Zo lastig is het toch niet. Australie ligt niet in Europa - Mustafa is geen Marokko correspondentquote:Op zondag 10 september 2023 10:07 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Snap die opmerking van Rob niet, maar die van Mustafa ook niet eerlijk gezegd..
Mustafa is net zo Hollands als klompen. Geboren in good old Lutjewinkel.quote:Op zondag 10 september 2023 10:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mustafa is zuid oost Azi correspondent, dus die heeft niks te zoeken in marocco, aldus Rob.
En die opmerking van Mustafa is iets wat "allochtonen" als Mustafa of ik hier op fok naar ons hoofd geslingerd krijgen wanneer wij "allochtonen " iets kritisch over Nederland zeggen. Misschien een insider joke
Uhm dat gaat hand in hand met donaties en dat kan dus goed gebruikt worden.quote:Op zondag 10 september 2023 09:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Prioriteiten hoor… zijn er al verzoeken voor buitenlandse noodhulp verstuurd?
Ja en? Hij is toch verslaggever? Wat boeit het nu waarvan hij verslag doet. Rob is een zeurneus, kan zich beter met riooljournalistiek bij Boulevard bezighouden...quote:Op zondag 10 september 2023 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo lastig is het toch niet. Australie ligt niet in Europa - Mustafa is geen Marokko correspondent
Mustafa heeft tevens de Marokkaansr nationaliteit. Hij was daar toevallig vanwege priveredenen. Maar tokkies kunnen daar maar moeilijk mee omgaan.quote:Op zondag 10 september 2023 10:07 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Snap die opmerking van Rob niet, maar die van Mustafa ook niet eerlijk gezegd..
Klopt idd, soms op de radio te horen maar ook dan stoor ik me mateloos aan haar. Ik had liever Mustafa als correspondent.quote:Op zondag 10 september 2023 10:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
https://over.nos.nl/onze-mensen/samira-jadir/
İs zij dat? Volgens mij heb ik haar nog nooit gezien op de nos. Er is dan ook nauwelijks nieuws over marocco. Al die tijd lag ze dus onder een steen en nu moet ze presteren. Dan snap ik wel dat het houterig gaat
Het boeit ook niet. Het was een flauw grapje van Rob. Daar heeft hij nogal patent op.quote:Op zondag 10 september 2023 10:20 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja en? Hij is toch verslaggever? Wat boeit het nu waarvan hij verslag doet. Rob is een zeurneus, kan zich beter met riooljournalistiek bij Boulevard bezighouden...
Zeker, veel gebieden zijn nog onbereikbaar plus veel mensen in kritieke toestand.quote:
Water is nat. Is toch logischquote:
Verschrikking, echt, als ik aan alle ontreddering daar denkquote:Op zondag 10 september 2023 10:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker, veel gebieden zijn nog onbereikbaar plus veel mensen in kritieke toestand.
Hier, in Helmond, was het duidelijk voelbaar. Ik was toen 5 maanden zwanger van de eerste. Weet het nog goed.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mijn oudere zus heeft daar een herinnering over. Kennelijk trilde het in den Haag ook lichtjes. Dat de lamp heen en weer wiebelde.
Pfff, veel schadequote:
Probleem is dat het gecordineerd moet gaan. Anders zit je met talloze teams die elkaar voor de voeten lopen, daar heeft Marokko 20 jaar geleden wel wat ervaring mee opgedaan namelijk.quote:Op zondag 10 september 2023 13:04 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk hebben de Marokkanen geen go gegeven voor dat team dat sinds gisteren klaarstaat. Gemiste kans als dit soort teams uit het buitenland niet snel ingezet kunnen worden. Zou best kunnen dat de Marokkanen geen plan hadden voor dit soort scenarios.
[ twitter ]
Cordineren was in Turkije ook een grote uitdaging.quote:Op zondag 10 september 2023 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Probleem is dat het gecordineerd moet gaan. Anders zit je met talloze teams die elkaar voor de voeten lopen, daar heeft Marokko 20 jaar geleden wel wat ervaring mee opgedaan namelijk.
Verschrikkelijk En dat zal nog wel stijgen ( ik hoop en bid uiteraard van niet)quote:
En heeft het geholpen?quote:Op zondag 10 september 2023 16:00 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Koning Mohammed VI heeft alle moskeen in Marokko opgedragen te bidden voor de slachtoffers van de aardbeving.
Dat is geen wetenschapper maar een hobbyist met een overmaat aan fantasie.quote:Op zondag 10 september 2023 19:45 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/omg/article-758367
Did a Dutch scientist predict the Morocco earthquake 10 days ago?
The controversial scientist foresaw a catastrophic earthquake between September 5 and 7.
[ twitter ]
[ twitter ]
En ondertussen wordt internationale hulp maar mondjesmaat aanvaard. Heel bijzonder.quote:Op zondag 10 september 2023 21:48 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Wat ongelooflijk droevig dat men zich zo in de steek gelaten voelt door de eigen overheid.
Er is geen enkele hulp gekomen in dat dorp.
quote:
Vorig jaar deden ze ook raar, toen dit jongetje in een waterput viel.quote:
Koning Mohammed VI gaf leiding aan de versterking van zoek- en reddingsteams en de noodzakelijke middelen om de redding van de gewonden te bespoedigen.quote:Op zondag 10 september 2023 21:48 schreef capricia het volgende:
'Overheid doet niets'
[ twitter ]
Wat ongelooflijk droevig dat men zich zo in de steek gelaten voelt door de eigen overheid.
Er is geen enkele hulp gekomen in dat dorp.
Veel landen hebben toegezegd hulptroepen te willen sturen naar Marokko, maar tot nu toe heeft land mondjesmaat om buitenlandse hulp gevraagd. Spanje heeft 56 militaire reddingswerkers gestuurd en ook Qatar zei dat een team naar Marokko is gegaan. Verder is een ploeg van de Franse vrijwillige brandweer in het land. Volgens Segaar (hoofd Internationale hulp Rode Kruis) is het logisch dat er nog maar beperkt om buitenlandse hulp is gevraagd. "Het is logistiek ingewikkeld om hulptroepen uit zoveel landen bijeen te brengen. Ze kijken naar wat er bij de situatie past."quote:Op zondag 10 september 2023 18:53 schreef Slayage het volgende:
Morocco apparently only accepted the earthquake help from Spain, UK, Qatar and the UAE.
Turkey isn’t among them.
Weird.
What’s the reason?
[ twitter ]
quote:De hele dag zijn we geen reddingswerkers tegengekomen.
Op de plaatsen die wij bezochten, regelen en ruimen de dorpsbewoners met hun blote handen zaken op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |