abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210624290
Vanochtend om half 6 heeft de peuter de kleuter (letterlijk) uit bed getrokken om samen tablet te gaan kijken en snoepjes te eten. :9

De kleuter wist wel dat het niet de bedoeling was, maar het klonk wel gezellig... :s)
pi_210629095
Hier ook Sam het Schaap sinds twee weken, ze wordt ook nog te vroeg wakker en gaat echt niet verder slapen. Voor half 7 naar beneden doe ik niet op m'n vrije dagen.
pi_210629908
Hier vanmorgen ook vroeg wakker, nog voor vijfen! Gelukkig gebeurt dit niet zo vaak meer. Wat water gegeven en weer in bed gedaan, maar hij klonk zo wakker dat ik geen enkele hoop had. Na een paar keer het riedeltje planeten (hij vindt planeten heel interessant en kent ze ondertussen bijna allemaal O+ ) gehoord te hebben hoorde ik niks meer... En nu is het bijna half 8 en slaapt ie nog steeds!

Overigens zijn wij pas sinds afgelopen zaterdag over gegaan op een peuterbed. Het standaard schaapjesbed van de Ikea :P
  donderdag 14 september 2023 @ 09:10:43 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_210630444
Ik heb geen tips eigenlijk, mijn peuter wordt wel eens wakker maar dan meestal heel slaperig en dan slaapt ie tussen ons in nog zo een paar uur door.

De middelste is al heel z'n leven ern vroege vogel (als in, klokslag half zeven, no matter what) maar die gaat al een tijdje zelf naar beneden gelukkig :P

Ik ben gisteren voor het eerst met Goud naar de kapper geweest! Ik had eigenlijk verwacht dat ik met een ongeknipt kind weer af zou druipen. Het begon ook echt kut met een paniekaanval vanwege de blaffende terriër van de kapper en daarna een driftbui omdat hij niet in de stoel wilde, maar uiteindelijk is het gelukt bij mij op schoot met youtube :')

En toen ging de kapster met een föhn de losse haartjes wegblazen en ging het alsnog mis _O- maar goed, toen was het knippen al gedaan ;)
disclaimer
pi_210630580
MIjn peuter heeft ook enorme kappersvrees maar dat hebben we nu eindelijk redelijk achter de rug. Alleen die föhneend op het laatst, daar moeten ze hier ook echt niet mee komen aanzetten :{w

Fijn dat het is gelukt!
  donderdag 14 september 2023 @ 09:40:18 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_210630606
Haha ja, er zullen vast kinderen zijn die dat heel leuk vinden, maar de mijne vindt zo'n eend (terecht) extreem kut.

Op de camping waar we deze zomer zaten hadden de kinderdouches de vorm van een vogelkop, met wiebeloogjes. Drama.

NEE NIET KOKEL! NEEEEEEE! NEEEE KOKEL NEEEEE :'(

:')
disclaimer
pi_210630637
Update over onze diagnostiek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 14 september 2023 @ 10:28:09 #58
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_210631022
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 09:44 schreef B.ertha het volgende:
Update over onze diagnostiek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het altijd heel interessant om dit soort updates te lezen. Mijnes is nu 4 maar we hebben ook wel twijfels gehad of zijn ontwikkeling goed verliep. Fijn dat er nu meer duidelijkheid is! Het fijne van dit soort onderzoeken is dat jullie hem nu hopelijk gerichter kunnen helpen. Lijkt me erg lastig anders. Krijgt hij/jullie nu ook verdere hulp?
pi_210631346
Wij zijn hier denk ik al 2 jaar niet bij de kapper geweest. De eerste paar keer ging eigenlijk wonderbaarlijk goed, geen idee hoe het nu zou gaan als we zouden gaan.

Fijn Bertha dat er wel wat uit de onderzoeken is gekomen en dat er nu iig wat duidelijkheid is! En krijgen jullie wel extra hulp ondanks dat er niet echt een diagnose is?

SPOILER
pi_210632461
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:06 schreef taxibabe het volgende:
Wij zijn hier denk ik al 2 jaar niet bij de kapper geweest. De eerste paar keer ging eigenlijk wonderbaarlijk goed, geen idee hoe het nu zou gaan als we zouden gaan.

Fijn Bertha dat er wel wat uit de onderzoeken is gekomen en dat er nu iig wat duidelijkheid is! En krijgen jullie wel extra hulp ondanks dat er niet echt een diagnose is?

SPOILER
Ja, we krijgen hulp

SPOILER
pi_210633650
Fijn dat jullie al zoveel hulp krijgen, heftig hoor..
Ook wel fijn om te horen dat jullie al veel goed doen om hem te helpen!
Hopen dat de therapie snel gaat helpen en dat ook voor jullie weer wat rust in huis komt. :*
pi_210633674
Wij zijn een maand geleden ofzo voor het eerst bij de kapper geweest omdat ik er echt niet meer doorheen kwam en dat ging eigenlijk redelijk probleemloos. Kwam voor een groot deel doordat ze het hele kappersbezoek helemaal gefixeerd was op de schaal met lolly’s en ze wist dat ze er na afloop eentje zou krijgen :') .

SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door Smart_ass op 14-09-2023 14:38:37 ]
pi_210634796
Naar “nee” of “stop” wordt overigens nog steeds maar zeer zelden geluisterd en geen enkele aanpak lijkt te werken. Gaan ze van de één op de andere dag ineens wel luisteren of hoe werkt dat? :s)
pi_210635116
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:33 schreef Smart_ass het volgende:
Wij zijn een maand geleden ofzo voor het eerst bij de kapper geweest omdat ik er echt niet meer doorheen kwam en dat ging eigenlijk redelijk probleemloos. Kwam voor een groot deel doordat ze het hele kappersbezoek helemaal gefixeerd was op de schaal met lolly’s en ze wist dat ze er na afloop eentje zou krijgen :') .

SPOILER
SPOILER
pi_210637361
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:24 schreef B.ertha het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_210637636
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_210637664
Wij zijn aan het oefenen met de kappersvrees. Dus elke keer even met een schaar mama knippen en papa knippen. Alleen Colin knippen vindt hij nog wel eng maar hij raakt niet meer in totale paniek as de schaar en kam tevoorschijn komen.
Resistance is futile.
pi_210637696
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 12:56 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ja, we krijgen hulp

SPOILER
Wat fijn dat jullie hulp hebben hiermee.

SPOILER
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:24 schreef B.ertha het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Resistance is futile.
pi_210639424
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:07 schreef B.ertha het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Bubbles gaat morgen beginnen met voetballen, ik ben zo benieuwd. :D.
pi_210640762
Oh tof O+ zo jong al!
  FOK!fotograaf zondag 17 september 2023 @ 15:28:17 #71
148247 taxibabe
pi_210663336
Volgens mij vind er hier eentje het toch wel spannend dat hij morgen zijn eerste wendag op de basisschool heeft. Een flinke terugval in zijn zindelijkheid..
Hij heeft al sinds de psz weer is begonnen moeite om aan te geven dat hij naar de wc moet. Maar vandaag heeft hij dus in zijn broek gepoept... :{
pi_210665990
Oeh dat hoor je wel vaker taxibabe, wel naar dat wel.

Heftig B.ertha.. Sterkte met alles te verwerken maar ook fijn van de uitslag en hulp.

Oh ja kapper, ik knip F nu al zijn hele leven en best uitdaging met krullen maar goed. Kapper zei zelf al krullen knippen is makkelijker dan stijl haar. Ik doe maar wat, beetje bij de oren en de nek en pony en boven op wat korter. Hopelijk loopt hij niet echt voor gek. Doen we buiten met tablet erbij en hij vindt het prima. Mensen die hij niet kent laat hij echt niet toe haha.
  maandag 18 september 2023 @ 12:12:42 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_210672106
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:28 schreef taxibabe het volgende:
Volgens mij vind er hier eentje het toch wel spannend dat hij morgen zijn eerste wendag op de basisschool heeft. Een flinke terugval in zijn zindelijkheid..
Hij heeft al sinds de psz weer is begonnen moeite om aan te geven dat hij naar de wc moet. Maar vandaag heeft hij dus in zijn broek gepoept... :{
Hoe ging het wennen?
disclaimer
pi_210672397
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 12:12 schreef SQ het volgende:

[..]
Hoe ging het wennen?
Lief dat je het vraagt!

Hartstikke goed! De juf zei dat hij meedeed alsof hij al weken op school zit _O-
We mochten hem om half 12 in de klas ophalen, we kwamen binnen zegt hij 'wacht nog even papa en mama, ik ben nog niet klaar' :')
  maandag 18 september 2023 @ 12:46:56 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_210672445
Ah nou dat is goed om te horen, het is zoveel makkelijker als ze met zin en plezier gaan O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')