quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
Wolff over record Verstappen: "Cijfers zijn voor Wikipedia, niemand leest dat"
[..]
Iemand die ook maar iets leest waar Max gesproken heeft over records weet dat Max het echt niet uit maakt of het zijn eerste winst is of zijn 100e op een rij. als hij maar wint.
Het zit wel diep bij ze hequote:Ook nu Verstappen dat record heeft verbroken, en hij geconfronteerd wordt met het feit dat zelfs Mercedes in haar dominante jaren hier niet in is geslaagd, haalt Wolff dat aan. "Onze situatie was een klein beetje anders omdat we binnen het team twee coureurs hadden die tegen elkaar streden", stelt Wolff.
uhuhquote:
Ik moest hierbij meteen denken aan de 100e overwinning van Hamilton. Toen zei Wolff (dit heb ik uiteraard gewoon opgezocht, ik was benieuwd):quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Iemand die ook maar iets leest waar Max gesproken heeft over records weet dat Max het echt niet uit maakt of het zijn eerste winst is of zijn 100e op een rij. als hij maar wint.
https://www.formula1.com/(...)YtGeWasTgT956yR.htmlquote:“Yes, I think we are witnesses of a career that is just amazing,” Wolff said. “That 100th race victory is just mind-blowing. Today we talk about it – it’s going to be in the news for 24 hours – but only 20 years down the line we are going to realise that we’ve been part of that.
“But we realise that you are being part of a journey that no other sportsman in Formula 1 has done so far and that is beyond the races that we’ve won, the championships – that is from the humanist aspect – to be part of this is special,” he added.
Die Mercedes boys zijn echt kampioenen projectie.quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het ging mij dan ook vooral om het stukje dat hij niet weet of Max om records geeft.quote:Op zondag 3 september 2023 19:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik moest hierbij meteen denken aan de 100e overwinning van Hamilton. Toen zei Wolff (dit heb ik uiteraard gewoon opgezocht, ik was benieuwd):
[..]
https://www.formula1.com/(...)YtGeWasTgT956yR.html
Afgezien van dat hij het record in Hamiltons geval "mind-blowing" noemt, is hij toch nog wel enigszins consequent hierin: hij zegt dat het record an sich slechts 24 uur interessant is, maar dat het vooral om de gehele carrière gaat.
Maar goed, enige zuurheid spreekt hier natuurlijk wel uit.
Een sporter denkt maar aan één ding. Winning. Dus nee, ik zie niet hoe dat zielig is.quote:Op zondag 3 september 2023 19:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Die Mercedes boys zijn echt kampioenen projectie.Lewis en Toto hebben er allebei een handje van. Dingen die ze RBR/Max verwijten/van beschuldigen zijn altijd dingen die ze zelf doen/gedaan hebben.
Ik kan niet in Verstappens hoofd kijken, maar geeft iig altijd hetzelfde antwoord. "Leuk die records, maar ik vind het niet zo belangrijk". Terwijl Lewis het alleen maar heeft over "unfinished business" en de indruk geeft dat z'n hele carrière voor niets is geweest als hij de 8ste titel niet haalt.![]()
Snappen ze niet hoe zielig ze overkomen af en toe?
Als zelfs Helmut Marko twijfelt of Verstappen wel zo weinig om records geeft als hij steeds zegt, dan is het niet zo vreemd als Wolff aangeeft dat niet te weten.quote:Op zondag 3 september 2023 19:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het ging mij dan ook vooral om het stukje dat hij niet weet of Max om records geeft.
In bijna elk interview wordt er naar gevraagd en elke keer bij welk record dan ook geeft Max aan dat het slechts cijfers zijn voor hem. Dat hij voor zijn eerste of 100e dezelfde instelling heeft. Maar leuk hoor voor het team ofzo is dan iets dat hij er achter aan noemt.
Is dat zo? Ik kan wel een paar coureurs noemen die bijv vaker wereldkampioen geweest zijn.quote:Op zondag 3 september 2023 19:19 schreef plesner het volgende:
Denk dat je Verstappen nu wel officieel de GOAT kan noemen, niemand komt ook maar in de buurt van zijn talent/prestaties
Natuurlijk geeft hij wel om die records.quote:Op zondag 3 september 2023 19:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als zelfs Helmut Marko twijfelt of Verstappen wel zo weinig om records geeft als hij steeds zegt, dan is het niet zo vreemd als Wolff aangeeft dat niet te weten.
Die nonchalante houding kan natuurlijk ook (deels) een act zijn. Dat maakt het des te leuker als je ook nog eens record na record breekt, in tegenstelling tot coureurs die benadrukken hoezeer ze erop gebrand zijn en het juist niet lukt. Je legt jezelf daardoor ook minder druk vanuit bijvoorbeeld de media op, als er steeds weer een "nu is hét moment om het te laten zien!"-sfeer omtrent een nieuw record hangt.
Records worden ook pas echt interessant als ze binnen bereik komen, daarvoor is het vooral een kwestie van "we zien het dan wel". Alles dat je er vooraf over zegt, heeft toch weinig zin. Mocht Verstappen ooit 103 overwinningen op zak hebben en nummer 104 is in zicht voor het absolute record, dan acht ik het hoogstwaarschijnlijk dat hij dar record graag wil grijpen. Idem wanneer hij een 7e wereldtitel heeft en een 8e in zicht is.
Ik kan me niet herinneren dat Vettel 'officieel' de GOAT was toen hij in de vierde race voor het einde van het seizoen op 26-jarige leeftijd zijn vierde wereldtitel binnenhaalde en aan het eind van het seizoen het record van meeste overwinningen op rij ooit met twee races verbeterde. Jij?quote:Op zondag 3 september 2023 19:19 schreef plesner het volgende:
Denk dat je Verstappen nu wel officieel de GOAT kan noemen, niemand komt ook maar in de buurt van zijn talent/prestaties
Uiteindelijk is het woord GOAT best wel subjectief, want op welk criterium meet je dat?quote:Op zondag 3 september 2023 19:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Vettel 'officieel' de GOAT was toen hij in de vierde race voor het einde van het seizoen op 26-jarige leeftijd zijn vierde wereldtitel binnenhaalde en aan het eind van het seizoen het record van meeste overwinningen op rij ooit met twee races verbeterde. Jij?
De herinnering aan Michael Schumacher was toen nog te vers en de prestaties die hij heeft geleverd heeft Vettel, of wie dan ook, nooit weten te overtreffen.quote:Op zondag 3 september 2023 19:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat Vettel 'officieel' de GOAT was toen hij in de vierde race voor het einde van het seizoen op 26-jarige leeftijd zijn vierde wereldtitel binnenhaalde en aan het eind van het seizoen het record van meeste overwinningen op rij ooit met twee races verbeterde. Jij?
In een sport waar driverskills maar een deel van het verhaal zijn bestaat geen GOAT.quote:Op zondag 3 september 2023 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het woord GOAT best wel subjectief, want op welk criterium meet je dat?
Dat komt o.a. door de gelimiteerde fuel flow en het niet meer mogen bijtanken. In 2004 was elke stint een sprintrace en tegenwoordig moeten ze een hele race op een tank doen. Dus moeten ze benzine sparen en is het dus veel lift & coast.quote:Op zondag 3 september 2023 17:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat Barichello in 2001 de snelste ronde heeft gereden? Zijn de auto's niet sneller geworden?
Ik denk dat je uiteindelijk moet meten o.b.v. het totaal aantal overwinningen.quote:Op zondag 3 september 2023 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het woord GOAT best wel subjectief, want op welk criterium meet je dat?
Helemaal eens. Dat is ook niet volledig te meten. Dat Verstappen een van de beste coureurs aller tijden is, is inmiddels wel duidelijk. Hij is simpelweg dé man van zijn generatie. En misschien is hij ook wel de beste ooit, hij heeft alles in zich om dat te zijn wat mij betreft.quote:Op zondag 3 september 2023 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de jaren '50 deden ze 7 races per jaar. Dat beperkt het totaal aantal overwinningen dat gehaald kon worden in die tijd nogal vergeleken met nu.quote:Op zondag 3 september 2023 19:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je uiteindelijk moet meten o.b.v. het totaal aantal overwinningen.
Alles wordt uit de kast getrokken om de prestaties van Max te bagatelliseren. Dat gedoe over teamgenoten net zo. Want er kan maar 1 goat zijn.quote:Op zondag 3 september 2023 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Aantal overwinningen per aantal gereden racesquote:Op zondag 3 september 2023 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de jaren '50 deden ze 7 races per jaar. Dat beperkt het totaal aantal overwinningen dat gehaald kon worden in die tijd nogal vergeleken met nu.
kortom HAM Goat noemen is dus ook niet terechtquote:Op zondag 3 september 2023 19:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De herinnering aan Michael Schumacher was toen nog te vers en de prestaties die hij heeft geleverd heeft Vettel, of wie dan ook, nooit weten te overtreffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |