abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 september 2024 @ 22:11:39 #201
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_214973520
René is een Peter Gillis Light
pi_214976536
0 op de meter en dan 42 euro per maand aan elektra betalen?
sig verwijderd door FA
pi_214977020
Wat zijn huisdieren duur :o
En wat zijn auto's en gas duur :o
En roken helemaal :o

De eerste en tweede is iets wat mensen echt als essentieel beschouwen. De derde is een verslaving. Alleen ik ben blij die kosten niet te hebben iig (niemand in mijn familie heeft een auto. En huisdieren... neh niet mijn ding. Beide factoren die het simpel maken)

Heb door het programma wel even mijn eigen financiën weer eens door geplozen --> ik doe het goed *O*
  zaterdag 14 september 2024 @ 12:21:34 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214977110
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 11:12 schreef Ambrosius het volgende:
0 op de meter en dan 42 euro per maand aan elektra betalen?
Officieel is nul op de meter alleen de energie die het huis zelf verbruikt, dus om het huis warm en droog te houden, wellicht verlichting erbij maar volgens mij niet.
Dus als jij dan allerlei energievreters gebruikt die geen onderdeel van je huis zelf zijn dan kun je toch energiekosten moeten betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214977660
Die rijke familie heeft 21 honden 8)7
Je gaat mij niet vertellen dat je die allemaal liefde kan geven. 1 hond fine, 2 honden oke. Maar 21? :{w
pi_214977679
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 13:34 schreef Pinuts het volgende:
Die rijke familie heeft 21 honden 8)7
Je gaat mij niet vertellen dat je die allemaal liefde kan geven. 1 hond fine, 2 honden oke. Maar 21? :{w
Ja ze zijn echt obsessief met die beesten
anderzijds heeft iedereen hobby's en die hoeven we niet altijd te begrijpen ;)
  zaterdag 14 september 2024 @ 13:37:44 #207
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_214977710
Wij hebben gewoon 1 kad, is meer dan zat
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_214978338
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:43 schreef Irri-tante het volgende:
Eigenlijk zou er iemand zoals Frans Bromet moeten zijn die ze vragen stelt bij het doornemen van de rekeningafschriften. Nu wordt er soms langs dingen gescrollt waarvan ik denk 'o, daar zou ik meer over willen weten"

Nu komen die 'kritische' vragen niet altijd.
Dat zou het wel leerzamer maken ja. Wat voor dingen dan?

Bij het vorige seizoen viel mij wel op dat die volkszanger vrij veel geld stortte en dan ook nog met contant betaalde.
pi_214978627
Dat zweefstel, het continue hebben over naastenliefde en tegelijkertijd een boete aftikken zonder gene omdat je met telefoon achter het stuur zat...

Dit soort types zijn vaak het meest hypocriet.

Vind dit seizoen iets minder leuk dan vorig seizoen, Anita en dat stel onder bewind vind ik erg saai om te volgen eerlijk gezegd :/.
pi_214978971
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 14:39 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Dat zou het wel leerzamer maken ja. Wat voor dingen dan?

Bij het vorige seizoen viel mij wel op dat die volkszanger vrij veel geld stortte en dan ook nog met contant betaalde.
Kan me voorstellen dat die vaak contact betaald krijgt voor een optreden.
pi_214981629
Wat een vreemde constructie bij de zwevers. Tig mensen in huis die voor ze koken en schoonmaken? Waarom moet Gerdien haar kinderen van school halen en gaat ze vervolgens container graaien? En waaaarom eet ze met haar handen en met haar knie boven tafel? Zoveel vragen 😅

Fam Elisabeth kan ik gewoon niet over uit, doen totaal geen moeite om hun eigen financiële situatie te begrijpen of ze zijn niet voldoende bij machte. Maar wel klagen dat ze 3 jaar zonder kachel en 10 dagen zonder stroom zaten. Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf bellen hè.. Ze zijn alles behalve capabel om hun eigen boontjes te doppen. Is er een reden dat hij niet zoveel kan werken? Haar snap ik ivm de medische mankementen maar wat mankeert hij? Salaris was rond de 800 euro dus dan werk je amper parttime.

Anita tja.. Wat moet je met tig weckpotten en blazers? Voor een vrek is ze erg materialistisch, het is bij haar hebben omdat het "goedkoop" is omdat iets "naar haar roept".
pi_214985457
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 12:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb door het programma wel even mijn eigen financiën weer eens door geplozen --> ik doe het goed *O*
Goed van jou! Niet altijd leuk om te doen, maar inzicht geeft veel rust en de kans om dingen (zo nodig) tijdig bij te sturen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 20:24 schreef Jenn1806 het volgende:
Fam Elisabeth kan ik gewoon niet over uit, doen totaal geen moeite om hun eigen financiële situatie te begrijpen of ze zijn niet voldoende bij machte.
Zo herkenbaar! Ik bespeur bij mezelf ook ergernis over alles bij hen: de manier van praten, de manier van doen, de keuzes die zij maken, de financiële opvoeding van hun dochter (die nu al kleding koopt van de kinderbijslag die ze volgend kwartaal pas krijgt). Echt, WTF! Niets meegekregen van de rotsituatie waarin haar ouders hebben gezeten? Toeslag op toelsag. Ja, daar vind ik ook wat van. Maar wel ¤150,- p.m. aan tv en mobiele telefonie. Waarom? Met een kleine aanpassing kon het huishoudbudget zo ¤10 - ¤15,- p.w. omhoog. (waarbij ik reken: TV: ¤30 p.m. 3 x sim only ¤10,-). Tegelijkertijd realiseer ik me dat ik voorzichtig moet zijn met mijn oordeel. Als tv-kijker zie je niet alles. En er kunnen heel valide redenen zijn voor de dingen waar wij ons over verbazen. En toch, en toch .... Mij bekruipt het gevoel dat meer werken voor hem misschien (ook) niet loont, omdat ze dan minder toeslagen krijgen.

Vergelijk dat nu 'ns met de familie Bogaart. Ik vind René heel nuchter overkomen. Het leven is absoluut makkelijker als je geld hebt, maar je ziet ook dat zij veel bewuster financiële keuzes maken. Op het krenterige af, denk ik. En of jouw maandinkomen nu ¤20.000 of ¤2.000 is: dat is wel een manier van leven die leerzaam is. Nagaan: wat ontvang ik? Welke kosten verwacht ik in de toekomst te maken en hoeveel moet ik daar nu voor opzij zetten? Waar geef ik geld aan uit? Wat maakt mij gelukkig? Maak een begroting. Houd ik mij aan mijn begroting? En periodiek nagaan of het anders moet of dat je het anders wilt. Het is geen raketwetenschap mensen.

Om Anita 'Wekpot' moet ik maar een beetje lachen. Tomaten wekken zodat je geen verse hoeft te kopen? Die lijkt zichzelf een (financieel) rad voor ogen te hebben gedraaid. Een rad waardoor je denkt veel meer geld te besparen dan je in werkelijkheid doet. Maar zij zal er niet door in de shit komen. En als het haar gelukkig maakt? Lekker blijven doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 15-09-2024 10:14:14 ]
pi_214985603
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 09:17 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Goed van jou! Niet altijd leuk om te doen, maar inzicht geeft veel rust en de kans om dingen (zo nodig) tijdig bij te sturen.
[..]

Ja! En zo'n programma maakt nieuwsgierig.
pi_214986541
Wij hebben ooit, toen we onze 2 rekeningen bij elkaar op 1 hoop gooiden en nog maar 1 en/of rekening hadden een Excel bestand gemaakt met alle inkomsten onder elkaar en alle uitgaven per maand berekend dat we ook trouw bijwerken als er iets veranderd.
Werkt perfect en je hebt meteen overzicht.

Verder dachten we dat het een interessant programma zou zijn, maar nu weten we het wel :D
Gaan het niet meer verder kijken :W ;)
pi_214992892
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 11:24 schreef Blues het volgende:
Wij hebben ooit, toen we onze 2 rekeningen bij elkaar op 1 hoop gooiden en nog maar 1 en/of rekening hadden een Excel bestand gemaakt met alle inkomsten onder elkaar en alle uitgaven per maand berekend dat we ook trouw bijwerken als er iets veranderd.

Verder dachten we dat het een interessant programma zou zijn, maar nu weten we het wel :D
Heel financieel gezond, eigenlijk zoals het zou moeten zijn. Wat in dit programma zit is wazigheid ten top, zogenaamd open zijn, maar de werkelijke cijfers blijven achterwege. En uitvergroten natuurlijk. Ik geloof het ook wel, supersaai.
  Trouwste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 16:09:37 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_214999376
Eerst baalde ik omdat ik dit jaar niet heb gekeken. Vorig jaar was erg leuk. Soms irritatie, ergeren en onbegrip, maar al met al waren het wel gezinnen die deugen of empathie voor had. Die miljonair was een Alfa mannetje, maar kon wel om hem lachen. Dit jaar hoef ik dus niet terug te kijken. Had ik al met Gordon. Dat streept lekker af. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 16 september 2024 @ 17:12:49 #217
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_214999929
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 11:24 schreef Blues het volgende:

Wij doen dat ook, via excel het bijhouden. We maken ook iedere maand een budget voordat de maand begint. We weten hoeveel er binnenkomt, vanuit welke bronnen en we weten waar het heen gaat gedurende de maand.

Geeft ook een vorm van rust dat je weet "Oh, deze maand hebben we gebudgetteerd voor ¤xxx voor nieuwe kleren en ¤xxx voor uiteten gaan" dat je niet zorgen loopt te maken dat er teveel uitgaat of dat je geen overzicht meer hebt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 september 2024 @ 17:46:57 #218
862 Arcee
Look closer
pi_215000279
Ik trek dat zweefstel niet. :{ Dan is de +30sec op de afstandsbediening erg handig.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215000645
Om echt wat op te steken van hoe anderen rondkomen, is de informatie veel te summier. Het is heerlijke entertainment. Met een hoop ergenissen en WTF momenten.

Zoals Anita, ze krijgt 3000 Euro binnen, heeft een hypotheek van 600 en energierekening van 42 Euro. Haar zoon betaalt ook nog eens 250 Euro. Toch houdt ze aan het einde van de maand maar 300 Euro over en dat voor een zelfbenoemde vrek. Als ik iets van haar bespaardrift zou willen leren, zou ik wel eens willen weten waar de rest van het geld heengaat. Spaart ze veel om die andere, dure uitgaven te doen? Betaalt ze veel voor andere vaste lasten?
  maandag 16 september 2024 @ 18:44:33 #220
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215000859
Anita rookt. Dat kost een vermogen
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215000883
Ik begrijp het zweverige stel ook niet. Hun financiën lijken te bestaan uit leningen van vrienden en familie. En als ze een keer niet kunnen betalen, betalen ze gewoon niet en daar doen ze vrij luchtig over? Rare types.

Ik snapte de klus retraite trouwens niet. Gaan die mensen dan allemaal klussen in het tuin of huis van die zwevers? :D
pi_215001083
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 18:44 schreef golfer het volgende:
Goede, die kan je natuurlijk niet bij de kringloop kopen.
pi_215002187
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 18:44 schreef golfer het volgende:
Ze rookt shag en heeft dat ook in grote hoeveelheden ingekocht.
sig verwijderd door FA
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 september 2024 @ 15:08:39 #224
7889 tong80
Spleenheup
pi_215053404
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:46 schreef Arcee het volgende:
Ik trek dat zweefstel niet. :{ Dan is de +30sec op de afstandsbediening erg handig.
Ik kijk nu naar de herhaling. Beter, ik keek. Heb het zelfde als jij. Crings heet geloof ik als iets tenenkrommend is. Dit gaat nog verder. Dit kan ik niet aan.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215059608
quote:
88s.gif Op maandag 9 september 2024 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Oef wat een jeuk krijg ik van die twee de manier waarop ze praten en bewegen alleen al.

"kijk ik druk op deze piano toets en ineens is daar iets wat ergens op lijkt, zo mooi het komt door de ruimte" aaaaaaah

En dan zij die bij alles wat ze doet een sprongetje maakt en vervolgens op kosten van "klanten" lekker op vakantie gaat in egypte. En lekker zonder schroom donaties aannemen, hihi wat leuk. Denk dat er tijdens de sessie vast wel even her en der de mogelijkheid tot betalen wordt aangestipt, "maar het hoeft niet natuurlijk, maar als je het voelt kun je het wel doen"...

Brrr ik zou hard wegrennen bij dit soort types. Zij praat ook over haar vriedje alsof het een soort guru is.
Ze geven ook heel veel hè...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')