abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:07:32 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214916643
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Denk ik ook maar met dit overzicht kunnen we niet zo veel. Laat het of zien of doe niet mee. Dit is geen realistisch beeld.
Mwah, met wat er aan huishoudgeld binnenkomt en uit gaat zie je al best veel, maar goed, je kunt het mensen ook zo onmogelijk maken dat ze niet mee willen doen.

Mijn man en ik krijgen allebei ons inkomen op een eigen rekening (bij 2 verschillende banken), daarvan maken we ieder geld over naar gezamenlijke rekeningen: de ene gezamenlijke rekening is voor de vaste lasten, de andere voor boodschappen en benzine.

Als wij mee zouden doen dan zou jij kennelijk van zowel beide gezamenlijke rekeningen als van de persoonlijke rekeningen het overzicht willen zien?
Dat zou je dan mooi kunnen vergeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:09:53 #177
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_214916662
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 13:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Per persoon per maaltijd.
Best veel idd. dat is ¤ 12,00 met zijn drieën. 1 euro voor de spekjes, kan je best wel wat groente en aardappels voor bijvoegen, en een scheut overheerlijke houdbare melk die al 3 jaar in de kast staat.
pi_214916670
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, met wat er aan huishoudgeld binnenkomt en uit gaat zie je al best veel, maar goed, je kunt het mensen ook zo onmogelijk maken dat ze niet mee willen doen.

Mijn man en ik krijgen allebei ons inkomen op een eigen rekening (bij 2 verschillende banken), daarvan maken we ieder geld over naar gezamenlijke rekeningen: de ene gezamenlijke rekening is voor de vaste lasten, de andere voor boodschappen en benzine.

Als wij mee zouden doen dan zou jij kennelijk van zowel beide gezamenlijke rekeningen als van de persoonlijke rekeningen het overzicht willen zien?
Dat zou je dan mooi kunnen vergeten.
Dat rijke gezin van vorig jaar liet ook gewoon alles zien. Dit is geen realistisch beeld. Wat is hun inkomen nu? Geen idee
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:11:54 #179
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_214916679
En bij ons heeft mijn zakelijke rekening weinig met ons huishouden te maken. Ik keer mijzelf elk maand een salaris uit, dat is belangrijk, niet wat ik met mijn bedrijf doe.
pi_214917086
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:01 schreef Leandra het volgende:
Ik krijg een enorm BullshitBingo gevoel van dat zweefstel.
Bij dat stel wat onder bewind staat kun je volgens mij ook wel een bingokaart invullen: huisdieren, dingen op afbetaling, etc.

En waarom moeten Nederlandse mannen altijd sjaaltjes om? Op vliegvelden is ook vaak het overgrote deel van de mannen met sjaals Nederlander. Waarom zo'n ding om binnen? En wat voor een businessplan hebben die zwevers? Hoe hebben ze ooit mensen overtuigd om daar geld in te steken? "Als jullie nu betalen, hebben wij een woning en dan doen we retraites waarbij we mensen om een vrijwillige donatie vragen, gaat helemaal goed komen". Ben eigenlijk wel benieuwd naar haar ex.
  zaterdag 7 september 2024 @ 15:27:43 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214917150
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 15:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Bij dat stel wat onder bewind staat kun je volgens mij ook wel een bingokaart invullen: huisdieren, dingen op afbetaling, etc.

En waarom moeten Nederlandse mannen altijd sjaaltjes om? Op vliegvelden is ook vaak het overgrote deel van de mannen met sjaals Nederlander. Waarom zo'n ding om binnen? En wat voor een businessplan hebben die zwevers? Hoe hebben ze ooit mensen overtuigd om daar geld in te steken? "Als jullie nu betalen, hebben wij een woning en dan doen we retraites waarbij we mensen om een vrijwillige donatie vragen, gaat helemaal goed komen". Ben eigenlijk wel benieuwd naar haar ex.
Nou dat, en iedere keer al die "leninkjes bij vrienden", als een vriend/vriendin het met zo'n doel zou vragen zou ik er al klaar mee zijn.

Als je het echt nodig hebt: geen probleem, maar zodat je een vrijstaande doorwaaiwoning uit het jaar kruik kunt kopen en daar "retraites" kunt organiseren? Serieus??
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 7 september 2024 @ 15:31:28 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214917163
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat rijke gezin van vorig jaar liet ook gewoon alles zien. Dit is geen realistisch beeld. Wat is hun inkomen nu? Geen idee
Je denkt dat ze alles lieten zien, we zagen wat hij aan inkomen had en wat er weer uit ging, het leek wel een YouTube snel rijk influencer, wat zij aan inkomen had en wat eruit ging zag je niets van.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214917743
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 15:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou dat, en iedere keer al die "leninkjes bij vrienden", als een vriend/vriendin het met zo'n doel zou vragen zou ik er al klaar mee zijn.

Als je het echt nodig hebt: geen probleem, maar zodat je een vrijstaande doorwaaiwoning uit het jaar kruik kunt kopen en daar "retraites" kunt organiseren? Serieus??
Ja en wat een bedragen ook :o
Geen tientje omdat de boodschappen niet lukken
pi_214917862
Die Rene is een 'grote' horecabaas in Den Haag. Die gaat echt niet zijn hele financiële plaatje op tafel leggen.

Ik heb niets met die zweeffiguren. Wonen mooi, maar het is niet van hen of de bank, maar investeerders. Dat is in mijn ogen wel tricky. Ik zou echt niet willen leven met geld van leningen van kennissen.

En mensen die kastjes met gratis kasten plunderen, maar er niets in terugzetten. Dat vind ik ook zo irritant.

Die Anita, wat een apart figuur. Ik weet ook echt wel iets dat over de datum is, maar houd altijd wel rekening met melkproducten. Ze heeft zeker wel tijd over om al die aanbieding te zoeken en winkels af te struinen.

Aan de ene kant dus veel besparen, maar ook veel eten bestellen en dure lampen kopen. Tja, prioriteiten hè.
pi_214921829
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 17:01 schreef Irri-tante het volgende:
Die Rene is een 'grote' horecabaas in Den Haag. Die gaat echt niet zijn hele financiële plaatje op tafel leggen.

Ik heb niets met die zweeffiguren. Wonen mooi, maar het is niet van hen of de bank, maar investeerders. Dat is in mijn ogen wel tricky. Ik zou echt niet willen leven met geld van leningen van kennissen.

En mensen die kastjes met gratis kasten plunderen, maar er niets in terugzetten. Dat vind ik ook zo irritant.

Die Anita, wat een apart figuur. Ik weet ook echt wel iets dat over de datum is, maar houd altijd wel rekening met melkproducten. Ze heeft zeker wel tijd over om al die aanbieding te zoeken en winkels af te struinen.

Aan de ene kant dus veel besparen, maar ook veel eten bestellen en dure lampen kopen. Tja, prioriteiten hè.
Anita had ook niet veel over aan het eind van de maand vond ik, voor een 'vrek'.

En die zweeffiguren. Hoe kun je tegenover je investeerders, die notabene vrienden en kennissen zijn, met een OK gevoel gaan slapen als je de inkomsten van je diensten afhankelijk laat zijn van vrijwillige bijdrages van je klanten? Wat ga je vriend-inversteerders vertellen als je niet aan je betalingsverplichtingen kunt voldoen? "Ik vind hou terugbetalen, en onze vriendschap, minder belangrijk dan het vragen van geld van klanten voor diensten die ik lever" 8)7
Maar goed, als iemand nog een goedkoop adresje in Limburg wilt weten, weet ik wel waar ik ze naar toe kan sturen :P
pi_214923194
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 06:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Al die kastjes afgaan heb ik een mening over. Gewoon het kastje uit je buurt... maar daar erger ik me ook aan in mijn eigen wijk en het bespaart ook op benzinekosten.
Sowieso is met de auto die kastjes afgaan natuurlijk niet voordelig. Het geld dat je bespaart gaat (half) op aan de benzine die je ervoor uitgeeft. Pak de fiets of ga lopen. Overigens vond ik het opvallend dat zij bij een kastje met courgette denken 'hé, voor de vissen' en bij het kastje vol groenten en fruit eerst teleurgesteld waren dat er geen koekjes in lagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 08-09-2024 09:13:26 ]
pi_214923256
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 11:50 schreef GereDathan het volgende:
Dit soort inkopen moet je, mijn inziens, doen met producten die je echt gebruikt. Een goed voorbeeld zijn de vaatwastablet aanbiedingen bij de Kruidvat die er elke 6 maanden is. Daar kan je echt perfect op inkopen zonder met gigantische ongebruikte voorraden te komen zitten.
Precies, met het principe is niets mis. We weten allemaal dat je toiletpapier, keukenpapier, papieren zakdoekjes, tandpasta, wasmiddel, shampoo gewoon uitsluitend moet kopen als het in de aanbieding is (en dus op voorraad moet hebben). Postzegels hebben tegenwoordig ook cijfers, dus ook die kun je beperkt op voorraad kopen. Je voordeel ontstaat dan ná de zoveelste prijsverhoging van PostNL. Maar je bespaart geen cent als je iets koopt dat je niet (tijdig) gebruikt. Ze rekent zichzelf rijk met die 'besparingen' in haar Excel-sheet. En je moet ook gevarieerd blijven eten voor je gezondheid. Voor 20 maaltijden spekreepjes inkopen is leuk, maar je lichaam wil soms ook iets anders dan spekreepjes. En ... er zijn volgende week echt opnieuw aanbiedingen. Hoorde ik het overigens goed dat ze amper vers fruit en verse groenten koopt?
pi_214923306
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
¤20.000 p.m. werd in de intro gezegd. Dat je met zo'n maandinkomen de luxe hebt om geld niet belangrijk te vinden kan ik wel begrijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 08-09-2024 09:24:42 ]
pi_214924970
Ik vind het 'apart' dat René meedoet aan het programma. Er staat me bij dat Rene ooit overvallen is en dat dat de reden is waarom er in zijn zaken geen contant geld meer in omloop is.

Dus nu wel vertellen waar je woont, wat je plannen met het landgoed zijn etc. Dat is toch ook informatie voor mensen die verkeerde bedoelingen hebben.

Ik weet dat ze er hard voor werken. Ze hebben een aantal goedlopende zalen die bekend zijn in de regio.
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 14:45:45 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214933860
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 15:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oef wat een jeuk krijg ik van die twee de manier waarop ze praten en bewegen alleen al.

"kijk ik druk op deze piano toets en ineens is daar iets wat ergens op lijkt, zo mooi het komt door de ruimte" aaaaaaah

En dan zij die bij alles wat ze doet een sprongetje maakt en vervolgens op kosten van "klanten" lekker op vakantie gaat in egypte. En lekker zonder schroom donaties aannemen, hihi wat leuk. Denk dat er tijdens de sessie vast wel even her en der de mogelijkheid tot betalen wordt aangestipt, "maar het hoeft niet natuurlijk, maar als je het voelt kun je het wel doen"...

Brrr ik zou hard wegrennen bij dit soort types. Zij praat ook over haar vriedje alsof het een soort guru is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 14:54:31 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214933918
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 13:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die valkuil is wel een dingetje, leuk dat de houdbare melk in de aanbieding is, maar hoeveel heb je wel niet gekocht als je nog houdbare melk hebt staan die anderhalf jaar over datum is?

En heb je je verbruik niet zwaar overschat?
Het mooie van die data is dat het best wel kan. Ik heb boter getest op houdbaarheids datum, dat gaat prima, maar een maandje na de houdbaarheidsdatum zit er steeksproefsgewijs toch wel 10% echt nasty infecties in. Dus dat gaat met tien pakjes boter prima en misschien ook wel bij 20 maar daarna moet je er toch echt minstens wel een keer een diarhee oid aan over houden :D
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 15:02:17 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214933967
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 13:49 schreef Poepz0r het volgende:
Dat rijke gezin erg ongeloofwaardig.
Hey als jij nou even het varken loslaat en de rest doet alsof ze er bang voor zijn dat is leuke tv.
  Trouwste user 2022 maandag 9 september 2024 @ 20:37:20 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_214936906
quote:
88s.gif Op maandag 9 september 2024 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Oef wat een jeuk krijg ik van die twee de manier waarop ze praten en bewegen alleen al.

"kijk ik druk op deze piano toets en ineens is daar iets wat ergens op lijkt, zo mooi het komt door de ruimte" aaaaaaah

En dan zij die bij alles wat ze doet een sprongetje maakt en vervolgens op kosten van "klanten" lekker op vakantie gaat in egypte. En lekker zonder schroom donaties aannemen, hihi wat leuk. Denk dat er tijdens de sessie vast wel even her en der de mogelijkheid tot betalen wordt aangestipt, "maar het hoeft niet natuurlijk, maar als je het voelt kun je het wel doen"...

Brrr ik zou hard wegrennen bij dit soort types. Zij praat ook over haar vriedje alsof het een soort guru is.
Oh, dat wil ik zien. Bedankt voor de tip. :D

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214944525
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:32 schreef Irri-tante het volgende:
Ik vind het 'apart' dat René meedoet aan het programma. Er staat me bij dat Rene ooit overvallen is en dat dat de reden is waarom er in zijn zaken geen contant geld meer in omloop is.

Dus nu wel vertellen waar je woont, wat je plannen met het landgoed zijn etc. Dat is toch ook informatie voor mensen die verkeerde bedoelingen hebben.

Ik weet dat ze er hard voor werken. Ze hebben een aantal goedlopende zalen die bekend zijn in de regio.
Dat is ook waar ik aan dacht als je zo rijk bent en je hele huis aan Nederland laat zien. Overvallers weten zo toch een stuk sneller waar ze moeten zijn.

Vond die introductie een beetje ongemakkelijk van het zweefstel, "rit is mijn grote liefde" en niets over de stiefkinderen.
pi_214956958
Waarom praat die vrouw van de Elisabethjes met een Marokkaans accent? Vreselijk om aan te horen. Praat normaal, dom wijf
pi_214958483
Stukje over Rene Bogaart.

https://www.quotenet.nl/e(...)otti-vermogen-quote/

Verder is dat zweefstel wel erg irritatie opwekkend.
pi_214963369
Gatferdamme, waarom kijk ik hier naar, het is pure ergernisteevee en alleen maar bevoordelend bevestigend. Zo van moet je eens aapjes kijken? Hoe beschamend om een weggeefkastje met je auto langs te rijden en er alles wegklauwen zonder iets terug te zetten. Wat een gedrag! En dat stel dat van leningen en zweeftouwtjes aan elkaar hangt, tssssk, als burgerlijke kijker keur je dat direct af uiteraard.

Echt inzicht krijg je niet. Halfgare nepbankafschriften. Wie leert hier nu iets van?
pi_214964409
Eigenlijk zou er iemand zoals Frans Bromet moeten zijn die ze vragen stelt bij het doornemen van de rekeningafschriften. Nu wordt er soms langs dingen gescrollt waarvan ik denk 'o, daar zou ik meer over willen weten"

Nu komen die 'kritische' vragen niet altijd.
pi_214964516
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 10:05 schreef Stansfield het volgende:
Stukje over Rene Bogaart.

https://www.quotenet.nl/e(...)otti-vermogen-quote/

Verder is dat zweefstel wel erg irritatie opwekkend.
Wat een eigengeiler die Bogaart :r En ik vind eigenlijk heel weinig interessant aan hem totdusver, en de rest van de familie was ook weinig zeggend in de eerste aflevering, ga zeker geen programma kijken wat alleen maar over die familie gaat.
  vrijdag 13 september 2024 @ 22:03:05 #200
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_214973463
Weer begonnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')