Overigens is Irak officieel nog in oorlog met de VS, er is in 1991 een wapenstilstand getekend met bepaalde voorwaarden voor Irak, die 12 jaar later nog steeds niet zijn voldaan.
dat wil toch ook niet zeggen dat Nederland internationaal geen recht van spreken heeft als het om amerika gaat?
quote:Je leest, denk ik, precies wat jij wilt.
Op donderdag 13 februari 2003 12:37 schreef Farzin het volgende:[..]
Ach, en veel van die dictaturen worden gesteund door Amerika. Maar dan is het niet zo'n groot probleem. Toch?
quote:Met de VN, neem ik aan?
Op donderdag 13 februari 2003 12:38 schreef CeeJee het volgende:
Overigens is Irak officieel nog in oorlog met de VS, er is in 1991 een wapenstilstand getekend met bepaalde voorwaarden voor Irak, die 12 jaar later nog steeds niet zijn voldaan.
quote:Ach, zelfs de Veiligheidsraad bestaat uit dictaturen (China en Rusland) en landen met boter op hun hoofd (Frankrijk), dus die 'vergeten' zoiets wel snel ja.
Op donderdag 13 februari 2003 12:43 schreef sp3c het volgende:
ja met de VN ja, jammer dat meer dan de helft van de VN (en fok!kers als Farzin) dit min of meer is vergeten.
quote:Is dat een antwoord op mijn vraag?
Op donderdag 13 februari 2003 12:42 schreef tvlxd het volgende:
Je leest, denk ik, precies wat jij wilt.
quote:Dus... de VS zoekt steun bij dictaturen om een dictatuur aan te vallen met als één van de redenen dat dat een dictatuur is?
Op donderdag 13 februari 2003 12:45 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ach, zelfs de Veiligheidsraad bestaat uit dictaturen (China en Rusland) en landen met boter op hun hoofd (Frankrijk), dus die 'vergeten' zoiets wel snel ja.
quote:Ik wilde nog "Ja, dat maakt wel uit" erbij zetten, maar ik neem aan dat het antwoord toch niet uitmaakte. Een soort zelf-ophemelende retorische vraag, of zoiets.
Op donderdag 13 februari 2003 12:46 schreef Farzin het volgende:[..]
Is dat een antwoord op mijn vraag?
quote:Dat maakt het dat de V.N. ook zo ongeloofwaardig is. Een overkoepelend orgaan is inderdaad goed, maar zoals het nu is, werkt het niet.
Op donderdag 13 februari 2003 12:47 schreef rvand het volgende:[..]
Dus... de VS zoekt steun bij dictaturen om een dictatuur aan te vallen met als één van de redenen dat dat een dictatuur is?
quote:Ik heb het niet over de V.N. maar over de V.S. die steun vragen.
Op donderdag 13 februari 2003 12:48 schreef tvlxd het volgende:[..]
Dat maakt het dat de V.N. ook zo ongeloofwaardig is. Een overkoepelend orgaan is inderdaad goed, maar zoals het nu is, werkt het niet.
De V.N. werkt alleen als grootschalige humanitaire organisatie.
quote:ja, excuus.
Op donderdag 13 februari 2003 12:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Kan het hier weer over die enquete gaan? Over Irak, de VS en de VN zijn topics genoeg.
quote:Ik begrijp niet wat je bedoelt, ik zei toch duidelijk: "Toch blijft het roepen van "Amerika is de grootste schurkenstaat" het meest lachwekkendste dat ik ooit heb gehoord." Je gaat er nu allemaal dingen bijhalen die er niets mee te maken hebben, daarom leek het mij ook onverstandig te antwoorden, omdat het dan uiteindelijk weer leidt tot Pinochet en atoombommen op Japan.
Op donderdag 13 februari 2003 12:50 schreef Farzin het volgende:[..]
Waarom vertrouw je Amerika in dit geval dan wel? Als je zegt dat mensenrechtenschendingen ook niet mogen als ze begaan worden door de vrienden van Amerika?
quote:rusland is evenmin een dictatuur als amerika
Op donderdag 13 februari 2003 12:45 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ach, zelfs de Veiligheidsraad bestaat uit dictaturen (China en Rusland) en landen met boter op hun hoofd (Frankrijk), dus die 'vergeten' zoiets wel snel ja.
quote:Nou... Ok, het is dan geen 'dictatuur', maar toch wel 'verdacht'.
Op donderdag 13 februari 2003 13:11 schreef sp3c het volgende:[..]
rusland is evenmin een dictatuur als amerika
quote:de amerikanen hebben al een paar honderd jaar geen oorlog in hun eigen tuin gehad anders?
Op donderdag 13 februari 2003 12:51 schreef rvand het volgende:[..]
Ik heb het niet over de V.N. maar over de V.S. die steun vragen.
Is het misschien een idee dat voordat je de tuin van de buren omspit je eerst je eigen tuin op orde maakt?
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 12:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Kan het hier weer over die enquete gaan? Over Irak, de VS en de VN zijn topics genoeg.
quote:Ok Rusland is evenmin verdacht als Duitsland (een andere vroegere vijand).
Op donderdag 13 februari 2003 13:12 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nou... Ok, het is dan geen 'dictatuur', maar toch wel 'verdacht'.
het huidige rusland is geen dictatuur, geen vijand, geen verdachte.
Het land doet zijn best om de verloren koude oorlog achter zich neer te laten maar bekrompen zielen (als jouw?) willen niet met ze in zee omdat ze Rusland de koude oorlog nog niet hebben vergeven.
edit: Rusland zal ook wel genoeg topics hebben dus herhaal een vorige post (van voordat de shit of tracks ging) waar nog geen reactie op is geweest
ik vind dat Frans-Duitse idee bij nader inzien zo gek nog niet.
wapeninspecteurs verdriedubbelen en een VN troepenmacht installeren lijkt mij een goed plan.
Maar dan moet er wel een duidelijk mandaat zijn.
Lijkt mij een perfect idee, als je daar een aantal luchtmobiele eenheden neerzet met vliegtuigen en helikopters dan leg je ten eerste de Iraakse luchtverdediging compleet lam (als er een VN heli/vliegtuig neergeknald word = oorlog) ten tweede kun je zo sneller ter plekke komen.
dus voordat je een site bezoekt parachutisten neerlaten om te zorgen dat er niet stiekem zaken door de achterdeur van het pand naar buiten gaan.
bovendien zal de aanwezigheid van VN troepen (met een robuust mandaat) de humanitaire situatie in Irak ongetwijfeld verbeteren ... ik vind het een puik plan
die vn macht moet dan overigens wel uit hoofdzakelijk Fransen en Duitsers bestaan (en als de Fransen de leiding hebben, geen Nederlanders want strax is onze luchtsteun weer 'toevallig' weg).
wat vinden jullie?
quote:Ik denk dat ik het wat verkeerd heb uitgelegd, als je er zo over denkt. Maar het schijn on-topic te horen, dus laat ik het hier wel bij.
Op donderdag 13 februari 2003 13:15 schreef sp3c het volgende:[..]
Ok Rusland is evenmin verdacht als Duitsland (een andere vroegere vijand).
het huidige rusland is geen dictatuur, geen vijand, geen verdachte.
Het land doet zijn best om de verloren koude oorlog achter zich neer te laten maar bekrompen zielen (als jouw?) willen niet met ze in zee omdat ze Rusland de koude oorlog nog niet hebben vergeven.
quote:Ik vind het een interessante stelling die je nog maar eens moet plaatsen in 'Wat gebeurt er als er GEEN oorlog in Irak....'. Gaan we daar vrolijk verder.
Op donderdag 13 februari 2003 13:15 schreef sp3c het volgende:[..]
wat vinden jullie?
jij bent het ermee eens?
enquetes waar jij het niet mee eens bent zijn slecht, wat?
quote:Goede, interessante vragen bedoelt hij misschien?
Op donderdag 13 februari 2003 13:57 schreef sp3c het volgende:
want?jij bent het ermee eens?
enquetes waar jij het niet mee eens bent zijn slecht, wat?
hoe dan ook het is handig als je het erbij vermeld want dan weet de rest het ook en dan hoeven we niet te gokken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |