abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210538475
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:54 schreef tong80 het volgende:

[..]
:D Ga door.

:T
Kusjes
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 5 september 2023 @ 12:57:36 #52
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_210538491
De regering probeert zich alvast in te dekken voor als we straks overspoeld worden met die kansparels ... Nee, het lag niet aan ons asielbeleid hoor - dat was tiptop in orde _O-
"Hoka Hey!"
pi_210538493
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Overigens is dit geen 'nieuw onderzoek' in positivistische zin maar een metastudie. Men heeft verschillende onderzoeksbevindingen naast elkaar gelegd en uit de bevindingen van dat eerdere onderzoek een overkoepelende conclusie getrokken.
Gewoon het wekelijkse rondje bijvolkingspropaganda dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 11:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat de onderzoeksvraag waar mee begonnen is gewoon slecht is. Dat geven de onderzoekers zelf ook wel een beetje toe, omdat ze zelf geen eenduidige definitie van 'aanzuigende werking' kunnen geven. Wie die onderzoeksvraag zo geformuleerd heeft kan ik zo niet vinden, maar daar liggen wel de grootste problemen hier.
Dat is ook een trend, steeds meer wetenschappers doen onderzoek zonder te weten waar ze het precies over hebben. De grote Karel van het Reve merkt ooit al eens op dat kunst- en literatuurwetenschappers niet eens hun eigen vakgebied kunnen definieren omdat ze de lijn tussen kunst en geen kunst en literatuur en geen literatuur niet eens kunnen trekken.

Dat was een specifiek probleem voor die disciplines maar dat is nu een algemeen probleem aan het worden. Gender studies kan niet formuleren wat gender is zonder geslacht, vrouwenstudies kan niet vertellen wat een vrouw is, en aanzuigende werkingstudies kunnen niet bepalen wat aanzuigende werking is. En dat mag allemaal onder het mom van 'wetenschap', terwijl het mensen met een zgn wetenschappelijke opleiding zijn die lullen in de ruimte om hun politieke mening kracht bij te zetten. Wetenschap is helemaal niks zonder de wil om te weten te komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210538778
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:57 schreef matspontius het volgende:
De regering probeert zich alvast in te dekken voor als we straks overspoeld worden met die kansparels ... Nee, het lag niet aan ons asielbeleid hoor - dat was tiptop in orde _O-
Dat is inderdaad vrij duidelijk, nogal gestuurd artikel/onderzoek dit.

Vast geen enkele link met de politiek. :+
pi_210538809
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 09:43 schreef Confetti het volgende:
Wat een volstrekt debiel artikel weer van allerlei wereldvreemde figuren. Laatst hoorde ik een hoogleraar ook op televisie roepen dat de eindbestemming vaak 'toeval' is.

Deze mensen en iedereen die deze onzin gelooft lijden aan een geestesziekte.
Wat een malloot inderdaad. Wst denkt die kolderkop wel niet, alsof hij het beter weet omdat hij gestudeerd heeft. Wij weten het echt wel beter hoor _O-
pi_210538830
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is inderdaad vrij duidelijk, nogal gestuurd artikel/onderzoek dit.

Vast geen enkele link met de politiek. :+
Het moment waarop kritiek op de Nederlandse politiek geuit mag worden, moet nog komen.
  dinsdag 5 september 2023 @ 13:38:51 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210538838
quote:
Wat een volstrekt debiel artikel weer van allerlei wereldvreemde figuren. Laatst hoorde ik een hoogleraar ook op televisie roepen dat de eindbestemming vaak 'toeval' is.

Vandaar dat ze in Servië kamperen, wachtend op een smokkelaar die ze Hongarije in brengt. Toeval dat ze niet in Servië blijven inderdaad.
pi_210538914
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat een malloot inderdaad. Wst denkt die kolderkop wel niet, alsof hij het beter weet omdat hij gestudeerd heeft. Wij weten het echt wel beter hoor _O-
Lijkt er toch aardig op dat men hier al meer moeite heeft gedaan om dat onderzoek en diens conclusies te doorgronden, dan de betreffende journalist. Die er wel vaker een handje van hebben om onderzoeksconclusies volledig incorrect te interpreteren.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 5 september 2023 @ 13:49:21 #59
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210538930
Ik snap uberhaupt niet dat ongedocumenteerde mensen hier zomaar binnen mogen wandelen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_210538975
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:49 schreef cherrycoke het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat ongedocumenteerde mensen hier zomaar binnen mogen wandelen.
Helemaal omdat ze vaak door andere landen heen moeten. Was er niet een of andere wet die er voor zou moeten zorgen dat ze enkel asiel aan kunnen vragen in het land waar ze als eerste doorheen komen?
pi_210539118
quote:

Toeval dat het specifiek Nederland wordt (en niet bv Duitsland, Frankrijk of Zweden)? Daar zal vast wel een aardige toeval-factor in meespelen ja. Al blijkt de aanwezigheid van familie dus ook een aardige factor.

Toeval dat het een van die landen wordt? Nee, niet echt.

En dat onderscheid lijkt hier ook aan de hand te zijn. Geeft men redenen om specifiek naar Nederland te willen/gaan? Nee, broodjes kroket worden niet genoemd. Geeft men redenen om naar een van de landen te gaan die bepaalde faciliteiten bieden? Daar lijkt het wel op, men heeft het immers over welvaart en toekomstperspectief. Maar omdat men niet specifiek Nederland noemt (want die factoren gelden dan ook niet louter voor Nederland) zou er dan opeens geen sprake van een aanzuigende werking door die factoren spelen.
pi_210539126
:')

Niveautje diederik stapel gloria wekker dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210539129
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:46 schreef probeer het volgende:

[..]
Lijkt er toch aardig op dat men hier al meer moeite heeft gedaan om dat onderzoek en diens conclusies te doorgronden, dan de betreffende journalist. Die er wel vaker een handje van hebben om onderzoeksconclusies volledig incorrect te interpreteren.
Ja? Welke posts moet ik lezen?
pi_210539152
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 09:49 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb voldoende bij overheids-instanties gedetacheerd gezeten om te weten dat resultaten van een onderzoek in opdracht voorafgaand aan publicatie beoordeeld moeten worden door de opdrachtgever, en op basis daarvan grondig aangepast kunnen worden, en soms gewoon niet gepubliceerd. Werk je daar als onderzoeksinsituut niet aan mee, dan krijg je geen opdrachten meer vanuit de hele overheid, en dan is je bedrijfje wel ten dode opgeschreven.
Dit.

En dat gebeurd niet alleen bij de overheid, ook in het bedrijfsleven.
Wie betaald bepaald en helemaal als je een politieke kleur hebt, kan je dit soort onderzoeken prima sturen.

Weinig van serieus te nemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210539302
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 14:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja? Welke posts moet ik lezen?
Ok vooruit, die 'men' in mijn post moet MoreDakka zijn. Post #17.
pi_210539365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 14:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok vooruit, die 'men' in mijn post moet MoreDakka zijn. Post #17.
Ik zie hem het rapport en alle hoogleraren niet neersabelen. Tot die tijd ga ik er vanuit dat die 'wereldvreemde figuren' die fulltime met deze materie bezig zijn iets beter geïnformeerd zijn dan een fokker. Val mij daar gerust op aan
pi_210539389
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 14:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zie hem het rapport en alle hoogleraren niet neersabelen. Tot die tijd ga ik er vanuit dat die 'wereldvreemde figuren' die fulltime met deze materie bezig zijn iets beter geïnformeerd zijn dan een fokker. Val mij daar gerust op aan
quote:
Lijkt er toch aardig op dat men hier al meer moeite heeft gedaan om dat onderzoek en diens conclusies te doorgronden, dan de betreffende journalist.
Dit was mijn claim. Niet dat FoK!-ers het hier al beter doen dan die onderzoekers.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 05-09-2023 14:39:06 ]
pi_210539481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 14:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Lijkt er toch aardig op dat men hier al meer moeite heeft gedaan om dat onderzoek en diens conclusies te doorgronden, dan de betreffende journalist.

Dit was mijn claim. Niet dat FoK!-ers het hier al beter doen dan die onderzoekers.
Jij reageert op een post van mij, niet andersom. Je maakt er een ander onderwerp van. Ik verdedigde nergens die journalist, ik wil het niet eens hebben over die journalist (wie dat ook mogen zijn).
pi_210615789
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 09:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ook zo’n leuke frame. Met deze term klinkt het natuurlijk geloofwaardiger. Nou, als dit uit interviews naar voren is gekomen, dan is alle data dus kwalitatief.

Dit is Gloria Wekker wetenschap.
https://www.vn.nl/gloria-wekker-witte-onschuld-bestaat-niet/
Kunt u daardoor als wetenschapper wel objectief zijn?
‘Ik ben niet van de objectiviteit. Dat is óók een reden waarom mensen betwijfelen of ik een echte wetenschapper ben. In een heleboel kritische wetenschappen, zoals gender studies en culturele studies, is dat ideaal van de objectiviteit allang achterhaald. Wij zeggen: die objectiviteit is een schaamlapje voor de posities die mannen innemen.’

Eigenlijk zou het gewoon verplicht moeten worden om meteen te vermelden of het een kwalitatief of een kwantitatief onderzoek betreft, zowel bij het onderzoek als in de media.
Activisme is prima, maar het is geen wetenschap.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 12 september 2023 @ 19:03:31 #70
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210615904
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:07 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ja tuurlijk. En gij geloofd het :O

Wat heeft dit onderzoekje gekost?
Meer dan jouw schoolopleiding zo te zien.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210615939
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 11:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Kwalitatief onderzoek bestempelen als onwetenschappelijk is echt veel te kort door de bocht.

Maar je moet inderdaad wel kijken of je onderzoeksmethode zich goed/afdoende leent om iets te zeggen over je onderzoeksgroep. En de resultaten van kwalitatief onderzoek extrapoleren lastiger naar grote groepen.

Bovendien lijken er bij dit onderzoek genoeg kanttekeningen geplaatst te kunnen worden. Zoals bv MoreDakka al aangeeft.
Dat klopt, maar ik wil wel graag weten of het een kwalitatief of kwantatief onderzoek betreft. En de media zouden dat moeten vermelden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_210616554
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:55 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het gewoon verplicht moeten worden om meteen te vermelden of het een kwalitatief of een kwantitatief onderzoek betreft, zowel bij het onderzoek als in de media.
Activisme is prima, maar het is geen wetenschap.
Als het goed is is dat gewoon in de methode sectie terug te vinden hoor. Heel kort door de bocht; interviews of enquetes. Combinatie van beiden is vaak wel leuk, dan krijg je en een stukje statistiek, en een stukje verdieping.
pi_210616571
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 20:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Als het goed is is dat gewoon in de methode sectie terug te vinden hoor.
Dat klopt, maar de media laat het heel vaak achterwege.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')