Feiten blijven feiten. Biologisch zijn er maar 2 geslachten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, wat je nu ziet is dat er een grote groep is die zich gedwongen voelt door de maatschappij om of meisje of jongen te zijn. Want er zijn maar 2 geslachten. Als die ongelukkig worden bij het zich conformeren aan hun biologische geslacht, dan lijkt een transitie naar het andere geslacht een uitweg.
Maar dat is het natuurlijk niet. Een transitie geeft alleen meer levenskwaliteit bij transgenders.
Die andere groep heeft baat bij een maatschappij die accepteert dat iemands gender op verschillende manieren kan afwijken van het geslacht, en dat dat verder oké is.
En discussies als deze tonen aan dat de maatschappij nog lang niet zo ver is.
Je ziet dat een groep er op blijft hameren dat het biologische geslacht doorslaggevend is, dat het allemaal draait om gameten, chromosomen, sneetjes en piemeltjes, en dat dat onveranderlijk is.
Je bent man of vrouw. Niet iets anders.
En dat helpt absoluut niet bij de zelfacceptatie van de personen die dit overkomt.
Ik vind het 100% ok als men zich anders voelt dan biologisch bepaald.quote:Die zijn gebaat bij een maatschappij die zegt dat het oké is dat je afwijkt van de norm. Dat je dan ook gewoon een normaal leven kunt hebben..
Maar dat wil kennelijk niet iedereen.
In dit soort discussies wordt hard uitgehaald richting initiatieven om kinderen van jongs af aan mee te geven dat ze mogen zijn zoals ze zijn. Wordt vastgehouden dat je alleen de aanspreektitel hij en zij hebt, en ze dus alleen daaruit mogen kiezen.
Dat ze zich moeten identificeren als man of vrouw.
Dat ze moeten worden uitgesloten van Pride. De T hoort niet thuis in LGBTwhatever.
Dat er geen nieuwe begrippen mogen ontstaan.
En ga zo maar door.
Je dwingt mensen daarmee te kiezen tussen man of vrouw.
Voor iedereen is (psychologische/medische) hulp aanwezig. Er is geen enkele reden om het illegale circuit op te zoeken.quote:Nu blijkt daardoor een groep in de problemen te komen en de verkeerde uitweg van transitie zoekt.
De reactie daarop is dat transgenders dan maar moeten wachten tot ze meerderjarig zijn, voordat ze in transitie gaan.
Alleen betekent dat weer vermindering van levenskwaliteit van transgenders.
Die benadeel je daarmee.
Gevolg daarvan is dat transgenders hulp in het illegale circuit gaan zoeken. En is natuurlijk helemaal niet de richting die je op wilt.
Me dunkt dat ze flink gehoord worden deze dagen, maar dat betekent nog niet dat waar zij om vragen ook gehonoreerd kan worden. Zeker als het gaat om sport. In veel sporten is er een groot verschil in doenvermogen tussen biologisch geboren mannen en vrouwen. Dan zou je als biologisch geboren man teveel voordeel hebben t.o.v. biologisch geboren vrouwen. Dat is onwenselijk en tast de (maatschappelijke) rechten van de vrouw aan. Met het toelaten van trans tot deze vrouwensporten worden vrouwen achtergesteld. Het decennialange gevecht voor emancipatie wordt dan in 1 klap teniet gedaan.quote:Waar deze mensen behoefte aan hebben is dat ze gehoord worden in hun problematiek, dat gekeken wordt wat nodig om een kwalitatief hoogwaardig leven te leiden en hoe dat is te faciliteren.
En dat gaat betekenen dat er behoefte is aan genderneutrale ruimtes, dat er andere aanspreektitels komen, dat er bijvoorbeeld open competities in de sport komen, etc.
Dat moedwillige 'in your face' gebeuren is m.i. juist datgene wat aversie opwekt. Trans, homo en alle andere letters van het alfabet zijn gewoon mensen, zoals jij en ik. Ik snap dat niet iedereen er zo over denkt en dat die mensen nog even een handje geholpen mogen worden, maar doe dat op een normale manier en niet met dat buitegewoon overdreven activisme. Dat stoort enorm, ook bij de mensen (zoals ik) die iedere vorm van geaardheid al accepteren,quote:Bij geaardheid is er ook veel tegenstand geweest en vonden mensen ook dat homo's teveel gedram vertoonden, teveel zichtbaar waren in de media, etc.
Maar uiteindelijk heeft de maatschappij zich wel dusdanig aangepast dat mensen ongeacht hun geaardheid kunnen leven op de manier die ze willen...
Hopelijk zal dat bij gender in de toekomst ook zo zijn.
Tja, feiten blijven feiten.quote:Maar zolang elke discussie verzandt in discussies over het biologische geslacht en dat elke verandering in de maatschappij gevoeld wordt als een ernstige verminking denk ik dat dat nog wel even gaat duren.
Dus eis je dat hele samenleving zich schikt naar en de eisen inwilligt van een minieme minderheid en inderdaad in het publieke domein 24/7 met gender bezig is. Pas dan is er 'acceptatie'. Als de maatschappij zich heeft 'aangepast', in de taal, de publieke ruimten, in de media, overal.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, wat je nu ziet is dat er een grote groep is die zich gedwongen voelt door de maatschappij om of meisje of jongen te zijn. Want er zijn maar 2 geslachten. Als die ongelukkig worden bij het zich conformeren aan hun biologische geslacht, dan lijkt een transitie naar het andere geslacht een uitweg.
Maar dat is het natuurlijk niet. Een transitie geeft alleen meer levenskwaliteit bij transgenders.
Die andere groep heeft baat bij een maatschappij die accepteert dat iemands gender op verschillende manieren kan afwijken van het geslacht, en dat dat verder oké is.
Je ziet dat een groep er op blijft hameren dat het biologische geslacht doorslaggevend is, dat het allemaal draait om gameten, chromosomen, sneetjes en piemeltjes, en dat dat onveranderlijk is.
En dat helpt absoluut niet bij de zelfacceptatie van de personen die dit overkomt.
Die zijn gebaat bij een maatschappij die zegt dat het oké is dat je afwijkt van de norm. Dat je dan ook gewoon een normaal leven kunt hebben..
Maar dat wil kennelijk niet iedereen.
In dit soort discussies wordt hard uitgehaald richting initiatieven om kinderen van jongs af aan mee te geven dat ze mogen zijn zoals ze zijn. Wordt vastgehouden dat je alleen de aanspreektitel hij en zij hebt, en ze dus alleen daaruit mogen kiezen.
Dat ze moeten worden uitgesloten van Pride. De T hoort niet thuis in LGBTwhatever.
En ga zo maar door.
Nu blijkt daardoor een groep in de problemen te komen en de verkeerde uitweg van transitie zoekt.
De reactie daarop is dat transgenders dan maar moeten wachten tot ze meerderjarig zijn, voordat ze in transitie gaan.
Die benadeel je daarmee.
Gevolg daarvan is dat transgenders hulp in het illegale circuit gaan zoeken. En is natuurlijk helemaal niet de richting die je op wilt.
Waar deze mensen behoefte aan hebben is dat ze gehoord worden in hun problematiek, dat gekeken wordt wat nodig om een kwalitatief hoogwaardig leven te leiden en hoe dat is te faciliteren.
En dat gaat betekenen dat er behoefte is aan genderneutrale ruimtes, dat er andere aanspreektitels komen, dat er bijvoorbeeld open competities in de sport komen, etc.
Bij geaardheid is er ook veel tegenstand geweest en vonden mensen ook dat homo's teveel gedram vertoonden, teveel zichtbaar waren in de media, etc.
Maar uiteindelijk heeft de maatschappij zich wel dusdanig aangepast dat mensen ongeacht hun geaardheid kunnen leven op de manier die ze willen...
Hopelijk zal dat bij gender in de toekomst ook zo zijn.
Maar zolang elke discussie verzandt in discussies over het biologische geslacht en dat elke verandering in de maatschappij gevoeld wordt als een ernstige verminking denk ik dat dat nog wel even gaat duren.
Klopt, maar dat voegt niets toe aan deze discussie.quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Feiten blijven feiten. Biologisch zijn er maar 2 geslachten.
[..]
Op dit moment in Nederland niet.quote:Ik vind het 100% ok als men zich anders voelt dan biologisch bepaald.
[..]
Voor iedereen is (psychologische/medische) hulp aanwezig. Er is geen enkele reden om het illegale circuit op te zoeken.
[..]
Bij sport pleit ik ook voor een open competitie, naast de vrouwensport.quote:Me dunkt dat ze flink gehoord worden deze dagen, maar dat betekent nog niet dat waar zij om vragen ook gehonoreerd kan worden. Zeker als het gaat om sport. In veel sporten is er een groot verschil in doenvermogen tussen biologisch geboren mannen en vrouwen. Dan zou je als biologisch geboren man teveel voordeel hebben t.o.v. biologisch geboren vrouwen. Dat is onwenselijk en tast de (maatschappelijke) rechten van de vrouw aan. Met het toelaten van trans tot deze vrouwensporten worden vrouwen achtergesteld. Het decennialange gevecht voor emancipatie wordt dan in 1 klap teniet gedaan.
[..]
Maar hoe is dat 'in your face '.quote:Dat moedwillige 'in your face' gebeuren is m.i. juist datgene wat aversie opwekt. Trans, homo en alle andere letters van het alfabet zijn gewoon mensen, zoals jij en ik. Ik snap dat niet iedereen er zo over denkt en dat die mensen nog even een handje geholpen mogen worden, maar doe dat op een normale manier en niet met dat buitegewoon overdreven activisme. Dat stoort enorm, ook bij de mensen (zoals ik) die iedere vorm van geaardheid al accepteren,
[..]
Verandering wordt altijd door sommigen gezien als opgelegd en zal altijd weerstand geven.quote:Tja, feiten blijven feiten.
Verandering mag, kan zelfs goed zijn, maar het moet niet opgelegd worden. Dan krijg je weerstand. Zeker als een een marginaal kleine groep dat probeert af te dwingen.
Nou, daar wordt door tegenstanders wel een heisa van gemaakt.quote:Vraagje.
In de wereld van de letters is men enorm fanatiek in de pronouns. Ik neem aan dat wat dat betreft iedereen gelijkwaardig is. Dan staat het vragen om (bv) als 'hen' aangesproken te willen worden op gelijke voet met een ander die dezelfde persoon als 'hij' of 'zij' aanspreekt. Het kan vervelend aanvoelen, maar dat is het dan, toch? Daar hoeft dan toch geen heisa over gemaakt te worden?
Dus dat zijn de opties: of een minderjarige met een 'gevoel' aan de pillen zetten, of ze het illegale circuit insturen. Misschien kunnen ze terecht bij Eli Erlick?quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat voegt niets toe aan deze discussie.
Het daar continu op hameren en net doen alsof dat ter discussie staat werkt juist averechts in de acceptatie van mensen met een ander gender.
[..]
Op dit moment in Nederland niet.
Toch wordt hier in de discussie geageerd tegen het illegale circuit.
Maar als in Nederland transgenders moeten wachten tot ze meerderjarig zijn voordat ze in transitie gaan, dan zal een deel het illegale circuit opzoeken.
[..]
Bij sport pleit ik ook voor een open competitie, naast de vrouwensport.
[..]
Maar hoe is dat 'in your face '.
Ik zie zelf in het dagelijks leven daar amper iets over. Ik tref het vooral op dit forum en social media, gepost door tegenstanders van dat activisme, die dat in het voetlicht brengen.
[..]
Verandering wordt altijd door sommigen gezien als opgelegd en zal altijd weerstand geven.
In een andere discussie over dit werd met afschuw een video geplaatst van een homokoppel die hun pasgeboren kind voor het eerst zagen.
[..]
Nou, daar wordt door tegenstanders wel een heisa van gemaakt.
Nee, dat is het karikatuur dat jij ervan maakt..quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus eis je dat hele samenleving zich schikt naar en de eisen inwilligt van een minieme minderheid en inderdaad in het publieke domein 24/7 met gender bezig is.
Het gebeurt al, bijvoorbeeld bij de laatste 2 bedrijven waar ik gewerkt heb hadden ze gender neutrale toiletruimtes, transvrouwen worden al aangesproken met 'zij' en in de dagelijkse omgang ak8 vrouw gezien, je kunt bij het invullen van formulieren ervoor kiezen iets anders aan te vinken dat 'man' of 'vrouw', er is steeds meer voorlichting over inclusiviteit, etc....quote:Pas dan is er 'acceptatie'. Als de maatschappij zich heeft 'aangepast', in de taal, de publieke ruimten, in de media, overal.
Dan snap ik wel dat je overal haters en foben ziet, want dat gaat nooit gebeuren.
Dat is inderdaad het karikatuur dat jij ervan maakt.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus dat zijn de opties: of een minderjarige met een 'gevoel' aan de pillen zetten, of ze het illegale circuit insturen. Misschien kunnen ze terecht bij Eli Erlick?
Niet sterk.
Je spreekt jezelf nogal tegen. Bepaalt de eigenaar, of werkgever wat er gebeurt of bepalen de mensen die producten afnemen of ergens werken dat?quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is het karikatuur dat jij ervan maakt..
[..]
Het gebeurt al, bijvoorbeeld bij de laatste 2 bedrijven waar ik gewerkt heb hadden ze gender neutrale toiletruimtes, transvrouwen worden al aangesproken met 'zij' en in de dagelijkse omgang ak8 vrouw gezien, je kunt bij het invullen van formulieren ervoor kiezen iets anders aan te vinken dat 'man' of 'vrouw', er is steeds meer voorlichting over inclusiviteit, etc....
Je mag je gigantisch kwaad maken over dat bijvoorbeeld de NS niet meer 'dames en heren' omroept, maar het is een feit waarmee je gewoon te dealen hebt, en waarbij je je kunt afvragen waarom je je daar überhaupt over gaat opwinden.
Dit soort discussies lijkt een beetje op die over de negerzoen. Daar wordt ook een enorme heisa van gemaakt door sommigen.
En waar gaat het om? Negerzoen is gewoon een merknaam. Merknamen veranderen. Raider is Twix, Juf is Cif, Negerzoen is Zoen.
Daar kun je van alles van vinden, maar uiteindelijk bepaalt de eigenaar van het merk wat ze ermee willen.
Dat is wat je letterlijk zegt.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het karikatuur dat jij ervan maakt.
En dat helpt ook niet echt in deze discussie.
Dit is inderdaad wel het grootste bezwaar in deze discussie, we hebben "er maar mee te dealen" dat er allerlei aanpassingen worden gedaan om een miniem groepje tegemoet te komen. Wat de grote meerderheid vindt of wil interesseert Wantie niet, zolang zijn wensen maar zijn ingewilligd.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Treffend in deze discussie is ook altijd wel hoe de noden van jongens en meisjes die hun identiteit niet loskoppelen van hun biologische opmaak (de OVERGROTE MEERDERHEID) er kennelijk niet toe doen.
Nee, ik zeg dat je er bij de categorie die niet transgender is ervoor moet zorgen dat ze zichzelf kunnen zijn, zonder dat ze een maatschappelijke druk voelen om een geslacht te kiezen, en daardoor een uitvlucht denken te vinden in een transitie.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is wat je letterlijk zegt.
Het zijn niet mijn wensen...quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel het grootste bezwaar in deze discussie, we hebben "er maar mee te dealen" dat er allerlei aanpassingen worden gedaan om een miniem groepje tegemoet te komen. Wat de grote meerderheid vindt of wil interesseert Wantie niet, zolang zijn wensen maar zijn ingewilligd.
En die kunnen enkel zichzelf zijn wanneer we als maatschappij gewoon genderneutraal gaan worden?quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat je er bij de categorie die niet transgender is ervoor moet zorgen dat ze zichzelf kunnen zijn, zonder dat ze een maatschappelijke druk voelen om een geslacht te kiezen, en daardoor een uitvlucht denken te vinden in een transitie.
Verder vind ik dat de hulpverlening daar goed op gespitst moet zijn om goed te kunnen vaststellen dat iemand wel of niet transgender is. Daarnaast geef ik aan te twijfelen of een minderjarige in staat is om daar de juiste beslissing in te nemen.
Nee hoor, dat is het vooral wanneer het ongevraagd, a priori en bij voorbaat overal wordt ingeforceerd.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn wensen...
Maar vertel, waarom is het een probleem dat je nu kunt kiezen uit meer opties dan man of vrouw bij het invullen van formulieren, waarom is het een probleem dat sommige mensen in de omgang liever niet als hij of zij worden aangesproken, waarom is het een probleem om genderneutrale ruimtes in te richten, zodat vrouwen niet ongevraagd met piemels te maken krijgen van personen die zich niet thuis of veilig voelen in ruimtes bedoeld voor mannen.
Onze maatschappij zit vol met voorzieningen die bedoeld zijn om een kleine minderheid te bedienen. Daar hoor je niemand over.
Maar als het om genderidentiteit gaat is het een levensgroot probleem.
Waarom is het een probleem om "Dames en heren" te zeggen als ik liever wel zo wordt aangesproken?quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn wensen...
Maar vertel, waarom is het een probleem dat je nu kunt kiezen uit meer opties dan man of vrouw bij het invullen van formulieren, waarom is het een probleem dat sommige mensen in de omgang liever niet als hij of zij worden aangesproken, waarom is het een probleem om genderneutrale ruimtes in te richten, zodat vrouwen niet ongevraagd met piemels te maken krijgen van personen die zich niet thuis of veilig voelen in ruimtes bedoeld voor mannen.
Onze maatschappij zit vol met voorzieningen die bedoeld zijn om een kleine minderheid te bedienen. Daar hoor je niemand over.
Maar als het om genderidentiteit gaat is het een levensgroot probleem.
Als jij zo aangesproken wil worden is het onbeleefd als iemand grofweg weigert.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waarom is het een probleem om "Dames en heren" te zeggen als ik liever wel zo wordt aangesproken?
Nee hoor, dat zie je helemaal verkeerd. De meeste mensen hebben helemaal geen probleem met normale aanspreekvormen zoals 'dames en heren' of 'jongens en meisjes'. Dan schikken anderen zich daar maar in. Het wordt nu op sommige plekken de norm dat het taalgebruik wordt aangepast op een hele kleine minderheid. We krijgen nu langzaam een wereld waar misschien net 1% van de samenleving gaat bepalen wat en niet mag worden gezegd. Het belangrijk om weerstand te bieden aan die vorm van tirannie, want dat is het.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:32 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Als jij zo aangesproken wil worden is het onbeleefd als iemand grofweg weigert.
In het algemeen is wat anders dan persoonlijk.
Beste reizigers is meer dan prima voor het algemeen. Spreekt iemand je persoonlijk aan en geef jij aan meneer of mevrouw genoemd te willen worden gebeurd dat gewoon.
Het is niet dat men jou persoonlijk aanspreekt met goedemorgen geslachtloos persoon.
In een algemene informatie melding begint men met iets algemeens. Nou tjee zeg! Ze noemen niet eens iedere reiziger bij naam en aanspreek titel, de schoften!
Echt serieus?
Beste mensen, reizigers of iets in die geest is echt niet abnormaal hoor.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zie je helemaal verkeerd. De meeste mensen hebben helemaal geen probleem met normale aanspreekvormen zoals 'dames en heren' of 'jongens en meisjes'. Dan schikken anderen zich daar maar in. Het wordt nu op sommige plekken de norm dat het taalgebruik wordt aangepast op een hele kleine minderheid. We krijgen nu langzaam een wereld waar misschien net 1% van de samenleving gaat bepalen wat en niet mag worden gezegd. Het belangrijk om weerstand te bieden aan die vorm van tirannie, want dat is het.
Dan moet je bij de NS zijn.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waarom is het een probleem om "Dames en heren" te zeggen als ik liever wel zo wordt aangesproken?
Ongevraagd worden er genderneutrale toiletten ingeforceerd...quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het vooral wanneer het ongevraagd, a priori en bij voorbaat overal wordt ingeforceerd.
Want wat rechten en voorzieningen betreft zijn die er al een tijdje.
Maar dat is niet genoeg, zoals je zelf ook aangeeft.
Soms is het ook een kwestie van aanpassen. En als jij altijd je eigen ego voorop wilt zetten, terwijl je ziet dat een overgrote meerderheid anders over een bepaalde kwestie denkt, moet je jezelf maar onderschikt maken voor de samenleving, want die draait niet alleen om jou als individu.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:44 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Beste mensen, reizigers of iets in die geest is echt niet abnormaal hoor.
En al zeker geen tirannie.
Ik vind beide gewoon volstrekt onbelangrijk. Enkel bij persoonlijk aanspreken vind ik het ontzettend onbeleefd halsstarrig vol te houden als de ander aangeeft anders aangesproken te willen worden.
Kijk, dat is weer een mooi voorbeeld van hoe je net doet alsof je het niet begrijpt, en dan een extreme kant op schiet.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En die kunnen enkel zichzelf zijn wanneer we als maatschappij gewoon genderneutraal gaan worden?
Ja serieus, de verbazing gaat weer een kant op, kijk maar naar hoe je reageert. Precies wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:32 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Als jij zo aangesproken wil worden is het onbeleefd als iemand grofweg weigert.
In het algemeen is wat anders dan persoonlijk.
Beste reizigers is meer dan prima voor het algemeen. Spreekt iemand je persoonlijk aan en geef jij aan meneer of mevrouw genoemd te willen worden gebeurd dat gewoon.
Het is niet dat men jou persoonlijk aanspreekt met goedemorgen geslachtloos persoon.
In een algemene informatie melding begint men met iets algemeens. Nou tjee zeg! Ze noemen niet eens iedere reiziger bij naam en aanspreek titel, de schoften!
Echt serieus?
Dus die paar roependen die willen dat de NS weer dames en heren gaan zeggen moeten zich er maar gewoon hij neerleggen dat het leven niet om hun als individu draait.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Soms is het ook een kwestie van aanpassen. En als jij altijd je eigen ego voorop wilt zetten, terwijl je ziet dat een overgrote meerderheid anders over een bepaalde kwestie denkt, moet je jezelf maar onderschikt maken voor de samenleving, want die draait niet alleen om jou als individu.
Denk je inmiddels alles gehad te hebben....quote:En als we nu met een grote groep te maken zouden hebben, die echt op een aantoonbare manier onderdrukt worden, was er reden voor een duidelijke dialoog of actie, maar dat is totaal niet het geval. We hebben te maken met een kleine minderheid, die zichzelf zo ontzettend speciaal achten, dat zij vinden dat zij niet binnen de realiteit van de menselijke biologie passen.
Jouw grens kennelijk.quote:Daar is in principe nog niet eens niets mis mee, maar als je dan ook nog het lef hebt te eisen dat het taalgebruik binnen de hele samenleving op jouw fantasiebeeld van je eigen geslacht wordt afgesteld, wordt er toch echt eens grens overschreden.
Leg dan eens uit waarom je vindt dat de NS niet de tekst 'beste reiziger' mag gebruiken...quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja serieus, de verbazing gaat weer een kant op, kijk maar naar hoe je reageert. Precies wat ik bedoel.
dat je de ironie van dit alles niet inzietquote:Op zaterdag 16 september 2023 13:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus die paar roependen die willen dat de NS weer dames en heren gaan zeggen moeten zich er maar gewoon hij neerleggen dat het leven niet om hun als individu draait.
Dat zie ik juist wèl...quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
dat je de ironie van dit alles niet inziet
Welke over grote meerderheid?quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Soms is het ook een kwestie van aanpassen. En als jij altijd je eigen ego voorop wilt zetten, terwijl je ziet dat een overgrote meerderheid anders over een bepaalde kwestie denkt, moet je jezelf maar onderschikt maken voor de samenleving, want die draait niet alleen om jou als individu.
En als we nu met een grote groep te maken zouden hebben, die echt op een aantoonbare manier onderdrukt worden, was er reden voor een duidelijke dialoog of actie, maar dat is totaal niet het geval. We hebben te maken met een kleine minderheid, die zichzelf zo ontzettend speciaal achten, dat zij vinden dat zij niet binnen de realiteit van de menselijke biologie passen.
Daar is in principe nog niet eens niets mis mee, maar als je dan ook nog het lef hebt te eisen dat het taalgebruik binnen de hele samenleving op jouw fantasiebeeld van je eigen geslacht wordt afgesteld, wordt er toch echt eens grens overschreden.
Ik vind dames en heren persoonlijker klinken en voel mij daar fijner bij.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom je vindt dat de NS niet de tekst 'beste reiziger' mag gebruiken...
Perfect voorbeeld van eenrichtingsverkeer weer, thanks.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus die paar roependen die willen dat de NS weer dames en heren gaan zeggen moeten zich er maar gewoon hij neerleggen dat het leven niet om hun als individu draait.
Dat mag.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik vind dames en heren persoonlijker klinken en voel mij daar fijner bij.
Tja, hoezo verwacht jij dat de tekst die NS omroept tweerichtingsverkeer is?quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Perfect voorbeeld van eenrichtingsverkeer weer, thanks.
Dat mag.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik vind dames en heren persoonlijker klinken en voel mij daar fijner bij.
Omdat een invalidetoilet voorziet in een biologisch en/of medisch aantoonbare noodzakelijkheid, niet in een identitaire.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zie ik juist wèl...
Daarom leg jij bijvoorbeeld niet uit waarom een invalide toilet geen probleem is, maar een genderneutraal toilet wèl.
wowquote:Op zaterdag 16 september 2023 13:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Welke over grote meerderheid?
Heb in mijn jongere jaren veel met de trein gereisd. Hoe ze begonnen met aanspreken boeide me echt helemaal niets. Of ik wel optijd aan zou komen wel.
Mensen die zich enorm druk maken om beste reizigers ipv dames en heren zijn net zo goed een minderheid. Verreweg de meeste mensen boeit het geen ene flikker.
Dat er op een formulier naast m/v een vakje anders staat, echt, hoe heb jij daar last van?
Ik tik vrouw aan zodat ik vlot verder kan naar wat wel boeit.
Beleefdheid en fatsoen betekent leef en laat leven. Je niet zo snel druk maken om dingen
De tekst niet, je reactie.quote:[b]Op zaterdag 16 september 2023 13:51 schreef Wantie het volgende:[/
[..]
Tja, hoezo verwacht jij dat de tekst die NS omroept tweerichtingsverkeer is?
[..]
Het is een waanbeeld dat grote groepen (jonge) kinderen zich ongemakkelijk voelen bij het conformeren aan hun geslacht. Veruit de meeste kinderen voelen zich helemaal ok als het gaat om hun geslacht want overigens niet weg neemt dat er andere issues kunnen spelen. Het feit dat de meeste jongens niet met poppen spelen komt niet voort uit dwang maar uit desinteresse. Maar stel dat die ene uitzondering dat wel wil, dan is dat helemaal geen probleem en bovenal niet direct een teken dat zo'n geval uiteindelijk een transgender blijkt te zijn. En dat laatste is wel een beetje wat nu onder druk van bepaalde mediakanalen gebeurt. We moeten kinderen het liefst genderneutraal opvoeden want dan is het allemaal inclusief en wordt er niemand buiten gesloten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat IS ook gewoon zo, dat is gewoon een keiharde feit. We hebben niet echt meer smaken. We kennen nog intersekse maar laten we dat gewoon noemen zoals het is; een biologische afwijking. Als het gaat om geslacht is dat het gewoon. Hoe we daarmee omgaan is een andere discussie maar we hoeven kinderen niet voor te gaan liegen dat er meerdere smaken zijn.quote:Die andere groep heeft baat bij een maatschappij die accepteert dat iemands gender op verschillende manieren kan afwijken van het geslacht, en dat dat verder oké is.
Dit is een zelfverzonnen probleem want in onze maatschappij is het, zeker als kind, best wel geaccepteerd om af te wijken van de norm.quote:En dat helpt absoluut niet bij de zelfacceptatie van de personen die dit overkomt.
Die zijn gebaat bij een maatschappij die zegt dat het oké is dat je afwijkt van de norm. Dat je dan ook gewoon een normaal leven kunt hebben..
Op welke manier wordt men gedwongen?quote:Maar dat wil kennelijk niet iedereen.
En ga zo maar door.
Geaardheid erbij betrekken is flauw, dat is namelijk een hele andere discussie die echt compleet losstaat van transgenders of non-binairen.quote:Nu blijkt daardoor een groep in de problemen te komen en de verkeerde uitweg van transitie zoekt.
Die benadeel je daarmee.
Waar deze mensen behoefte aan hebben is dat ze gehoord worden in hun problematiek, dat gekeken wordt wat nodig om een kwalitatief hoogwaardig leven te leiden en hoe dat is te faciliteren.
Bij geaardheid is er ook veel tegenstand geweest en vonden mensen ook dat homo's teveel gedram vertoonden, teveel zichtbaar waren in de media, etc.
We kunnen de biologie niet naar onze hand zetten omdat we vinden dat dat niet meer hoort.quote:Hopelijk zal dat bij gender in de toekomst ook zo zijn.
Maar zolang elke discussie verzandt in discussies over het biologische geslacht en dat elke verandering in de maatschappij gevoeld wordt als een ernstige verminking denk ik dat dat nog wel even gaat duren.
Dus de ene minderheid heeft meer rechten dan de andere..quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat een invalidetoilet voorziet in een biologisch en/of medisch aantoonbare noodzakelijkheid, niet in een identitaire.
Leuk hoor, dat ze er zijn... het heeft echter een geheel andere oorsprong (een ideologische) dan invalidetoiletten.
Deze pakken we er even uit als exemplarisch voorbeeld. Een transgender is een persoon die zijn/haar biologische geslacht niet vindt passen bij zijn/haar innerlijke geslacht. Die persoon gaat in transitie om het geslacht na te streven dat bij het innerlijk past maar nog steeds is dat geslacht gebaseerd op 1 van de 2 geslachten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:13 schreef Wantie het volgende:
Maar een transgender is dus iemand die niet binnen de realiteit van de menselijke biologie past?
Welke zangeres heb je het over?quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan moet je bij de NS zijn.
Die bepaalt de tekst die ze omroepen.
Van mij mogen ze het bij dames en heren houden, maar het boeit me verder niet dat het nu 'beste reiziger' is geworden.
Tja, waarom maken sommigen daar een heisa van? De maatschappij is erg gevoelig geworden.
En dat gaat 2 richtingen op.
Zoals het weren van JK Rowling vanwege haar mening over 'personen die menstrueren ', dat vind ik ook nergens op slaan.
Of die zangeres die haar mening uit over puberteitsremmers.
Meteen boycot haar platenmaatschappij haar, cancelt de BBC haar, etc ..
Is ook een overdreven overgevoeligheid..
Vrouw is biologisch gedetermineerd; transgender is identitair, zo ook genderneutraliteit.quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus de ene minderheid heeft meer rechten dan de andere..
In dit geval hebben ofwel vrouwen geen recht op hun private space, of transgenders niet...
Want jij vindt dat de noodzaak medisch of biologisch moet zijn.
Okay, ik begreep juist uit de discussie dat Finland de Dutch Method in de ijskast heeft gezet omdat de groep die zich daarvoor aanmeldde explosief is gestegen, en een groot deel daarvan niet transgender is, maar zich ongemakkelijk voelt bij het eigen geslacht...quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is een waanbeeld dat grote groepen (jonge) kinderen zich ongemakkelijk voelen bij het conformeren aan hun geslacht.
Tja, over die kinderen gaat de discussie dan ook niet.quote:Veruit de meeste kinderen voelen zich helemaal ok als het gaat om hun geslacht
En wat maakt dat de meeste meisjes interesse hebben voor poppen en jongens juist niet.quote:want overigens niet weg neemt dat er andere issues kunnen spelen. Het feit dat de meeste jongens niet met poppen spelen komt niet voort uit dwang maar uit desinteresse.
Ik vind van niet nee.quote:Maar stel dat die ene uitzondering dat wel wil, dan is dat helemaal geen probleem
Klopt.quote:en bovenal niet direct een teken dat zo'n geval uiteindelijk een transgender blijkt te zijn.
Nee, dat is niet het geval.quote:En dat laatste is wel een beetje wat nu onder druk van bepaalde mediakanalen gebeurt.
Neutraal in de zin dat het kinderen leert dat iedereen er mag zijn zoals die is.quote:We moeten kinderen het liefst genderneutraal opvoeden want dan is het allemaal inclusief en wordt er niemand buiten gesloten.
[..]
Tja, bestaat transgender, non binair, etc nu wèl of niet volgens jou?quote:Maar dat IS ook gewoon zo, dat is gewoon een keiharde feit. We hebben niet echt meer smaken. We kennen nog intersekse maar laten we dat gewoon noemen zoals het is; een biologische afwijking. Als het gaat om geslacht is dat het gewoon. Hoe we daarmee omgaan is een andere discussie maar we hoeven kinderen niet voor te gaan liegen dat er meerdere smaken zijn.
[..]
In de meeste gevallen wèl. Ik kom intolerantie gelukkig alleen tegen in dit soort discussies op Fok. Dan schrik ik van de meningen van sommigen die transgenders als geesteziek beschouwen, non binair als freaks, panseksueel als strijdig met natuurwetten, etc.quote:Dit is een zelfverzonnen probleem want in onze maatschappij is het, zeker als kind, best wel geaccepteerd om af te wijken van de norm.
[..]
Ik heb laatst een interview gezien van een nonbinair meisje. Die voelde de maatschappelijke druk om zich als een meisje te gedragen. Dat benauwde haar, waardoor ze op jonge leeftijd is vertrokken naar een andere omgeving en zich daar als jongen ging kleden en uitzien. Dat verstrekte ze door hormoonpreparaten te slikken. Door voor jongen door te gaan gaf haar eerst rust, maar uiteindelijk kwam ze er achter dat ze dat toch eigenlijk ook niet is.quote:Op welke manier wordt men gedwongen?
Waarom?quote:[..]
Geaardheid erbij betrekken is flauw, dat is namelijk een hele andere discussie die echt compleet losstaat van transgenders of non-binairen.
[..]
Zoals in de discussie al is benoemd zetten we op vele fronten de biologie naar onze hand.quote:We kunnen de biologie niet naar onze hand zetten omdat we vinden dat dat niet meer hoort.
Tja, komt hij weer:quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vrouw is biologisch gedetermineerd; transgender is identitair, zo ook genderneutraliteit.
Ik snap dat je die grens heel snel en heel graag ziet vervagen, maar dat zijn de feiten, enEn nogmaals: leuk dat ze er zijn. Ze zijn echter van een geheel andere orde. Bovenal een ideologische.quote:die verklaren ook waarom er een verschil zit tussen zowel vrouwen- als invalidetoiletten en genderneutrale toiletten. De laatsten zijn gebaseerd op een gevoel.
Man en vrouw is geen 'gevoel', het is een biologische werkelijkheid.
Invaliditeit is geen 'gevoel', het is een aantoonbare medische afwijking of gebrek.
Hoewel, en niet onverrassend, er nu ook mensen zijn die beweren dat ook invaliditeit een 'gevoel' kan zijn:
https://nypost.com/2023/0(...)tify-as-handicapped/
https://reduxx.info/norwe(...)ir-almost-full-time/
https://transabled.carrd.co/#about
Een vaandel hebben ze ook al:
[ afbeelding ]
En dit is waarom we wel degelijk vraagtekens mogen zetten bij de huidige ontwikkelingen: ALLES is vooral een subjectief en individueel GEVOEL, en wanneer je dat niet accepteert, ben je een hater. Mag je bedreigd en gecanceld worden. Ontslagen.
De genderradicale ideologie heeft in wezen maar één doel: de menselijke biologie opheffen.
DAAR gaat deze discussie ECHT over.
Ik ben ervan overtuigd dat heel dat inclusie- en gendergezwam bij kleine kinderen enkel voor verwarring zorgt, al helemaal als men weet dat deze doelgroep (0 t/m grofweg 12) nog nauwlijks mogelijkheid heeft zaken als gender, seksuele identiteit, identiteit en aantrekkingskracht te doorgronden.quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Okay, ik begreep juist uit de discussie dat Finland de Dutch Method in de ijskast heeft gezet omdat de groep die zich daarvoor aanmeldde explosief is gestegen, en een groot deel daarvan niet transgender is, maar zich ongemakkelijk voelt bij het eigen geslacht...
My bad.
[..]
Tja, over die kinderen gaat de discussie dan ook niet.
[..]
En wat maakt dat de meeste meisjes interesse hebben voor poppen en jongens juist niet.
[..]
Ik vind van niet nee.
Maar denk je dat die acceptatie automatisch is?
Nooit te maken gehad met kinderen die stelselmatig gepest werden omdat ze qua gedragingen afweken van de norm?
[..]
Klopt.
[..]
Nee, dat is niet het geval.
Het gaat erom dat iedereen gerespecteerd moet worden om wie hij is.
En niet omdat hij voldoet aan een norm die door een meerderheid is vastgesteld.
Want juist daardoor krijg je problemen.
Dat individuen gedwongen worden om zich te conformeren naar 1 van beide geslachten.
[..]
Neutraal in de zin dat het kinderen leert dat iedereen er mag zijn zoals die is.
Dat als jantje graag met Barbies speelt, dat prima is. Of dat Annelies met autootjes. Dat Kees vlechtjes in zijn haar wil, prima (zag ik vorige maand bij het bandencentrum, vader met zoontje, met vlechtjes in zijn haar).
Zodat die kinderen zich comfortabel en beschermt voelen in wat ze zijn, in plaats van gedwongen worden om zich aan te passen wat sociaal geaccepteerd gedrag is voor een bepaald geslacht.
En dat kees graag vlechtjes in zijn haar wil, betekent niet automatisch dat hij transgender is.
En ook niet dat ouders, leraren, hulpverleners, etc als roofdieren in de bosjes liggen, op zoek naar kinderen die zich gedragen naar het andere geslacht, en die hup! in een transitie traject gooien om ze voor het leven te verminken.
En dat laatste wordt zo wel als karikatuur gebracht als het gaat over kinderen te leren over inclusiviteit.
[..]
Tja, bestaat transgender, non binair, etc nu wèl of niet volgens jou?
Want daar gaat het om. Niet om iemands biologische geslacht.
[..]
In de meeste gevallen wèl. Ik kom intolerantie gelukkig alleen tegen in dit soort discussies op Fok. Dan schrik ik van de meningen van sommigen die transgenders als geesteziek beschouwen, non binair als freaks, panseksueel als strijdig met natuurwetten, etc.
In het dagelijks leven tref ik vooral ouders die hun kinderen meegeven dat niet iedereen hetzelfde is en dat dat heel normaal is.
[..]
Ik heb laatst een interview gezien van een nonbinair meisje. Die voelde de maatschappelijke druk om zich als een meisje te gedragen. Dat benauwde haar, waardoor ze op jonge leeftijd is vertrokken naar een andere omgeving en zich daar als jongen ging kleden en uitzien. Dat verstrekte ze door hormoonpreparaten te slikken. Door voor jongen door te gaan gaf haar eerst rust, maar uiteindelijk kwam ze er achter dat ze dat toch eigenlijk ook niet is.
Dus weer van de hormonen af.
Maar niet alle mannelijke kenmerken als gevolg van de hormonen zijn terug te draaien.
Inmiddels heeft ze wel vrede gevonden in wie ze is en laat ze zich niet door de maatschappij opleggen hoe ze zich moet gedragen.
[..]
Waarom?
Het gaat over maatschappelijke aanpassingen voor een bepaalde minderheidsgroep.
Om er voor te zorgen dat homoseksuelen dezelfde rechten te krijgen zijn ook flinke maatschappelijke aanpassingen geweest.
Het openstellen van het huwelijk is vooral voor traditionele mensen een flinke aderlating geweest. Daar is best veel verzet tegen geweest. Het kwam er uiteindelijk toch.
Nu zie je bij gender dat elke aanpassing weerstand opwekt bij sommige mensen.
Of het nu gaat om de tekst van de NS, het inrichten van genderneutrale toiletten, of het toevoegen van meer keuzes op formulieren.
[..]
Zoals in de discussie al is benoemd zetten we op vele fronten de biologie naar onze hand.
Even los van dat het behoorlijk arrogant is om te denken dat we precies weten hoe we biologisch in elkaar steken.
We weten nog geeneens wat precies maakt dat iemand niet hetero is.
Laat staan dat we weten wat de oorzaak van verschillende genders is.
Tja, komt hij weer:quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
En nogmaals: leuk dat ze er zijn. Ze zijn echter van een geheel andere orde. Bovenal een ideologische.
Man en vrouw is geen 'gevoel', het is een biologische werkelijkheid.
Invaliditeit is geen 'gevoel', het is een aantoonbare medische afwijking of gebrek.
Hoewel, en niet onverrassend, er nu ook mensen zijn die beweren dat ook invaliditeit een 'gevoel' kan zijn:
https://nypost.com/2023/0(...)tify-as-handicapped/
https://reduxx.info/norwe(...)ir-almost-full-time/
https://transabled.carrd.co/#about
Een vaandel hebben ze ook al:
[ afbeelding ]
En dit is waarom we wel degelijk vraagtekens mogen zetten bij de huidige ontwikkelingen: ALLES is vooral een subjectief en individueel GEVOEL, en wanneer je dat niet accepteert, ben je een hater. Mag je bedreigd en gecanceld worden. Ontslagen.
De genderradicale ideologie heeft in wezen maar één doel: de menselijke biologie opheffen.
DAAR gaat deze discussie ECHT over.
Gewoon hokjes zonder aanduiding, werkt perfect. Elk huis heeft het.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat een invalidetoilet voorziet in een biologisch en/of medisch aantoonbare noodzakelijkheid, niet in een identitaire.
Leuk hoor, dat ze er zijn... het heeft echter een geheel andere oorsprong (een ideologische) dan invalidetoiletten.
Tja, je sleept zelf die zaken erbij.quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat heel dat inclusie- en gendergezwam bij kleine kinderen enkel voor verwarring zorgt, al helemaal als men weet dat deze doelgroep (0 t/m grofweg 12) nog nauwlijks mogelijkheid heeft zaken als gender, seksuele identiteit, identiteit en aantrekkingskracht te doorgronden.
Dus tot die tijd mag Kees geen vlechtjes in zijn haar, moet Marie met poppen spelen en Jan mag niet meer aan de Barbies zitten.quote:Daar hebben we namelijk een fase voor waarin dat wel gebeurt: de puberteit.
Nogmaals, jij sleept dat erbij.quote:Dan hebben we het niet over het aanleren van de gouden regel (behandel elkaar en jezelf met respect) of rudimentaire seksuele voorlichting, maar over dat hele palet aan genderidentiteiten die ineens sinds een paar jaar bestaan, en met de dag uitbreiden. Over dat gender 'fluïde' is en een 'sociaal construct'.
Tja, gezien het karikatuur dat je steeds opwerpt begrijp ik wel dat je dat gaat denken.quote:In de meer cynische momenten kan ik ook niet onderdrukken, dat idee dat genderradicalen, types als Erlick voorop, die verwarring ook juist wíllen stimuleren.
En dat is niet iets wat jullie hier beiden al een poosje aan het doen zijn? Er is hier al 3 topics lang een monoloog gaande?quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:54 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik weet dat jij je wel snel druk maakt idd.
Daar is Wantie weer met z'n 'dus dit mag niet, dus dat mag niet'.quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je sleept zelf die zaken erbij.
Ik heb het daar niet over.
[..]
Dus tot die tijd mag Kees geen vlechtjes in zijn haar, moet Marie met poppen spelen en Jan mag niet meer aan de Barbies zitten.
[..]
Nogmaals, jij sleept dat erbij.
[..]
Tja, gezien het karikatuur dat je steeds opwerpt begrijp ik wel dat je dat gaat denken.
Als het niets zou uitmaken en we ons ook niet druk hoeven te maken om deze dingen, dan zijn die vele aanpassingen op allerlei openbare plekken en in het taalgebruik toch eigenlijk helemaal niet nodig? Wat maakt het uit dat er even snel een keuze moet worden gemaakt tussen m/v? Je vult gewoon even iets in en je kunt verder, toch?quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:35 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Welke over grote meerderheid?
Heb in mijn jongere jaren veel met de trein gereisd. Hoe ze begonnen met aanspreken boeide me echt helemaal niets. Of ik wel optijd aan zou komen wel.
Mensen die zich enorm druk maken om beste reizigers ipv dames en heren zijn net zo goed een minderheid. Verreweg de meeste mensen boeit het geen ene flikker.
Dat er op een formulier naast m/v een vakje anders staat, echt, hoe heb jij daar last van?
Ik tik vrouw aan zodat ik vlot verder kan naar wat wel boeit.
Beleefdheid en fatsoen betekent leef en laat leven. Je niet zo snel druk maken om dingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |