Officieel is nul op de meter alleen de energie die het huis zelf verbruikt, dus om het huis warm en droog te houden, wellicht verlichting erbij maar volgens mij niet.quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:12 schreef Ambrosius het volgende:
0 op de meter en dan 42 euro per maand aan elektra betalen?
Ja ze zijn echt obsessief met die beestenquote:Op zaterdag 14 september 2024 13:34 schreef Pinuts het volgende:
Die rijke familie heeft 21 honden![]()
Je gaat mij niet vertellen dat je die allemaal liefde kan geven. 1 hond fine, 2 honden oke. Maar 21?
Dat zou het wel leerzamer maken ja. Wat voor dingen dan?quote:Op donderdag 12 september 2024 21:43 schreef Irri-tante het volgende:
Eigenlijk zou er iemand zoals Frans Bromet moeten zijn die ze vragen stelt bij het doornemen van de rekeningafschriften. Nu wordt er soms langs dingen gescrollt waarvan ik denk 'o, daar zou ik meer over willen weten"
Nu komen die 'kritische' vragen niet altijd.
Kan me voorstellen dat die vaak contact betaald krijgt voor een optreden.quote:Op zaterdag 14 september 2024 14:39 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Dat zou het wel leerzamer maken ja. Wat voor dingen dan?
Bij het vorige seizoen viel mij wel op dat die volkszanger vrij veel geld stortte en dan ook nog met contant betaalde.
Goed van jou! Niet altijd leuk om te doen, maar inzicht geeft veel rust en de kans om dingen (zo nodig) tijdig bij te sturen.quote:Op zaterdag 14 september 2024 12:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb door het programma wel even mijn eigen financiën weer eens door geplozen --> ik doe het goed
Zo herkenbaar! Ik bespeur bij mezelf ook ergernis over alles bij hen: de manier van praten, de manier van doen, de keuzes die zij maken, de financiële opvoeding van hun dochter (die nu al kleding koopt van de kinderbijslag die ze volgend kwartaal pas krijgt). Echt, WTF! Niets meegekregen van de rotsituatie waarin haar ouders hebben gezeten? Toeslag op toelsag. Ja, daar vind ik ook wat van. Maar wel ¤150,- p.m. aan tv en mobiele telefonie. Waarom? Met een kleine aanpassing kon het huishoudbudget zo ¤10 - ¤15,- p.w. omhoog. (waarbij ik reken: TV: ¤30 p.m. 3 x sim only ¤10,-). Tegelijkertijd realiseer ik me dat ik voorzichtig moet zijn met mijn oordeel. Als tv-kijker zie je niet alles. En er kunnen heel valide redenen zijn voor de dingen waar wij ons over verbazen. En toch, en toch .... Mij bekruipt het gevoel dat meer werken voor hem misschien (ook) niet loont, omdat ze dan minder toeslagen krijgen.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:24 schreef Jenn1806 het volgende:
Fam Elisabeth kan ik gewoon niet over uit, doen totaal geen moeite om hun eigen financiële situatie te begrijpen of ze zijn niet voldoende bij machte.
Ja! En zo'n programma maakt nieuwsgierig.quote:Op zondag 15 september 2024 09:17 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Goed van jou! Niet altijd leuk om te doen, maar inzicht geeft veel rust en de kans om dingen (zo nodig) tijdig bij te sturen.
[..]
Heel financieel gezond, eigenlijk zoals het zou moeten zijn. Wat in dit programma zit is wazigheid ten top, zogenaamd open zijn, maar de werkelijke cijfers blijven achterwege. En uitvergroten natuurlijk. Ik geloof het ook wel, supersaai.quote:Op zondag 15 september 2024 11:24 schreef Blues het volgende:
Wij hebben ooit, toen we onze 2 rekeningen bij elkaar op 1 hoop gooiden en nog maar 1 en/of rekening hadden een Excel bestand gemaakt met alle inkomsten onder elkaar en alle uitgaven per maand berekend dat we ook trouw bijwerken als er iets veranderd.
Werkt perfect en je hebt meteen overzicht.
Verder dachten we dat het een interessant programma zou zijn, maar nu weten we het wel
Gaan het niet meer verder kijken![]()
Wij doen dat ook, via excel het bijhouden. We maken ook iedere maand een budget voordat de maand begint. We weten hoeveel er binnenkomt, vanuit welke bronnen en we weten waar het heen gaat gedurende de maand.quote:Op zondag 15 september 2024 11:24 schreef Blues het volgende:
Wij hebben ooit, toen we onze 2 rekeningen bij elkaar op 1 hoop gooiden en nog maar 1 en/of rekening hadden een Excel bestand gemaakt met alle inkomsten onder elkaar en alle uitgaven per maand berekend dat we ook trouw bijwerken als er iets veranderd.
Werkt perfect en je hebt meteen overzicht.
Verder dachten we dat het een interessant programma zou zijn, maar nu weten we het wel
Gaan het niet meer verder kijken![]()
Ik kijk nu naar de herhaling. Beter, ik keek. Heb het zelfde als jij. Crings heet geloof ik als iets tenenkrommend is. Dit gaat nog verder. Dit kan ik niet aan.quote:Op maandag 16 september 2024 17:46 schreef Arcee het volgende:
Ik trek dat zweefstel niet.Dan is de +30sec op de afstandsbediening erg handig.
Ze geven ook heel veel hè...quote:Op maandag 9 september 2024 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oef wat een jeuk krijg ik van die twee de manier waarop ze praten en bewegen alleen al.
"kijk ik druk op deze piano toets en ineens is daar iets wat ergens op lijkt, zo mooi het komt door de ruimte" aaaaaaah
En dan zij die bij alles wat ze doet een sprongetje maakt en vervolgens op kosten van "klanten" lekker op vakantie gaat in egypte. En lekker zonder schroom donaties aannemen, hihi wat leuk. Denk dat er tijdens de sessie vast wel even her en der de mogelijkheid tot betalen wordt aangestipt, "maar het hoeft niet natuurlijk, maar als je het voelt kun je het wel doen"...
Brrr ik zou hard wegrennen bij dit soort types. Zij praat ook over haar vriedje alsof het een soort guru is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |