Dit zegt eigenlijk alles wel een beetje. Het is echt ongelofelijk dat dit conflict al decennialang zoveel burgerlevens aan het opeisen is, aan beide kanten. Laat staan de psychische schade die is toegediend aan mensen die het wel hebben overleefd. En de overheden aan beide kanten boeit het werkelijk waar geen ene moer, alles gaat om grondgebied, olie, geld, macht en landjepik. Geen enkel humaan korreltje in dit hele conflict te bekennenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 08:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Bizar dat er na elke opleving van geweld weer een groep opstaat die de andere de schuld geeft.
Aan beide kanten van dit conflict heerst pure slechtheid. Of het nou om geld, religie of landjepik gaat, als je als leiders accepteert dat een conflict zo lang voortduurt en zoveel slachtoffers eist dan heb je gewoon bloed aan je handen. Niets, echt niets, is zoveel doden waard.
De internationale gemeenschap faalt hier ook keihard. Hier had allang een VN-macht die zijn gelijke in de geschiedenis niet kent moeten staan om een twee staten oplossing af te dwingen en te controleren. Desnoods tot in het einde der tijden.
Het waren wel een miljoen raketten !!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:14 schreef slashdotter3 het volgende:
nu.nl bagatelliseert het weer eens, ze maken van 5000 raketten 'tientallen raketten'
https://www.nu.nl/midden-(...)t-de-gazastrook.html
Israël getroffen door vele tientallen raketten uit de Gazastrook
Goede vragen waar ik ook geen antwoord op hebquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar waarom is vandaag uitgekozen om deze oorlog te starten? Is het vanwege de normalisatie met Saudi Arabie? Is dit om de aandacht af te leiden van de Ukrainse oorlog? Is het Iran die een go ahead heeft gegeven om een bepaalde reden aan Hamas en PIJ? Is het een bepaalde Israelische speciale dag die ze willen verpesten?
50 jaar en 1 dag na de Yoem Kippoer oorlog?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar waarom is vandaag uitgekozen om deze oorlog te starten? Is het vanwege de normalisatie met Saudi Arabie? Is dit om de aandacht af te leiden van de Ukrainse oorlog? Is het Iran die een go ahead heeft gegeven om een bepaalde reden aan Hamas en PIJ? Is het een bepaalde Israelische speciale dag die ze willen verpesten?
Die 5000 kwam volgens mij van Hamas zelf, dus lijkt me prima als Nu.nl niet die bron overneemt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:14 schreef slashdotter3 het volgende:
nu.nl bagatelliseert het weer eens, ze maken van 5000 raketten 'tientallen raketten'
https://www.nu.nl/midden-(...)t-de-gazastrook.html
Israël getroffen door vele tientallen raketten uit de Gazastrook
Haat, van beide kanten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:23 schreef AgLarrr het volgende:
Ik snap serieus niet dat Hamas dit doet. Wat gaan ze hier nou mee bereiken? Vroeger of later lukt het Israël zich te hergroeperen en die zullen genadeloos zijn in hun antwoord gegeven de IS-achtige praktijken die Hamas ten toon spreidt. Dit is toch het begin van het einde van wat men "palestina" noemt?
Ik verwacht niet dat als dit straks voorbij is dat plekken als Gaza nog onafhankelijk zijn.
Het is veel groter dan tot nu toe in Nederlandse media wordt gezegd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die 5000 kwam volgens mij van Hamas zelf, dus lijkt me prima als Nu.nl niet die bron overneemt.
Tnx, dat zal het idd zijn:quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
50 jaar en 1 dag na de Yoem Kippoer oorlog?
Gisteren was iets te opvallend?
Die worden ook net wakker hequote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is veel groter dan tot nu toe in Nederlandse media wordt gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |