SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Dotteke op 03-11-2023 08:58:00 ]Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Leuk idee, ben benieuwdquote:Op donderdag 7 september 2023 08:17 schreef kwiwi het volgende:
Wow, deel 2 al
Ik ga vandaag ook weer verder met m'n egelhuisje.
Nee het huisje niet, die heb ik zelf gekochtquote:
Wel een mooi huisjequote:Op donderdag 7 september 2023 10:56 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nee het huisje niet, die heb ik zelf gekocht
Ik vind het gewoon lekker creatief bezig zijnquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:52 schreef Bomenverzameling het volgende:
Het is niet helemaal 100 % knutselen wat mij betreft. Maar ik bouw graag met bouwsteentjes uit China. Toevallig had ik al wat dieren in bestelling of thuis liggen.
Vandaag deze af gebouwd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik heb nog een vogel liggen, maar ik ga ook gewoon tekenen of schilderen.
Maar wilde dit (na een licht verzoek) toch hier delen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
Oh dat zou ik heel erg tof vinden, als je dat zou doen!quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:53 schreef DeZwabber het volgende:
Ik ga deze ronde denk ik een houtsnijwerkje proberen. Is weer eens wat anders. Ik maak de laatste tijd te weinig dingen zonder computer vind ik.
Pas op voor je vingers.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:53 schreef DeZwabber het volgende:
Ik ga deze ronde denk ik een houtsnijwerkje proberen. Is weer eens wat anders. Ik maak de laatste tijd te weinig dingen zonder computer vind ik.
Waar het knutseltopic al niet goed voor isquote:Op zondag 10 september 2023 01:35 schreef liesje1979 het volgende:
Ohja en ondertussen leer ik echt ontzettend veel en dat is zo tof.Jaaaren geleden eens een passer met mesje gekocht, ik weet niet eens meer waarvoor. Maar ik kon er toen niet mee omgaan. Maar nu snap ik beter hoe je hem goed vastzet en leer ook nog handighheidjes waardoor het steeds sneller en netter gaat.
Ik heb overigens echt geen flauw idee wat dit gaat wordenquote:Op zondag 10 september 2023 01:32 schreef liesje1979 het volgende:
Teasertje.
[ afbeelding ]
Het ziet er in het echt zowel beter, als slechter uit.Hier ben ik wel bijna mee klaar. Nog een paar rondjes, van inmiddels al veel te veel rondjes.
Verder pruts ik wat verder. Voor het frame wilde ik sommige delen graag verven, maar andere delen perse niet. Dat dacht ik mooi opgelost te hebben door een kleur te mengen en daarmee dun karton te verven dit op maar (of naja soort van) te snijden en te plakken op de delen die geverfd moesten worden. Voor de zekerheid extra veel geverfd en het werkte prima. Tot ik besefte dat ik sommige delen van de perse niet verven misschien toch wilde verven. Maar kut, precies dezelfde kleur mengen dat lukt natuurlijk niet.Morgen even kijken of ik het echt storend vind. Anders moet ik het met die papieren nog een keer doen want ik zie niet in hoe ik anders geen verf krijg op de nu nog steeds verf me niet delen. En dan ruim, ruim, ruim voldoende verf mengen voor de rest. En ik geniet van het prutsen, ondanks soms wat frustratie.
Ah, kwam hier voor de wegwijzer. Nog even geduld dus.quote:Op zondag 10 september 2023 14:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waar het knutseltopic al niet goed voor is![]()
Ik heb gisteren een kleine houten wegwijzer voor in de tuin gemaakt, die de weg naar het egelhuis aangeeftKrijg om de één of andere reden de foto niet geupload, probeer het later nog even.
Het geeft licht. Wat zou dat nou kunnen zijn he?quote:Op zondag 10 september 2023 14:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb overigens echt geen flauw idee wat dit gaat worden
Ik zou er heel duidelijk opzetten voor welke egel het bedoelt is. Anders heb je met zo'n mooie wegwijzer alle egels uit de verre omtrek in je huisje zitten.quote:Op zondag 10 september 2023 16:29 schreef kwiwi het volgende:
@:Liesje1979
Moet 'm wel nog even een beetje waterproof maken, en dan de tekst erop zetten. Maar het begin is er. We waren gisteren hout aan het zagen voor een trap in de tuin, dus heb van de restjes deze wegwijzer gemaakt![]()
[ afbeelding ]
Ja, ik ga er ook "Olli" op zettenquote:Op zondag 10 september 2023 17:03 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik zou er heel duidelijk opzetten voor welke egel het bedoelt is. Anders heb je met zo'n mooie wegwijzer alle egels uit de verre omtrek in je huisje zitten.
Lol, ik ben ook fan van lamineerhoesjesquote:Op maandag 11 september 2023 00:47 schreef liesje1979 het volgende:
Net alles voor de laatste test in elkaar gezet. En ik ben er weer extreem blij mee.
Dat is dus niet als opscheppen bedoelt, ik ben gewoon gezegend dat mijn handen kunnen maken wat mijn hoofd (of in dit geval een plaatje op internet) bedenkt. Meestal dan. En dan heb ik dus zelf ook steeds dat ik blij verrast ben over wat ik gemaakt heb, niet trots ofzo maar meer als een cadeautje wat ik dan gekregen heb.
Dat gezegd hebbende.
Ik twijfel weer over een laagje giethars. Omdat ik dat materiaal gewoon zo ontzettend mooi vind altijd. (Zo ben ik ook helemaal fan van lamineerhoesjes. Al het papier wordt beter in zo'n hoesje.)
Niet op het hele project, alleen op het geverfde papier wat ik op sommige stukken gebruikt heb op mijn karton te bekleden. Aquarelpapier geverfd met een mix van plakkaat en acryl. Nu heb ik laatst al een stukje getest, het papier zuigt wel wat, aan de randen van de poxy. Maar ik had gelezen dat je hem dan eerst een dun laagje kan doen en dat opbouwen om dat te voorkomen. Rest nog de vraag of het er mooier van wordt.
En misschien dat ik nog iets aanpas aan de benen stelten poten.
Een giraffe.quote:Op maandag 11 september 2023 07:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lol, ik ben ook fan van lamineerhoesjes
Ik heb geen idee of het er mooier van wordt, heb echt geen flauw idee wat je in elkaar geknutseld hebt
Tof!!quote:Op maandag 11 september 2023 13:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een giraffe.
Alle onderdelen zitten nu nog los dus zou hem nog uit elkaar kunnen halen om te laten shinen.
Maar dit is hem, de kop kan een beetje omhoog en naar beneden.
Ingrediënten giraffe:
Karton
Dik (aquarel) papier
Veel houtlijm
Veel verf
Een lampje met snoer van de kringloop a 50 cent
Een paar roerstaafjes voor wat extra stevigheid in de achterpoten (was achteraf niet nodig)
3 sluitringetjes
Een stukje draadeind
2 vleugelmoertjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien ga ik ook nog andere poten maken.
Waaaaaat!quote:Op maandag 11 september 2023 13:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een giraffe.
Alle onderdelen zitten nu nog los dus zou hem nog uit elkaar kunnen halen om te laten shinen.
Ingrediënten giraffe:
Karton
Dik (aquarel) papier
Veel houtlijm
Veel verf
Een paar roerstaafjes voor wat extra stevigheid in de achterpoten (was achteraf niet nodig)
3 sluitringetjes
Een stukje draadeind
2 vleugelmoertjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 september 2023 13:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een giraffe.
Ingrediënten giraffe:
Karton
Dik (aquarel) papier
Veel houtlijm
Veel verf
3 sluitringetjes
Een stukje draadeind
2 vleugelmoertjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja giethars (of epoxy) verheldert dan de kleur en laat het glimmen. En dat zou ik dan doen op alleen de platte stukken dus niet waar je het karton ziet zeg maar.quote:Op maandag 11 september 2023 13:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waaaaaat!Wat tof
En ik zie nu wat je bedoelt met de giethars ja. Daar wordt de kleur iets 'feller' van en gaat het van glimmen?
Dat heb je trouwens snel in elkaar gezet!
Kun je niet een teststukje maken met epoxy? Dat je van tevoren kunt zien of je het resultaat wel mooi vindt?quote:Op maandag 11 september 2023 14:03 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja giethars (of epoxy) verheldert dan de kleur en laat het glimmen. En dat zou ik dan doen op alleen de platte stukken dus niet waar je het karton ziet zeg maar.
Ja heb ik gedaan maar op een los stukje papier is het niet zo makkelijk te beoordelen. Maar denk dat ik het wel ga doen, anders heb ik de rest van de maand niets meer te doen.quote:Op maandag 11 september 2023 14:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kun je niet een teststukje maken met epoxy? Dat je van tevoren kunt zien of je het resultaat wel mooi vindt?
Je mag altijd langskomen en me helpen met m'n egelhuisje en 2e projectquote:Op maandag 11 september 2023 14:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja heb ik gedaan maar op een los stukje papier is het niet zo makkelijk te beoordelen. Maar denk dat ik het wel ga doen, anders heb ik de rest van de maand niets meer te doen.
Je hebt nog een tweede project?quote:Op maandag 11 september 2023 14:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je mag altijd langskomen en me helpen met m'n egelhuisje en 2e project
Ja, maar moet eerst de eerste nog even afmaken. 2e is makkelijkerquote:Op maandag 11 september 2023 14:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je hebt nog een tweede project?![]()
Hij is gaaf.quote:Op maandag 11 september 2023 13:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een giraffe.
Ingrediënten giraffe:
Karton
Dik (aquarel) papier
Veel houtlijm
Veel verf
3 sluitringetjes
Een stukje draadeind
2 vleugelmoertjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moertjes kunnen altijd beide kanten op draaien op een schroefdraad, want anders zou je ze niet meer los kunnen draaien. Ik snap niet helemaal waar je precies tegenaan loopt in hoe het werkt?quote:Op maandag 11 september 2023 14:18 schreef liesje1979 het volgende:
Ohja Zwab, wilde nog een vraag stellen over het draadeind want ik begrijp niet waarom ik de moertjes er vanaf beide kanten aan kan draaien. Zit er geen schroefdraad in de moertjes of op het draadeind, anders zouden ze toch maar een kant op kunnen draaien? Ik bedoel, mooi dat het werkt hoor maar ik snap het niet.
Nou ja tegenaan loopt...quote:Op woensdag 13 september 2023 21:09 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Moertjes kunnen altijd beide kanten op draaien op een schroefdraad, want anders zou je ze niet meer los kunnen draaien. Ik snap niet helemaal waar je precies tegenaan loopt in hoe het werkt?
Oh zo had ik het niet opgevat hoor.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:30 schreef DeZwabber het volgende:
Ik vergeet soms dat het lachebekje default is en dat kwam er een beetje betweterig uit, sorry.
Mooie paint.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:34 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou ja tegenaan loopt...Toen ik het draadeind gekocht had, bedacht ik me op de fiets terug dat wat ik van plan was waarschijnlijk helemaal niet kon. Maar het kon toch en dat verbaasde me. Ik heb dus een aan het draadeind aan beide kanten zo'n vleugelmoertje gedaan. Euhm, ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen. Ik dacht dat in het moertje schroefdraad een bepaalde kant op draait.
Misschien snap je het zo.
Ik dacht dus opeens dat alleen groen kon en rood niet (en ik had het gekocht om rood te doen) maar toen kon rood toch.
[ afbeelding ]
Ik sla deze post even op voor als je in Oktober weer met epoxy aan de slag wilquote:Op woensdag 13 september 2023 21:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Oh zo had ik het niet opgevat hoor.
Ik ben overigens weer in de epoxy gestonken. De giraffe is nu eigenlijk veel te donker geworden.
Ja ik denk dat ik dat bedoel maar op de een of andere manier geeft dat kortsluiting in mijn hoofd.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:56 schreef Mrs.Peel het volgende:
Het werkt omdat je aan de ene kant het moertje naar links draait om hem verder over het draadeind te "schuiven" en aan de andere kant draai je het moertje naar rechts om hem er verder op te draaien.
Of bedoel je dat niet?
Paint
De giraffe is cool
Oke, vergeef me mijn telefoon vingerverf skills.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:34 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou ja tegenaan loopt...Toen ik het draadeind gekocht had, bedacht ik me op de fiets terug dat wat ik van plan was waarschijnlijk helemaal niet kon. Maar het kon toch en dat verbaasde me. Ik heb dus een aan het draadeind aan beide kanten zo'n vleugelmoertje gedaan. Euhm, ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen. Ik dacht dat in het moertje schroefdraad een bepaalde kant op draait.
Misschien snap je het zo.
Ik dacht dus opeens dat alleen groen kon en rood niet (en ik had het gekocht om rood te doen) maar toen kon rood toch.
[ afbeelding ]
Mooie uitleg! En ik zie het ook. Maar snappen doe ik het nog steeds niet helemaal.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:01 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Oke, vergeef me mijn telefoon vingerverf skills.
[ afbeelding ]
Maar als je het schroefdraad even plat maakt zodat het makkelijker in te beelden is, dan zie je dat de lijntjes van linksonder naar rechtsboven lopen. En in de moer ook. En als je de tekening omkeert, lopen de lijntjes ook nog steeds van linksonder naar linksboven. Het is symmetrisch op die manier.
Als je alleen het moertje omdraait, gaan ook daar de lijntjes nog steeds dezelfde kant op.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:07 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mooie uitleg! En ik zie het ook. Maar snappen doe ik het nog steeds niet helemaal.Geen idee waarom mijn hersenen dit niet aan kunnen. In mijn hoofd zou het niet meer kunnen wanneer je alleen het moertje omdraait.
Ben inmiddels bijna klaar met hem een paar tinten lichter te verven in de hoop dat dat er straks beter uit ziet.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mooie paint.
[..]
Ik sla deze post even op voor als je in Oktober weer met epoxy aan de slag wil![]()
quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ben inmiddels bijna klaar met hem een paar tinten lichter te verven in de hoop dat dat er straks beter uit ziet.
Jij bijna weer aan het knutselen want weekend.
Hoe gaat het met de andere knutselaars?
Ben benieuwd naar jullie dieren. (En stiekem hoop ik een beetje op struggles als daarna alles maar weer goedkomt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels in huis wat ik nodig heb en ik kan weer wat langer voorover gebogen zitten zonder dat m'n neus aan de wandel gaat, dus ik ga denk ik dit weekend aan m'n beestje.
Er zijn twee ideeën, en een daarvan zou ik in een paar uur wel af moeten kunnen hebben, afhankelijk van m'n pietluttigheid.
Ik zal ook wat foto's maken van een platgeslagen hoop klei.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar jullie dieren. (En stiekem hoop ik een beetje op struggles als daarna alles maar weer goedkomt.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |