abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24012133
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En?
Dan nog scoort Nederland beter als de andere landen. Nog een drogredenering. Als of het nivo van de test (die voor iedereen hetzelfde is) geen uitspraak doet over de onderling behaalde verschillen.
Het niveau van de test is inderdaad van belang bij het bepalen hoeveel waarde we eraan moeten hechten. Bij een test van een laag niveau wordt er alleen onderscheid gemaakt tussen "heel slecht" en "slecht tot uitstekend". Binnen de categorie "slecht tot uitstekend" kan een test van laag niveau de verschillen tussen slecht en uitstekend niet waarnemen. Daarom is het een waardeloze test.
pi_24012166
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:34 schreef thabit het volgende:
Drogredeneringen zijn een direct gevolg van het slechte wiskunde-onderwijs in Nederland.
dit is een drogredenering! slechte oorzaak-gevolg relatie

ff citeren:
oorzaken van drogredeneringen:
denkfout
eigenwijsheid
gebrekking taalgebruik
een misverstand bij de luisteraar
argumentatietechnieken die inderdaad kunnen dienen als drogredeneringen:

op de man spelen
autoriteisdrogreden
daarna dus daardoor : post hoc ergo propter hoc;
bewijslast ontduiken
manipulatie
stroman
cirkelredenering
overhaaste generatie
als dan drogreden
vals delimma
rechtpraten wat krom is
retorische vragen
verkeerde vergelijking
vorm voor inhoud

wie heeft ooit met het boek Killiaan voor vwo/havo 4,5 gewerkt?!
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 14:26:10 #53
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24012209
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 13:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Idd !
Even een weekje bovenaan!
pi_24012260
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:24 schreef zurich het volgende:

[..]

dit is een drogredenering! slechte oorzaak-gevolg relatie
Welnu, doordat mensen niet meer exact en kritisch leren nadenken gaan ze snel drogredeneringen maken.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:29:31 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24012288
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:22 schreef thabit het volgende:

[..]

Het niveau van de test is inderdaad van belang bij het bepalen hoeveel waarde we eraan moeten hechten. Bij een test van een laag niveau wordt er alleen onderscheid gemaakt tussen "heel slecht" en "slecht tot uitstekend". Binnen de categorie "slecht tot uitstekend" kan een test van laag niveau de verschillen tussen slecht en uitstekend niet waarnemen. Daarom is het een waardeloze test.
Ook dat is een drogredenering. Je zegt hiermee nog steeds niets over de relatie tot het maken van drogredeneringen. Je begint eenvoudigweg over iets anders, om daarmee de fouten van je eigenlijke statement te verdoezelen.
Verder is je inhoudelijke redenatie in deze post niet deugdelijk. Een genormaliseerde test zegt wel degelijk wat over de verschillen tussen de kandidaten. Je voert geen enkele onderbouwing aan waarom de verschillen tussen de kandidaten anders zouden zijn als de genormaliseerde test van een hoger niveau zou zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:31:19 #56
45206 Pietverdriet
pi_24012331
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:28 schreef thabit het volgende:

[..]

Welnu, doordat mensen niet meer exact en kritisch leren nadenken gaan ze snel drogredeneringen maken.
Weer een drogredenering, conclusie uit een assumtie zonder oorzaak gevolg relatie te onderbouwen.
Je kan net zo goed zeggen dat doordat mensen de verkeersregels niet kennen ze snel drogredeneringen maken.
pi_24012369
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook dat is een drogredenering. Je zegt hiermee nog steeds niets over de relatie tot het maken van drogredeneringen. Je begint eenvoudigweg over iets anders, om daarmee de fouten van je eigenlijke statement te verdoezelen.
Verder is je inhoudelijke redenatie in deze post niet deugdelijk. Een genormaliseerde test zegt wel degelijk wat over de verschillen tussen de kandidaten. Je voert geen enkele onderbouwing aan waarom de verschillen tussen de kandidaten anders zouden zijn als de genormaliseerde test van een hoger niveau zou zijn.
Zoals ik al aangaf zijn scoort Nederland op toetsen van een hoger niveau aanzienlijk slechter dan veel andere landen.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:34:22 #58
45206 Pietverdriet
pi_24012401
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf zijn scoort Nederland op toetsen van een hoger niveau aanzienlijk slechter dan veel andere landen.
Niet onderbouwde stelling, autoriteitsoordeel,
pi_24012429
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:28 schreef thabit het volgende:

[..]

dat is O.A de oorzaak,
kijk, k kan me nog herinneren dat we op school echt een veel aan argumentateren en persuatieve teksten deden..... het examen (mondeling) bestond uit een betogende discussie van 20 min!!!
natuurlijk als je hebt leren bewijzen met wiskunde bijv, dan ben je inderdaad beter in argumenteren en argumentaties weerleggen dan iemand die dat niet had gedaan...
Bij maatschappijleer kregen we ook een heleboel argumenten en tegenargumenten over bijv. criminaliteit, politieke partijen, de rol van de media ect......
  donderdag 16 december 2004 @ 14:36:02 #60
45206 Pietverdriet
pi_24012434
* Pietverdriet feliciteert Thabit die werkelijk in iedere post hier een drogredenering danwel redeneerfout maakt
pi_24012472
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weer een drogredenering, conclusie uit een assumtie zonder oorzaak gevolg relatie te onderbouwen.
Je kan net zo goed zeggen dat doordat mensen de verkeersregels niet kennen ze snel drogredeneringen maken.
Er zit geen verband tussen kennis van verkeersregels en het kunnen maken van redeneringen. Een verband tussen vaardigheden in de wiskunde, het vakgebied dat van alle vakgebieden de strengste eisen aan correctheid en volledigheid van argumentatie, en het kunnen maken van redeneringen is heel duidelijk aanwezig.
pi_24012532
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet onderbouwde stelling, autoriteitsoordeel,
Een linkje dan maar: http://imo.math.ca/results/
pi_24012542
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:37 schreef thabit het volgende:

[..]

Er zit geen verband tussen kennis van verkeersregels en het kunnen maken van redeneringen. Een verband tussen vaardigheden in de wiskunde, het vakgebied dat van alle vakgebieden de strengste eisen aan correctheid en volledigheid van argumentatie, en het kunnen maken van redeneringen is heel duidelijk aanwezig.
maar als je mensen te veel theorie van wiskunde geeft, dan gaan ze die ook niet echt goed toepassen bij niet wiskundige problemen.. Inductie en de deductie methoden zijn bekende technieken in wiskunde.... maar iedereen doet nu aan overhaaste generalisatie ect..
pi_24012602
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:40 schreef zurich het volgende:

[..]

maar als je mensen te veel theorie van wiskunde geeft, dan gaan ze die ook niet echt goed toepassen bij niet wiskundige problemen.. Inductie en de deductie methoden zijn bekende technieken in wiskunde.... maar iedereen doet nu aan overhaaste generalisatie ect..
Dat is waar, wiskunde moet daarom worden gezien als de basis van waaruit verder gewerkt dient te worden. Zonder deze basis ontbreekt elk inzicht in de geldigheid van meer algemene redeneringen.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:43:04 #65
45206 Pietverdriet
pi_24012607
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:37 schreef thabit het volgende:

[..]

Weer een niet onderbouwde stelling, die bovendien gebaseert is op een falcisme.
Het vakgebied wat zich bezig houd met het de geldigheid conclusies uit redeneringen is Logica.
pi_24012633
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weer een niet onderbouwde stelling, die bovendien gebaseert is op een falcisme.
Het vakgebied wat zich bezig houd met het de geldigheid conclusies uit redeneringen is Logica.
De wiskunde doet dat ook, alleen niet de wiskunde die op de middelbare school wordt onderwezen. Dit is dus waar het fout gaat.
pi_24012692
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat is waar, wiskunde moet daarom worden gezien als de basis van waaruit verder gewerkt dient te worden. Zonder deze basis ontbreekt elk inzicht in de geldigheid van meer algemene redeneringen.
wat vind je van filosofie?
een onderdeel ervan is toch logica?
  donderdag 16 december 2004 @ 14:47:42 #68
45206 Pietverdriet
pi_24012719
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:39 schreef thabit het volgende:

[..]

Een linkje dan maar: http://imo.math.ca/results/
Weer een falcisme, je presenteert de wiskunde olympiade als een indicator voor de kwaliteit van het (wiskunde) onderwijs in NL. Dit is een falcisme. Je vergelijkt bij de ene de toppers uit een land, en bij de andere de modus van een land. Niet vergelijkbare onderzoeken.
pi_24012762
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weer een falcisme, je presenteert de wiskunde olympiade als een indicator voor de kwaliteit van het (wiskunde) onderwijs in NL. Dit is een falcisme. Je vergelijkt bij de ene de toppers uit een land, en bij de andere de modus van een land. Niet vergelijkbare onderzoeken.
Als dit een falcisme is, dan is jouw toets, die juist het laagste niveau vergelijkt dat om dezelfde reden ook.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:50:41 #71
45206 Pietverdriet
pi_24012780
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:44 schreef thabit het volgende:

[..]

De wiskunde doet dat ook, alleen niet de wiskunde die op de middelbare school wordt onderwezen. Dit is dus waar het fout gaat.
Een niet onderbouwde stelling. Je zegt nu trouwens niets anders dan:
Ja piet, je hebt gelijk, maar ik vind eigenlijk dat wiskunde onderwijs ook het andere vakgebied logica zou moeten bestrijken en omdat dit niet het geval is leert men het niet.
Herken je zelf de drogrredenering?
Nou?
Welke is het?
pi_24012781
vooral gebruikmaken van feiten.. cijfers, peilingen en indrdaad uitslagen is erg gevaarljik..
  donderdag 16 december 2004 @ 14:53:02 #73
45206 Pietverdriet
pi_24012825
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:49 schreef thabit het volgende:

[..]

Als dit een falcisme is, dan is jouw toets, die juist het laagste niveau vergelijkt dat om dezelfde reden ook.
dat is een niet onderbouwde stelling, en bovendien pure demagogie.
  donderdag 16 december 2004 @ 14:54:12 #74
45206 Pietverdriet
pi_24012854
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:46 schreef zurich het volgende:

[..]

wat vind je van filosofie?
een onderdeel ervan is toch logica?
idd, logica is een onderdeel van taalfilosofie
pi_24012856
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een niet onderbouwde stelling. Je zegt nu trouwens niets anders dan:
Ja piet, je hebt gelijk, maar ik vind eigenlijk dat wiskunde onderwijs ook het andere vakgebied logica zou moeten bestrijken en omdat dit niet het geval is leert men het niet.
Herken je zelf de drogrredenering?
Nou?
Welke is het?
Ik zie vooralsnog vooral veel drogredeneringen in jouw posts. Je legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Je geeft redeneringen die je bij anderen als drogreden kwalificeert. Je maakt vergelijkingen die kant noch wal raken. En je gaat niet op argumenten in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')