abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210775916
11e bijtincident 😱

Doet ie normaal anders altijd hoor :7

Opnieuw bijtincident met Joe Biden's herdershond
pi_210776035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ze staan er om bekend dat ze niet stoppen.....
En dat is een mythe.
Na een bepaalde grens wel, als ze echt los gaan is de schade afschuwelijk.
Maar het gros van de beten is ook bij pits een enkele beet. Zonder vast te houden of door te gaan.

Dat is ernstig genoeg, voldoende om heel erg stevig in te grijpen of zelfs in te laten slapen.
Maar het idee dat ze gelijk over gaan tot niet meer stoppen klopt niet.
Het is meer dat minder ernstige beten het nieuws niet halen. Waardoor het beeld ontstaat dat honden beten vooral gaan over zeer ernstige zaken.

Erg vaak heeft de hond die niet meer stopt al een aantal andere zaken op zijn naam staan. Liet hij wel los, verwonde hij niet ernstig.
Dat zorgt juist voor de problemen. Het levert dat ja maar gedoe op van het baasje ipv te zien waar het heen gaat.
Ach hij had gewoon even geen zin in die peuter die aan hem hing, het was maar een snauw in de lucht of enkel een blauwe plek.

Na vele van dit soort signalen die echt al ver over de grens gaan is men ineens stomverbaasd dat de hond op een slechte dag het kind voor het leven verminkt of zelfs dood.

Dat hele 'zomaar uit het niets' is ontzettend zeldzaam en als dat al gebeurd heeft het vrijwel altijd een medische oorzaak.
In verreweg de meeste gevallen zou je het van mijlen ver aan moeten kunnen zien komen.
Dat het baasje anders zegt maakt het nog niet waar. De halve buurt loopt een blokje om voor de betreffende hond, maar he, het was zo'n schatje, deed geen vlieg kwaad en ineens sloeg hij om.
  donderdag 28 september 2023 @ 12:44:24 #128
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210776102
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:32 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Nee, een verkeerde hap van een Herder kan zoiets niet veroorzaken natuurlijk.

Dit topic en de vooroordelen soms. _O-
Ja, wat weet zo'n plastisch chirurg nou van verwondingen?

quote:
Hondensoorten die het vaakst ernstige verwondingen veroorzaakten waren pitbull-achtigen, rottweilers, staffordshires en herders. Deze rassen worden hoogrisico-honden genoemd.

"Elke hond kan bijten", zegt plastisch chirurg Brinkman tegen EenVandaag . "De hoogrisico-hond veroorzaakt het ernstigste letsel." Dat komt door de bijtkracht en het "prooi-schudden", waarbij weefsel losscheurt.
Herders horen gewoon bij de hoogrisico-honden dus.
  donderdag 28 september 2023 @ 12:50:58 #129
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210776160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 12:37 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
En dat is een mythe.
Na een bepaalde grens wel, als ze echt los gaan is de schade afschuwelijk.
Maar het gros van de beten is ook bij pits een enkele beet. Zonder vast te houden of door te gaan.

...
Het gros is echter wel een lager percentage dan bij andere rassen blijkbaar.
quote:
Pit bull bites are more deadly than those of other breeds

From 2011 to 2019, 14 peer-reviewed retrospective medical studies from Level 1 trauma centers spanning all major geographical regions in the United States -- Northeast, Southeast, South, Southwest, Midwest, West Coast, and Northwest -- all report similar findings: pit bulls are inflicting a higher prevalence of injuries than all other breeds of dogs. The majority of these studies (12 of 14) also report that pit bulls are inflicting the most severe injuries, requiring a higher number of operative interventions -- up to five times higher -- than other dog breeds. Four studies from this period -- all from Level 1 trauma centers in the Denver metro area -- show a mixture of results, possibly due to Denver and the surrounding metropolitan regions enforcing pit bull bans for the last 3 decades. (See a compilation of studies with citations by Lynn, Colleen, Level 1 Trauma Center Studies, https://www.dogsbite.org/(...)ble-2011-present.php.)

