abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210633215
quote:
Elektronicaketen BCC staat op omvallen. De eigenaar van BCC, de Mirage Retail Groep, heeft uitstel van betaling aangevraagd bij de rechtbank van Amsterdam. Uitstel van betaling is doorgaans de opmaat van een faillissement.

Het bedrijf zegt te maken te hebben met "aanhoudende en toenemende zware marktomstandigheden". Twee bewindvoerders gaan de komende tijd kijken naar de toekomstmogelijkheden voor activiteiten van BCC, zo meldt de keten.

Tijdens de surseance blijven de winkels en webshop van BCC open en blijft BCC producten thuisbezorgen en installeren, zegt het bedrijf. Ook de medewerkers behouden hun baan en salaris. Maar in elk geval twee winkels in Amsterdam zijn vandaag "wegens omstandigheden" dicht.

In het FD zegt Mirage Retail-eigenaar Michiel Witteveen dat het verdienmodel van BCC niet meer klopt. "Huur, lonen en energie zijn allemaal duurder geworden. Om geld te verdienen moet je simpelweg hogere marges maken, maar grote leveranciers weigeren in die richting te bewegen." Ook geven consumenten minder uit aan elektronica.

BCC is een van de grootste elektronicaketens van Nederland met 56 winkels en rond de duizend werknemers. Het concurreert vooral met winkelketens als Coolblue, bol.com en Mediamarkt.

Verlies

Mirage Retail Groep, ook eigenaar van Blokker en Intertoys, kocht BCC in 2020 van een Frans bedrijf. Tegen het FD zegt Witteveen dat BCC al jaren in moeilijkheden zit. De coronapandemie, de oorlog in Oekraïne en de stevige inflatie heeft het bedrijf financieel verzwakt.

De coronapandemie heeft een gat in de balans geslagen. Het bedrijf kon geen aanspraak maken op coronasteun en heeft een belastingschuld van 30 miljoen euro. Het bedrijf draaide al met verlies. In 2021 werd op een omzet van 424 miljoen 21 miljoen euro verlies geleden.

De afgelopen jaren is al fors in de kosten gesneden en gereorganiseerd. In mei werd een kwart van de banen op het hoofdkantoor geschrapt. Mirage heeft ook al geprobeerd BCC te verkopen maar is daar niet in geslaagd.
https://nos.nl/artikel/24(...)tel-van-betaling-aan
Na Scheer en Foppen en Dixons zal er weer een fysieke electronicazaak uit het straatbeeld verdwijnen. Dit gaat meestal niet de goede kant op voor dit soort zaken.

Maar ze doen het ook een beetje zelf. Door voorraad enorm te beperken. Als ik een fysieke winkel inloop wil ik best iets meer betalen, maar als je dan op die dag een printer wil kopen, en ze zeggen ''Die kunt u morgen komen ophalen'' Dan bestel ik het net zo lief zelf.
  donderdag 14 september 2023 @ 13:55:58 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210633225
Ja, foutje in de tt dus, ik dacht al.
pi_210633228
BBC?
pi_210633232
Ik ben niet trots op de autocorrect in de TT jongens...
pi_210633307
quote:
15s.gif Op donderdag 14 september 2023 13:56 schreef PS. het volgende:
Ik ben niet trots op de autocorrect in de TT jongens...
:D
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210633315
Sta ik niet van te kijken.
In de afgelopen 5 jaar ben ik 2 keer in een vestiging geweest.
De ene keer omdat ik een nieuwe televisie wou kopen, de andere keer voor een nieuwe laptop.

Beide keren was ik de enige klant in de winkel, maar de vijf personeelsleden hadden het blijkbaar veel te gezellig met elkaar en vonden het niet nodig om mij te helpen.

Toen maar elders gekocht.
pi_210633316
De BBC ?! HOE KAN DAT NOU WEER.
pi_210633323
Koop er zelf zelden, ligt hier ene een dorpje verder maar vroeg mij al af of die wel "rendabel" waren. Ach genoeg spul online te krijgen, rot voor het personeel wel. Denk ook dat fysieke winkels gewoon achterhaald beginnen te worden, aldus voor electronica, grote tv's, koelkasten etc moet je toch al thuis laten bezorgen. Kan mij de files nog herinneren voor de media markt parkeerplaatsen een 15 jaar geleden, nu rijd je gewoon dat terrein op.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210633337
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
Koop er zelf zelden, ligt hier ene een dorpje verder maar vroeg mij al af of die wel "rendabel" waren. Ach genoeg spul online te krijgen, rot voor het personeel wel.
Fysieke electronica winkels zijn ten dode opgeschreven, teveel overheadkosten om het rendabel te maken.
pi_210633349
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:02 schreef Scorpie het volgende:
De BBC ?! HOE KAN DAT NOU WEER.
Gewoon Jeremy Clarkson weer een contract aanbieden *O*
pi_210633359
Is dit weer een gevolg van de NOW regeling terugbetaling?

quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 13:55 schreef PS. het volgende:

[..]
Na Scheer en Foppen en Dixons zal er weer een fysieke electronicazaak uit het straatbeeld verdwijnen. Dit gaat meestal niet de goede kant op voor dit soort zaken.

Maar ze doen het ook een beetje zelf. Door voorraad enorm te beperken. Als ik een fysieke winkel inloop wil ik best iets meer betalen, maar als je dan op die dag een printer wil kopen, en ze zeggen ''Die kunt u morgen komen ophalen'' Dan bestel ik het net zo lief zelf.
It's Electronics, Kijkshop, De Harense Smid.
pi_210633360
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Fysieke electronica winkels zijn ten dode opgeschreven, teveel overheadkosten om het rendabel te maken.
Yes denk het ook, ik kom er ook nooit meer, ja eens buurten als ik mij verveel en als ik wat moet bestel ik het online, wordt het fijn thuis gebracht.
pi_210633371
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:06 schreef Nober het volgende:
Is dit weer een gevolg van de NOW regeling terugbetaling?
[..]
Ohja die had je ook nog :o

Kijkshop was wel _O_
pi_210633386
De Kijkshop was briljant.
  donderdag 14 september 2023 @ 14:08:52 #15
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210633396
De BCC, de laatste keer dat ik er was was omdat ik de oplader van mijn laptop was vergeten en daar even snel zo'n multiopladerding ging halen omdat het de dichtsbijzijnde zaak was waar ik dacht dat ze het zouden hebben. Was een grote winkel maar helemaal uitgestorven qua klanten.
Daarvoor echt jaren en jaren al niet meer geweest.
pi_210633420
Die rebranding naar keukens verkopen was ook geen groot succes dus.
Ik heb nooit gesnapt waarom ik bij de BCC een keuken zou willen kopen (https://www.bcc.nl/bcc-keuken)
pi_210633447
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:10 schreef Scorpie het volgende:
Die rebranding naar keukens verkopen was ook geen groot succes dus.
Ik heb nooit gesnapt waarom ik bij de BCC een keuken zou willen kopen (https://www.bcc.nl/bcc-keuken)
Dat is maf. Dat is niks voor de Nederlanders. Zou wel prima gewerkt kunnen hebben in een Frankrijk of Amerika
  donderdag 14 september 2023 @ 14:14:34 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_210633453
quote:
De coronapandemie heeft een gat in de balans geslagen. Het bedrijf kon geen aanspraak maken op coronasteun en heeft een belastingschuld van 30 miljoen euro. Het bedrijf draaide al met verlies. In 2021 werd op een omzet van 424 miljoen 21 miljoen euro verlies geleden.
Helemaal niet erg als dit soort bedrijven de komende tijd failliet gaat. Dozenschuivers zonder toegevoegde waarde.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_210633506
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Helemaal niet erg als dit soort bedrijven de komende tijd failliet gaat. Dozenschuivers zonder toegevoegde waarde.
Ik heb zo'n 18 jaar geleden bij de Dixons stage gelopen, vond dat toch wel een fijne winkel, ook om zelf dingen te kopen.

Als je geld had gespaard, met een volle portemonnee de Dixons inlopen, en even een nieuwe PC kopen _O_ , of Camera, of MP3 speler.

Had toch altijd wel wat, dat je het eerst fysiek al 30x had bekeken, en dan ineens in je handen had, en meteen mee aan de slag kon. Voelde toch net wat leuker dan wachten op PostNL
pi_210633691
Winkels zijn al dichtgegaan.
  donderdag 14 september 2023 @ 14:45:35 #21
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_210633772
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:06 schreef Nober het volgende:
MyCom, Dynabyte en Paradigit had je vroegâh ook nog :')
pi_210633818
mailto: faillissement@belastingdienst.nl
bcc: hoi@curator.nl
pi_210633848
Ik koop zelden mijn koelkasten e.d. bij de BBC
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 14 september 2023 @ 14:54:03 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210633852
quote:
6s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:45 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
En Expert
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 14 september 2023 @ 14:54:27 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210633856
Ik heb er laatst nog een koptelefoon gekocht. Weinig keuze. Online is beter: meer keuze en goedkoper
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210633859
quote:
84s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En Expert
Expert bestaat gewoon nog.
  donderdag 14 september 2023 @ 14:55:51 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210633866
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:54 schreef PS. het volgende:

[..]
Ooh. Wist ik niet.
pi_210633949
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 13:55 schreef PS. het volgende:
Tja, als er de keuze was uit 5 type printers en je er elke week 1 verkoopt, dan loopt je voorraad lekker door.
Helaas zijn er 500 types, die je nooit allemaal op voorraad kan hebben in 1 vestiging. Heb je ze wel op voorraad, dan verkoop je er te weinig van, zodat je uiteindelijk met allemaal verouderde meuk blijft zitten (die je weg kan gooien). Die kosten moeten in de prijs van je verkochte spullen zitten, waardoor je ook nog veel duurder bent.

Een Mediamarkt en Coolblue redden het voorlopig nog wel, omdat die veel meer doorloop hebben en een goed online kanaal. De kleintjes haken af.
  donderdag 14 september 2023 @ 15:05:23 #29
pi_210633951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:54 schreef PS. het volgende:

[..]
Pouletje maken hoelang nog?
pi_210633966
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:05 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Pouletje maken hoelang nog?
Valt me op dat die wel opeens flink uitpakken qua tv-reclame, om hun online verkoop te promoten.
Of dat op tijd en genoeg gaat zijn, of een laatste stuiptrekking, de tijd zal het leren...
  donderdag 14 september 2023 @ 15:07:15 #31
pi_210633968
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:18 schreef PS. het volgende:
Als je geld had gespaard, met een volle portemonnee de Dixons inlopen, en even een nieuwe PC kopen _O_ , of Camera, of MP3 speler.
Ik herinner me nog wel dat ik ooit ¤ 150 heb betaald voor een mp3-speler met 128 MB :')
Geloof dat het bij Dixons was.
pi_210633980
quote:
6s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:45 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Block.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')