abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210560499
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 17:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar er is een verschil tussen tegen oorlog zijn en zo stupide zijn om te denken dat pas wat aan defensie doen prima kan als het te laat is.
Ja dat plan klopt niet. Het is de klassiek linkse opstelling in Nederland. Oorlog komt hier niet en anders komt de VS ons wel redden. Ben blij dat zelfs GL er vanaf is gestapt.

Ik heb het hier trouwens wel over links, maar het is iedere keer voornamelijk de VVD geweest die bezuinigingen er doorheen heeft gedrukt ondanks alle grote verkiezingspraatjes over veiligheidspartij.
  donderdag 7 september 2023 @ 18:39:32 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210560519
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 18:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hehe dat is te duur voor die mensen daarzo. Pernod-Ricard hebben bekende merken als Jameson. Ballentines, Absolut, Beefeater, Martell en Malibu als merken. Dus het is vooral de drinkbehoefte van de rijke/bemiddelde Rus te voorzien in de grote steden.
Wist je dat ze in Frankrijk in n dag meer whiskey drinken dan cognac gedurende een heel jaar? Now you know. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210560520
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 18:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik denk niet dat PvdD hier de juiste keuze maakt, maar uit moeten blijven uitleggen waarom het geld nodig is houdt je wel scherp. Ik heb aardig wat tijd in de VS doorgebracht en die militaristische samenleving wil ik niet.
Er is wel een groot verschil tussen meer geld naar het leger en een militaristische samenleving zoals in de VS. Ik denk dat daar sowieso niemand voor is in Nederland op misschien wat vage hard-liners na. Het zou ook totaal niet bij Nederland passen.
pi_210560561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 18:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Er is wel een groot verschil tussen meer geld naar het leger en een militaristische samenleving zoals in de VS. Ik denk dat daar sowieso niemand voor is in Nederland op misschien wat vage hard-liners na. Het zou ook totaal niet bij Nederland passen.
Soms heb je geen keuze.
De VS staat mijn inziens niet meer volledig garant voor onze veiligheid. Gezien de populariteit van Trump, het groeiende anti Westerse sentiment enz. Met soevereiniteit komt ook een verantwoordelijkheid.
  donderdag 7 september 2023 @ 18:47:19 #80
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 7 september 2023 @ 19:09:25 #81
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210560794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 18:44 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Soms heb je geen keuze.
De VS staat mijn inziens niet meer volledig garant voor onze veiligheid. Gezien de populariteit van Trump, het groeiende anti Westerse sentiment enz. Met soevereiniteit komt ook een verantwoordelijkheid.
Tijd voor nog meer samenwerking in Europa dus.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_210560803
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 18:44 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Soms heb je geen keuze.
Wat ik al zei en zal het nog maar is herhalen is een groot verschil tussen het verhogen van het defensie budget en een militaristische samenleving zoals in de VS. Daar hebben we gewoon de cultuur niet voor. Dat we gewoon aan de NAVO verplichtingen moeten voldoen is wat anders en zullen de meeste partijen wel willen doen. Maar dat is heel wat anders dan wat er in de VS gebeurd en wat in sommige andere Europese landen gebeurt.
pi_210560812
twitter
pi_210560825
'Elon Musk dwarsboomde Oekraense drone-aanval op Krim'

Volgens CNN heeft zakenman Elon Musk vorig jaar een Oekraense drone-aanval op de Krim verhinderd. De nieuwszender baseert zich op passages uit een nog te verschijnen biografie van de miljardair.

Musk zou de medewerkers van zijn bedrijf Starlink hebben opgedragen de internetverbinding te verbreken in de omgeving van de Oekraense aanvalspoging. Als gevolg verloor de onderzeerdrone met explosieven de verbinding en spoelde het onbemande vaartuig aan voor de kust, schrijft CNN. Het is onduidelijk wanneer in 2022 dit zou zijn gebeurd.

Volgens biograaf Walter Isaacson handelde Musk uit angst voor een Russische nucleaire vergeldingsactie. Inmiddels heeft Oekrane talloze drone-aanvallen uitgevoerd op de Krim die door Rusland is geannexeerd, zonder dat Rusland kernwapens heeft ingezet. De zakenman heeft volgens het bericht ook contact gehad met Russische functionarissen. Musk heeft nog niet gereageerd op de beschuldigingen.

Sinds het uitbreken van de oorlog is Oekrane voor een groot deel afhankelijk van de Starlink-satellieten van Musk voor toegang tot het internet. "Hoe ben ik in deze oorlog terechtgekomen", vraagt de miljardair zich af in de biografie. "Starlink was bedoeld voor Netflixen en chillen (...) voor vreedzame dingen, niet drone-aanvallen."

(liveblog nos.nl)

putler vriendje musk :r :r :r :r :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210560844
twitter
pi_210560849
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 18:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hoe kom je er bij dat de Amerikaanse samenleving militaristisch is?
pi_210560864
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:14 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hoe kom je er bij dat de Amerikaanse samenleving militaristisch is?
Lees even de quote waar ik op reageer.
pi_210560897
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:11 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Mine-resistant?

Dus zo'n ding rijdt zo over een AT-mijn?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 7 september 2023 @ 19:23:57 #89
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210560931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mine-resistant?

Nee, hij zweeft er over heen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210560934
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mine-resistant?

Het is meer dat de crew het overleeft
  donderdag 7 september 2023 @ 19:24:50 #91
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210560944
quote:

[..]
Mine-resistant?

Nee, vlak voor de mijn graaft die een tunnel, en na de mijn komt die weer boven.
pi_210560961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Lees even de quote waar ik op reageer.
Uit die post wordt me ook niet echt duidelijk wat er militaristisch is aan de Amerikaanse samenleving. Hoe uit zich dat militarisme naar jouw mening dan?
pi_210560988
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, vlak voor de mijn graaft die een tunnel, en na de mijn komt die weer boven.
Zo geavanceerd _O_
  donderdag 7 september 2023 @ 19:30:28 #94
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210560993
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:12 schreef TLC het volgende:
'Elon Musk dwarsboomde Oekraense drone-aanval op Krim'

Volgens CNN heeft zakenman Elon Musk vorig jaar een Oekraense drone-aanval op de Krim verhinderd. De nieuwszender baseert zich op passages uit een nog te verschijnen biografie van de miljardair.

Musk zou de medewerkers van zijn bedrijf Starlink hebben opgedragen de internetverbinding te verbreken in de omgeving van de Oekraense aanvalspoging. Als gevolg verloor de onderzeerdrone met explosieven de verbinding en spoelde het onbemande vaartuig aan voor de kust, schrijft CNN. Het is onduidelijk wanneer in 2022 dit zou zijn gebeurd.

Volgens biograaf Walter Isaacson handelde Musk uit angst voor een Russische nucleaire vergeldingsactie. Inmiddels heeft Oekrane talloze drone-aanvallen uitgevoerd op de Krim die door Rusland is geannexeerd, zonder dat Rusland kernwapens heeft ingezet. De zakenman heeft volgens het bericht ook contact gehad met Russische functionarissen. Musk heeft nog niet gereageerd op de beschuldigingen.

Sinds het uitbreken van de oorlog is Oekrane voor een groot deel afhankelijk van de Starlink-satellieten van Musk voor toegang tot het internet. "Hoe ben ik in deze oorlog terechtgekomen", vraagt de miljardair zich af in de biografie. "Starlink was bedoeld voor Netflixen en chillen (...) voor vreedzame dingen, niet drone-aanvallen."

(liveblog nos.nl)

putler vriendje musk :r :r :r :r :r
Ik denk dat Elon een beetje koud watervrees heeft en bang is uit een raam te vallen of verkeerde thee te drinken.
pi_210561001
Dat er een Cybertruck over zijn grote teen moge rijden :r
En nog een keer in zijn achteruit.
pi_210561092
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:10 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wat ik al zei en zal het nog maar is herhalen is een groot verschil tussen het verhogen van het defensie budget en een militaristische samenleving zoals in de VS. Daar hebben we gewoon de cultuur niet voor. Dat we gewoon aan de NAVO verplichtingen moeten voldoen is wat anders en zullen de meeste partijen wel willen doen. Maar dat is heel wat anders dan wat er in de VS gebeurd en wat in sommige andere Europese landen gebeurt.
Je snapt toch wel dat de NAVO weinig voorstelt zonder de VS? Zonder de VS is de 2% norm natuurlijk lachwekkend.
  donderdag 7 september 2023 @ 19:45:10 #97
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210561128
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik denk dat Elon een beetje koud watervrees heeft en bang is uit een raam te vallen of verkeerde thee te drinken.
Die gast is certified. Echt. hij heeft dan wat leuke satellieten, maar vraagt zich af waarom "hij" ineens deel van die oorlog uitmaakt. Maar het is niet hij, het zijn zijn satellieten.

En ondanks dat ze toch een behoorlijk professioneel militair apparaat hebben in de VS, en je er vanuit mag gaan dat die de risico's wel in kunnen schatten, denkt The Born Again Jesus dat het wel aan hem is om zich er mee te gaan bemoeien, en anders te beslissen dan de VS' legers. Want natuurlijk weet hij het beter.

En rus heeft niet de gewoonte om achter individuele (wapen) makers aan te gaan. Dat heeft ook niet zo veel zin. Maar meneer heeft zoveel van zijn eigen winden gesnoven, dat hij wel bang is dat ze achter hem aankomen.

Koekoek.
pi_210561163
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Waarom denk je dat hij een tijd geleden zo boos was dat iemand de locaties van zijn privejet(s) deelde? ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210561170
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:26 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Uit die post wordt me ook niet echt duidelijk wat er militaristisch is aan de Amerikaanse samenleving. Hoe uit zich dat militarisme naar jouw mening dan?
Ik verwacht niet dat in Nederland er bijvoorbeeld een machtige militaire industrie lobby op poten gezet word die behoorlijk wat invloed heeft/krijgt. Of dat veteranen ineens op een voetstuk komen te staan bijvoorbeeld. Of dat Nederland ineens een heel nationalistische/patriottisch land gaat worden. Dat laatste heeft natuurlijk niet zo veel met een militaristische samenleving te maken maar daar komt wel vaak uit voort om het leger een prominente rol te geven.
pi_210561302
twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')