Hier werkt deze goed voor de bijna kleuter. Ik vind het ook wel fijn spul.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh, hier een petertje dat de afgelopen twee nachten een mug op haar kamer had. Ik heb ze wel dood kunnen meppen in de ochtend.
Maar ze reageert flink op de bulten, het zijn nu echt kleine eitjes op haar voorhoofd... Enig idee wat goed werkt om wat verlichting te bieden? Ze krabt er ook veel aan en zegt dan ook 'au, muggenbult'.
Snap ik! Wij hebben hem in het begin op zo’n matje gezet. Ging eigenlijk heel goed. Hebben overigens meteen zonder luier gedaan, want met de losse momenten icm luier werd hij alleen boosquote:Op woensdag 20 september 2023 19:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier sinds twee weken ook bezig met zindelijkheid. Hier gaat ze ook 3x per dag vast op de wc, soms wil ze ook vaker. Ook vaak een plasje. Poep is ook al een aantal keer gelukt. Dat voelt ze beter dan plas, dan loopt ze zelf al richting de wc met de woorden 'even poepen'.Ik moet ook altijd weg als ze op de wc zit, met brilverkleiner. Potje wil ze niks van hebben, ze wil net als papa en mama. De stickerkaart is bijna vol. Ze is nog niet zindelijk, want ze plast ook nog regelmatig in haar luier, maar op de vaste momenten gaat het best goed en ze zegt het dus zelf ook als ze poepaandrang heeft (of er zit al een mini-drolletje in haar luier en ze komt tot het besef dat ze op de wc verder moet).
Eigenlijk moet ik nu door zonder luier, maar dat vind ik dan wel weer eng. Geen probleem als ze op de tegelvloer een ongelukje heeft, maar wat nou als ze dan precies op een keukenstoel van suède zit...
Oh heerlijk dat soort spelletjes, zo mooi hoe de van alles verzinnenquote:Op woensdag 20 september 2023 15:26 schreef SQ het volgende:
Lekker bezig Aapie! Je kunt t ook maar gehad hebben
Goud is helemaal in de ban van de politie en krijgt nu zelfs "politieauto" uit zijn strot. Ik moet ook steeds de boef zijn en dan is hij de politie en dan moet ik wegrennen zodat hij me kan vangen
Ik zat ook over hetzelfde na te denken, hoe doe je dat op de bank? Maar de tip van @Tink89 hieronder is een goeiequote:Op woensdag 20 september 2023 19:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier sinds twee weken ook bezig met zindelijkheid. Hier gaat ze ook 3x per dag vast op de wc, soms wil ze ook vaker. Ook vaak een plasje. Poep is ook al een aantal keer gelukt. Dat voelt ze beter dan plas, dan loopt ze zelf al richting de wc met de woorden 'even poepen'.Ik moet ook altijd weg als ze op de wc zit, met brilverkleiner. Potje wil ze niks van hebben, ze wil net als papa en mama. De stickerkaart is bijna vol. Ze is nog niet zindelijk, want ze plast ook nog regelmatig in haar luier, maar op de vaste momenten gaat het best goed en ze zegt het dus zelf ook als ze poepaandrang heeft (of er zit al een mini-drolletje in haar luier en ze komt tot het besef dat ze op de wc verder moet).
Eigenlijk moet ik nu door zonder luier, maar dat vind ik dan wel weer eng. Geen probleem als ze op de tegelvloer een ongelukje heeft, maar wat nou als ze dan precies op een keukenstoel van suède zit...
Hier hielp het juist dat hij nat werd. Hij vond het vervelend. Ook om weer schone broek aan te moeten enzo. Binnen paar dagen had hij het door en nadien eigenlijk nagenoeg geen ongelukjes meer gehad. Wij hebben dus vrij cold turkey een gewone onderbroek aan gedaanquote:Op woensdag 20 september 2023 23:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh heerlijk dat soort spelletjes, zo mooi hoe de van alles verzinnen
[..]
Ik zat ook over hetzelfde na te denken, hoe doe je dat op de bank? Maar de tip van @:tink89 hieronder is een goeie![]()
Ik heb speciale onderbroekjes voor hem gekocht, een soort zwembroeken, die vangen ook wat vocht op.
Vanavond weer een plas op het potje, gaat goedOp de opvang durfde hij niet, daar hebben ze echte wc-tjes met een trappetje, dat vond hij nog wat te spannend.
Ja, zo stond ik er ook in, maar ik werd toch zenuwachtig toen T 3,5 werd.. Hoe oud is Goud nu? Volgens mij heb je toch nog wel een tijd voordat hij 4 wordt?quote:Op woensdag 20 september 2023 23:30 schreef SQ het volgende:
Wat knap al zeg, al die zindelijke peuters! Is hier echt nog niet aan de orde.
Ik hoop maar gewoon dat dit exemplaar precies hetzelfde is als de andere 2, en gewoon vlak voor hij vier wordt uit het niets dag- en nachtzindelijk is
Haha nee. Wat een hel. Elke keer weer dat gejank en geschreeuw. "IK WEET NIET WELK LIEDJE IK LEUK VIND IK HEB GEEN LIEVELINGSBOEK IK WIL MIJN NAAM NIET SCHRIJVEN"quote:Op donderdag 21 september 2023 10:37 schreef Donna het volgende:
Vriendenboekjes.![]()
Kon bijna niet wachten tot de oudste 1 kreeg.
Hahaha. Ja zo jong is er echt niks aan, maar vanaf 4 jaar vond ik het wel gewoon leuk. Wachten tot groep 4 zou me echt te lang zijn!quote:Op donderdag 21 september 2023 10:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha nee. Wat een hel. Elke keer weer dat gejank en geschreeuw. "IK WEET NIET WELK LIEDJE IK LEUK VIND IK HEB GEEN LIEVELINGSBOEK IK WIL MIJN NAAM NIET SCHRIJVEN"
Ik stel me zo voor dat ik dit gesprek met Goud zou hebben.
"Goud, wat is je lievelingskleur?"
- yewwowwww
"Goud, wat is je lievelingseten?"
- POLITIEAUTO
"Goud, wat is je lievelingsboek?"
- POLITIEAUTO
"Goud, wat is je favoriete film?"
- NEE!
POLITIEAUTO!
Ik heb de mijne nog steeds en ik heb echt wel vriendinnen die ik er in zou willen laten schrijven, maar zou niet in mij opkomen om dat te vragenquote:Op donderdag 21 september 2023 12:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
VriendenboekjesMet de favo dingen erin geschreven die waarschijnlijk de volgende week weer helemaal anders zijn
![]()
Ik vind poëzie albums zó veel leuker, maar die zie je volgens mij nergens meer? Kinderen van nu weten ook totaal niet wat dat is volgens mijEen mooi rijmverhaaltje en het bekende Tip tap top mijn inkt is op
En dan wat mooie glitter poëzie plaatjes erbij.... Nostalgie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |