Niet bang zijn om even de tijd te nemen om iets op te zoeken! Die boekjes liggen niet voor niets op tafel.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:08 schreef qajariaq het volgende:
Ook reeds een maand terug voorlopig benoemd als lid, voorzitter heb ik geen zin in dus als daar voldoende van zijn hou ik me gedeisd.
Deze gemeente (Schagen) moet je dus solliciteren op functie en stemlokaal. Nadeel is dat de snelste die reageert dus voorzitter kan worden. Dat levert dus niet perse een geschikt iemand op. Daarnaast zou ik liever gewoon melden waar ik wel en niet wil zitten en dat je dan vanzelf hoort wat het is geworden.
Wat ik begrijp hoef ik de cursus en examen niet opnieuw te doen, hopelijk mag dat nog wel want fouten maken is zeer vervelend vind ik. Vorige keer wist ik even niet dat een blinde dus wel iemand in het hokje erbij mag hebben. Wel 'netjes' en zonder stress opgelost maar ik zat domweg fout en daar baal ik van. Dus elke keer die cursus vind ik juist wel goed.
Ja en nee.quote:Op maandag 23 oktober 2023 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet bang zijn om even de tijd te nemen om iets op te zoeken! Die boekjes liggen niet voor niets op tafel.
In Den Haag geef je je ook op voor specifieke functie op specifiek stembureau. Voor de (plaatsvervangend) voorzitters is er altijd een soort van iq-test en persoonlijkheidstest geweest, maar dat is vanaf aankomende verkiezingen afgeschaft.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:08 schreef qajariaq het volgende:
Ook reeds een maand terug voorlopig benoemd als lid, voorzitter heb ik geen zin in dus als daar voldoende van zijn hou ik me gedeisd.
Deze gemeente (Schagen) moet je dus solliciteren op functie en stemlokaal. Nadeel is dat de snelste die reageert dus voorzitter kan worden. Dat levert dus niet perse een geschikt iemand op. Daarnaast zou ik liever gewoon melden waar ik wel en niet wil zitten en dat je dan vanzelf hoort wat het is geworden.
Wat ik begrijp hoef ik de cursus en examen niet opnieuw te doen, hopelijk mag dat nog wel want fouten maken is zeer vervelend vind ik. Vorige keer wist ik even niet dat een blinde dus wel iemand in het hokje erbij mag hebben. Wel 'netjes' en zonder stress opgelost maar ik zat domweg fout en daar baal ik van. Dus elke keer die cursus vind ik juist wel goed.
Dat is hier dus sinds de afgelopen verkiezingen. Prima hoor, gaat sneller en met minder fouten.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:34 schreef qajariaq het volgende:
Vaak hoor je dat andere gemeenten alleen tot op partijniveau tellen op de verkiezingsdag. Ook een optie maar het afmaken vind ik persoonlijk leuker.
Wij doen dat absoluut niet. Wel mogen mensen per telefoon een kopietje sturen en we hebben zo iemand zelfs koffie aangeboden maar wij blijven strak de regels volgen. Dus machtiging niet getekend is thuis een handtekening halen of niet stemmen. Geen (kopie)ID is per telefoon alsnog regelen. Geen zin in rare ophef achteraf en je moet toch op de een of andere manier controleren of die handtekening klopt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 23:31 schreef DJKoster het volgende:
Aan het einde was het allemaal veel makkelijker: "oh, geen handtekening maar de naam klopt. Succes met stemmen!"
In Rotterdam wordt op de stembureau's alleen op partijniveau geteld. Na het tellen gaan alle materialen naar een centraal punt en daar wordt de volgende dag op kandidaatniveau herteld. (En dat dient meteen als controle van de eerdere telling.)quote:Op maandag 30 oktober 2023 @ 21:34 schreef qajariaq het volgende:
Vaak hoor je dat andere gemeenten alleen tot op partijniveau tellen op de verkiezingsdag. Ook een optie maar het afmaken vind ik persoonlijk leuker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |