abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker zondag 10 september 2023 @ 23:46:35 #76
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210598230
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 23:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Eh...vreemde volwassenen (geen onderwijs- of badpersoneel) met blote kinderen. Ik neem aan dat papa's dus niet hoeven te helpen. Of is dat ook allemaal prima?
Goeie vraag.
  zondag 10 september 2023 @ 23:46:43 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210598231
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 23:43 schreef maily het volgende:

[..]
Het is niet alleen aan- en uitkleden.
Het is uitkleden, zwemkleding aandoen, natte zwemkleding uitdoen, afdrogen, kleding terug aandoen.
En dan alle spullen terug in de tas.
Ik heb een kind in groep 4 en snap het verhaal

Maar hier met gym en ballet doen ze dat vanaf groep 2 echt totaal zelf en zwemmen in de avond doen ze dat ook zelf. Wat dat betreft heeft corona en de maatregelen ze wellicht zelfstandiger gemaakt maar zwemmen was vanaf begin af aan buiten wachten tot ze aangekleed en wel het zwembad uit kwamen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 10 september 2023 @ 23:47:07 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210598234
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 23:45 schreef maily het volgende:

[..]
Niet handig met een badpak .... ligt er ook aan of zwemles meteen het eerste uur is.
Met een badpak is dat idd lastiger als het in de loop van de schooldag is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210598468
Wat doen veel mensen hier alsof het raar is dat ouders helpen op school?
In mijn jeugd was dat dood normaal, bij mijn zoon op school ook.

Scholen redden veel zaken niet als er geen hulp is. Uitjes, knutseldagen, schoolzwemmen en ga zo maar door. Er zijn gewoon extra handen nodig.

Zonder die hulp van ouders kan het niet of wordt het een duur grapje.
Dus wil je dat je kind een fijne schooltijd heeft, draag dan gewoon eraan bij.

Praat met andere ouders, regel het onderling, praat met school over waar je wel in bij kan dragen.
Heb contact met. Je kind loopt daar een groot deel van de tijd rond. Goed contact, weten wie wie is en zelf er ook tussen zitten is in het belang van je eigen kind.

Kijk dus in die agenda en communiceer met school en andere ouders. Je bent geen kleuter, je kan normaal praten.
pi_210598537
quote:

[..]
Eh...vreemde volwassenen (geen onderwijs- of badpersoneel) met blote kinderen. Ik neem aan dat papa's dus niet hoeven te helpen. Of is dat ook allemaal prima?
Ehm ... hulppapa in de jongenskleedkamer en de juf bij de meisjes?

De hulp beperkt zich overigens tot omkleedhulp, bij de groep wachten (die klaar is) en hulp bij transfer school/bus/bad/bus/school. Toezicht in het bad is een big no-go, daar is de leerkracht (eind)verantwoordelijk en kan het hooguit delegeren aan het zwembadpersoneel.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 11 september 2023 @ 02:05:21 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210598563
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 01:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Je bent geen kleuter, je kan normaal praten.
Wat denigrerend, bah Zo maak je je punt in ieder geval niet.
pi_210598598
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:34 schreef zonnenstraaI het volgende:
en ik ben al meermaals vanuit de school benaderd met dat er te weinig ouders waren maandag, dat er een onveilige situatie was
Te weinig ouders =/= helemaal geen ouders

Begrijp ik goed dat er op een zwemdag meerdere ouders worden ingevlogen? En als er dan eentje minder is, is de situatie meteen al 'onveilig'?

Iets zegt me dat de school / de juf óf de zaakjes niet op orde heeft (verre van), óf de boel zwaar aan het overtrekken is.

En ze is 'razend'? Zit ze wellicht tegen een burn-out aan?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_210598603
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:14 schreef Seven. het volgende:
Wel even benieuwd wiens kloon dit is trouwens.
Iets met zon, stralen, schijnen, (misschien wel) 40 jaar geleden? O-)
.
  maandag 11 september 2023 @ 07:06:24 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_210598804
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 03:05 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik kan je garanderen dat die het niet is hoor.
disclaimer
pi_210598811
quote:

[..]
Ik voel me aangesproken :P Klonen heb ik echt nog nooit gedaan.
  maandag 11 september 2023 @ 07:31:30 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210598880
quote:

[..]
Deze user stelt dat ze in 2004 in groep 6 zat, en dat ze toen allemaal een mobiele telefoon hadden...
Dat maakt deze TS van ongeveer 1994.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210598927
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:03 schreef zonnenstraaI het volgende:

[..]
Ik wil ook best wel wat komen doen, vind het wel gezellig om zo ook andere ouders te ontmoeten. Maar dingen als dat de school voor mij gaat bepalen dat ik maandag vrij moet nemen om kinderen te begeleiden en in de gaten te houden gaan echt te ver. Het is vooral de juf van mijn dochter die nu razend op mij is en die wist een paar weken geleden al dat mijn man en ik ook voor de klas staan.
Je zei dat er onveilige situaties ontstaan, zeiden zij dat tegen jou? Want dan zou ik subtiel de hint laten vallen dat de schoolinspectie misschien ook wel zou willen weten dat er een onveilige situatie is gecreëerd door de school en hun inroostergeintjes.
pi_210598947
Vanuit een school zal juist begrip moeten wezen dat leerkrachten niet zo maar hun eigen klas kunnen laten voor wat het is. Ik heb geen idee, hoe de verlofregeling is, maar volgens mij kunnen ze alleen maar in uitzonderlijke gevallen vrij krijgen, voor een begrafenis of een bruiloft of zo.

Bij ons was ook schoolzwemmen en ze gingen met de touringcar van en naar het zwembad, geen ouders bij betrokken. Alleen de leerkracht van de klas(sen), ze gingen altijd met 2 klassen. Maar als ik nu lees dat een leerkracht eindverantwoordelijk is in het zwembad...heb mij dat eigenlijk nooit afgevraagd, hoe en wat...

Hier hebben alleen de kinderen die nog geen A diploma hadden daarvoor geoefend, de rest heeft in groep 5 een soort survival training in het water en in groep 6 reddingszwemmen gehad. Ze gingen om de week, maar door Corona zijn ook lessen uitgevallen.

Ouderhulp voor andere dingen was bij ons vaak niet zo een probleem, sommige ouders hebben natuurlijk vaker geholpen dan anderen. Of op een andere manier, niet iedereen heeft een auto ter beschikking om te rijden bijvoorbeeld. Anderen waren weer wat ruimer in hun tijd, meestal kwam het goed, ook ging wel eens een grootouder mee.
Je moet ook niet hebben dat de ouders met tegenzin meegaan, omdat het moet.
  Spellchecker maandag 11 september 2023 @ 07:57:50 #89
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210599012
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 07:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je zei dat er onveilige situaties ontstaan, zeiden zij dat tegen jou? Want dan zou ik subtiel de hint laten vallen dat de schoolinspectie misschien ook wel zou willen weten dat er een onveilige situatie is gecreëerd door de school en hun inroostergeintjes.
Ik snap niet dat TS haar kind daar nog op school laat. Met die onveilige toestanden.
pi_210599111
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 07:47 schreef Zana het volgende:
Bij ons was ook schoolzwemmen en ze gingen met de touringcar van en naar het zwembad, geen ouders bij betrokken. Alleen de leerkracht van de klas(sen), ze gingen altijd met 2 klassen. Maar als ik nu lees dat een leerkracht eindverantwoordelijk is in het zwembad...heb mij dat eigenlijk nooit afgevraagd, hoe en wat...
Ik kan me ook geen ouderparticipatie herinneren bij het zwemmen. Wij zwommen alleen in de lente/zomer als het grote buitenzwembad was geopend en dan was het de juf/meester en de badmeester die de zwemlessen verzorgde.

Er gingen wel ouders mee op schoolreisjes en wekelijks een paar met voorlezen. En er waren 'overblijf ouders' voor de kinderen die tussen de middag op school aten. En dat was het wel geloof ik.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 11 september 2023 @ 09:48:16 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_210599775
Tot een paar jaar geleden was er in ons dorp ook nog schoolzwemmen. Er gingen standaard twee ouders + de leerkracht mee in de bus naar het zwembad. De ouders waren er vooral om toezicht te houden bij het aan- en uitkleden (lees: kinderen opjutten en zorgen dat ze niet gaan klieren). Ik ben misschien 1 of 2 keer meegeweest. Als een vader meeging, dan stond hij bij de jongens, de moeders stonden bij de meisjes.

Los daarvan: ook tijdens het schoolzwemmen kan een kind dat A+B heeft gewoon meezwemmen. Er zijn vaak wel meer kinderen die al diploma's hebben en het motto is natuurlijk 'herhalen herhalen herhalen herhalen'.

En als er ook maar een kleine kern van waarheid in dit verhaal zit, hoop ik dat je zelf ook enkel zulke ouders treft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210600072
Hier hadden ze in groep 6/7/8 wel zwemmen. Niet echt zwemles, maar de kregen les van leerlingen van een sportopleiding. Die leerden daar instructies geven, met kinderen die al konden zwemmen. Dat was win-win, onze kinderen maakten toch nog zwemmeters na hun zwemdiploma en zei hadden "lesmateriaal".

Daar ging wel altijd een ouder mee. Vooral voor de terugweg, op de fiets. Van die vermoeide kinderen fietsen toch wat minder netjes. Bij het omkleden zat de ouder bij hun eigen geslacht, de juf bij de andere sekse.
Ik heb 1 jaar om en om met een andere ouder gedaan omdat er geen hulp beschikbaar was. Kwam ook omdat het toen op donderdag was. Voor vrijdag hoefde ik soms een maand niet.

Voor andere dingen zag je ook vaak dezelfde ouders. Dat zijn ouders die niet/weinig werken en veel werkende ouders die er gewoon veel zin in hebben om te helpen.

En dan met schoolreisje/kamp stonden al die drukke ouders opeens vooraan. Dat ze wel 3 dagen vrij kunnen maken voor een kamp, maar niet een uurtje of 2 voor de bieb/luizenpluis/fruitschilploeg/zwemmen |:(

(maarja, ik werk niet, en inmiddels beide kinderen op het VO, dus helemaal geen ouderhulp meer nodig)
  maandag 11 september 2023 @ 10:20:44 #93
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210600095
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 04:16 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik heb ook nog schoolzwemmen gehad. Er waren nooit ouders bij, alleen 2 badmeesters (badmeester en badjuf).
Als ik me goed herinner waren het twee uurtjes per week of per maand. We moesten de schoolslag leren, de rugslag, watertrappelen, drijven, onderwaterzwemmen en reddend zwemmen, bij dat laatste moesten we onze kleren aanhouden.
En ja, het was gemengd, dus jongens en meisjes kregen samen les.
Nooit problemen gehad. Nou ja, je had toen ook al 'stoere kinders' die dachten dat het leuk was om klasgenootjes in het water te duwen, kopje onder te duwen en meer van dat tokkiegedrag. Badmeester blies dan op zijn fluitje en de boosdoener moest uit het water komen en kon zich gaan aankleden.
Dan stond je mooi voor schut. Toen nog wel. :{

Is schoolzwemmen tegenwoordig gescheiden?
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_210600157
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 01:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Wat doen veel mensen hier alsof het raar is dat ouders helpen op school?
In mijn jeugd was dat dood normaal, bij mijn zoon op school ook.
Niemand doet alsof het raar is. Wat wel raar is is dat je denkt dat het nu nog hetzelfde is als 40 jaar geleden.
Tegenwoordig werkt bijna iedereen, de moeders die alleen huisvrouw zijn in mijn kring zijn op één hand te tellen. Je kan daarom niet zomaar zelf een planning maken als school en verwachten dat ouders vrij nemen om mee te gaan naar zwemles.

Edit: en zelfs als beide ouders niet zouden werken: je kan niet zomaar een planning opstellen als school. Dit hoort in overleg te gaan met de ouders zelf. Er zijn heel veel factoren waarom een ouder niet mee zou kunnen (afgezien van werk): meerdere kinderen, mantelzorg, een andere afspraak etc.

[ Bericht 7% gewijzigd door arvensis op 11-09-2023 11:09:38 ]
Protège moi de mes désirs.
  maandag 11 september 2023 @ 10:29:10 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210600163
Heerlijk al die zure afgunst en veroordeling die zo tussen de regels door staat beschreven in posts O+

Gotta love OUD
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210606585
Dochter had 15 jaar geleden in groep 5 én 6 schoolzwemmen en zoon, 5 jaar geleden, had het alleen in groep 5. Werd door de gemeente geregeld.
Bij beide kinderen was ik de vaste zwemouder en elke week ging er ook een andere ouder mee plus juf. Was er toch geen extra ouder, dan kwam er een ondersteuner mee. Waren we met zn drie op 28-30 kinderen.
Begeleiden naar/van het zwembad, opjutten bij het omkleden (bij de jongens uiteraard buiten de deur) én toezicht houden bij het zwemmen zelf.
Maar, dit gebeurde geheel op vrijwillige basis. Nóóit is er een ouder gedwongen mee te gaan.
Scholen die ouders gaan dwingen én nog eens kwaad worden als je niet mee kan helpen? Ik zou er snel klaar mee zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 11-09-2023 22:53:17 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210606772
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 10:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier hadden ze in groep 6/7/8 wel zwemmen. Niet echt zwemles, maar de kregen les van leerlingen van een sportopleiding. Die leerden daar instructies geven, met kinderen die al konden zwemmen. Dat was win-win, onze kinderen maakten toch nog zwemmeters na hun zwemdiploma en zei hadden "lesmateriaal".

Daar ging wel altijd een ouder mee. Vooral voor de terugweg, op de fiets. Van die vermoeide kinderen fietsen toch wat minder netjes. Bij het omkleden zat de ouder bij hun eigen geslacht, de juf bij de andere sekse.
Ik heb 1 jaar om en om met een andere ouder gedaan omdat er geen hulp beschikbaar was. Kwam ook omdat het toen op donderdag was. Voor vrijdag hoefde ik soms een maand niet.

Voor andere dingen zag je ook vaak dezelfde ouders. Dat zijn ouders die niet/weinig werken en veel werkende ouders die er gewoon veel zin in hebben om te helpen.

En dan met schoolreisje/kamp stonden al die drukke ouders opeens vooraan. Dat ze wel 3 dagen vrij kunnen maken voor een kamp, maar niet een uurtje of 2 voor de bieb/luizenpluis/fruitschilploeg/zwemmen |:(

(maarja, ik werk niet, en inmiddels beide kinderen op het VO, dus helemaal geen ouderhulp meer nodig)
Dat ja. Bij ons werden er op een gegeven moment klassenouders ingesteld. Die regelden dan de feestdagen, gingen mee naar de bieb, luizenpluizen en alles. Én mochten mee met schoolreisjes want zag je altijd dezelfde paar ouders helpen, dan kon iedereen ineens wél.

En jammer idd. Op het VO zijn er geen ouders meer nodig. Hier wel voor de MR maar daar heb ik dan weer geen zin in
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210608674
quote:

[..]
Want alle papa’s zijn viespeuken? :?
pi_210608688
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 00:18 schreef Adrian4 het volgende:

Want alle papa’s zijn viespeuken? :?
Ja, dat staat er *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210608697
Wat staat er dan? Ik heb het oprecht al een paar keer gelezen. Waarom kunnen papa’s niet helpen en mama’s wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')