abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210644798

Meisje in het bos
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 15 september 2023 @ 18:02:59 #2
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210644801
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 september 2023 17:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Best bijzonder dat moeder Theresa altijd nog haar marketing zo goed op orde heeft :D

(Die liet arme mensen tot de dood creperen in haar houses for the poor)
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dit _O- Echt, wat een kutwijf vind ik dat sinds ik wat meer over haar ben gaan lezen. Lijden is oké olé olé *O*
Ik geloof dat ik een plank misgeslagen heb. :@
Dan maar de Florence Nightingale award voor @Blues
Of deze desnoods:

Als het maar positief geïnterpreteerd wordt…

:T
pi_210644838
Veel beterschap @Troel :*
En een fijne vakantie @Blues en g, ondanks toch nog de onzekerheid nu.

En een *O* O+ voor de baby van @Myraela!

Was de pizza burrata lekker @Molo?

Ik ben over vijf minuten op Utrecht cs, en om 19.00 afgesproken bij sportschool voor de borrel. Moet tussendoor nog langs huis en katten eten geven en ergens voor mezelf iets te eten vandaan toveren & opeten. Dat is een iets strakker schema dan ik fijn vind, maargoed. Komt vast goed. En ik heb gewoon wat leuks op vrijdagavond *O*
pi_210644847
Eh, MadMaster :@ Florence Nightingale was eh super racistisch :@

https://nursingclio.org/2020/11/05/the-racist-lady-with-the-lamp/

quote:
Nursing academia often uses Nightingale's writings on public health and education to champion her as a defender of human rights; she's credited with coming up with the social determinants of health, described as an expert in peacekeeping, and an advocate for the good of humankind.9 I would argue that there is little in her writings to support these claims.

As the NZNO points out, "The historical figures we choose to venerate say a lot about who we are." The continued veneration of Nightingale tells a story of racism and exclusion within nursing. We cannot claim to teach nursing advocacy and leadership when our model for these concepts was a Victorian bigot. The goal of this article is not to erase Nightingale from our history books; on the contrary, I'm proposing that we get to actually know her and what her legacy means for nursing.

We lose nothing by relegating Nightingale to her rightful place in history. We gain critical insight, growth, and a richer understanding of what nursing is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 15 september 2023 @ 18:09:43 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210644867
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:06 schreef Isabeau het volgende:
Eh, MadMaster :@ Florence Nightingale was eh super racistisch :@

https://nursingclio.org/2020/11/05/the-racist-lady-with-the-lamp/
[..]

:@ Kennelijk ken ik alleen maar de positieve verhalen van de eerder genoemde zusters.
Waar kan ik Blues nog wel voor nomineren zonder een lijk uit de kast te halen?
pi_210644892
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]
:@ Kennelijk ken ik alleen maar de positieve verhalen van de eerder genoemde zusters.
Waar kan ik Blues nog wel voor nomineren zonder een lijk uit de kast te halen?
Edith Monture of Emma Goldman? :D (stonden in dat artikel, lijken me wel prima verpleegkundigen *O* Edith is verdorie op een dag na bijna 106 geworden :o )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 15 september 2023 @ 18:14:01 #7
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210644904
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Edith Monture of Emma Goldman? :D (stonden in dat artikel, lijken me wel prima verpleegkundigen *O* Edith is verdorie op een dag na bijna 106 geworden :o )
Dan draag ik @Blues voor zowel de Emma Goldman- als de Edith Monture Award voor… :lijstje:
pi_210644908
Tapinstallatie besteld *O* weer een nieuwe mijlpaal. Hopelijk hebben we het snel onder de knie, we zijn niet zo handig :')
pi_210644920
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:14 schreef MadMaster het volgende:

Dan draag ik @:Blues voor zowel de Emma Goldman- als de Edith Monture Award voor… :lijstje:
Dat lijkt me een enorme eer *) *O*
Maar de Blues-Award is ook een hele eer om aan iemand te geven hoor :7
pi_210644932
Beterschap @Troel, wat ellendig ;(
Spoilers!
pi_210644939
Ow en nog een *O* voor de alien van @Myraela
pi_210644951
Het begint soort van goed te komen met de vakantie geloof ik. Her en der staan enkele spullen klaar. We hebben voor morgen ter oefening een aanhanger gebuurd. De tuin is redelijk leeg, conservering is bijna klaar.

Morgen nog voor 90% inpakken, oefenen met de aanhanger en 120 planten de grond in stampen. In theorie is het mogelijk.

Edit: en we moeten nog een camping vinden want die van onze keuze heb ik geannuleerd.
Spoilers!
pi_210644975
Waarom is de camping van eerste keus geannuleerd :o
pi_210644983
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:14 schreef MadMaster het volgende:

Dan draag ik @:Blues voor zowel de Emma Goldman- als de Edith Monture Award voor… :lijstje:
Je mag ook voor me klappen hoor😄
Graag gedaan he, blij dat je snel gezien kan worden.
Of onze speurneuzen ook een goede oplossing voor het probleem hebben is natuurlijk nog wel de vraag.
Maar je kan ook altijd nog elders een 2nd opinion doen.
^O^ :*
pi_210644992
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het begint soort van goed te komen met de vakantie geloof ik. Her en der staan enkele spullen klaar. We hebben voor morgen ter oefening een aanhanger gebuurd. De tuin is redelijk leeg, conservering is bijna klaar.

Morgen nog voor 90% inpakken, oefenen met de aanhanger en 120 planten de grond in stampen. In theorie is het mogelijk.

Edit: en we moeten nog een camping vinden want die van onze keuze heb ik geannuleerd.
De boeren? -O-
pi_210645002
@Troel mega pijnlijk!!! Heel veel beterschap :* :*
pi_210645008
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:D
Ik ben heul geen vpk :+
pi_210645012
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:25 schreef Blues het volgende:
:D
Ik ben heul geen vpk :+
Het gaat om menslievendheid en zorgzaamheid *)
pi_210645013
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:22 schreef Isabeau het volgende:
Waarom is de camping van eerste keus geannuleerd :o
Omdat die steeds duurder werd en de reviews kut waren. Eerst waren 4 nachten 112 euro, dat vond ik al best veel maar vooruit. Het eindigde met 144. Laat maar dan hoor.
Spoilers!
pi_210645022
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

Omdat die steeds duurder werd en de reviews kut waren. Eerst waren 4 nachten 112 euro, dat vond ik al best veel maar vooruit. Het eindigde met 144. Laat maar dan hoor.
Oh, klinkt dan niet geweldig. Steeds duurder + slechte reviews. Er is vast iets beters te vinden :Y Hoeveel uitzoek tijd heb je tussen het planten door? :X
pi_210645031
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:24 schreef Blues het volgende:

[..]
De boeren? -O-
Die moet ik nog zoeken. Dat wordt de tweede camping dus dat hoeft niet voor zondag te gebeuren.
Spoilers!
pi_210645044
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die moet ik nog zoeken. Dat wordt de tweede camping dus dat hoeft niet voor zondag te gebeuren.
Welke regio willen/gaan jullie heen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210645167
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:26 schreef Isabeau het volgende:

Het gaat om menslievendheid en zorgzaamheid *)
Oh ja, dat herken ik wel ;)
Jij trouwens ook O+
pi_210645175
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

Nou idd, jammer voor Jflip. Maar genoeg campings gelukkig *O*
  vrijdag 15 september 2023 @ 19:02:01 #25
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210645334
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 18:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Je mag ook voor me klappen hoor😄

quote:
Graag gedaan he, blij dat je snel gezien kan worden.
Of onze speurneuzen ook een goede oplossing voor het probleem hebben is natuurlijk nog wel de vraag.
Maar je kan ook altijd nog elders een 2nd opinion doen.
^O^ :*
Nee heb ik, ja kan ik krijgen…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')