Studies by health care providers establish that pit bull attacks are associated with higher median Injury Severity Scale scores, a higher number of hospital admissions, higher hospital charges, and a higher risk of death. (Bini, John K. MD; Cohn, Stephen M. MD; Acosta, Shirley M. RN, BSN; McFarland, Marilyn J. RN, MS; Muir, Mark T. MD; Michalek, Joel E. PhD, Mortality, Mauling, and Maiming by Vicious Dogs, Annals of Surgery: April 2011, vol. 253, iss. 4, pp. 791–797, cited at http://journals.lww.com/a(...)Vicious_Dogs.23.aspx.)

Another study authored entirely by physicians concludes that injuries from pit bulls are both more frequent and more severe. (Essig Jr., Garth F., et al., Dog Bite Injuries to the Face: Is There Risk with Breed Ownership? A Systematic Review with Meta-Analysis, Int. J. of Ped. Otorhinolaryngology 117 (2019) 192-188; accessed 3/25/2019 at https://bit.ly/2HShg80.)

Similarly, an additional study found that pit bulls inflict "more complex wounds, were often unprovoked, and went off property to attack" and that "[t]he probability of a bite resulting in a complex wound was 4.4 times higher for pit bulls compared with the other top-biting breeds." (Khan K, Horswell B, and Samanta D, Dog-Bite Injuries to the Craniofacial Region: An Epidemiologic and Pattern-of-Injury Review at a Level 1 Trauma Center, J Oral Maxillofac Surg, November 2019, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31816277.)

Bron
pi_210778125
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Jawel hoor.
Ook bij pits is de enkele beet in de meerderheid
Het gaat over de keren dat ze wel los gaan. Ze zijn ook vaker betrokken bij zaken.
pi_210778153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 22:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zoals ik zei, je hebt meerdere soorten bijten. Vanuit angst, vanuit agressie, etc. Een kleine snelle beet die ze vervolgens loslaten is gewoon angst of paniek.
Volgens mij is bij pitbull soorten vastgesteld dat ze vrij snel in vecht modus/paniek terecht komen in hun hoofd.
pi_210778175
Ca. 2 jaar geleden. Man komt dronken thuis. 2 pitbulls aanwezig. Hij valt door glazen tafel en was op zijn minst 1 arm kwijt door een geflipte hond. Deed daar ook niet moeilijk over trouwens.
pi_210778257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Volgens mij is bij pitbull soorten vastgesteld dat ze vrij snel in vecht modus/paniek terecht komen in hun hoofd.
Vechtmodus en paniek zijn twee verschillende dingen. Nogmaals: data?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210778273

[ Bericht 100% gewijzigd door qajariaq op 28-09-2023 16:09:12 ]
  donderdag 28 september 2023 @ 16:17:52 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210778373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
In de VS is iets minder dan 6% van de honden een pitbullachtige. Desondanks zijn ze de aanvoerder van de lijst qua bijtincidenten. Of het nu paniek of vechtmodus is, het lijkt me dat ze sneller in minstens van één van beide geraken.

Bron

quote:
Pit bulls are less than 6% of all dogs in the USA
There are approximately 4.5 million pit bulls in the United States, making up approximately 5.8% of the country's canine population. (Merritt Clifton, Breed Survey 2019: More Puppies Yet Fewer Homes for Pit Bulls, https://www.animals24-7.o(...)homes-for-pit-bulls/.)

Pit bulls bite more humans than other breeds
From February 2013 to the present, animal control agencies and health departments in 19 U.S. states report that pit bulls are leading all breeds in biting incidents. The studies are summarized and linked at Dogsbite.org, Pit Bulls Lead "Bite" Counts Across U.S. Cities and Counties, http://blog.dogsbite.org/(...)ounts-across-us.html.
Hier nog een hele lijst met aantallen in vergelijking met andere rassen.
pi_210778428
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Paniek is fight or flight voor honden. Een pitbull zal dan waarschijnlijk eerder voor fight kiezen en reageren met agressie.
pi_210778496
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
In de VS is iets minder dan 6% van de honden een pitbullachtige. Desondanks zijn ze de aanvoerder van de lijst qua bijtincidenten. Of het nu paniek of vechtmodus is, het lijkt me dat ze sneller in minstens van één van beide geraken.

Bron
[..]
Hier nog een hele lijst met aantallen in vergelijking met andere rassen.
Ik zou wel willen weten of er in Amerika ook voornamelijk meer tokkies in het bezit zijn van een Pitbull en Stafford. In Nederland trekt het dat milieu wel aan.
Genoeg knullen van 18 met een ongecastreerde Amerikaanse Stafford die het ‘kicken’ vinden om honden in de boom te hangen om te zien hoe sterk ze zijn (hoe lang blijft hij hangen) of de hond met een ander op te jutten en te laten vechten.
Zoveel verhalen en voorbeelden gezien in grote steden.
Het is een sterke hond, maar god wat loopt er een volk omheen en wat worden ze verpest.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 28 september 2023 @ 16:32:40 #138
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210778535
https://www.omroepwest.nl(...)-bijten-om-zich-heen

3 honden in beslag genomen nadat ze ontsnapten en 2 honden en 2 mensen verwondden.
pi_210779768
Ik werd vandaag op de stoep bijna gepakt door een minihond. Lekker los aan de lijn. Die kan je met 1 hand aan.
pi_210779974
Totaal ongevaarlijk maar zo'n eigenaresse neemt aan dat je er rekening mee houdt en het leuk vindt.
  Trouwste user 2022 donderdag 28 september 2023 @ 18:49:28 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_210780004
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:26 schreef Jaroon het volgende:
Ik werd vandaag op de stoep bijna gepakt door een minihond. Lekker los aan de lijn. Die kan je met 1 hand aan.
Dat zijn de ergste. Aan de lijn maar wel een bereik van 20 meter. Happen met hun kwijlende bek naar je kruis.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210780033
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:49 schreef tong80 het volgende:

[..]
Dat zijn de ergste. Aan de lijn maar wel een bereik van 20 meter. Happen met hun kwijlende bek naar je kruis.

Dit was zo klein dat kruis niet bereikbaar was of ook gaat worden. Ik ken het ras niet eens. Vooral voor vrouwen en veel keffen.
  Trouwste user 2022 donderdag 28 september 2023 @ 18:53:22 #143
7889 tong80
Spleenheup
pi_210780054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dit was zo klein dat kruis niet bereikbaar was of ook gaat worden. Ik ken het ras niet eens. Vooral voor vrouwen en veel keffen.
M'n buurman had er één. Hing altijd in m'n broek. Tot ik hem een doodschop gaf.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210780078
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:53 schreef tong80 het volgende:

[..]
M'n buurman had er één. Hing altijd in m'n broek. Tot ik hem een doodschop gaf.

Klinkt ook niet normaal en beschaafd.
pi_210780186
Als normaal mens doe je een stap terug en denkt "raar". Waarom zouden de mensen zo'n hond leuk vinden?
pi_210780357
Je hebt het over honden waarmee een hetero man niet gezien wil worden. Of je bent de bitch. Ook in een hetero relatie.
  donderdag 28 september 2023 @ 19:29:59 #147
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_210780525
quote:

[..]
Raseigenschappen worden nooit met data ondersteund. Incidenten wel
pi_210780646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:29 schreef the-eye het volgende:

[..]
Raseigenschappen worden nooit met data ondersteund. Incidenten wel
Dat is onzin. Pitbull zijn meer agressief en dat heeft ook te maken met het baas. Wat ik eerder aanhaalde met een klein agressief hondje. Wat als die pitbull voor mij naar buiten stapt. Die gaan mentaal.
  donderdag 28 september 2023 @ 19:45:21 #149
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_210780678
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat is onzin. Pitbull zijn meer agressief en dat heeft ook te maken met het baas. Wat ik eerder aanhaalde met een klein agressief hondje. Wat als die pitbull voor mij naar buiten stapt. Die gaan mentaal.
Klopt. Pitbulls zijn intoleranter
pi_210780740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:45 schreef the-eye het volgende:

[..]
Klopt. Pitbulls zijn intoleranter
Ook vandaag. Wat zou je dan doen als bijstander?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')