abonnement Unibet Coolblue
pi_210501747


Matthijs van Nieuwkerk weet nog niet of hij terugkeert op televisie. Dat geeft hij te kennen in een interview met NRC, naar aanleiding van de onthullingen van de Volkskrant over de cultuur bij het tv-programma De Wereld Draait Door. Uit het stuk kwam naar voren dat de presentator zich jarenlang schuldig maakte aan grensoverschrijdend gedrag. Oud-medewerkers hadden het over woede-uitbarstingen en vernederingen.

Het is voor het eerst in maanden dat Van Nieuwkerk van zich laat horen. Na de onthullingen van de Volkskrant, in november, verklaarde hij mee te werken aan een onderzoek naar de werkomstandigheden bij zijn oude show, maar verbrak de banden met omroep BNNVARA, nadat die zijn korte schriftelijke statements over de Volkskrant-publicatie teleurstellend had genoemd.

Sindsdien is er veel over een mogelijke terugkeer van Van Nieuwkerk op televisie gespeculeerd, maar heeft hij niets meer in de media gezegd over zijn toekomst of over de situatie bij DWDD. Nu reageert hij wel op de vraag of hij zichzelf nog ziet terugkomen op televisie. "Eerlijk? Dat weet ik gewoon nog niet", citeert de krant hem. "Ik heb wel verkennende gesprekken gevoerd. Maar eerst maar eens dit interview, zodat de radiostilte verbroken is."

Meer: https://nos.nl/artikel/24(...)gt-spijt-voor-gedrag
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 1 september 2023 @ 18:46:42 #2
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210501823
Die is binnen een jaar terug op de buis.
We have always been at war with Eastasia.
pi_210501851




:')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_210501854
IJdelheid komt toch de kop opsteken als er weer iemand met contracten staat te zwaaien. John wil het vast wel proberen.
-nee-
pi_210501865
Als sbs , npo, rtl genoeg bied is ie zo weer op tv
pi_210501899
quote:
Wel een hele leuke hond.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_210501921
quote:
"Eerlijk? Dat weet ik gewoon nog niet", citeert de krant hem. "Ik heb wel verkennende gesprekken gevoerd. Maar eerst maar eens dit interview, zodat de radiostilte verbroken is."
Jezelf tegenspreken in zo'n kort citaat, knap.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:04:31 #8
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210502032
kijkbuiskinderen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:10:42 #9
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_210502118
quote:
Met zijn duckface :') Arrogante man.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:13:24 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210502142
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wel een hele leuke hond.
Duck Toller O+

Blijft een lul.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210502158
Verdient een 2e kans natuurlijk.
pi_210502536
Wat een hoer is het toch.
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:57:27 #13
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_210502555
Blijk ik toch iets gemeen te hebben met Matthijs. Ik weet ook niet of ik op televisie kom.
pi_210502574
van Nieuwkerk :r
Overgewaardeerd megalomaan mannetje
pi_210502632
/care

En dan hem NWS gunnen, gooi die arrogante zak lekker ergens bij Patty Brard in SHO.
  vrijdag 1 september 2023 @ 20:10:18 #16
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_210502678
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Met zijn duckface :') Arrogante man.
Die duckface ja, wat is dat toch 8)7 _O-

pi_210502697
Matthijs draait doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210502725
Hij heeft zeker dezelfde hoedenmaker als Memphis 😂

Werkelijk alles aan die man is 🤮
pi_210502728
Over het paard getild arrogant ventje. Die DWDD was al helemaal om te kotsen met die über-irritante tafelgasten...
:r
pi_210502802
Wat? Is het geen goed idee om mij op tv te hebben. Je moet gewoon je gore bek houden. Kut journalist.
pi_210502829
Ik blijf het wel een interessante man vinden eigenlijk, die met DWDD toch iets ongekends heeft neergezet. En ja, ook een veeleisende control-freak.

Als je dat interview in de NRC leest zie je hem worstelen met zijn antwoorden. Hij erkent dat hij zich misdragen heeft, een lul geweest is. Maar vindt toch ook dat hij kop van jut is geweest en er rekeningen vereffend zijn.

Terugkeer op tv lijkt me eigenlijk vrij kansloos, dat moet ie niet willen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 20:27:10 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210502876
Voor het geld hoeft ie allang niet meer te werken.
Als hij terug komt is dat uit pure ijdeltuiterij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210502906


Wat is er trouwens met zijn lippen aan de hand.






