abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 12:58:32 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210914371
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:42 schreef Donna het volgende:
Mijn jongste wordt in nov 3 en haar 'bestie' ook. Wij mogen op haar verjaardag komen met nog 2 kindjes. Ik vind het schattig hoor! O+
Wij zijn ook op de verjaardag van Aapie's beste vriendje geweest :Y Zij deden de hele dag inloop, waardoor we uiteindelijk alleen met hen waren, maar wij doen 's ochtends de kinderen en 's middags de familie om toch een beetje een structuur te hebben.

Ik heb wel eens gelezen dat je het aantal kindjes uitnodigt qua leeftijd, en dat zou precies kloppen (de tweeling tel ik even als 1 :+ )
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_210914573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Totdat ze een aap kunnen nadoen. Met de ene arm over het hoofd het oor aanraken. Geldt ook voor nootjes enzo.

Deze mag het dus nog niet, maar doet ook niet heel erg zijn best, maar dit is het idee. [ afbeelding ]
Hier ook. Alles gaat door midden of in kwartjes wat rond en glad is. Nootjes en ronde snoepjes krijgt ze niet. Iedere keer houd ik mijn hart weer vast als mijn neefje van bijna 3 weer met een zuurtje of met een pinda-M&M rondloopt. Nee, dan zit hij niet rustig, maar dan loopt hij ook. F. moet van mij ook zitten als ze iets eet waar ze goed voor moet kauwen.
pi_210915279
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:15 schreef SQ het volgende:
Zie je ze die spiesjes ook daadwerkelijk opeten op de foto, of worden ze alleen uitgedeeld? Want het kan best zijn dat ze na het maken van die foto's alsnog zijn gesneden natuurlijk.

Ik zou het overigens gewoon even op een normale toon navragen en aangeven dat je liever hebt dat zoiets gesneden wordt aangeboden ;)

Ikzelf heb er weinig moeite mee, dus andermans mening lijkt me weinig relevant.
Dit dus. Kan heel goed dat het bij het opeten alsnog gesneden is, zo’n gesneden druif gaat niet echt lekker op zo’n spiesje. En anders inderdaad gewoon even normaal aangeven.

Wij hebben peuter haar verjaardag gevierd icm een housewarming. Waren denk ik 5-6 kindjes verspreid over de dag. Hebben voornamelijk in de speelkamer gezeten, heb verder geen activiteiten ofzo georganiseerd. Natuurlijk wel een kleine goodie dag bij het naar huis gaan naar goed gebruik hier :') :D.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 15:18:38 #279
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_210915805
Ohja die goodie bag, dat is hier in Duitsland ook een ding.

Met trakteren zijn ze hier heel makkelijk, alles mag qua zoetigheid, maar geen plastic troep of van die haribozakjes voor ieder kind. Dat wordt dan goed gemaakt tijdens het kinderfeestje met een goodie bag vol troepjes. Mijn kinderen spelen er wel mee overigens, dus het landt hier niet meteen in de prullenbak. Desalniettemin probeer ik er over 2 weken bij de kleuter bruikbare dingen in te doen, of dingen die op gaan, die toch glow-in-the-dark of anderszins hysterisch genoeg zijn.
pi_210916234
Dat wordt hier ook steeds vaker een ding hoor die goodiebag :P
  woensdag 11 oktober 2023 @ 16:17:06 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_210916301
Ik had vorig jaar een kind op de kinderverjaardag van mijn oudste die verbolgen was omdat er geen snoepzak was. Nadat ze een kadootje hadden mogen grabbelen en zich de hele dag ziek hadden gegeten aan snoep, afgetopt met friet, knakworstjes en pizza. Echt hoor. :')
Maar goed, nu moeten we dus zakken vol plastic actionmeuk gaan meegeven? Ik skip ook deze hype maar weer _O-

Goud heeft aardbeiveters met nibbits getrakteerd overigens. Wel in een plastic zakje. Aardbeiveters verbrokkelen namelijk als er vet op komt :')!
disclaimer
pi_210947152
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 16:17 schreef SQ het volgende:
Ik had vorig jaar een kind op de kinderverjaardag van mijn oudste die verbolgen was omdat er geen snoepzak was. Nadat ze een kadootje hadden mogen grabbelen en zich de hele dag ziek hadden gegeten aan snoep, afgetopt met friet, knakworstjes en pizza. Echt hoor. :')
Maar goed, nu moeten we dus zakken vol plastic actionmeuk gaan meegeven? Ik skip ook deze hype maar weer _O-

Goud heeft aardbeiveters met nibbits getrakteerd overigens. Wel in een plastic zakje. Aardbeiveters verbrokkelen namelijk als er vet op komt :')!
Valt me nou echt enorm tegen dat je niet de veters om het chipszakje gebonden hebt om er een vlinder van te maken. :+

Hoi! Ik leef nog! Peuter hier is duizend makkelijker dan zijn grote broer van bijna 9 maar misschien komt het allemaal nog als hij 3 wordt…
Kwak
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:17:58 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210947245
quote:
6s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Onze jongste van 2 jaar (en 2 maanden) gaat sinds kort naar de peuterspeelzaal. Eerder vandaag kreeg ik via de ouderapp enkele foto's van het afscheid van een jongetje van 4 dat naar de basisschool gaat. Op de foto's is te zien hoe onze peuter (en andere jonge peuters) een fruitspiesje aan het eten is, met onder andere een hele druif aan het spiesje.

Nou is het volgens mij echt al vele jaren not done om kinderen van net 2 een hele druif te geven in verband met verstikkingsgevaar. Dat las ik al toen mijn oudste van nu 13 nog een baby/peuter was. Als ik op die groep had gestaan, had ik voor de kleinste kindjes de druif in stukjes gesneden (via de lange kant). Persoonlijk vind ik het kwalijk dat de leidsters van de PSZ dit zelf niet bedenken of hier iets mee doen. Nee, gewoon lekker alle kleine kindjes een hele druif laten verorberen. Mijn vriendin is ook not amused en gaat er straks bij het ophalen iets van zeggen.

Overdrijven we nu een beetje, of hadden de leidsters dit inderdaad anders moeten aanpakken?
Hele druiven doe ik ook niet aan. Mijn schoonmoeder geeft druiven nooit doorgesneden, ik heb een paar keer aangegeven dat dat niet kan. Dus ja, ik zou hierover wel in gesprek gaan en dan vooral even door te vragen of ze nog voor die tijd gesneden waren.

En verder zijn er maar weinig dingen die ik fijn snij buiten vlees. Ik ken iemand wiens kind van 3 overleden is, gewoon door pap ;( . Daar heb ik een beetje een trauma van, heel naar idee dat mij 15 jaar na dato dagelijks bezig houdt nu ik zelf moeder ben. Maar ik weiger om die angst ons leven te laten bepalen dus Colin krijgt alles, alleen druiven doe ik door midden.
Resistance is futile.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:19:15 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210947249
En aangezien Colin toch geen benul heeft van verjaardagen en trakteren: we hebben er gewoon niks mee gedaan :') :+ .
Resistance is futile.
pi_210947271
Mn vriendin heeft het nagevraagd. Ze hebben de druiven niet gesneden maar er wel op toegezien dat er kleine hapjes van de druif werden gebeten terwijl deze nog aan het spiesje zat. Er zijn dus geen hele druiven los in de mond gestopt. Nah okee, liever dat ze even in 4en gesneden waren maar ik snap de redenatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2023 07:29:42 ]
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:45:49 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210947583
Druiven en tomaatjes (en knakworst btw) snijd ik nog consequent, tenzij ik ernaast zit en m'n peuter duidelijk kan instrueren over kleine hapjes.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210948597
Ik snij ook alles nog. Maar dat is misschien anders want ik ben dan toch al aan het snijden voor de dreumes.

Hij is nu echt wel toe aan school. Over een kleine drie weken gaat hij oefenen.
pi_210950103
quote:
6s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Onze jongste van 2 jaar (en 2 maanden) gaat sinds kort naar de peuterspeelzaal. Eerder vandaag kreeg ik via de ouderapp enkele foto's van het afscheid van een jongetje van 4 dat naar de basisschool gaat. Op de foto's is te zien hoe onze peuter (en andere jonge peuters) een fruitspiesje aan het eten is, met onder andere een hele druif aan het spiesje.

Nou is het volgens mij echt al vele jaren not done om kinderen van net 2 een hele druif te geven in verband met verstikkingsgevaar. Dat las ik al toen mijn oudste van nu 13 nog een baby/peuter was. Als ik op die groep had gestaan, had ik voor de kleinste kindjes de druif in stukjes gesneden (via de lange kant). Persoonlijk vind ik het kwalijk dat de leidsters van de PSZ dit zelf niet bedenken of hier iets mee doen. Nee, gewoon lekker alle kleine kindjes een hele druif laten verorberen. Mijn vriendin is ook not amused en gaat er straks bij het ophalen iets van zeggen.

Overdrijven we nu een beetje, of hadden de leidsters dit inderdaad anders moeten aanpakken?
Nee, ik zou ook schrikken als het KDV mijn zoon een hele druif in handen geeft
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:00:30 #289
208890 June.
Seriously?
pi_210950891
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 07:27 schreef Nielsch het volgende:
Mn vriendin heeft het nagevraagd. Ze hebben de druiven niet gesneden maar er wel op toegezien dat er kleine hapjes van de druif werden gebeten terwijl deze nog aan het spiesje zat. Er zijn dus geen hele druiven los in de mond gestopt. Nah okee, liever dat ze even in 4en gesneden waren maar ik snap de redenatie.
Ik snap trouwens niet waarom je als ouder hele druiven aan een spiesje rijgt voor een kdv traktatie..
Shine bright like a diamond.
  zondag 15 oktober 2023 @ 07:32:56 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_210957905
Ja nee inderdaad god wat een criminaliteit.
disclaimer
pi_210957969
Ik heb de traktaties voor Z. al klaar staan omdat ik tzt pas bevallen zal zijn.
Z. gaat speelrijst uitdelen. Een hoop ouders zullen mij vervloeken denk ik. :9 })
Protège moi de mes désirs.
  zondag 15 oktober 2023 @ 08:24:22 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210958022
Ik ben gewoon weer even blij dat er bij ons op school niet getrakteerd wordt. Ik moest daar wel aan wennen, want ik vind traktaties maken leuk. Maar het scheelt een hoop nutteloze meuk en - in geval van mijn kinderen die geen melk mogen - ook teleurstelling over dingen die ze dan toch niet mogen eten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210958166
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:00 schreef June. het volgende:

[..]
Ik snap trouwens niet waarom je als ouder hele druiven aan een spiesje rijgt voor een kdv traktatie..
Ik zou het ook nooit doen. Ik probeer de medewerkers altijd met zo min mogelijk werk op te zadelen.
En ik zou ook verwachten dat een kdv algemene richtlijnen volgt.
pi_210958700
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 08:01 schreef arvensis het volgende:
Ik heb de traktaties voor Z. al klaar staan omdat ik tzt pas bevallen zal zijn.
Z. gaat speelrijst uitdelen. Een hoop ouders zullen mij vervloeken denk ik. :9 })
Het is geen zand :P

We kregen bij mijn oudste destijds het verzoek van de peuterspeelzaal of we de druiven en tomaten goed wilden snijden. Niet half, maar in kwarten ;( .

Ik ben team rozijntjes uitdelen. Lekker makkelijk :+
pi_210958873
Ik zal niet snel geïrriteerd zijn om een traktatie. Als ik iets uit zijn rugzak vis wat ik niet in huis wil dan gaat het stilletjes de kliko in. Is misschien al 2 keer gebeurd ofzo. Eerlijk gezegd zou speelrijst dat lot ook ondergaan maar het zou me niet uitmaken. Andersom zijn andere ouders dan weer niet blij als ze een boekje krijgen. Die krijg ik graag dus geef die ook meestal :)
Meestal is een traktatie alleen eten en dat is meestal overdag al opgegeten.
Wie weet zullen ze over 4 weken mij wel vervloeken want ik ga cupcakes maken voor zijn afscheid. Samen met de pannenkoeken tijdens het feestje geeft dat genoeg suiker voor een fijne avond :P
  zondag 15 oktober 2023 @ 10:39:53 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210958918
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 08:24 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben gewoon weer even blij dat er bij ons op school niet getrakteerd wordt. Ik moest daar wel aan wennen, want ik vind traktaties maken leuk. Maar het scheelt een hoop nutteloze meuk en - in geval van mijn kinderen die geen melk mogen - ook teleurstelling over dingen die ze dan toch niet mogen eten.
Hah, op zich ook wel een goeie oplossing. Ik denk niet dat de kinderen er echt iets aan missen, ik kan me echt niet herinneren wat ik vroeger getrakteerd heb en wat er door anderen getrakteerd werd in ieder geval.

Sinds wanneer trakteren we eigenlijk in de klas? En waarom doen we dat alleen op de basisschool?
Resistance is futile.
pi_210959075
Toen A nog op het kdv zat was ik verbaasd over de hoeveelheid van de traktaties die werden uitgedeeld. Al meerdere keren van die partyzakjes gekregen gewoon vol gestouwd waren. Vaak met action kleurtjes/bellenblaas/stiften en dan verder allemaal zoete meuk. Pakjes Wicky, cakejes, koek, weet ik het wat. Mijn oudste was vaak erg blij wanneer er weer getrakteerd werd :P

A heeft één keer getrakteerd en dat was een rijstenwafel in folie met 2 oortjes eraan en een snoetje erop getekend zodat het op Nijntje leek. Lekker makkelijk en goedkoop :P
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 16:11:44 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210962084
Nog nooit gehoord van speelrijst, ziet er wel vrolijk uit!

Ik vind het met uitdelen heel erg meevallen hier qua meuk. Dingen als bellenblaas, magnetisch zand, stickers, stempels etc. Hier wordt allemaal wel mee gespeeld. Aapie gaat dit jaar wat knutselspul uitdelen: zakje met wat stickers, stempels en een knutseldier (kun je van papier vouwen).

Traktatie mag hier geen snoep zijn dus het eerste jaar maakte ik fruitegels en vorig jaar mandarijntjes die eruit zagen als Halloween pompoenen. Dit jaar maak ik een herfsttafereel na van fruit, zag een leuk voorbeeld op Facebook :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  FOK!fotograaf zondag 15 oktober 2023 @ 16:24:27 #299
148247 taxibabe
pi_210962145
Ik had vorig jaar ijscoupes van koek met vers fruit gemaakt voor de psz. Met het afscheid vorige week heb ik van die ronde kartonnen sausbakjes (die je bij de snackbar krijgt) en karton toverhoedjes gemaakt. Die gevuld met popcorn (afgedekt met zwart pakpapier). Daarbij potloden met aan de 2 uiteindes wit plakband, zodat het toverstokjes lijken en een kaartje met 'Hocus pocus pilatus pas, ik ga naar de kleuterklas'.

Dus eigenlijk hebben de kinderen alleen een potlood mee naar huis gekregen.
  zondag 15 oktober 2023 @ 20:58:12 #300
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_210965332
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 07:32 schreef SQ het volgende:
Ja nee inderdaad god wat een criminaliteit.
:7 ik voelde me al een loeder…
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')