quote:
Zou fijn zijn als hij Twitter afsluit hier. Zou ook de doodssteek zijn omdat het daarmee wel de ruimte geeft voor een ander platform, al zal hij zich dat vast niet realiseren.quote:
Zou tijd worden dat er iets tegen al dat fake news gedaan wordt. Van die gerecyclede filmpjes uit 2021 die bijv nu weer uit de kast gehaald worden als nieuws over Gaza.quote:
Ja opzich goed dat er nu wat actie lijkt te worden ondernomen. Van de andere kant waarom heeft de EU zo lang gewacht. Het is nu toch al bijna een jaar duidelijk dat Twitter zich niet aan de regels houdt. Om dan nu pas te gaan dreigen is wmb te laat. Daarbij de soep zal wel niet zo heet gegeten worden als hij wordt opgediend. Afsluiting of zon omzetboete lijkt me zeker niet onterecht maar daar zal het niet van komen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 08:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou tijd worden dat er iets tegen al dat fake news gedaan wordt. Van die gerecyclede filmpjes uit 2021 die bijv nu weer uit de kast gehaald worden als nieuws over Gaza.
De eu is niet zo flauw die heeft Google en Facebook ook al miljarden boetes opgelegd.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja opzich goed dat er nu wat actie lijkt te worden ondernomen. Van de andere kant waarom heeft de EU zo lang gewacht. Het is nu toch al bijna een jaar duidelijk dat Twitter zich niet aan de regels houdt. Om dan nu pas te gaan dreigen is wmb te laat. Daarbij de soep zal wel niet zo heet gegeten worden als hij wordt opgediend. Afsluiting of zon omzetboete lijkt me zeker niet onterecht maar daar zal het niet van komen.
Ja, juridisch getouwtrek kan lang duren met onzekere uitkomst. Echter zou het me niet echt verbazen als Musk zelf ertoe besluit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja opzich goed dat er nu wat actie lijkt te worden ondernomen. Van de andere kant waarom heeft de EU zo lang gewacht. Het is nu toch al bijna een jaar duidelijk dat Twitter zich niet aan de regels houdt. Om dan nu pas te gaan dreigen is wmb te laat. Daarbij de soep zal wel niet zo heet gegeten worden als hij wordt opgediend. Afsluiting of zon omzetboete lijkt me zeker niet onterecht maar daar zal het niet van komen.
Hoe wil je dat oplossen dan? Fake news werd al sinds dag 1 verspreid op Twitter.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 08:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou tijd worden dat er iets tegen al dat fake news gedaan wordt. Van die gerecyclede filmpjes uit 2021 die bijv nu weer uit de kast gehaald worden als nieuws over Gaza.
Als de regel is dat je geen fake news mag verspreiden, dan deden users dit al lang voordat Musk het overnam. Wat is er nu onder Musk precies anders aan? Twitter voegde een labeltje toe, nu wordt community notes ingezet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
. Van de andere kant waarom heeft de EU zo lang gewacht. Het is nu toch al bijna een jaar duidelijk dat Twitter zich niet aan de regels houdt.
Dat als je een kloppende bron hebt waaruit blijkt dat het beeld van een ander event is, je dit aan kunt geven. En dat X daar naar kijkt en eventueel actie op onderneemt.quote:
Haha, zitten we in het kabinet?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat als je een kloppende bron hebt waaruit blijkt dat het beeld van een ander event is, je dit aan kunt geven. En dat X daar naar kijkt en eventueel actie op onderneemt.
Sommige videos en fotos worden namelijk over en over hergebruikt.
Ik zag het nu met een bepaalde foto met fosfor-bombardementen. Die foto was al ouder en kwam uit Oekraïne. Maar er werd doodleuk gepost dat het Gaza was.
Dat soort misleiding kun je direct mee beginnen met aanpakken.
Ik denk dat ik je opmerking niet begrijp.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:48 schreef Rnie het volgende:
[..]
Haha, zitten we in het kabinet?De vraag was, hoe ga je dit oplossen dan?
Ah zo.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:48 schreef Rnie het volgende:
[..]
Haha, zitten we in het kabinet?De vraag was, hoe ga je dit oplossen dan? Community notes is namelijk al actief, hierbij kan je dat dus aangeven.
Het antwoord wat je geeft ligt extreem voor de hand, maar dit heeft nog nooit voor een oplossing gezorgt. Hoeveel moderators heb je nodig om alle misinformatie te weren, danwel te verwijderen? Dat gaat gewoonweg niet.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je opmerking niet begrijp.
Dan ga je als platforms maar in overleg met elkaar. Hoe anderen wel hun gebruikers beschermen. En werk samen met de EU. Of ontwikkel AI tools die hierop alarmeren.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het antwoord wat je geeft ligt extreem voor de hand, maar dit heeft nog nooit voor een oplossing gezorgt. Hoeveel moderators heb je nodig om alle misinformatie te weren, danwel te verwijderen? Dat gaat gewoonweg niet.
Die AI tools zijn al ruimschoots in ontwikkeling en worden tevens gebruikt bij het weren van illegale content. Vandaar dat X geen moderators meer heeft. De fundamentele vraag ligt bij het feit wat volgens de wet mag of gewoonweg niet mag. De regels in de US zijn vele malen losser wat betreft misinformatie, maar in de EU zijn ze extreem strikt wat dat betreft.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan ga je als platforms maar in overleg met elkaar. Hoe anderen wel hun gebruikers beschermen. En werk samen met de EU. Of ontwikkel AI tools die hierop alarmeren.
Alleen maar roepen 'dat gaat niet!' zal niet voldoende zijn.
Nee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Daarbij is misinformatie technisch gezien niet "illegaal" in de US, dus X haar standpunt is dat ze hierin geen rol willen spelen. De rol die X aanneemt is om uitsluitend illegale content te weren en misinformatie door het volk te laten labelen.
Ik zie nergens misinformatie staanquote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee.
X laat je veel meer aangeven. Ze heeft zich namelijk gewoon aan de DSA te houden.
[ link | afbeelding ]
Alleen is de afhandeling hiervan heel gebrekkig en niet transparant.
Maar dat komt nog wel.
Als de duimschroeven aangedraaid worden.![]()
6% boete.
Denk dat die ene ontwikkelaar die nog in dienst is, dat vergeten is. Die moet tenslotte zo veel doen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik zie nergens misinformatie staanMaar geloof me, X krijgt een EU tak, Musk kan niet anders op deze manier.
Ik vind het ook interessante materie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
Zoveel enthousiasme omdat één tandloze EU-dude wat roept
De DSA is echt niet zo simpel, en mede daardoor bijzonder slechte wetgeving. Hoe dat allemaal gaat landen weet niemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |