abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 september 2023 @ 22:32:22 #1
426493 crew  PippenScottie
pi_210618498
Hebben jullie al een oproep gehad van jullie gemeente om lid of teller te worden?
pi_210618541
Ik ben weer benaderd....
pi_210618602
Ja
pi_210618791
DooRgEstOkeN KaaRT

TRap Er nI3t !n MeNsEn!!!
U MAD?
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 17:11:40 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210916664
Schop!
Stembureaulid weer. Heb me weer opgegeven.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_210953478
ik denk er over na
pi_210953893
Paar weken geleden al een mail met een verzoek om mijn beschikbaarheid aan te geven.

Gaat niet lukken dit jaar
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_210954110
Een weekje terug mij op kunnen geven *O*

Samen met mijn partner en een vriend zijn we 3 van de 4 stembureauleden in de avondshift (16:30 - 02:00) van een stembureau vlakbij.

Zin in! In het voorjaar ook gedaan en vond het echt super leuk.
pi_210954493
Indelingen zijn hier nog niet bekend, maar ik verwacht dat ik weer als voorzitter aan de slag mag, heb de online training al doorlopen. In maart had ik een erg goede groep, de keer daarvoor was het een, ehm… minder capabel groepje. Ik zou ook wel een eigen groepje willen samenstellen :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:35:31 #10
pi_210954625
Ik ben weer lid, maar de gemeente zoekt nog voorzitters. Ik ga ze mailen dat ik dat wel wil doen.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:37:53 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_210955592
Voor het eerst aangemeld (en benoemd) als voorzitter, stembureaulid sinds 2009.
  zondag 15 oktober 2023 @ 10:00:22 #12
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_210958598
Vrijdag de online training gedaan en geslaagd met een 9,7 :P. Binnenkort nog een klassikale training en dan ben ik op 22 november weer voorzitter op een stembureau.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 oktober 2023 @ 13:15:48 #14
pi_210970897
Ik word voorzitter. :D
pi_211054884
Ook reeds een maand terug voorlopig benoemd als lid, voorzitter heb ik geen zin in dus als daar voldoende van zijn hou ik me gedeisd.

Deze gemeente (Schagen) moet je dus solliciteren op functie en stemlokaal. Nadeel is dat de snelste die reageert dus voorzitter kan worden. Dat levert dus niet perse een geschikt iemand op. Daarnaast zou ik liever gewoon melden waar ik wel en niet wil zitten en dat je dan vanzelf hoort wat het is geworden.

Wat ik begrijp hoef ik de cursus en examen niet opnieuw te doen, hopelijk mag dat nog wel want fouten maken is zeer vervelend vind ik. Vorige keer wist ik even niet dat een blinde dus wel iemand in het hokje erbij mag hebben. Wel 'netjes' en zonder stress opgelost maar ik zat domweg fout en daar baal ik van. Dus elke keer die cursus vind ik juist wel goed.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 oktober 2023 @ 18:13:33 #16
408813 crew  trein2000
pi_211055470
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 17:08 schreef qajariaq het volgende:
Ook reeds een maand terug voorlopig benoemd als lid, voorzitter heb ik geen zin in dus als daar voldoende van zijn hou ik me gedeisd.

Deze gemeente (Schagen) moet je dus solliciteren op functie en stemlokaal. Nadeel is dat de snelste die reageert dus voorzitter kan worden. Dat levert dus niet perse een geschikt iemand op. Daarnaast zou ik liever gewoon melden waar ik wel en niet wil zitten en dat je dan vanzelf hoort wat het is geworden.

Wat ik begrijp hoef ik de cursus en examen niet opnieuw te doen, hopelijk mag dat nog wel want fouten maken is zeer vervelend vind ik. Vorige keer wist ik even niet dat een blinde dus wel iemand in het hokje erbij mag hebben. Wel 'netjes' en zonder stress opgelost maar ik zat domweg fout en daar baal ik van. Dus elke keer die cursus vind ik juist wel goed.
Niet bang zijn om even de tijd te nemen om iets op te zoeken! Die boekjes liggen niet voor niets op tafel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_211055808
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 18:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niet bang zijn om even de tijd te nemen om iets op te zoeken! Die boekjes liggen niet voor niets op tafel.
Ja en nee.

De situatie toen was dat er iemand samen met een puber kid het hokje in wilde, ik naar dan hokje en legde uit dat het niet de bedoeling was. Het stel er achter, dus al in de rij direct voor het hokje reageerde: "maar mijn man vult het biljet in want ik ben blind." Ik was overtuigd dat het niet mocht, (foute) overtuiging dus ga je het niet opzoeken.

Opgelost door - ook niet correct- de man na elkaar beide biljetten te laten invullen terwijl de dame voor het hokje wachtte. Iedereen tevreden maar ik baal gewoon dat ik de regel niet kende. Je studeert je dus helemaal suf op allochtone paspoorten e.d.. Die kom je bij ons 'nooit' tegen en iets wat je dus wel tegen komt weet je niet op een moment dat je niet anderen om je heen hebt om je te corrigeren. Balen!

Ik krijg net een mailtje dat mijn benoeming definitief is. Lekker dineren op de 22e. Die sushi tijdens het tellen kunnen ze eigenlijk wel laten want daar heb je nauwelijks tijd voor.

Uiterlijk om twaalf uur naar huis, dat redden we wel en anders een andere ploeg de volgende dag verder tellen. +- 700 stemmen in dat stemlokaal.
pi_211058497
Valt daar nou nog wat te neuken op zo'n stembureau? Is het een beetje eenvoudig om contact te krijgen met lekkere wijven?
Mja
pi_211139339
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 17:08 schreef qajariaq het volgende:

In Den Haag geef je je ook op voor specifieke functie op specifiek stembureau. Voor de (plaatsvervangend) voorzitters is er altijd een soort van iq-test en persoonlijkheidstest geweest, maar dat is vanaf aankomende verkiezingen afgeschaft.
Nu kijken ze naar je stembureau-ervaring.

Ik ben wederom plaatsvervangend voorzitter. Helaas in de ochtend en op een ver bureau want ik wilde ook weer telleider zijn op de donderdag. En dat kan nu ineens niet meer als je de late dienst draait de avond ervoor.....
Hotapnyc
pi_211140727
Ik hoor verschillende mogelijkheden voor het tellen. Voor zover ik weet gaan we door tot twaalf uur. Waarschijnlijk hebben we dan de volledige uitslag tot op de persoon. Met zes a zevenhonderd stemmen moet dat wel lukken. Vorige tweede kamer was ik om half twaalf al weer thuis.

Mochten we niet op tijd klaar zijn laten we het uit handen vallen en gaat de volgende dag een groep ambtenaren in alle rust verder tellen. Als de druk er af is en je bent redelijk fris dan gaat dat best vlot denk ik. Bovendien een landelijke gemeente met dus veel kleine stemburo's. Met een klein buro heb je gewoon minder fouten dus gaat het vlot.

Vaak hoor je dat andere gemeenten alleen tot op partijniveau tellen op de verkiezingsdag. Ook een optie maar het afmaken vind ik persoonlijk leuker.

Laatste keer was het een dubbelle verkiezing en bovendien een onervaren voorzitter. Dat werd dus wel half twee waarvan het laatste bijna uur slechts twee mensen nog actief bezig waren. Wij wel de bende opruimen in die tijd maar het had dus eigenlijk een stuk vlotter gekund. We gaan het zien de 22e.
pi_211141555
De dubbele verkiezing en voor de eerste keer meedraaien en tellen was wel zwaar. Denk je klaar te zijn, mag je alles nog een keer doen. :D

Mijn grootste 'fout' was dat iemand met een volmacht kwam maar geen (kopie van) ID bij zich had van de volmachtige. Hij had wel een ID en mocht dus stemmen voor zichzelf. Ik had hem duidelijker moeten vertellen dat hij nog naar huis kon gaan om de ID van de ander op te halen volgens de voorzitter. Ach ja, was ook gelijk in de eerste paar minuten dat ik er zat.

Aan het einde was het allemaal veel makkelijker: "oh, geen handtekening maar de naam klopt. Succes met stemmen!"
pi_211149602
Dat laatste mag helemaal niet toch? :P
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:34 schreef qajariaq het volgende:

Vaak hoor je dat andere gemeenten alleen tot op partijniveau tellen op de verkiezingsdag. Ook een optie maar het afmaken vind ik persoonlijk leuker.
Dat is hier dus sinds de afgelopen verkiezingen. Prima hoor, gaat sneller en met minder fouten. :P
Hotapnyc
pi_211151509
Teller, kreeg gisteren mijn stembureau door. Ik ben benieuwd ^O^
pi_211153431
quote:
2s.gif Op maandag 30 oktober 2023 23:31 schreef DJKoster het volgende:
Aan het einde was het allemaal veel makkelijker: "oh, geen handtekening maar de naam klopt. Succes met stemmen!"
Wij doen dat absoluut niet. Wel mogen mensen per telefoon een kopietje sturen en we hebben zo iemand zelfs koffie aangeboden maar wij blijven strak de regels volgen. Dus machtiging niet getekend is thuis een handtekening halen of niet stemmen. Geen (kopie)ID is per telefoon alsnog regelen. Geen zin in rare ophef achteraf en je moet toch op de een of andere manier controleren of die handtekening klopt.
  Admin woensdag 1 november 2023 @ 18:49:11 #25
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211159385
quote:
Op maandag 30 oktober 2023 @ 21:34 schreef qajariaq het volgende:
In Rotterdam wordt op de stembureau's alleen op partijniveau geteld. Na het tellen gaan alle materialen naar een centraal punt en daar wordt de volgende dag op kandidaatniveau herteld. (En dat dient meteen als controle van de eerdere telling.)

Om dat een beetje vlot te laten verlopen wordt de lijsttrekker tijdens het tellen op het stembureau alvast apart gehouden en bovenop de stapel gelegd. Dan komt het voorgesorteerd op het centrale punt aan.

Ik ben er dit jaar ook weer bij als stembureaulid. Tweede shift, dus vanaf halverwege de middag totdat alles geteld is.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211159786
Wij tellen alleen op partijniveau, de rest doen ze donderdag elders.

Ik ben voorzitter, maar helaas wel aan de andere kant van de stad. Tot zover het ‘we proberen je bij een stembureau in de buurt te plaatsen’. Moet nu wel met de auto ook, OV rijdt nog niet en met de fiets moet ik door wat tunnels die ik liever vermijd als het rustig op straat is.

Andere voorzitters, moeten jullie ook verplicht met de andere voorzitter samen naar het stadhuis? Dat hebben ze hier vorig jaar voor het eerst ingesteld. Erg onpraktisch qua vervoer (zeker omdat ik dat deel voorheen als ochtend-shift kon overslaan).
  woensdag 1 november 2023 @ 19:32:59 #27
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_211159860
Ja ben benoemd tot vice voorzitter van het enige bureau in mijn eigen dorp......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Admin donderdag 2 november 2023 @ 16:20:43 #28
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211169080
quote:
Op woensdag 1 november 2023 @ 19:27 schreef FlyingFish het volgende:
Andere voorzitters, moeten jullie ook verplicht met de andere voorzitter samen naar het stadhuis? Dat hebben ze hier vorig jaar voor het eerst ingesteld. Erg onpraktisch qua vervoer (zeker omdat ik dat deel voorheen als ochtend-shift kon overslaan).
Bedoel je om de materialen over te dragen? In Rotterdam is het verzamelpunt niet het stadhuis, maar naar dat punt moeten inderdaad wel de voorzitter en plaatsvervangend voorzitter samen in dezelfde auto naartoe. Heb dat vorige keer gedaan en je neemt dan samen met iemand op de centrale locatie nog even alle details door en dan zet je geloof ik nog een handtekening en dan mag je weg. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211169351
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 16:20 schreef Breuls het volgende:

[..]
Bedoel je om de materialen over te dragen? In Rotterdam is het verzamelpunt niet het stadhuis, maar naar dat punt moeten inderdaad wel de voorzitter en plaatsvervangend voorzitter samen in dezelfde auto naartoe. Heb dat vorige keer gedaan en je neemt dan samen met iemand op de centrale locatie nog even alle details door en dan zet je geloof ik nog een handtekening en dan mag je weg. :)
Dat is vergelijkbaar met hier idd, maar hier is het wel op het stadhuis, en met wat hapjes en drankjes erbij. Vorige keer zijn we ruim een uur bezig geweest omdat de tellingen dankzij een vastlopende app niet gecontroleerd konden worden en we een verschil van zo’n 90 stemmen hadden (en de enveloppen al verzegeld waren) op 1100 uitgebrachte stemmen. Is de volgende dag gelukkig wel opgelost, maar was even een puinhoop. Maar toen wij weggingen kwamen er ook nog voorzitters net binnen lopen, dus uiteindelijk viel het nog mee.
  Admin donderdag 2 november 2023 @ 18:05:20 #30
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211170159
Ja, het is vervelend als je een discrepantie hebt. Goed om dat te controleren als je nog niets hebt verzegeld, dus. :P

De duur van het tellen verschilt natuurlijk ook per stembureau. Ik zit zelf dit jaar bij een stembureau op een basisschool in een wijk met mix van laag- en hoogbouw (niet heel hoog, overigens), dus het zou alle kanten op kunnen, qua opkomst.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211184878
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:27 schreef FlyingFish het volgende:
Wij tellen alleen op partijniveau, de rest doen ze donderdag elders.

Ik ben voorzitter, maar helaas wel aan de andere kant van de stad. Tot zover het ‘we proberen je bij een stembureau in de buurt te plaatsen’. Moet nu wel met de auto ook, OV rijdt nog niet en met de fiets moet ik door wat tunnels die ik liever vermijd als het rustig op straat is.

In Den Haag gaat één van de drie gewone stemburealeden mee met de voorzitter. Plaatsvervangend voorzitter blijft met de twee andere leden en de één/twee tellers achter tot afsluiten.
Hotapnyc
  zaterdag 4 november 2023 @ 00:29:45 #32
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_211186256
Zelf ben ik op geen enkele wijze betrokken bij een stembureau, maar wil graag mijn dankbaarheid betonen aan de mensen die het mogelijk maken dat mensen hun stem uit kunnen brengen.

Dank!
Steun Fok! Neem een abo.
pi_211186283
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 21:07 schreef Cirilico het volgende:

[..]
In Den Haag gaat één van de drie gewone stemburealeden mee met de voorzitter. Plaatsvervangend voorzitter blijft met de twee andere leden en de één/twee tellers achter tot afsluiten.
Maar is er dan maar 1 voorzitter en 1 plaatsvervangend voorzitter?

In mijn gemeente wordt gewerkt met 2 voorzitters, 1 voor shift 1 en een voor shift 2. Plaatsvervangend voorzitter is er niet, maar die kan voor toiletbezoek oid worden aangewezen. Telling wordt geleid door voorzitter shift 2.

Een gewoon stemlid/plaatsvervangend voorzitter van shift 2 mee naar het stembureau zou wel beter zijn. In principe ben ik van 5:45 (vertrek van huis) tot 1:00 bezig nu. Wel met een break tussen 14:00 en 20:30, maar dat is ook geen ‘even bijslapen’-break. Voor mensen die op donderdag moeten werken is dat eigenlijk al geen optie.
  VIVA zaterdag 4 november 2023 @ 00:41:49 #34
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_211186294
KUNNEN WE AL STEMMEN?>
What lies behind makes no sense in my mind
pi_211187077
Nu 2x gedaan, de eerste keer lid op het bureau was best gezellig tussen de pensionado’s met hun levensverhalen.

De 2e x geteld op het gemeentehuis, man man man die ambtenaren zaten alleen maar te koffieleuten en te klagen over alles wat er maar mis is aan de gemeente, hun salaris, de kantine, hun pensioen, dat ze een keer na 5uur op kantoor zaten enz enz enz

Echt de langste zit van mn leven met die zure boomers
pi_211187885
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 00:37 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar is er dan maar 1 voorzitter en 1 plaatsvervangend voorzitter?

In mijn gemeente wordt gewerkt met 2 voorzitters, 1 voor shift 1 en een voor shift 2. Plaatsvervangend voorzitter is er niet, maar die kan voor toiletbezoek oid worden aangewezen. Telling wordt geleid door voorzitter shift 2.

Een gewoon stemlid/plaatsvervangend voorzitter van shift 2 mee naar het stembureau zou wel beter zijn. In principe ben ik van 5:45 (vertrek van huis) tot 1:00 bezig nu. Wel met een break tussen 14:00 en 20:30, maar dat is ook geen ‘even bijslapen’-break. Voor mensen die op donderdag moeten werken is dat eigenlijk al geen optie.
Er zijn twee shifts en elke shift heeft een eigen team. In de ochtend heb je een voorzitter, een plaatsvervangend voorzitter en twee stemleden.

Om 16:00 wordt de gehele ochtendshift vervangen door een geheel nieuw middagteam. Dus een nieuwe voorzitter, een nieuwe plaatsvervangend voorzitter en drie (ipv twee) nieuwe stemleden. De ochtendshift is verder klaar voor de rest van de dag.

En na 21:00 arriveren één of twee extra tellers om de middagshift te helpen bij het tellen (en opruimen).
Hotapnyc
  Admin zaterdag 4 november 2023 @ 10:13:34 #37
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211188057
Ja, in Rotterdam werkt het ook zo, al zijn er geloof ik in de eerste shift ook drie stembureauleden ipv twee, en het wisseltijdstip is 15:30.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211190697
Bij ons moet de gehele ochtendshift terug komen om te tellen. Dus we zijn vanaf 20:45 met 10 personen (5 per shift). Apart dat het per gemeente zo varieert hoe ze het invullen.

Hoeveel geld krijgen jullie betaald?

Hier als voorzitter ¤200, als gewoon lid ¤140. Dat was voor mij reden om als voorzitter aan de slag te gaan, bijna dezelfde werktijden en ¤60 meer…

Maar dat bedrag is dus voor 7,5 plus ca 3 = 10,5 uur, voor de voorzitters ca 11,5 uur.
  Admin zaterdag 4 november 2023 @ 15:36:51 #39
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_211191092
In Rotterdam krijgt een voorzitter van de 1e shift 165 en van de 2e shift 200. Voor een gewoon lid is het 110 en 125.

Maar je kunt ook kiezen voor 'geen vergoeding', dus ik krijg niks. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_211191580
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 10:13 schreef Breuls het volgende:
Ja, in Rotterdam werkt het ook zo, al zijn er geloof ik in de eerste shift ook drie stembureauleden ipv twee, en het wisseltijdstip is 15:30.
Volgens mij stemmen Rotterdam en Den Haag de procedures op elkaar af, maar dat weet ik niet zeker. Ik dacht een keer meegekregen te hebben dat ze (grotendeels) dezelfde e-learning gebruiken.
Hotapnyc
pi_211191621
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Bij ons moet de gehele ochtendshift terug komen om te tellen. Dus we zijn vanaf 20:45 met 10 personen (5 per shift). Apart dat het per gemeente zo varieert hoe ze het invullen.
Dat zijn wel heel veel mensen. Er zijn hier volgens mij wel ochtendleden die zich vrijwillig ook als teller opgeven in de avond.
quote:
Hoeveel geld krijgen jullie betaald?

Hier als voorzitter ¤200, als gewoon lid ¤140. Dat was voor mij reden om als voorzitter aan de slag te gaan, bijna dezelfde werktijden en ¤60 meer…

Maar dat bedrag is dus voor 7,5 plus ca 3 = 10,5 uur, voor de voorzitters ca 11,5 uur.
Woensdag 22 november 2023

06:00 - 16:00 | Voorzitter ¤175*

06:00 - 16:00 | Plaatsvervangend voorzitter ¤155*

06:00 - 16:00 | Stembureaulid ¤135*

16:00 - einde | Voorzitter ¤200*

16:00 - einde | Plv. voorzitter ¤180*

16:00 - einde | Stembureaulid ¤160*

21:00 - einde | Teller avond ¤70

Donderdag 23 november 2023

08:00 - 19:00 | Telleider overdag ¤130

08:30 - 19:00 | Teller overdag ¤100

Avonddienst levert dus ¤25 meer op dan middagdienst. En elke 'hogere' functie verdient ¤20 meer dan de volgende functie.
Hotapnyc
pi_211191918
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:24 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Volgens mij stemmen Rotterdam en Den Haag de procedures op elkaar af, maar dat weet ik niet zeker. Ik dacht een keer meegekregen te hebben dat ze (grotendeels) dezelfde e-learning gebruiken.
Volgens mij hebben wij ook diezelfde e-learning, maar dan met een iPad toevoeging, die gebruiken ze niet overal. De basis informatie is uiteindelijk eigenlijk overal hetzelfde, dus het zou logisch zijn als dat landelijk aangeleverd wordt. Maar goed, wat logisch is hoeft niet de praktijk te zijn…
pi_211192551
Dat laatste vooral, logisch is niet altijd de praktijk. :D Ik kan me herinneren dat vroeger procedures verschilden iig. Dat iedereen zijn eigen wiel uitvond op basis van de wetgeving voorschrijft.

Waar sta jij eigenlijk? Wij hebben ook de iPad.
Hotapnyc
  zaterdag 4 november 2023 @ 21:59:24 #44
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_211196179
In mijn gemeente krijgt de (plv.) voorzitter 125 euro per shift, en een regulier stembureaulid 115 euro per shift. Ik pak een dubbele shift als voorzitter. Komende week ook ergens in de avond nog een fysieke training, waarvoor een vergoeding geldt van 15 euro.

Volgende keer een andere gemeente zoeken dus :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_211197598
Bij ons in Schagen (buitengebied) is er een voorzitter die in ieder geval aanwezig is tijdens openen en tijdens tellen. Daarnaast moet hij/zij de gehele dag bereikbaar en beschikbaar zijn. Meestal heeft de voorzitter de eerste shift en gaat dan naar huis. De plaatsvervangend voorzitter is dan de voorzitter van de tweede shift.

Tellen doen de eerste en tweede shift samen. De eerste shift komt rond kwart voor negen en zet dan de telopstelling klaar tegen de tijd dat we gaan afsluiten. We hebben behoorlijk de ruimte en dat is met dat voorbereiden wel handig.

Niet dat ik het voor het geld doe maar ik krijg als lid 200 Euro, wat een ander krijgt heb ik nooit naar geïnformeerd, mogelijk het zelfde bedrag. Buurgemeente Alkmaar doneert ook 200 euro voor een medewerker.
  zondag 5 november 2023 @ 11:02:47 #46
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_211199634
Hier in Den Bosch werken ze maar met 1 shift. Om 7.00 aanwezig zijn tot en met de telling. De telling is alleen op partijniveau, op kandidaat niveau wordt op donderdag gedaan op een centrale locatie.
pi_211203325
Wow Fietsertje70, dat vind ik een flinke belasting voor de aanwezigen. Dat is een werkdag van al 12 uur exclusief tellen en voorbereiding waar je nog wel minimaal 2,5 uur er bij op mag tellen. Hoeveel vergoeding krijgen jullie?

Ik sta in Zoetermeer btw. Met dus blijkbaar een goede vergoeding. Ik doe het overigens ook niet voor het geld (oorspronkelijk ooit wel), maar ik vind wel dat er voor de verantwoordelijkheid die je draagt (alleen al door aanwezig te zijn) ook iets tegenover mag staan. Dat zou wat mij betreft ook een goede voorziening qua eten en drinken zijn, of een cadeaubon voor de lokale middenstand/zwembad/andere gemeentelijke voorzieningen oid ipv een financiële bijdrage.
  zondag 5 november 2023 @ 19:30:17 #48
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_211205340
Ik geloof ¤200 belastbare vergoeding en ¤ 30 onkosten. En ik doe het ook niet voor het geld, dan kan ik beter mijn eigen werk doen.
pi_211206269
Oh in Den Haag krijg je naast de vergoeding ook nog een snackpakket.

Bij de Centrale Stemopneming hadden ze afgelopen keer ook fruit en zoetigheden klaarliggen en halverwege komt een lunchpakket. Aan het eind kwam nog een frietje of pizzapuntje. De lunchpakketten zijn er dit keer ook sowieso.
En Ohja na afloop afgelopen keer kregen we Haagse sokken mee van goede kwaliteit. :D
Hotapnyc
pi_211208064
Ik ben ook nu voor de 3e keer voorzitter.

Afgelopen verkiezingen was wel zwaar met die dubbele verkiezing en telling die nogal lang duurde.
Ik ging weg om 06:30 uur en was uiteindelijk 03:30 uur thuis de volgende nacht. :Z

Iedereen moet trouwens van begin tot eind blijven (inclusief tellen). Dus geen shifts. Er komen 's avonds wel extra mensen bij om te tellen.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 5
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')