Nee totaal niet gelukkig.quote:Op zaterdag 9 september 2023 05:29 schreef yvonne het volgende:
Ik heb de topo van Marokko niet zo in m'n hoofd zitten, maar is deze aardbeving in een dichtbevolkt gebied?
In Marrakech wonen toch wel 900+k mensen, en de vele toeristen niet meegeteld. 75km van het epicentrum.quote:
Best wel, in de omgeving iets van 1.3 miljoen inwoners. Als het niet meer is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 05:29 schreef yvonne het volgende:
Nearly 300 dead as powerful earthquake strikes Morocco
People flee their homes in panic as 6.8-magnitude earthquake rattles the North African country, claiming lives of 296 people and damaging infrastructure, officials say.
TRT world.
Al bijna 300 doden.
Ik heb de topo van Marokko niet zo in m'n hoofd zitten, maar is deze aardbeving in een dichtbevolkt gebied?
Ook namens mij heel veel sterkte en kracht . Ook voor alle andere slachtoffers heel veel sterkte.quote:Op zaterdag 9 september 2023 05:30 schreef yvonne het volgende:
Voor alle Marokkaanse users en hun familie heel veel sterkte gewenst!
De bergen zelf zijn lastig maar marakesh wel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:19 schreef superniger het volgende:
Is het een makkelijk/moeilijk bereikbaar gebied voor hulpverleners?
Dit tijdstip voorspelt weinig goeds. De meeste mensen zijn dan thuis en misschien al onder de dekens. Ben bang dat de aantallen nog flink gaan stijgen.quote:De beving in het zuiden van Marokko was even na 23.00 uur
Zag eerder vannacht het nieuws al, toen slechts een paar gewonden. Ik dacht zal wel meevallen maar damn.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:43 schreef Droopie het volgende:
Nu al 632 doden, wat een drama.
Hopelijk komt de hulp snel op gang.
Er is een journaal op Rtl4 om 09.00 uur.
Of je het nou leuk vind of niet, feit is dat er een forse Marokkaanse gemeenschap in Nederland woont. Dus vind het niet gek als hier meer aandacht voor is dan voor iets vergelijkbaars in Burundi of Zambia bijv.quote:-Knip-
Er wonen hier toch veel mensen met familie daar? Er wonen weinig met mensen met familie in Nigeria of Zambia hier.quote:-Knip-
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |