abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210743798
In de praktijk is het simpelweg stellen van prioriteiten. Als jij kiest voor kerst op de manier zoals dat altijd ging, omdat je dat meer waard is dan de doos troep of de andere nadelige randzaken, is dat je prioriteit. Ook prima toch. Ieder doet het op zijn eigen manier.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210744379
quote:
7s.gif Op zondag 24 september 2023 22:38 schreef Seven. het volgende:
Wij doen alleen kado's met kerst en Colin is nog geen Sinterklaas believer.

Kennis van me heeft haar kinderen nooit verteld over Sinterklaas en alles er omheen. Dus die hebben ook nooit echt geloofd, terwijl ze het wel doodnormaal vonden dat kinderen in de klas in Sinterklaas geloofden. Ik wil in ieder geval wel weten hoe ze dat in de praktijk gedaan heeft. Volgens mij was het een kwestie van als ouders heel bewust niet voeden, maar ook niet zozeer vermelden dat het allemaal niet echt is. Ze zullen vast wel aan kado's gedaan hebben toen de kinderen jong waren.

Dus ja, ik vind kerst veel leuker en wij kopen dan allemaal kadootjes voor iedereen dus dat resulteert in een enorme berg kado's en twee uur lang uitpakken.
Zo ging het bij ons thuis. Toen we kleiner waren hebben we wel Sinterklaas gevierd met de hele familie, maar eigenlijk vanaf zolang ik me het echt goed kan herinneren deden we alleen aan kerstmis met ons gezin. Gezellig met cadeautjes onder de kerstboom O+. Dat was op de basisschool soms wel stom hoor, want mijn vriendjes en vriendinnetjes kregen hun cadeautjes dan twee weken eerder dan ik, maar soit :P. Mijn ouders hadden ook niets met Sinterklaas en al helemáál niets met surprises (ikzelf ook niet dus dat gaat hier ook never nooit gebeuren).
pi_210744903
Hier al wel een die afgelopen augustus heel goed wist dat ze jarig was. :D Toen ze de ballonnen en slingers zag met het naar beneden komen 's ochtends, vroeg ze gelijk 'cadeau nou?' :D :')

Geen idee hoe we het hier gaan doen met Sint en kerst. Wij hebben gelukkig ook een kleine familie aan beide kanten. Vorig jaar deden we als volwassenen lootjes met Sint (aan de kant van mijn man) en kregen de kleinkinderen ieder 1 cadeautje van oma. Dit jaar weet ik niet hoe dat gaat, want schoonzus is 4 december uitgerekend van haar vierde kind. Mijn ouders zijn wel van 'veel' en dure cadeaus, die ga ik wel sturen in dat ze gewoon 1 ding geven en het liefst wat nuttigs idd.

Ben benieuwd in hoeverre Sint gaat leven hier. Hier is ze natuurlijk alleen, dus hier thuis geen aandacht voor. Bij de gastouder wel, daar drie kinderen van 8, 6 en 4. En geen idee hoe ze het vormgeven op de psz. Ik heb er wel 1 die er als de kippen bij is met alles, dus het zou me niet verbazen als hier over een aantal weken ook 'Sint!!!' geroepen wordt.
  maandag 25 september 2023 @ 06:21:21 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210744915
quote:
17s.gif Op zondag 24 september 2023 23:58 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Zo ging het bij ons thuis. Toen we kleiner waren hebben we wel Sinterklaas gevierd met de hele familie, maar eigenlijk vanaf zolang ik me het echt goed kan herinneren deden we alleen aan kerstmis met ons gezin. Gezellig met cadeautjes onder de kerstboom O+. Dat was op de basisschool soms wel stom hoor, want mijn vriendjes en vriendinnetjes kregen hun cadeautjes dan twee weken eerder dan ik, maar soit :P. Mijn ouders hadden ook niets met Sinterklaas en al helemáál niets met surprises (ikzelf ook niet dus dat gaat hier ook never nooit gebeuren).
Surprises :') . Daar is op school in NL waarschijnlijk geen ontkomen aan ;( .
Resistance is futile.
pi_210745015
Gefeliciteerd @Seven met Collin!
  maandag 25 september 2023 @ 07:39:38 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_210745153
Gefeliciteerd Seven!

Ja, dat een peuter slingers en ballonnen associeert met een verjaardag snap ik, maar echt weten dat je zelf jarig bent zonder deze externe prikkels zit er op deze leeftijd echt nog niet in :P

Dankzij mijn 2 grotere kinderen kom ik bij Goud ook niet meer weg met een beetje negeren, want die weten donders goed dat het jong jarig is en dat daar kadootjes bij horen. Zelfde geldt voor sinterklaas. :')

Dus ach nou ja, ik pak wel weer wat in. En van sinterklaas zal ie toch weer pyjama's krijgen vrees ik O-)
disclaimer
  FOK!fotograaf maandag 25 september 2023 @ 08:28:16 #157
148247 taxibabe
pi_210745511
Gefeliciteerd met Colin!

Meneer heeft hier denk ik wel in de gaten dat wat jarig zijn is. Maar dat komt denk ik vooral omdat hij dan ook naar de basisschool gaat. Qua cadeautjes vond ik het ook lastig, maar wij doen een nieuwe rugtas met broodtrommel en drinkfles :') Oh en een spidermanpyjama denk ik. Kind is helemaal gek van Spidey and friends. Hij rent de hele dag rond 'webben' te schieten en 'naar de webgrot!' _O-
pi_210745587
Gefeliciteerd seven!

Sinterklaas vind ik handig om iets te kopen voor allebei. Nu wordt het een keukentje. Als we dat voor zijn verjaardag kopen word ik gek van het eindeloze "nee van mij".
Prot is al maanden bezig met zijn verjaardag. Elke keer we in een speelgoedwinkel zijn loopt hij langs de rekken en wijst aan wat hij graag wil voor zijn verjaardag :D

Komkommerschijfje, mijn ouders geven ook graag wat meer. Maar uiteindelijk hebben ze wel ingezien dat ze al heel veel krijgen. Nu geven ze wat kleiners en storten ze een centje voor hun spaarboek.

Haha taxibabe, zo herkenbaar. Hier loopt hij ook vaak rond met zijn hand in die houding en roept "Pppsshhht".
En recent kijkt hij blaze en de monsterwielen en moet alles aan LICHTSNELHEID.
  FOK!fotograaf maandag 25 september 2023 @ 08:56:07 #159
148247 taxibabe
pi_210745682
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 08:41 schreef Bottoms_up het volgende:

Haha taxibabe, zo herkenbaar. Hier loopt hij ook vaak rond met zijn hand in die houding en roept "Pppsshhht".
En recent kijkt hij blaze en de monsterwielen en moet alles aan LICHTSNELHEID.
Dat ja! En de weboplosser om je weer los te maken, oh ja en 'Hulk BEUKT!!' _O_
En de Green Goblin is de supersnurk!
pi_210746409
Gefeliciteerd met Colin Seven!

Mijn peuter is uit zichzelf ook nog niet zo bezig met verjaardagen, maar inderdaad, als je het behandelt als een verjaardag dan ziet hij dat wel natuurlijk. Onder Sint komen we niet uit, want die van 5 zit daar natuurlijk wel helemaal in. Het hele jaar door zo ongeveer :') bij alles wat hij niet zomaar mag hebben vraag hij of sinterklaas het dan misschien wel wil geven :')

Qua cadeaus probeer ik nuttige dingen, boekjes en wat leuks. En bij dat laatste probeer ik uit te breiden wat we al hebben en wat een hit is bij ze. Dus bijv meer brio, magnetische stenen, schleich,lego. En een groot deel heb ik al op vinted gekocht ^O^ en ik koop vaak ook al door het jaar heen aanbiedingen. Mijn ouders checken altijd even bij mij of ik nog wat heb liggen en dan geven zij daar iets van O+
  maandag 25 september 2023 @ 11:59:27 #161
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210747236
Wij hebben 1 kind, van bijna 2,5. Sinterklaas vieren we nooit, niet met familie maar ook niet binnen het gezin.

Kerst vieren we meestal wel, op eerste kerstdag bij oma altijd zonder cadeautjes, en bij ons thuis ook zonder cadeautjes.
En dan alleen op tweede kerstdag een cadeautjesdobbelspel bij andere oma en opa waarbij iedereen een aantal cadeautjes koopt en dus niet weet wie ze krijgt.

Dit jaar zijn de dobbelspel-opa en oma op vakantie en gaat dat niet door. Ik hoop dus eigenlijk dat we cadeautjes met Sint en Kerst dit jaar helemaal over kunnen slaan zonder dat onze peuter het merkt O-)
pi_210747458
Wij vieren Sinterklaas een beetje (soms wel groot met opa en oma van 1 kant), kerst niet. En C. is vlak voor kerst jarig. Dat is echt lastig, want dat betekent ook dat we weinig praktische dingen kunnen vragen (warme pyjama's, nieuwe winterkleding etc. heeft hij dan al lang nodig) en qua speelgoed hebben we alles al.
En om het nog lastiger te maken: elke keer dat ik iets echt nuttigs bedenk, dan meent mijn man dat C. het nú al nodig heeft voor zijn ontwikkeling. Want daarin loopt hij achter, dus waarom zouden we x maanden wachten om die trampoline/fiets/puzzel/whatever te geven als hij er anders al x maanden mee kan oefenen?
Grrrrrr :(
  maandag 25 september 2023 @ 12:44:17 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210747732
Ik hou het hele jaar door op lijstje.nl voor beide kinderen bij wat ze nog missen of gaan missen. De jongste heeft een spidey-fase (die kinderversie van spiderman) en wilde 'meer spideysokken!'. Check, die gaan op de lijst. En de oudste leest, dus wilde boeken. Ook prima plan. Er staat ook meuk op, zoals een dagboekje met een slot, stuiterballen (die komen er dus niet) en glitteralles. Maar ook een skelter (zo'n waveroller/ezyroller) en een afstandsbestuurbare auto.

En wij hebben verjaardag eind november, dan sinterklaas (die komt thuis én bij mijn moeder, maar we zijn daar met 6 kinderen en inmiddels 6 kleinkinderen en alleen mijn moeder koopt wat cadeautjes gelukkig) en dan komt de kerstman bij opa en oma. De kerstman brengt bij ons thuis alleen een mooi boek. Vorig jaar 'wolfje wil naar huis' en het jaar ervoor iets over een sneeuwvlok. En dat lezen we dan onder de boom voor de eerste keer.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 28 september 2023 @ 19:14:08 #164
382129 crew  Donna
pi_210780361
Ga een fokwet triggeren. Peuter zit weer in een fase dat ze 'fuck you mem' denkt bij ongeveer alles wat ik zeg en naar bed gaan is helemaal een feestje. Ze zegt ook letterlijk dat ze niet gaat slapen. :')
En gaat boos doen en dramatisch huilen.

Voorheen had ik dan een man in huis waarbij ze bij zijn aanblik meteen ging liggen en ja en amen zei op alles. Maarja, hebbiknunietmeer.

Dus. Ze ligt nu te zingen. Tis iig beter dan drammen en dreinen.

Nu wachten tot de fokwet intrede doet. |:)
pi_210781351
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik hou het hele jaar door op lijstje.nl voor beide kinderen bij wat ze nog missen of gaan missen.
Dit doe ik ook. Ideaal! En dan zeg ik ook; we zetten dit op je lijstje.

Eind oktober hebben wij een verjaardag. En onze dochter is precies tussen kerst en oud&nieuw jarig. :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 30 september 2023 @ 11:27:10 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210793863
Nog goeie tips voor wc verkleiners?

Volgens mij vindt Colin de luiers niet fijn meer zitten. En poepluiers begint hij een hekel aan te krijgen. Maar eens wat proberen.
Resistance is futile.
  zaterdag 30 september 2023 @ 11:53:04 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210794021
Ikea
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_210794073
Ikea ja. Maar qua gemak vind ik een wc bril met ingebouwde verkleiner fijner.
  FOK!fotograaf zaterdag 30 september 2023 @ 12:04:04 #169
148247 taxibabe
pi_210794129
Volgens mij heb ik gewoon een goedkope verkleiner van mamaloes gekocht. Ik heb me er nooit echt in verdiept, haha. Gewoon de eerste de beste die ik goedkoop vond gekozen. :')
  zaterdag 30 september 2023 @ 12:26:51 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_210794344
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 11:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Ikea ja. Maar qua gemak vind ik een wc bril met ingebouwde verkleiner fijner.
Zoals ze bij ballorig hebben?
Ik vind dat wel heel rigoureus voor die paar maanden dat je het nodig hebt :D
disclaimer
pi_210794404
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Zoals ze bij ballorig hebben?
Ik vind dat wel heel rigoureus voor die paar maanden dat je het nodig hebt :D
Ik vermoed het, we zijn nog nooit naar zoiets geweest. Het was niet mijn idee om er geld aan te geven maar ik heb de discussie verloren :P
Voor de korte periode was het wel handiger, vooral met zelf op het toilet klimmen. Dan was het veel fijner. Nu weigert hij het te gebruiken want op de opvang hebben ze het niet dus wil hij op de grote bril :{w
En dan pist hij een kwart van de keren onder de bril door.
Ik heb helaas 3 dezelfde eigenwijze rakkers in huis. Ik ga meestal de discussie niet meer aan :D
  zaterdag 30 september 2023 @ 12:41:04 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_210794422
Mijn zesjarige zoon begon laatst ineens staand te pissen, dat had ie van zijn vriendjes geleerd. Dat geeft echt heel veel zooi ;(
Heb het er wel weer succesvol uit gemotiveerd. Hoef ik alleen nog te dweilen als betreffende vriendjes hier naar de wc zijn geweest :')
disclaimer
pi_210794449
He bah. Dat wordt nog wat dan. Prot heeft alleen van een vriendje geleerd om neuskeutels te eten. Dat eruit krijgen is nog work in progress. Nog een paar weken en hij is minstens een half jaar van dat vriendje af.
  zaterdag 30 september 2023 @ 12:53:47 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_210794486
Neuskeutels, is dat een typische Belgische uitdrukking?
disclaimer
pi_210794541
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:53 schreef SQ het volgende:
Neuskeutels, is dat een typische Belgische uitdrukking?
Blijkbaar? Het is niet een woord dat vaak gebruikt wordt in een gewoon gesprek :) Normaal gezien gebruik ik woorden uit het juiste register. Snotjes dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')