Het niveau van de test is inderdaad van belang bij het bepalen hoeveel waarde we eraan moeten hechten. Bij een test van een laag niveau wordt er alleen onderscheid gemaakt tussen "heel slecht" en "slecht tot uitstekend". Binnen de categorie "slecht tot uitstekend" kan een test van laag niveau de verschillen tussen slecht en uitstekend niet waarnemen. Daarom is het een waardeloze test.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
Dan nog scoort Nederland beter als de andere landen. Nog een drogredenering. Als of het nivo van de test (die voor iedereen hetzelfde is) geen uitspraak doet over de onderling behaalde verschillen.
dit is een drogredenering! slechte oorzaak-gevolg relatiequote:Op donderdag 16 december 2004 13:34 schreef thabit het volgende:
Drogredeneringen zijn een direct gevolg van het slechte wiskunde-onderwijs in Nederland.
Idd !quote:Op donderdag 13 februari 2003 13:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Welnu, doordat mensen niet meer exact en kritisch leren nadenken gaan ze snel drogredeneringen maken.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:24 schreef zurich het volgende:
[..]
dit is een drogredenering! slechte oorzaak-gevolg relatie![]()
Ook dat is een drogredenering. Je zegt hiermee nog steeds niets over de relatie tot het maken van drogredeneringen. Je begint eenvoudigweg over iets anders, om daarmee de fouten van je eigenlijke statement te verdoezelen.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:22 schreef thabit het volgende:
[..]
Het niveau van de test is inderdaad van belang bij het bepalen hoeveel waarde we eraan moeten hechten. Bij een test van een laag niveau wordt er alleen onderscheid gemaakt tussen "heel slecht" en "slecht tot uitstekend". Binnen de categorie "slecht tot uitstekend" kan een test van laag niveau de verschillen tussen slecht en uitstekend niet waarnemen. Daarom is het een waardeloze test.
Weer een drogredenering, conclusie uit een assumtie zonder oorzaak gevolg relatie te onderbouwen.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Welnu, doordat mensen niet meer exact en kritisch leren nadenken gaan ze snel drogredeneringen maken.
Zoals ik al aangaf zijn scoort Nederland op toetsen van een hoger niveau aanzienlijk slechter dan veel andere landen.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook dat is een drogredenering. Je zegt hiermee nog steeds niets over de relatie tot het maken van drogredeneringen. Je begint eenvoudigweg over iets anders, om daarmee de fouten van je eigenlijke statement te verdoezelen.
Verder is je inhoudelijke redenatie in deze post niet deugdelijk. Een genormaliseerde test zegt wel degelijk wat over de verschillen tussen de kandidaten. Je voert geen enkele onderbouwing aan waarom de verschillen tussen de kandidaten anders zouden zijn als de genormaliseerde test van een hoger niveau zou zijn.
Niet onderbouwde stelling, autoriteitsoordeel,quote:Op donderdag 16 december 2004 14:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf zijn scoort Nederland op toetsen van een hoger niveau aanzienlijk slechter dan veel andere landen.
dat is O.A de oorzaak,quote:Op donderdag 16 december 2004 14:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Welnu, doordat mensen niet meer exact en kritisch leren nadenken gaan ze snel drogredeneringen maken.
Er zit geen verband tussen kennis van verkeersregels en het kunnen maken van redeneringen. Een verband tussen vaardigheden in de wiskunde, het vakgebied dat van alle vakgebieden de strengste eisen aan correctheid en volledigheid van argumentatie, en het kunnen maken van redeneringen is heel duidelijk aanwezig.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weer een drogredenering, conclusie uit een assumtie zonder oorzaak gevolg relatie te onderbouwen.
Je kan net zo goed zeggen dat doordat mensen de verkeersregels niet kennen ze snel drogredeneringen maken.
Een linkje dan maar: http://imo.math.ca/results/quote:Op donderdag 16 december 2004 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet onderbouwde stelling, autoriteitsoordeel,
maar als je mensen te veel theorie van wiskunde geeft, dan gaan ze die ook niet echt goed toepassen bij niet wiskundige problemen.. Inductie en de deductie methoden zijn bekende technieken in wiskunde.... maar iedereen doet nu aan overhaaste generalisatie ect..quote:Op donderdag 16 december 2004 14:37 schreef thabit het volgende:
[..]
Er zit geen verband tussen kennis van verkeersregels en het kunnen maken van redeneringen. Een verband tussen vaardigheden in de wiskunde, het vakgebied dat van alle vakgebieden de strengste eisen aan correctheid en volledigheid van argumentatie, en het kunnen maken van redeneringen is heel duidelijk aanwezig.
Dat is waar, wiskunde moet daarom worden gezien als de basis van waaruit verder gewerkt dient te worden. Zonder deze basis ontbreekt elk inzicht in de geldigheid van meer algemene redeneringen.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:40 schreef zurich het volgende:
[..]
maar als je mensen te veel theorie van wiskunde geeft, dan gaan ze die ook niet echt goed toepassen bij niet wiskundige problemen.. Inductie en de deductie methoden zijn bekende technieken in wiskunde.... maar iedereen doet nu aan overhaaste generalisatie ect..
Weer een niet onderbouwde stelling, die bovendien gebaseert is op een falcisme.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:37 schreef thabit het volgende:
[..]
Er zit geen verband tussen kennis van verkeersregels en het kunnen maken van redeneringen. Een verband tussen vaardigheden in de wiskunde, het vakgebied dat van alle vakgebieden de strengste eisen aan correctheid en volledigheid van argumentatie, en het kunnen maken van redeneringen is heel duidelijk aanwezig.
De wiskunde doet dat ook, alleen niet de wiskunde die op de middelbare school wordt onderwezen. Dit is dus waar het fout gaat.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weer een niet onderbouwde stelling, die bovendien gebaseert is op een falcisme.
Het vakgebied wat zich bezig houd met het de geldigheid conclusies uit redeneringen is Logica.
wat vind je van filosofie?quote:Op donderdag 16 december 2004 14:42 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat is waar, wiskunde moet daarom worden gezien als de basis van waaruit verder gewerkt dient te worden. Zonder deze basis ontbreekt elk inzicht in de geldigheid van meer algemene redeneringen.
Weer een falcisme, je presenteert de wiskunde olympiade als een indicator voor de kwaliteit van het (wiskunde) onderwijs in NL. Dit is een falcisme. Je vergelijkt bij de ene de toppers uit een land, en bij de andere de modus van een land. Niet vergelijkbare onderzoeken.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:39 schreef thabit het volgende:
[..]
Een linkje dan maar: http://imo.math.ca/results/
Als dit een falcisme is, dan is jouw toets, die juist het laagste niveau vergelijkt dat om dezelfde reden ook.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weer een falcisme, je presenteert de wiskunde olympiade als een indicator voor de kwaliteit van het (wiskunde) onderwijs in NL. Dit is een falcisme. Je vergelijkt bij de ene de toppers uit een land, en bij de andere de modus van een land. Niet vergelijkbare onderzoeken.
Een niet onderbouwde stelling. Je zegt nu trouwens niets anders dan:quote:Op donderdag 16 december 2004 14:44 schreef thabit het volgende:
[..]
De wiskunde doet dat ook, alleen niet de wiskunde die op de middelbare school wordt onderwezen. Dit is dus waar het fout gaat.
dat is een niet onderbouwde stelling, en bovendien pure demagogie.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Als dit een falcisme is, dan is jouw toets, die juist het laagste niveau vergelijkt dat om dezelfde reden ook.
idd, logica is een onderdeel van taalfilosofiequote:Op donderdag 16 december 2004 14:46 schreef zurich het volgende:
[..]
wat vind je van filosofie?
een onderdeel ervan is toch logica?
Ik zie vooralsnog vooral veel drogredeneringen in jouw posts. Je legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Je geeft redeneringen die je bij anderen als drogreden kwalificeert. Je maakt vergelijkingen die kant noch wal raken. En je gaat niet op argumenten in.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een niet onderbouwde stelling. Je zegt nu trouwens niets anders dan:
Ja piet, je hebt gelijk, maar ik vind eigenlijk dat wiskunde onderwijs ook het andere vakgebied logica zou moeten bestrijken en omdat dit niet het geval is leert men het niet.
Herken je zelf de drogrredenering?
Nou?
Welke is het?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |