Toeval.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:54 schreef Rostrup het volgende:
Waarom heeft het Deense asielbeleid dan tot een enorme afname van de instroom geleid?
Het is, los van alle terechte kritiek hierboven, al in de kern hilarische kolder. Hoe kan er geen aanzuigende werking uitgaan van beleid dat asielzoekers (in deze groten getale) toestaat asiel aan te vragen? Dáár begint en eindigt het toch, ongeacht de onderliggende motivaties van asielzoekers?quote:
Lijkt me bevorderlijk voor de integratie om mensen snel aan studie en werk te laten beginnen.quote:Zo is de VVD bang dat het een aanzuigende werking heeft als asielzoekers sneller mogen gaan werken.
Lijkt me vooral bevordelijk om de lonen te drukkenquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me bevorderlijk voor de integratie om mensen snel aan studie en werk te laten beginnen.
Kwalitatief onderzoek bestempelen als onwetenschappelijk is echt veel te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ook zo’n leuke frame. Met deze term klinkt het natuurlijk geloofwaardiger. Nou, als dit uit interviews naar voren is gekomen, dan is alle data dus kwalitatief.
Dit is Gloria Wekker wetenschap.
Je hebt op zich een punt, maar het gaat mij vooral er om, dat dit overduidelijk als argument en frame wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Kwalitatief onderzoek bestempelen als onwetenschappelijk is echt veel te kort door de bocht.
Maar je moet inderdaad wel kijken of je onderzoeksmethode zich goed/afdoende leent om iets te zeggen over je onderzoeksgroep. En de resultaten van kwalitatief onderzoek extrapoleren lastiger naar grote groepen.
Bovendien lijken er bij dit onderzoek genoeg kanttekeningen geplaatst te kunnen worden. Zoals bv MoreDakka al aangeeft.
Ik denk vooral dat de onderzoeksvraag waar mee begonnen is gewoon slecht is. Dat geven de onderzoekers zelf ook wel een beetje toe, omdat ze zelf geen eenduidige definitie van 'aanzuigende werking' kunnen geven. Wie die onderzoeksvraag zo geformuleerd heeft kan ik zo niet vinden, maar daar liggen wel de grootste problemen hier.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Kwalitatief onderzoek bestempelen als onwetenschappelijk is echt veel te kort door de bocht.
Maar je moet inderdaad wel kijken of je onderzoeksmethode zich goed/afdoende leent om iets te zeggen over je onderzoeksgroep. En de resultaten van kwalitatief onderzoek extrapoleren lastiger naar grote groepen.
Bovendien lijken er bij dit onderzoek genoeg kanttekeningen geplaatst te kunnen worden. Zoals bv MoreDakka al aangeeft.
Het lijkt ook mij alsof ze hier doodleuk hebben gedaan 'nou, er heeft niemand ons verteld dat ze bij aanvang van hun vlucht specifiek kozen voor Nederland, dus er is geen aanzuigende werking'.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je hebt op zich een punt, maar het gaat mij vooral er om, dat dit overduidelijk als argument en frame wordt gebruikt.
Het draait allemaal om beeldvorming. Dit rapport wordt door de media opgepikt en mensen lezen vooral de koppen, misschien het bericht, maar niet of nauwelijks het daadwerkelijke rapport.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Het lijkt ook mij alsof ze hier doodleuk hebben gedaan 'nou, er heeft niemand ons verteld dat ze bij aanvang van hun vlucht specifiek kozen voor Nederland, dus er is geen aanzuigende werking'.
Terwijl ze dus wel ruiterlijk toegeven dat welvaart en toekomstperspectief factoren zijn. Ergo, bepaalde faciliteiten geboden door Nederland zijn zeer gewenst door de vluchtelingen. Dat noem ik een aanzuigende werking.
Het is alsof ik hier vraag 'hej, wie kent er in Utrecht een leuk cafe met IPA's op de tap?' Dan krijg ik een rits aan suggesties, kies cafe x uit en ga daar leuk bier drinken. En dat Verweij-Jonkers (ofnouja, eerder de pers die poogt om uitgebreid onderzoek middels twee zinnen in hun straatje te passen) dan doodleuk zegt: Hij vroeg niet specifiek naar cafe X, dus de IPA's die ze daar op de tap hebben, vormen geen aanzuigende werking.
In de OP hebben ze het ook nog over "wetenschappelijk" bewijs.....quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:43 schreef Confetti het volgende:
Wat een volstrekt debiel artikel weer van allerlei wereldvreemde figuren. Laatst hoorde ik een hoogleraar ook op televisie roepen dat de eindbestemming vaak 'toeval' is.
Deze mensen en iedereen die deze onzin gelooft lijden aan een geestesziekte.
Nou, als dit geen aanzuigende werking heeft....quote:is de aanwezigheid van familie of vrienden de belangrijkste reden om door te willen reizen naar Nederland. Daarnaast wordt de aantrekkelijkheid van Nederland bepaald door "de algemene veiligheidssituatie, de welvaart en de economische situati
Overigens is dit geen 'nieuw onderzoek' in positivistische zin maar een metastudie. Men heeft verschillende onderzoeksbevindingen naast elkaar gelegd en uit de bevindingen van dat eerdere onderzoek een overkoepelende conclusie getrokken.quote:Er is geen wetenschappelijk bewijs dat migranten en vluchtelingen vanwege het Nederlandse asielbeleid hierheen komen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van het Verwey-Jonker Instituut, in opdracht van het kennisinstituut van het ministerie van Justitie en Veiligheid.
Geen vluchtelingen dus. Helder, optyfen.quote:asielzoekers en hun keuze voor een bestemming
Helemaal juist. Ze kunnen die conclusie trekken door, zoals ook in het nieuwsbericht staat, het sec asielbeleid los te koppelen van die andere factoren. Maar zo werkt het natuurlijk niet, geen mens denkt zo en migranten al helemaal niet. Aangezien dit een onderzoek moet voorstellen naar de beweegredenen van migranten is dat toch wel merkwaardig te noemen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Het lijkt ook mij alsof ze hier doodleuk hebben gedaan 'nou, er heeft niemand ons verteld dat ze bij aanvang van hun vlucht specifiek kozen voor Nederland, dus er is geen aanzuigende werking'.
Terwijl ze dus wel ruiterlijk toegeven dat welvaart en toekomstperspectief factoren zijn. Ergo, bepaalde faciliteiten geboden door Nederland zijn zeer gewenst door de vluchtelingen. Dat noem ik een aanzuigende werking.
Het is alsof ik hier vraag 'hej, wie kent er in Utrecht een leuk cafe met IPA's op de tap?' Dan krijg ik een rits aan suggesties, kies cafe x uit en ga daar leuk bier drinken. En dat Verweij-Jonkers (ofnouja, eerder de pers die poogt om uitgebreid onderzoek middels twee zinnen in hun straatje te passen) dan doodleuk zegt: Hij vroeg niet specifiek naar cafe X, dus cafe X heeft geen aanzuigende werking.
En weer iedereen wegzetten als rechts.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:19 schreef tong80 het volgende:
Heerlijk de gefrustreerde rechtsen die weigeren van hun geloof te vallen.
quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:49 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En weer iedereen wegzetten als rechts.
Heerlijk die naïeve linkse alcoholisten die alles voor zoete koek slikken.
Actie reactie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |