abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 september 2023 @ 21:18:51 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210562656
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!

Verjaardagen van de peuters
- taxibabe: Thomas, 9 oktober 2019
- automatic_: K, 25 oktober 2019
- hilmo: F, 30 juli 2020
- NicolasJoy: S II, september 2020
- Seven: Colin, 25 september 2020
- Peejtur: LL, oktober 2020
- MaJo: Aapie, 24 oktober 2020
- Donna: A-tje, november 2020
- Arvensis: Z. november 2020
- Gogo83: J, 13 januari 2021
- Bienelientje: J., februari 2021
- Morgane89: J, mei 2021
- Komkommerschijfje: F., 16 augustus 2021

[ Bericht 4% gewijzigd door Peejtur op 14-09-2023 15:12:37 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 7 september 2023 @ 21:21:31 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210562742
Hier duurt het boven-deel van het avondritueel nogal kort, het helpt dat peuter nog in het ledikant ligt. Dit wordt er eentje die niet blijft liggen in een peuterbed vermoed ik. Maar smoesjes en rekken doen we echt niet aan. Ik word nogal kortaf en strak ‘s avonds. Niet eens boos maar gewoon: geen gezeik. Actie. Nu. Nee, kleren uit. Mijnes van net 2 kan gelukkig nog gewoon onder je arm mee naar boven.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_210563112
Lemijn, wil je mijn verse peuter ook in de OP zetten? F., 16 augustus 2021.

Hier vooral drama als ze iets niet zelf mag doen. Dat mag gerust op dagen dat een van ons thuis/vrij is, maar niet op dinsdagochtend 7:00.
pi_210563440
Colin z'n avond ritueel: fles in plaats van beker komt te voorschijn (meestal ice tea green :+ ). Tijdens de fles krijgt hij een schone luier. Als de fles leeg is, dan wordt de fles opnieuw gevuld met ice tea green. En dan staat m'n man in de deur opening, krijg ik nog een kus, neusje neusje, knuffel. Dan gaat Colin klaarstaan en roept 'kalaa voor' en dan neemt hij een aanloop om in de armen van m'n man te springen. Dan een hoop doei geroep en slaap lekkers terwijl ze de trap op gaan. Direct in bed, kus en gauw dicht trekken die deur. Als hij zijn fles op heeft, draait hij op z'n zij en gaat hij tukken.

_O- raar ritueeltje eigenlijk.
Resistance is futile.
  donderdag 7 september 2023 @ 22:03:56 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210563513
Twee flessen ice tea green voor het slapen gaan? Heb jij niet elke nacht doorlekluiers?

En tanden poetsen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 7 september 2023 @ 22:42:45 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210564018
Inderdaad zeuren om iets en dan 1 hap nemen en niet meer willen :')

Meneer at vandaag bijna een hele volwassen pizza op :o
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_210564059
Hier ook een kort ritueel: tandenpoetsen, soms nog een slokje water, plassen, pyjama aan, boekje lezen en in bed.

Oh ja en soms voor dit alles nog een fles warme melk omdat z'n kleine broer van 1 dat ook heeft haha O+
Shine bright like a diamond.
pi_210564090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:03 schreef Tink89 het volgende:
Twee flessen ice tea green voor het slapen gaan? Heb jij niet elke nacht doorlekluiers?

En tanden poetsen?
Yep, zo'n 300 ml lurkt hij weg :+ . Eigenlijk nooit lekkage, wel altijd een pyjama broekje aan want anders gaat hij graaien in zijn luier en dan ligt alles er naast.

Tandenpoetsen is al voor het ritueel.
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 7 september 2023 @ 23:02:23 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210564166
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:52 schreef Seven. het volgende:

[..]
Yep, zo'n 300 ml lurkt hij weg :+ . Eigenlijk nooit lekkage, wel altijd een pyjama broekje aan want anders gaat hij graaien in zijn luier en dan ligt alles er naast.

Tandenpoetsen is al voor het ritueel.
Je kunt beter na het tandenpoetsen niets anders dan water drinken, slecht voor de tandjes. Geldt ook voor melk trouwens.

Hier het ritueel: tandenpoetsen, bellen blazen, boekje lezen en dan nog 10 keer terugkomen voor water etc :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 7 september 2023 @ 23:10:53 #10
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210564223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:42 schreef MaJo het volgende:
Inderdaad zeuren om iets en dan 1 hap nemen en niet meer willen :')

Meneer at vandaag bijna een hele volwassen pizza op :o
Aantal keer dat ik 2/3 van een banaan op eet omdat meneer na twee happen genoeg heeft.... ! :D Haha!

Hier gingen er vanavond twee volwassen maat worsten in qua vlees!

En sinds E. wilt J ineens ook weer bekertje melk voor het slapen gaan, ook opgewarmd net als haar flesje! Dus die krijgt hij nu net voor het avpnd ritueel

Is hier plas op potje (soms), gezicht wassen, tanden poetsen, water drinken, samen drie boekjes lezen, water drinken, knuffel, kus, licht uit en dan aait hij graag onze arm nog even! :D Na 15 minuten ofzo gaan wij weg, maar meestal ligt hij dan nog een uur of anderhalf te praten, keten en rollen in bed.
pi_210564286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:02 schreef MaJo het volgende:

[..]
Je kunt beter na het tandenpoetsen niets anders dan water drinken, slecht voor de tandjes. Geldt ook voor melk trouwens.

Hier het ritueel: tandenpoetsen, bellen blazen, boekje lezen en dan nog 10 keer terugkomen voor water etc :P
Yes.. maar helaas is de fles de slaap associatie in dit geval, en water trapt hij niet in. Dus daar moet ik nog een keer een list op verzinnen.
Resistance is futile.
pi_210566707
Hier nog steeds warme melk voor het slapen gaan, tandenpoetsen en bij papa in zijn armen liggen tot hij slaapt. Op goede dagen is dat binnen 5 minuten gepiept, op slechte dagen duurt het een uur of langer. Papa brengt hem dan naar boven en legt hem in bed. Verre van ideaal, dat weet ik. Het is er eigenlijk zo ingeslopen en voor je het weet is het deel van de routine. Komt vast wel een keertje goed.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:02:11 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_210566801
De enige die die routines kan doorbreken ben je zelf he, als ouder. Zeker op die leeftijd nog.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar vanzelf verandert er zelden iets.

Ik ben gestopt met flessen melk geven toen ie 2 werd. We hebben een paar zeer lastige avonden gehad toen. Maar dan ben je er daarna echt wel doorheen.

Zelfde is met bij je kind blijven tot het slaapt. Dat kind gaat echt niet van de een op de andere dag zeggen "Ja nu is het wel welletjes mama". Dat zul je echt zelf moeten doen ;)

(Ja ik spreek uit ervaring. Mijn oudste heeft tot ze ruim 5 was nog met spenen geslapen bijvoorbeeld. En ik zat ook elke avond naast dat kutbed tot ze sliep. Ik dacht ook dat er geen andere manier was, maar die was er natuurlijk wel. Het was alleen onaangenaam en vergde veel discipline).
disclaimer
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:24:15 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210567037
Het vergt hier vooral dat ik het zat ben en het anders wil. Mijn vastberadenheid maakt veel verschil in hoe lang zijn verzet duurt. Dus het hangt er vooral vanaf hoe erg jij / jullie die flessen drinken vinden. Zodra jij denkt HO dit wil ik niet meer, dan verzin je met gemak een alternatief ritueel of slaapassociatie of hoe je het maar noemt, en dan ga je het doen.

Mijn zwakke plek is in eigen bed slapen. Ik wil het wel, maar niet graag genoeg om midden in de nacht een punt van te maken. Dus dan hoor ik mezelf zeggen 'wil je bij mij slapen? dat snap ik wel, dat is fijn he. kom maar mee' . :') .
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:38:54 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_210567221
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:24 schreef Lemijn het volgende:
Het vergt hier vooral dat ik het zat ben en het anders wil. Mijn vastberadenheid maakt veel verschil in hoe lang zijn verzet duurt. Dus het hangt er vooral vanaf hoe erg jij / jullie die flessen drinken vinden. Zodra jij denkt HO dit wil ik niet meer, dan verzin je met gemak een alternatief ritueel of slaapassociatie of hoe je het maar noemt, en dan ga je het doen.

Mijn zwakke plek is in eigen bed slapen. Ik wil het wel, maar niet graag genoeg om midden in de nacht een punt van te maken. Dus dan hoor ik mezelf zeggen 'wil je bij mij slapen? dat snap ik wel, dat is fijn he. kom maar mee' . :') .
Hahaha dit laatste herken ik zeker _O-
Gelukkig is het hier echt niet zo heel vaak meer, maar het komt nog wel voor. En dan kies ik voor slaap.

Peuter slaapt overigens helemaal prima in mijn bed. Mijn middelste kon dat dus niet, die ging altijd klooien en keten, dus die mocht ook nooit in mijn bed :@ :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:53:38 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210567411
Aapie heeft nooit bij ons in bed geslapen (behalve als baby), hij slaapt graag in zijn eigen bed. Daar ben ik wel blij om. Al is samen kroelen natuurlijk ook heerlijk O+ Wij kroelen 's ochtends altijd even op het grote bed.

Dat van nieuwe associaties heb ik ook ontdekt. We gingen een tijdje letters poetsen maar op een gegeven moment wilde hij niet meer en weigerde zijn tanden te poetsen. Toen heb ik bellenblazen na het tandenpoetsen ingevoerd, dat werkt nu alweer een tijdje.
pi_210567448
Ja, hier ook slaapgewoonten. Ze drinkt zich bij mij nog in slaap meestal, een heel enkele keer lukt dit niet of is papa er om haar naar bed te brengen. Dan wil ze per se naast mij liggen ('mag mama liggen?') en dan valt ze na een tijdje vaak rustig in slaap. Ik weet niet hoe het bij papa is. :D Volgens mij ook wel oké.
Als ze 's nachts wakker wordt, ga ik er naar toe. Dan wil ze ook bij mij verder slapen. Ik ben al heel blij dat ik van de nacht- en ochtendvoeding af ben, alleen nog maar drinken voor het slapen. En ja, die moet er ook af, maar wanneer. Ik stel het nu nog even uit.
pi_210567474
Oh, vorige week jammerde ze 's nachts ook 'buikpijn'. Een paar keer vroeg ik of ze kon aanwijzen waar het pijn deed, wees ze haar voet aan die in de slaapzak zit. Tot de nacht van donderdag of vrijdag, toen riep ze ook 'buikpijn' en was ze aan het kronkelen, een kwartier later moest ze ook overgeven. Sindsdien neem ik het maar serieus.
pi_210567785
Dan zijn wij de uitzondering maar hier ging wel alles vanzelf. Flessen tot ruim na 2 jaar en ineens moest hij niet meer. Als we tijd hebben blijven we nog even kroelen, is die tijd er niet vindt hij het ok.
  FOK!fotograaf vrijdag 8 september 2023 @ 14:25:51 #20
148247 taxibabe
pi_210568900
Hier gaat het bedritueel ook wel vrij goed. Hij heeft nog een tijdje een bekertje warme melk gedronken, maar ineens wilde hij dat niet meer. Nu een beker water of koude melk. En dan naar de wc en naar boven. Daar krijgt hij de nachtluier en pyjama aan, tandenpoetsen en naar bed. In bed krijgt hij nog knuffel en kusjes van papa. Dan ga ik nog voorlezen uit Pinkeltje ( O+ jeugdsentiment) en dan lamp uit en slaapgedichtje, knuffel en kusjes. Nog even de radio zachtjes aan en over het algemeen slaapt hij binnen 10 minuten.
pi_210570612
Ah Pinkeltje O+. Ik wil ook gaan voorlezen ‘s avonds, dat doen we nu niet :@. Las laatst een artikel dat steeds minder ouders dat doen en eigenlijk is dat heel erg zonde (we lezen overigens wel veel gedurende de dag). Ik heb hier “elke dag een beertje” liggen die mijn ouders vroeger voorlazen aan mij dus ik heb eigenlijk ook geen excuus :P.
  FOK!fotograaf vrijdag 8 september 2023 @ 17:00:10 #22
148247 taxibabe
pi_210570681
Ja ik vind pinkeltje geweldig! Elke keer als ik bij een kringloop ben ga ik kijken of er nog Pinkeltjeboeken zijn die ik nog niet heb. Laatst nog weer 4 gehaald! Staan heerlijke tongbrekers in, maar Thomas luistert dan ook echt aandachtig. Hij weet van namen ook al welke dieren het zijn. O+
pi_210571546
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:02 schreef SQ het volgende:
De enige die die routines kan doorbreken ben je zelf he, als ouder. Zeker op die leeftijd nog.

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar vanzelf verandert er zelden iets.

Ik ben gestopt met flessen melk geven toen ie 2 werd. We hebben een paar zeer lastige avonden gehad toen. Maar dan ben je er daarna echt wel doorheen.

Zelfde is met bij je kind blijven tot het slaapt. Dat kind gaat echt niet van de een op de andere dag zeggen "Ja nu is het wel welletjes mama". Dat zul je echt zelf moeten doen ;)

(Ja ik spreek uit ervaring. Mijn oudste heeft tot ze ruim 5 was nog met spenen geslapen bijvoorbeeld. En ik zat ook elke avond naast dat kutbed tot ze sliep. Ik dacht ook dat er geen andere manier was, maar die was er natuurlijk wel. Het was alleen onaangenaam en vergde veel discipline).
Ik snap dat je op een gegeven moment van een speen af wilt en niet meer naast een bed wil zitten (ja, dat was ook bij ons aan de orde en daar word je niet blij van }:| ) maar wat te drinken voor het slapen gaan is toch niet zo erg (mits je daarna de tanden poetst)?
pi_210571555
Dubbel
  zaterdag 9 september 2023 @ 01:48:31 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_210575322
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap dat je op een gegeven moment van een speen af wilt en niet meer naast een bed wil zitten (ja, dat was ook bij ons aan de orde en daar word je niet blij van }:| ) maar wat te drinken voor het slapen gaan is toch niet zo erg (mits je daarna de tanden poetst)?
Ik zei nergens dat iets erg was. Alleen maar dat jij degene bent die het kan doorbreken, als je dat wil. :P
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')