Definitely not CIA
pi_210502950
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 20:30 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is er trouwens met zijn lippen aan de hand.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hij is lekkerder dan Mick Jagger.
Murder was the case that they gave me.
  vrijdag 1 september 2023 @ 20:40:57 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210502996
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 20:30 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is er trouwens met zijn lippen aan de hand.


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hij doet Dame Edna :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 1 september 2023 @ 20:42:07 #26
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_210503004
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 20:30 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is er trouwens met zijn lippen aan de hand.


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kennelijk heeft hij zichzelf ooit die blik aangemeten, zal wel denken dat het intellectueel lijkt.

Anyway, duckface post #9
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_210503232
  vrijdag 1 september 2023 @ 21:03:23 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210503257
quote:
Always Hardkoor.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210503307
quote:
_O-
Definitely not CIA
pi_210503382
quote:
pi_210503494
Laat hem gelokt door zijn ijdelheid nog maar een keer op het beeldbuispaard klimmen en na een maandje weer aangeklaagd worden door een mediastudie-stagiaire zeker? :7

Dan kan De Telegraaf wel een mooi voorpagina artikel maken over de cancelling van de cancelling die toch gecanceld werd. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210504025
Misschien heeft omroep max nog wel plek voor een programma voor de dinsdagochtend ofzo.
pi_210504184
Ik vind het zeer goed dat hij destijds terecht is aangesproken en afgerekend op zijn schadelijke wangedrag.

Echter als hij zijn fouten in het verleden inziet en zijn leven heeft gebeterd, dan is er geen reden om hem levenslang langs de zijlijn te zetten. Hij is een getalenteerd presentator die niet voor niets razend populair is geweest.

Gezien de reacties hier zijn er genoeg mensen die hem niet pruimen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 22:39:35 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210504210
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:20 schreef Farenji het volgende:
Misschien heeft omroep max nog wel plek voor een programma voor de dinsdagochtend ofzo.
Over honten en liposuctie
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210504291
Blijf maar gewoon weg doorgesnoven kutidioot.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210504315
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:51 schreef Hathor het volgende:
Blijf maar gewoon weg doorgesnoven kutidioot.
:')
  vrijdag 1 september 2023 @ 23:01:29 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210504411
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:51 schreef Hathor het volgende:
Blijf maar gewoon weg doorgesnoven kutidioot.
Je was erbij? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210504468
Ik heb werkelijk nooit begrepen wat er nou zo boeiend aan MvN was. Kampioen mensen onderbreken en meester in 'geveinsd geïnteresseerd doen'. ;')

Ook totaal niet gemist tijdens zijn afwezigheid :D

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 2 september 2023 @ 01:00:34 #39
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210505192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:05 schreef Het_Bokje het volgende:
Ook totaal niet gemist tijdens zijn afwezigheid :D
dieren hebben ook gevoel, wat vind jij van 'n carnivoor ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_210505202
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 01:00 schreef sturmpie het volgende:

[..]
dieren hebben ook gevoel, wat vind jij van 'n carnivoor ?
loop ik niet warm voor, vaak pezig vlees. Doe maar gewoon rund ofzo.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210505238
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:51 schreef Hathor het volgende:
Blijf maar gewoon weg doorgesnoven kutidioot.
Ik kan me hier wel gedeeltelijk in vinden.
anonieme razernist
pi_210505259
Ik vind dat hij het na zijn initiële ongepaste reactie prima doet. Radiostilte, gesprekken voeren, de tijd nemen, nadenken en dan toch maar eens dat interview geven. Ik heb het gelezen en ik heb de indruk dat hij echt spijt heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210505362
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 01:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dat hij het na zijn initiële ongepaste reactie prima doet. Radiostilte, gesprekken voeren, de tijd nemen, nadenken en dan toch maar eens dat interview geven. Ik heb het gelezen en ik heb de indruk dat hij echt spijt heeft.
Ja, oprechte spijt omdat z'n inkomen ernstig gedaald is zeker. :')

Radiostilte (kop-in-t-zand puur om t niet erger te maken), gesprekken voeren (kijken of er uberhaupt iemand nog in hem geïnteresseerd is), de tijd nemen (???), nadenken (nou nou!) en dan toch maar eens dat interview geven. ( Ik heb het gelezen en ik heb de indruk dat hij echt spijt heeft.

Hij kan ook niets anders zeggen dan dat hij spijt heeft, gemeend of niet. (Het boeit niet eens meer, maargoed)

'ich habe es nicht gewusst'

Sure, maar zijn degene die het wel gewusst hebben dan ook aangepakt?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210505403
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 01:48 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ja, oprechte spijt omdat z'n inkomen ernstig gedaald is zeker. :')

Radiostilte (kop-in-t-zand puur om t niet erger te maken), gesprekken voeren (kijken of er uberhaupt iemand nog in hem geïnteresseerd is), de tijd nemen (???), nadenken (nou nou!) en dan toch maar eens dat interview geven. ( Ik heb het gelezen en ik heb de indruk dat hij echt spijt heeft.

Hij kan ook niets anders zeggen dan dat hij spijt heeft, gemeend of niet. (Het boeit niet eens meer, maargoed)

'ich habe es nicht gewusst'

Sure, maar zijn degene die het wel gewusst hebben dan ook aangepakt?
Ik was tijdens de onthullingen fel, zoals ik altijd ben als het gaat om een beschuldiging van grensoverschrijdend gedrag, maar ik vind ook dat iemand een uitweg moet krijgen als-ie echt begrijpt wat er fout was aan z'n gedrag en daar spijt van heeft. Ik geloof Van Nieuwkerk.

Gek genoeg is het de eerste keer dat ik zo'n interview lees en denk: verdomd, dit is iemand die écht spijt heeft. Gundogan, Arib, Glennis Grace: ze hebben allemaal met elkaar gemeen dat ze tieren, ontkennen en vooral zichzelf het slachtoffer vinden. Dus ja, ik vond de radiostilte van Van Nieuwkerk een verademing. En ik vind het knap dat hij z'n eigen tekortkomingen ruiterlijk erkent én het maatschappelijke debat over omgangsvormen op de werkvloer toejuicht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210505418
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 02:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik was tijdens de onthullingen fel, zoals ik altijd ben als het gaat om een beschuldiging van grensoverschrijdend gedrag, maar ik vind ook dat iemand een uitweg moet krijgen als-ie echt begrijpt wat er fout was aan z'n gedrag en daar spijt van heeft. Ik geloof Van Nieuwkerk.

Gek genoeg is het de eerste keer dat ik zo'n interview lees en denk: verdomd, dit is iemand die écht spijt heeft. Gundogan, Arib, Glennis Grace: ze hebben allemaal met elkaar gemeen dat ze tieren, ontkennen en vooral zichzelf het slachtoffer vinden. Dus ja, ik vond de radiostilte van Van Nieuwkerk een verademing. En ik vind het knap dat hij z'n eigen tekortkomingen ruiterlijk erkent én het maatschappelijke debat over omgangsvormen op de werkvloer toejuicht.
Ik begrijp dat je het te prijzen vind dat hij zijn tekortkomingen ruiterlijk erkent. (na een fucking jaar en een opdrogende spaarrekening zeker :D )

Maargoed, nog eens lezende:
quote:
Na de onthullingen in de Volkskrant heeft Van Nieuwkerk met oud-medewerkers gesproken. "Er waren ook zeer confronterende gesprekken met collega's met wie ik heel veel jaren, dacht ik, met plezier had samengewerkt en met wie ik soms nóg werkte, die nu toch zeggen: ik vond je intimiderend en ik vond het moeilijk dat toen tegen je te zeggen. Die vonden het goed dat het nu dankzij het artikel bespreekbaar was."

En er waren volgens hem ook medewerkers "die echt vermalen zijn door de scharen van het programma. En daar had ik een aandeel in, en pijnlijker: daar had ik geen oog voor." Gevraagd wat Van Nieuwkerk anders had kunnen doen, zegt hij dat er veel meer gepraat had moeten worden, en men beter naar elkaar had moeten luisteren.
Nouja, als die gesprekken echt zo hebben plaatsgevonden, dan is hij wel netjes met de billen bloot gegaan en zijn zijn excuses inderdaad gemeend. (voor zover ik dat kan beoordelen uiteraard)

OK, gooi maar terug op de buis hoor. Zijn de Boomers tussen 19:00 en 20:00 ook van straat ^O^
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210505423
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 02:09 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ik begrijp dat je het te prijzen vind dat hij zijn tekortkomingen ruiterlijk erkent. (na een fucking jaar en een opdrogende spaarrekening zeker :D )

Maargoed, nog eens lezende:
[..]
Nouja, als die gesprekken echt zo hebben plaatsgevonden, dan is hij wel netjes met de billen bloot gegaan en zijn zijn excuses inderdaad gemeend. (voor zover ik dat kan beoordelen uiteraard)

OK, gooi maar terug op de buis hoor. Zijn de Boomers tussen 19:00 en 20:00 ook van straat ^O^
:D!

Zo relevant was-ie al een tijdje niet meer. Maar wel fijn voor hem dat hij weer het huis uit durft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210505426
Zo'n passage vind ik bijvoorbeeld overtuigend. Dat bed stond ooit symbool voor hoe professioneel en gefocust hij was, maar nu ziet hij de ongezonde kant ervan in:

Uw redacteuren zagen u elke middag naar uw kleedkamer verdwijnen voor uw dagelijkse dutje. Je kunt ook denken: voor uzelf heeft u wél goed gezorgd.

„Ja, nee, nou ja, niet dus uiteindelijk. Althans, wel voor mijn fysieke gezondheid. Maar dat is de professionaliteit van iemand die met zijn kop op tv komt. Je kweekt een bepaalde lenigheid, een bepaalde fitheid die je nodig hebt om zo’n programma te doen. Dat had ik allemaal wel in de smiezen. Maar voor andere kanten van voor mezelf zorgen, voor mijn kop zeg maar, daar had ik veel minder aandacht voor. Laat staan voor anderen. Pas nu denk ik: waarom stond er eigenlijk een bed in mijn kleedkamer? Waarom moest ik elke middag slapen? Dat is toch eigenlijk niet normaal? Toen bleek dat ik dat bed nodig had om te presteren had ik me misschien beter kunnen afvragen: is het niet gewoon te veel? Moet je dan niet met elkaar zeggen… Jongens, dit moeten we anders aanpakken? Dat bed had een waarschuwing moeten zijn.”


En:

Wat had u anders kunnen doen?

,,Als je zoveel van elkaar vraagt, of beter gezegd, als ik zoveel van de redactie vraag, dan hoort daar een bepaalde zorgplicht bij. We hadden gewoon veel meer met elkaar moeten praten. We hadden beter naar elkaar moeten kijken, beter naar elkaar moeten luisteren. De dag beginnen met een kort rondje over hoe het eigenlijk met ons gaat. Ik was zo instrumenteel; altijd vroeg naar huis, nooit naar een feestje. We gaven twee keer per jaar een groots feest, ik was daar nooit. Het ging mij alleen maar om de beste uitzendingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210505490
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 02:16 schreef Claudia_x het volgende:
Zo'n passage vind ik bijvoorbeeld overtuigend. Dat bed stond ooit symbool voor hoe professioneel en gefocust hij was, maar nu ziet hij de ongezonde kant ervan in:

Uw redacteuren zagen u elke middag naar uw kleedkamer verdwijnen voor uw dagelijkse dutje. Je kunt ook denken: voor uzelf heeft u wél goed gezorgd.

<KNIP>

We gaven twee keer per jaar een groots feest, ik was daar nooit. Het ging mij alleen maar om de beste uitzendingen.

Die laatste 2 zinnen zeggen wel vrij veel ja.

hij is dus al JAREN een totale lul

Ik ben weer van mening veranderd: Blijf maar lekker thuis Matthijs, als je al te beroerd bent om je harses op t personeelsfeestje te laten zien. :')

Kansloos. Hij heeft gewoon mazzel gehad dat er in al die jaren nooit eerder iemand uit de school geklapt is, maarja... Hilversum he... (of weet ik veel waar die kutzooi opgenomen werd)

Ik herinner me nog passages herinneren als: 'verplicht 'meneer van Nieuwkerk' zeggen enzo :')

Maargoed, al die zielige werknemers moeten ook wel een beetje in de spiegel kijken hoor. Als je (onterecht) afgeblaft wordt, dan rot je toch op? 'ohnee, daar gaat m'n carriere in de TV-wereld'

Ik ben 1x afgeblaft door mijn 'baas', 3 minuten later zat ik in de auto naar huis. 'je moet naar me luisteren, omdat ik je betaal' - "Ok, vanaf nu niet meer! Doeiiii " :W

Ach ja, het enige leuke aan DWDD waren de filmpjes op t einde (Willy etc.)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 2 september 2023 @ 04:02:52 #49
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_210505600
Ja, ik ben ook behoorlijk kwaad geweest op Matthijs ... maar tegelijkertijd mis ik hem als mens.en als presentator.
En natuurlijk besef ik mij ook wel, dat ik zo nu en dan dat ik ook dat ik soms hem meer als presentator mis, dan hij zou verdienen!

En natuurlijk...kan ik ook goed inspelen... in wat belangrijk was!
pi_210505622
Verschrikkelijke vent.

[ Bericht 76% gewijzigd door RegularOrange op 03-09-2023 10:55:58 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')