Zou prima kunnen maar dan had je daar denk ik wel direct aan het begin mee moeten beginnen. Als dat de visie is van de trainer prima. Daarvoor haal je 'm om die spelopvatting er in te slijpen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste ploegen in Nederland proberen toch wel wat te creëren, daar staat de Eredivisie ook bekend om. Dat is echt geen competitie met vijftien Getafe's of zo. Wat directer voetbal, waarbij de omschakeling een wapen is, heeft PSV vaak genoeg een kampioenschap opgeleverd. Ik zou dus niet weten waarom Ajax dat niet zou kunnen.
Die 2 weken erna heb je ook niet want de meeste spelers zijn er niet maar eens dat hij het simpeler had moeten houden als je de meeste spelers maar 1 dag op de training hebt gehad.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:59 schreef Wotte het volgende:
[..]
Zou prima kunnen maar dan had je daar denk ik wel direct aan het begin mee moeten beginnen. Als dat de visie is van de trainer prima. Daarvoor haal je 'm om die spelopvatting er in te slijpen.
Ik zie nu een trainer die een vrij duidelijke manier van spelen in de voorbereiding en eerste wedstrijden hanteert. Vervolgens een zaadpot speelt en in de volgende wedstrijd zijn spelopvatting overboord gooit. Als hij meent dat het voor het team beter is prima.
Ik heb alleen grote vraagtekens bij de timing. Waarom ga je de laatste wedstrijd voor de interlandbreak je strategie omgooien terwijl je er ma twee weken hebt om het er in te slijpen.
Van 1 jaar naar een half jaar, nog steeds wel lang maar goed.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is wel heel laat. Jammer.
Dan ben je gewoon ongeschikt voor de druk die er bij een topclub komt kijken, ben ik bang aldus mijn edit.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die 2 weken erna heb je ook niet want de meeste spelers zijn er niet maar eens dat hij het simpeler had moeten houden als je de meeste spelers maar 1 dag op de training hebt gehad.
Ik zie een trainer die in de laatste twee weken van de transferperiode zijn twee beste spelers verliest, de eerste keeper aan een blessure en even doodleuk acht nieuwe spelers mag gaan inpassen. Velen waar hij naar het schijnt niet eens om heeft gevraagd. Dan kun je wel spreken over vasthouden aan een spelopvatting, maar dat heeft dan allemaal weinig zin meer.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:59 schreef Wotte het volgende:
[..]
Zou prima kunnen maar dan had je daar denk ik wel direct aan het begin mee moeten beginnen. Als dat de visie is van de trainer prima. Daarvoor haal je 'm om die spelopvatting er in te slijpen.
Ik zie nu een trainer die een vrij duidelijke manier van spelen in de voorbereiding en eerste wedstrijden hanteert. Vervolgens een zaadpot speelt en in de volgende wedstrijd zijn spelopvatting overboord gooit. Als hij meent dat het voor het team beter is prima.
Ik heb alleen grote vraagtekens bij de timing. Waarom ga je de laatste wedstrijd voor de interlandbreak je strategie omgooien terwijl je er ma twee weken hebt om het er in te slijpen.
Officieel, ik kan me voorstellen dat hij gewoon al werkt maar Van Halst de krabbels laat zetten.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van 1 jaar naar een half jaar, nog steeds wel lang maar goed.
Ik ken Steijn verder (nog) niet als trainer dus ook wat moeilijk om te beoordelen in die korte tijd met zoveel nieuwe spelers maar afgelopen weekend heeft hij geen sterke beurt gemaakt zowel op het veld als naast het veld.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon ongeschikt voor de druk die er bij een topclub komt kijken, ben ik bang aldus mijn edit.
Kan er niet zoveel anders van maken. Er zijn maar weinig trainers die overleven als ze beginnen te zwalken. Die passmap spreekt boekdelen die gasten weten niet wat de bedoeling is.
Van Halstquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Officieel, ik kan me voorstellen dat hij gewoon al werkt maar Ten Hag de krabbels laat zetten.
In ieder geval wel voor het nieuwe seizoen en dus niet na de zomer transferperiode. Lijkt me na afgelopen zomer wel belangrijk. Dus wat dat betreft is dat half jaar eerder wel een winst.quote:
Maar juist dan moet je het toch versimpelen en behapbaar maken. Daarbij is het een keuze om direct met de nieuwelingen te spelen en dan ook nog eens een ander systeem te hanteren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie een trainer die in de laatste twee weken van de transferperiode zijn twee beste spelers verliest, de eerste keeper aan een blessure en even doodleuk acht nieuwe spelers mag gaan inpassen. Velen waar hij naar het schijnt niet eens om heeft gevraagd. Dan kun je wel spreken over vasthouden aan een spelopvatting, maar dat heeft dan allemaal weinig zin meer.
Is er ook een fatsoenlijke bron, 1 die wel iets van betrouwbaar isquote:
Zou zomaar kunnen ja.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:27 schreef bbuddybb het volgende:
Fallentein: “De spelers grappen over het Engels van Maurice Steijn.”![]()
Dit is ook wel uitermate pijnlijk.quote:Perez sluit zich aan bij zijn collega aan tafel en komt met een anekdote over het aantrekken van Gaaei, die voor een bedrag van circa 4,5 miljoen euro de overstap maakte van het Deense Viborg FF en voor vijf seizoenen tekende. “Dat is wel een mooi verhaal. De Deense Ajax-scout belt echt iedereen op om te zeggen dat hij niets met de transfer van Gaaei te maken heeft, haha.”
“Hij wordt er namelijk door de mensen in de voetbalwereld op aangekeken”, vervolgt Perez. “Mensen vragen zich af: hoezo heb je hém aangeboden bij Ajax?! Maar hij zegt dus dat hij er niets mee te maken heeft. Dat zegt wel iets over het beleid. De scout die dus de vinger op de pols heeft en alle spelers volgt gewoon wordt gepasseerd”, besluit de analist.
Die zullen ook gemaakt worden over Ten Hag en Van Gaal gok ik zoquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:27 schreef bbuddybb het volgende:
Fallentein: “De spelers grappen over het Engels van Maurice Steijn.”![]()
Eerlijk gezegd vind ik het extreem moeilijk om al die verhalen te geloven. Ieder analist wil heel graag iets roepen over teloorgang van Ajax. Er zijn een hoop mensen door de mand gevallen afgelopen tijd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is ook wel uitermate pijnlijk.
Pijnlijk oncollegiaal ookquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is ook wel uitermate pijnlijk.
Dat de scouting niet met elkaar door 1 deur kan is al langer bekend dus daar zullen ook wel koppen gaan rollen.quote:
bijna de scène uit Moneyball waarin Bean zijn scouting afbrandde maar dan omgekeerdquote:
Dat mag Kroes gaan regelen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat de scouting niet met elkaar door 1 deur kan is al langer bekend dus daar zullen ook wel koppen gaan rollen.
Nooit op de korte termijn natuurlijk. En dat is waar de schoen wringt voor Ajax. Het elftal moet gaan draaien, maar door de interne chaos moet Steijn nu aan de slag met een groep die hij liever anders samengesteld had gezien. Als het 'm al lukt, kost dat zeker 2-3 maanden en waarschijnlijk langer. Dan ben je al uitgeschakeld voor Europees voetbal en mogelijk ook al op aanzienlijke achterstand geraakt voor de eerste twee plekken in de competitie.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:40 schreef marcb1974 het volgende:
Een eigen interne opleiding op oud-spelers op te leiden richting voor een baan binnen de club. Zou dit iets kunnen helpen?
https://www.ajax.nl/artik(...)ct-voor-oud-spelers/
Dat verwacht ik ook niet. En dit gaat nou juist even NIET om het elftal maar om de club in zijn geheel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nooit op de korte termijn natuurlijk. En dat is waar de schoen wringt voor Ajax.
Dat is leuk, maar de club is wat mij betreft Ajax 1. Daar moeten de resultaten komen en daarvoor kopen mensen de seizoenskaarten. Niet om alle initiatieven daaromheen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:51 schreef marcb1974 het volgende:
En dit gaat nou juist even NIET om het elftal maar om de club in zijn geheel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |