Yep, zo'n 300 ml lurkt hij wegquote:Op donderdag 7 september 2023 22:03 schreef Tink89 het volgende:
Twee flessen ice tea green voor het slapen gaan? Heb jij niet elke nacht doorlekluiers?
En tanden poetsen?
Je kunt beter na het tandenpoetsen niets anders dan water drinken, slecht voor de tandjes. Geldt ook voor melk trouwens.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yep, zo'n 300 ml lurkt hij weg. Eigenlijk nooit lekkage, wel altijd een pyjama broekje aan want anders gaat hij graaien in zijn luier en dan ligt alles er naast.
Tandenpoetsen is al voor het ritueel.
Aantal keer dat ik 2/3 van een banaan op eet omdat meneer na twee happen genoeg heeft.... !quote:Op donderdag 7 september 2023 22:42 schreef MaJo het volgende:
Inderdaad zeuren om iets en dan 1 hap nemen en niet meer willen![]()
Meneer at vandaag bijna een hele volwassen pizza op
Yes.. maar helaas is de fles de slaap associatie in dit geval, en water trapt hij niet in. Dus daar moet ik nog een keer een list op verzinnen.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kunt beter na het tandenpoetsen niets anders dan water drinken, slecht voor de tandjes. Geldt ook voor melk trouwens.
Hier het ritueel: tandenpoetsen, bellen blazen, boekje lezen en dan nog 10 keer terugkomen voor water etc
Hahaha dit laatste herken ik zekerquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:24 schreef Lemijn het volgende:
Het vergt hier vooral dat ik het zat ben en het anders wil. Mijn vastberadenheid maakt veel verschil in hoe lang zijn verzet duurt. Dus het hangt er vooral vanaf hoe erg jij / jullie die flessen drinken vinden. Zodra jij denkt HO dit wil ik niet meer, dan verzin je met gemak een alternatief ritueel of slaapassociatie of hoe je het maar noemt, en dan ga je het doen.
Mijn zwakke plek is in eigen bed slapen. Ik wil het wel, maar niet graag genoeg om midden in de nacht een punt van te maken. Dus dan hoor ik mezelf zeggen 'wil je bij mij slapen? dat snap ik wel, dat is fijn he. kom maar mee' ..
Ik snap dat je op een gegeven moment van een speen af wilt en niet meer naast een bed wil zitten (ja, dat was ook bij ons aan de orde en daar word je niet blij vanquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:02 schreef SQ het volgende:
De enige die die routines kan doorbreken ben je zelf he, als ouder. Zeker op die leeftijd nog.
Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar vanzelf verandert er zelden iets.
Ik ben gestopt met flessen melk geven toen ie 2 werd. We hebben een paar zeer lastige avonden gehad toen. Maar dan ben je er daarna echt wel doorheen.
Zelfde is met bij je kind blijven tot het slaapt. Dat kind gaat echt niet van de een op de andere dag zeggen "Ja nu is het wel welletjes mama". Dat zul je echt zelf moeten doen
(Ja ik spreek uit ervaring. Mijn oudste heeft tot ze ruim 5 was nog met spenen geslapen bijvoorbeeld. En ik zat ook elke avond naast dat kutbed tot ze sliep. Ik dacht ook dat er geen andere manier was, maar die was er natuurlijk wel. Het was alleen onaangenaam en vergde veel discipline).
Ik zei nergens dat iets erg was. Alleen maar dat jij degene bent die het kan doorbreken, als je dat wil.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap dat je op een gegeven moment van een speen af wilt en niet meer naast een bed wil zitten (ja, dat was ook bij ons aan de orde en daar word je niet blij van) maar wat te drinken voor het slapen gaan is toch niet zo erg (mits je daarna de tanden poetst)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |