En dat is een mythe.quote:Op woensdag 27 september 2023 20:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ze staan er om bekend dat ze niet stoppen.....
Ja, wat weet zo'n plastisch chirurg nou van verwondingen?quote:Op woensdag 27 september 2023 20:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, een verkeerde hap van een Herder kan zoiets niet veroorzaken natuurlijk.
Dit topic en de vooroordelen soms.
Herders horen gewoon bij de hoogrisico-honden dus.quote:Hondensoorten die het vaakst ernstige verwondingen veroorzaakten waren pitbull-achtigen, rottweilers, staffordshires en herders. Deze rassen worden hoogrisico-honden genoemd.
"Elke hond kan bijten", zegt plastisch chirurg Brinkman tegen EenVandaag . "De hoogrisico-hond veroorzaakt het ernstigste letsel." Dat komt door de bijtkracht en het "prooi-schudden", waarbij weefsel losscheurt.
Het gros is echter wel een lager percentage dan bij andere rassen blijkbaar.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:37 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
En dat is een mythe.
Na een bepaalde grens wel, als ze echt los gaan is de schade afschuwelijk.
Maar het gros van de beten is ook bij pits een enkele beet. Zonder vast te houden of door te gaan.
...
quote:Pit bull bites are more deadly than those of other breeds
From 2011 to 2019, 14 peer-reviewed retrospective medical studies from Level 1 trauma centers spanning all major geographical regions in the United States -- Northeast, Southeast, South, Southwest, Midwest, West Coast, and Northwest -- all report similar findings: pit bulls are inflicting a higher prevalence of injuries than all other breeds of dogs. The majority of these studies (12 of 14) also report that pit bulls are inflicting the most severe injuries, requiring a higher number of operative interventions -- up to five times higher -- than other dog breeds. Four studies from this period -- all from Level 1 trauma centers in the Denver metro area -- show a mixture of results, possibly due to Denver and the surrounding metropolitan regions enforcing pit bull bans for the last 3 decades. (See a compilation of studies with citations by Lynn, Colleen, Level 1 Trauma Center Studies, https://www.dogsbite.org/(...)ble-2011-present.php.)
Studies by health care providers establish that pit bull attacks are associated with higher median Injury Severity Scale scores, a higher number of hospital admissions, higher hospital charges, and a higher risk of death. (Bini, John K. MD; Cohn, Stephen M. MD; Acosta, Shirley M. RN, BSN; McFarland, Marilyn J. RN, MS; Muir, Mark T. MD; Michalek, Joel E. PhD, Mortality, Mauling, and Maiming by Vicious Dogs, Annals of Surgery: April 2011, vol. 253, iss. 4, pp. 791–797, cited at http://journals.lww.com/a(...)Vicious_Dogs.23.aspx.)
Another study authored entirely by physicians concludes that injuries from pit bulls are both more frequent and more severe. (Essig Jr., Garth F., et al., Dog Bite Injuries to the Face: Is There Risk with Breed Ownership? A Systematic Review with Meta-Analysis, Int. J. of Ped. Otorhinolaryngology 117 (2019) 192-188; accessed 3/25/2019 at https://bit.ly/2HShg80.)
Similarly, an additional study found that pit bulls inflict "more complex wounds, were often unprovoked, and went off property to attack" and that "[t]he probability of a bite resulting in a complex wound was 4.4 times higher for pit bulls compared with the other top-biting breeds." (Khan K, Horswell B, and Samanta D, Dog-Bite Injuries to the Craniofacial Region: An Epidemiologic and Pattern-of-Injury Review at a Level 1 Trauma Center, J Oral Maxillofac Surg, November 2019, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31816277.)
Bron
Het gaat over de keren dat ze wel los gaan. Ze zijn ook vaker betrokken bij zaken.quote:Op woensdag 27 september 2023 20:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Ook bij pits is de enkele beet in de meerderheid
Volgens mij is bij pitbull soorten vastgesteld dat ze vrij snel in vecht modus/paniek terecht komen in hun hoofd.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zoals ik zei, je hebt meerdere soorten bijten. Vanuit angst, vanuit agressie, etc. Een kleine snelle beet die ze vervolgens loslaten is gewoon angst of paniek.
Vechtmodus en paniek zijn twee verschillende dingen. Nogmaals: data?quote:Op donderdag 28 september 2023 16:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Volgens mij is bij pitbull soorten vastgesteld dat ze vrij snel in vecht modus/paniek terecht komen in hun hoofd.
In de VS is iets minder dan 6% van de honden een pitbullachtige. Desondanks zijn ze de aanvoerder van de lijst qua bijtincidenten. Of het nu paniek of vechtmodus is, het lijkt me dat ze sneller in minstens van één van beide geraken.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vechtmodus en paniek zijn twee verschillende dingen. Nogmaals: data?
Hier nog een hele lijst met aantallen in vergelijking met andere rassen.quote:Pit bulls are less than 6% of all dogs in the USA
There are approximately 4.5 million pit bulls in the United States, making up approximately 5.8% of the country's canine population. (Merritt Clifton, Breed Survey 2019: More Puppies Yet Fewer Homes for Pit Bulls, https://www.animals24-7.o(...)homes-for-pit-bulls/.)
Pit bulls bite more humans than other breeds
From February 2013 to the present, animal control agencies and health departments in 19 U.S. states report that pit bulls are leading all breeds in biting incidents. The studies are summarized and linked at Dogsbite.org, Pit Bulls Lead "Bite" Counts Across U.S. Cities and Counties, http://blog.dogsbite.org/(...)ounts-across-us.html.
Paniek is fight or flight voor honden. Een pitbull zal dan waarschijnlijk eerder voor fight kiezen en reageren met agressie.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zou wel willen weten of er in Amerika ook voornamelijk meer tokkies in het bezit zijn van een Pitbull en Stafford. In Nederland trekt het dat milieu wel aan.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In de VS is iets minder dan 6% van de honden een pitbullachtige. Desondanks zijn ze de aanvoerder van de lijst qua bijtincidenten. Of het nu paniek of vechtmodus is, het lijkt me dat ze sneller in minstens van één van beide geraken.
Bron
[..]
Hier nog een hele lijst met aantallen in vergelijking met andere rassen.
Dat zijn de ergste. Aan de lijn maar wel een bereik van 20 meter. Happen met hun kwijlende bek naar je kruis.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:26 schreef Jaroon het volgende:
Ik werd vandaag op de stoep bijna gepakt door een minihond. Lekker los aan de lijn. Die kan je met 1 hand aan.
Dit was zo klein dat kruis niet bereikbaar was of ook gaat worden. Ik ken het ras niet eens. Vooral voor vrouwen en veel keffen.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat zijn de ergste. Aan de lijn maar wel een bereik van 20 meter. Happen met hun kwijlende bek naar je kruis.
M'n buurman had er één. Hing altijd in m'n broek. Tot ik hem een doodschop gaf.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dit was zo klein dat kruis niet bereikbaar was of ook gaat worden. Ik ken het ras niet eens. Vooral voor vrouwen en veel keffen.
Klinkt ook niet normaal en beschaafd.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
M'n buurman had er één. Hing altijd in m'n broek. Tot ik hem een doodschop gaf.
Raseigenschappen worden nooit met data ondersteund. Incidenten welquote:Op donderdag 28 september 2023 16:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is onzin. Pitbull zijn meer agressief en dat heeft ook te maken met het baas. Wat ik eerder aanhaalde met een klein agressief hondje. Wat als die pitbull voor mij naar buiten stapt. Die gaan mentaal.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Raseigenschappen worden nooit met data ondersteund. Incidenten wel
Klopt. Pitbulls zijn intoleranterquote:Op donderdag 28 september 2023 19:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is onzin. Pitbull zijn meer agressief en dat heeft ook te maken met het baas. Wat ik eerder aanhaalde met een klein agressief hondje. Wat als die pitbull voor mij naar buiten stapt. Die gaan mentaal.
Ook vandaag. Wat zou je dan doen als bijstander?quote:Op donderdag 28 september 2023 19:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Klopt. Pitbulls zijn intoleranter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |