abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:24:28 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210543490
Burn-out bij jonge werkenden neemt toe: vooral onder hoogopgeleide vrouwen.

Een op de vier jonge werkenden van 18 tot en met 34 jaar heeft te maken met burn-outklachten als gevolg van werk. Vooral onder hoogopgeleide vrouwen stijgt het percentage. In 2020 zei 25 procent burn-outklachten te ervaren, in 2022 was dat 29 procent.

Dat blijkt uit cijfers van de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden van onderzoeksbureau TNO en het CBS. Ook jonge mannen hebben in toenemende mate te kampen met burn-outklachten. In 2022 zei 23 procent daar last van te hebben.

Verzuim als gevolg van werkgerelateerde psychische klachten komt volgens het rapport ook vaker voor. De stijging is vooral in de zorg en het onderwijs te zien, waar veel meer vrouwen dan mannen werken. Volgens de onderzoekers wordt de groep werknemers met weinig of geen burn-outklachten in die twee sectoren de laatste jaren steeds kleiner.

Prestatiedruk
Oorzaken van psychische klachten zijn volgens het rapport onder meer prestatiedruk, constant bereikbaar zijn en financiële onzekerheid. Jongeren noemden ook de ‘constante stroom aan negatief nieuws over klimaat, stikstof, oorlog en Covid-19' als voorbeelden.

Daarnaast hebben sociale media een negatieve invloed op het zelfbeeld van de jonge werkenden, ze zorgen ook voor stress en leiden volgens het rapport af van het werk.

Campagne
Om mentale klachten bespreekbaar te maken is onder andere het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) de campagne ‘Hey, het is oké’ gestart. ,,Jonge werknemers ervaren steeds meer beginnende mentale klachten door werkstress”, zegt demissionair minister Karien van Gennip van SZW. ,,Daar moeten we met elkaar wat aan doen. Dat begint bij het bespreekbaar maken van waar je tegenaan loopt en waar je mee zit. Dat is juist een teken van kracht en helpt je op de werkvloer. Bovendien kun je door erover te praten de kans op een burn-out verkleinen.”

https://www.ad.nl/werk/bu(...)de-vrouwen~a611f6b5/
pi_210543513
Het is voor het eerst in de geschiedenis dat vrijgezelle jongeren denken dat ze recht hebben op een eigen woning. Even een stukje geschiedenisles.

“ Jonge gezinnen en stellen zonder kinderen moeten inwonen bij familie – dat geldt nog voor één op de negen huishoudens in 1960. Alleenstaanden kunnen een huis met een eigen voordeur voorlopig wel helemaal vergeten. Hebben zij wel een huis bemachtigd, dan moeten ze een speciale vrijgezellenbelasting betalen en kunnen ze net als andere huishoudens verplicht worden vreemden in huis te nemen.”
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:27:37 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_210543536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:26 schreef DjDaano het volgende:
Het is voor het eerst in de geschiedenis dat vrijgezelle jongeren denken dat ze recht hebben op een eigen woning. Even een stukje geschiedenisles.

“ Jonge gezinnen en stellen zonder kinderen moeten inwonen bij familie – dat geldt nog voor één op de negen huishoudens in 1960. Alleenstaanden kunnen een huis met een eigen voordeur voorlopig wel helemaal vergeten. Hebben zij wel een huis bemachtigd, dan moeten ze een speciale vrijgezellenbelasting betalen en kunnen ze net als andere huishoudens verplicht worden vreemden in huis te nemen.”
Al die mensen hadden gewoon de verkeerde mindset.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:28:21 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210543546
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:27 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Al die mensen hadden gewoon de verkeerde mindset.
Wel kinderen uitpoepen anders geen dak boven je hoofd!
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:28:57 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210543556
The proof is in the pudding: als het zo makkelijk zou zijn voor de huidige generatie, waarom lukt het dan niemand om een woning te bemachtigen? Waarom heeft een overweldigende meerderheid van de mensen van boven de 40, ook de grootste lamlullen zoals die uit de serie Probleemwijken en mensen als Tiny en Lau, de familie Tokkie etc. wel een huis?

Het is godsgeklaagd dat users als Mutsaers hier komen afgeven op werkende jeugd, terwijl ze zelf nog de vruchten hebben kunnen plukken van Nederland toen het een goeddraaiend land was. Users als deze zouden echt even wat zelfreflectie moeten tonen en zich na een diepe schaamte te hebben gevoeld pas weer melden.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:29:04 #6
403820 Aberkullie
pi_210543558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoe je vervolgens rondkomt met een baan van 5 dagen zonder kinderopvang is jouw probleem.
pi_210543566
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:28 schreef Momo het volgende:

[..]
*insert avocadograppen uit deel 1*
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:30:11 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210543579
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:29 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Hoe je vervolgens rondkomt met een baan van 5 dagen zonder kinderopvang is jouw probleem.
De vrouw moet thuisblijven om voor de kinderen te zorgen net als in 1960! Ohnee wacht dan kun je geen huis kopen.
pi_210543582
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:28 schreef Richestorags het volgende:
The proof is in the pudding: als het zo makkelijk zou zijn voor de huidige generatie, waarom lukt het dan niemand om een woning te bemachtigen?
Letterlijk iedereen in mijn omgeving lukt het zonder problemen. Met heel normale banen en inkomens.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_210543587
En het cynisme gaat weer door. Het ligt allemaal aan anderen, niet aan henzelf.

De ¤&+&#&¤ met deze discussie hier. Men wil het gewoon niet begrijpen, maar blijft hangen in hun eigen misère. Veel plezier daarmee, jullie hebben dat verdiend.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:32:26 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210543610
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

De ¤&+&#&¤ met deze discussie hier. Men wil het gewoon niet begrijpen, maar blijft hangen in hun eigen misère. Veel plezier daarmee, jullie hebben dat verdiend.
Een gewoon iemand met een gemiddeld salaris moet natuurlijk wel even reflecteren dat gemiddeld zijn echt niet kan!
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:32:28 #12
403820 Aberkullie
pi_210543612
quote:

Sorry, ligt aan onze mindset.
pi_210543617
quote:

Ik was nog een avocado aan het eten, sorry.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:33:32 #14
396550 Richestorags
pi_210543630
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:30 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Letterlijk iedereen in mijn omgeving lukt het zonder problemen. Met heel normale banen en inkomens.
Natuurlijk.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:35:06 #15
396550 Richestorags
pi_210543654
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:30 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Natuurlijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:33 schreef Aberkullie het volgende:
Tijd om Netflix maar weer aan te slingeren.
Waarom ben je niet aan het werken voor je huis?
pi_210543656
quote:
Tijd om Netflix maar weer aan te slingeren.
Niet solliciteren voor een derde baan :')_______!!11!!!

De #^&&#$&* voor je, stik maar in je Disney+!
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:35:27 #17
403820 Aberkullie
pi_210543659
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Je had op dit moment achter de kassa van de Aldi kunnen zitten of folders rondbrengen!
Ik heb een tijdje 2 banen gehad maar door mijn mindset kreeg ik toen een burnout dus nu koop ik weer avocado’s en vakanties.
pi_210543670
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:35 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik heb een tijdje 2 banen gehad maar door mijn mindset kreeg ik toen een burnout dus nu koop ik weer avocado’s en vakanties.
Als je daarmee stopt lukt het je vast wel om een huis te kopen.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:37:11 #19
396550 Richestorags
pi_210543681
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ga toch weg. Zelfs als ik bovenstaande punten weerleg, blijf jij zeuren als een verongelijkte kleuter. Dus bij jou zal ik geen moeite verder meer doen.
Je hebt helemaal niks weerlegd en alleen maar naar beneden lopen trappen

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 06-09-2023 11:06:54 ]
pi_210543869
Nederland valt nog mee qua huizenprijzen, je betaald hier, omgeving Zurich, minstens een miljoentje voor 100m2 appartement, in een gehucht minstens half uur rijden van de stad Zurich. Kut huisje met tuin 2 miljoen+.

Vandaag nog een nieuwbouwproject gezien in de stad. Huurprijzen 4200Euro p. maand voor 105m2. _O-
Deze bubbel. :')

Het waa hier laatst ook in het nieuws, burn-out gerelateerde klachten drastisch toegenomen. We moeten ook nog meer werken, schijnt de oplossing te zijn. Probleem is niet enkel in NL.
pi_210543948
quote:

[..]
Koop je toch een premie A woning? Oh nee wacht, die zijn al uitgewoond door boomers die de ladder achter zich vandaan hebben getrapt.
Ik woon in een huis wat gebouwd is als premie A woning, heb de originele bouwtekeningen en alles gekregen bij aankoop van het huis. Waarde is nu ook doodleuk 4 ton. In een piepklein dorpje in Overijssel, zonder voorzieningen. Zelfs geen supermarkt aanwezig hier. Ik zou het er nu niet meer voor over hebben, maar 3 jaar geleden kostte het dan ook een derde minder.
pi_210543993
4 ton voor een huis in een dorp buiten de randstad :') Recessie kan me niet snel genoeg komen, dit slaat toch nergens op.
pi_210544012
Steeds meer zwakkelingen die niets anders kunnen dan huilen hoe zwaar het allemaal wel niet is. Ze mogen van geluk spreken dat ze nu leven en niet vroeger want dat hadden ze nooit en te nimmer volgehouden.
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:16:44 #24
396550 Richestorags
pi_210544061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:10 schreef DutchPandora het volgende:
Steeds meer zwakkelingen die niets anders kunnen dan huilen hoe zwaar het allemaal wel niet is. Ze mogen van geluk spreken dat ze nu leven en niet vroeger want dat hadden ze nooit en te nimmer volgehouden.
Want er worden nu mensen geboren die qua DNA of intrinsieke persoonlijkheid zo anders zijn dan twintig, dertig jaar geleden? Dat is feitelijk wat je zegt.

Of spelen nurture en de omstandigheden van de maatschappij toch ook een rol
pi_210544065
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:46 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ja want iedereen die zich stoort aan zeurende en klagende millenials is een boomer.
Ik begrijp het houdinkje van de nieuwe lichting (waar ik zelf overigens ook gewoon toe behoor) ook niet zo. Erger me kapot aan leeftijdsgenoten die de ene na de andere domme keuze maken en vaak rond hun 35ste in een duur huurhuis zitten met slechts 5000 euro spaargeld en verder niets opgebouwd.

Maar wel lekker een studieschuld van 40k, 5 wereldreizen gemaakt, 4 relaties vernaggeld en elk weekend uitgegaan. Als je zo graag wilt 'leven' accepteer dan ook dat de keuzes later in het leven voor jezelf zijn. Je hoeft niet op kamers, je hoeft niet elke week uit eten, je hoeft niet 5 keer op wereldreis voor je 30ste.

Het kan allemaal best maar de gevolgen zijn er dan ook naar. Als je een fatsoenlijke bijbaan hebt, niet onnodig op kamers gaat en een beetje nadenkt over je uitgaven dan is er nog steeds heel veel mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')