schoonfamilie wil bezoeken.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ben geen fan van de man maar dat staat er natuurlijk los van. Maar ook lekker vakantie gaan vieren in een land dat in diepe crisis verkeerd vind ik niet echt een goed signaal afgezien van de rest.
Mooi stukje whatsboutism, en als je het kwalijk vindt hie die rellen zijn goedgepraat, waarom verdedig je hiermee dan het goed praten van de bestorming?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, of denk aan het goedpraten van de gewelddadige rellen in de zomer van 2020. Maar zulke dubbele standaarden zijn de norm in sommige kringen. Toevallig ook de kringen waar men afgelopen oktober stond te juichen toen er hele dorpen in Israël werden afgeslacht en waar het oproepen voor genocide jegens Joden niet maar zo kan worden afgekeurd. Dat hangt immers zogenaamd af van 'de context'.
Het benadrukt de radicalisatie die onder zulke mensen (progressief linksen) de afgelopen decennia heeft plaatsgevonden. Zij worden meer en meer een flink gevaar voor de Westerse samenlevingen, zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Ik snap die manier van denken ook niet erg.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het komt voort uit een totalitaire neiging, die het resultaat is van narcisme, autoritarisme en een groot gebrek aan zelfreflectie.quote:Op zondag 7 januari 2024 10:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap die manier van denken ook niet erg.
Aan de ene kant iets toejuichen maar als de andere kant iets doet dan staan ze te stampvoeten.
Misschien heeft het te maken met de menselijke drang om ergens bij te willen horen.
En als ze ergens bij horen wat ze bevalt zullen ze dat met alle middelen verdedigen.
Een bepaalde onderdanigheid naar de leiders.
Ben jij zelf progressief links?quote:Op zondag 7 januari 2024 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat komt dan weer van de overtuiging dat men het zelf allemaal zo goed weet, niemand is zo intelligent, deskundig en moreel verheven als zij zijn.
Maar ik zie ze vooral de tegenpartij beschuldigen van dingen waar ze zelf schuldig aan zijn.quote:Op zondag 7 januari 2024 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het komt voort uit een totalitaire neiging, die het resultaat is van narcisme, autoritarisme en een groot gebrek aan zelfreflectie.
Men zweert bij wetten en regelgeving, maar natuurlijk alleen voor anderen, niet voor hunzelf. Zij en hun geestverwanten staan immers boven de wet. Deze overtuiging wordt binnen progressief linkse kringen steeds meer de norm. Dat komt dan weer van de overtuiging dat men het zelf allemaal zo goed weet, niemand is zo intelligent, deskundig en moreel verheven als zij zijn.
Dat ziet de tegenpartij ongetwijfeld ook bij jou. Zoals deze postquote:Op zondag 7 januari 2024 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar ik zie ze vooral de tegenpartij beschuldigen van dingen waar ze zelf schuldig aan zijn.
Maar ik hoor niet bij een partij dus heb ook geen tegenpartij.quote:Op zondag 7 januari 2024 11:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat ziet de tegenpartij ongetwijfeld ook bij jou. Zoals deze post
Dat zal best. Mensen die op snelwegen gaan zitten zijn ook niet automatisch van een partij, desalniettemin associeer jij ze ermee.quote:Op zondag 7 januari 2024 12:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar ik hoor niet bij een partij dus heb ook geen tegenpartij.
En waar heb ik het over mensen gehad die op de snelweg zitten?quote:Op zondag 7 januari 2024 12:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zal best. Mensen die op snelwegen gaan zitten zijn ook niet automatisch van een partij, desalniettemin associeer jij ze ermee.
Klopt.quote:Op zondag 7 januari 2024 11:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat ziet de tegenpartij ongetwijfeld ook bij jou. Zoals deze post
Klopt, dat zie je bij de Trump aanhangers, die alles uit de kast trekken om de bestorming van het kapitool goed te praten.quote:Op zondag 7 januari 2024 10:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap die manier van denken ook niet erg.
Aan de ene kant iets toejuichen maar als de andere kant iets doet dan staan ze te stampvoeten.
Misschien heeft het te maken met de menselijke drang om ergens bij te willen horen.
En als ze ergens bij horen wat ze bevalt zullen ze dat met alle middelen verdedigen.
Een bepaalde onderdanigheid naar de leiders.
En dat zie jij alleen bij Trump aanhangers?quote:Op zondag 7 januari 2024 12:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, dat zie je bij de Trump aanhangers, die alles uit de kast trekken om de bestorming van het kapitool goed te praten.
Ik begrijp dat soort neigingen niet.
Opnieuw whatsboutism...quote:Op zondag 7 januari 2024 13:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En dat zie jij alleen bij Trump aanhangers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |